روغن زیتون برای از بین بردن چین و چروک

مدت زمان مطالعه 1,4 دقیقه

همان طور که می دانید چشم عضوی از صورت است که اگر جذاب به نظر برسد، زیبایی شما را دوچندان نشان می دهد. سلامت پوست دور چشم با سلامت روح و روان افراد رابطه مستقیم دارد.

تا به حال چشم های زیبا و بدون چروک برخی افراد شما را متعجب کرده است؟ به دنبال علت می گردید؟ می خواهیم راز خواص روغن زیتون برای چروک دور چشم را به شما بگوییم. بله! تعجب نکنید. مطمئنا می دانید که روغن زیتون خواص بسیاری دارد. به این خواص، جلوگیری از چروک و پیری زودرس دور چشم را نیز اضافه کنید.

برای اینکه از روغن زیتون برای جلوگیری از چروک دور چشم استفاده کنید دنبال علت می گردید؟ می خواهید مطمئن شوید که کار درست را انجام می دهید؟ تا پایان مقاله همراه ما باشید تا شما را مطمئن کنیم و اینکه چگونه متوجه شوید به روغن زیتون حساسیت پوستی دارید یا خیر.

دلایل استفاده از روغن زیتون برای جلوگیری از چروک دور چشم

رفع چین و چروک
دلایل استفاده از روغن زیتون برای جلوگیری از چروک دور چشم

یکی از دلایل اصلی استفاده از روغن زیتون برای چروک دور چشم، طبیعی بودن آن است. این روزها بیشتر از گذشته به زیبایی و جوان سازی پوست مخصوصا جوان سازی پوست اطراف چشم اهمیت داده می شود. متأسفانه مواد طبیعی تأثیرگذار در این زمینه به دست فراموشی سپرده شده‌اند. با جایگزین کردن مواد طبیعی مانند روغن زیتون برای جلوگیری از پیری زودرس و چروک دور چشم، می توانید بهترین نتیجه را گرفته و در عین حال در پول خود صرفه جویی کنید. در ادامه با دلایل علمی استفاده از روغن زیتون برای چروک دور چشم آشنا می شوید:

کاهش سیاهی دور چشم

روغن زیتون حاوی ویتامین هایی مانند K و E و A است. وجود ویتامین E موجب جلوگیری از چروک دور چشم می شود.

ویتامین K سیاهی دور چشم را کاهش می دهد و همین کاهش سیاهی دور چشم موجب می شود که پوست دور چشم روشن شده و جوان تر به نظر برسد.

ویتامین A موجود در روغن زیتون نیز موجب سازگاری آن با چشم است، به همین دلیل هنگام استفاده از روغن زیتون، چشم دچار سوزش و حساسیت نمی شود.

جلوگیری از پیری زودرس

آنتی اکسیدان از بروز علائم اولیه پیری جلوگیری می کند. روغن زیتون نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی است، به همین دلیل از پیری زودرس و چروک دور چشم جلوگیری کرده و باعث کاهش آن نیز می شود.

هنگامی که دچار آفتاب سوختگی در اطراف چشم خود می شوید نیز می توانید از روغن زیتون برای بهبود آن استفاده کنید. این گونه خشکی پوست دور چشم برطرف شده و از چروک شدن آن نیز جلوگیری می شود.

خاصیت مرطوب کنندگی

حدود 80 درصد روغن زیتون از اسید اولئیک تشکیل شده است. جالب است بدانید زمانی که این اسید به لایه های زیرین پوست دور چشم نفوذ می کند موجب می شود سطح پوست طولانی مدت مرطوب بماند. به همین دلیل است که می گویند روغن زیتون با اینکه چرب است خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

از کرم های مرطوب کننده دست و صورت نمی توان برای پوست دور چشم استفاده کرد. بهتر است به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی روغن زیتون، از آن برای چروک دور چشم استفاده شود.

خاصیت پاک کنندگی طبیعی آرایش چشم

روغن زیتون به عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش چشم، عالی عمل می کند. روغن زیتون با تجزیه مواد مقاومی مثل مواد آرایشی که در برابر آب مقاوم هستند، آرایش چشم را به راحتی پاک می کند.

چه نوع روغن زیتونی برای جلوگیری از چروک دور چشم استفاده شود؟

روغن زیتون
چه نوع روغن زیتونی برای جلوگیری از چروک دور چشم استفاده شود؟

اگر می خواهید از روغن زیتون برای پوست دور چشم خود استفاده کنید، همیشه یک روغن زیتون فوق العاده بکر را انتخاب کنید که تحت فشار سرد قرار گرفته و تصفیه نشده باشد. به این ترتیب، شما تمام آنتی اکسیدان ها و مزایای زیتون طبیعی را دریافت می کنید که هیچ ماده نگه دارنده بدی ندارد.

این نوع روغن زیتون در فروشگاه های مواد غذایی و همچنین فروشگاه های سلامت گیاهی قابل تهیه است. باید یادآوری کنیم که حواستان باشد از روغن زیتون مرغوب و باکیفیت در این زمینه استفاده کنید.

دو روش استفاده از روغن زیتون جهت از بین رفتن چروک دور چشم

روغن زیتون + چین و چروک
دو روش استفاده از روغن زیتون جهت از بین رفتن چروک

بعد از اینکه مطمئن شدید به روغن زیتون حساسیت ندارید، به یکی از دو روش زیر از این روغن جوان ساز برای جلوگیری از چروک دور چشم استفاده کنید. بهتر است روزی دو بار پوست دور چشم خود را با روغن زیتون چرب کنید.

روش اول

ابتدا نوک انگشتان خود را آغشته به روغن زیتون کرده، سپس پوست زیر چشم خود را با نوک انگشتان آغشته به روغن زیتون چرب کنید. حواستان باشد که این ناحیه از پوست صورت بسیار ظریف است و اگر به اشتباه ماساژ داده شود، پوست آسیب دیده و چروک می شود. کافی است به صورت ضربه ای خواص روغن زیتون را به دور چشم برسانید. بعد از گذشت 20 دقیقه با یک دستمال کاغذی نرم، چشم و اطراف آن را به آرامی تمیز کنید. اگر خواستید می توانید با آب ولرم نیز شستشو دهید.

روش دوم

یک پد پنبه ای نازک را از وسط تا کنید. پد را آغشته به روغن زیتون کنید. در این حالت بهتر است دراز بکشید. حالا پدهای آغشته به روغن زیتون را روی چروک های زیر چشم هایتان قرار دهید. به مدت 20 دقیقه بهتر است در حالت استراحت قرار بگیرید و چشم هایتان را ببندید. بعد از گذشت 20 دقیقه پدهای پنبه ای را برداشته و با یک دستمال کاغذی نرم به آرامی اطراف چشم را تمیز کنید. می توانید با آب ولرم نیز شستشو دهید.

تشخیص حساسیت به روغن زیتون

حساسیت روغن زیتون
تشخیص حساسیت به روغن زیتون

قبل از اینکه از روغن زیتون برای چروک دور چشم استفاده کنید، بهتر است مطمئن شوید نسبت به آن حساسیت پوستی ندارید. کمی روغن زیتون را طراف پوست گوش یا روی بازوی خود بمالید. بعد از گذشت 15 دقیقه از لحاظ قرمزی بررسی کنید. اگر مشکلی نداشتید به راحتی می توانید از خواص روغن زیتون برای چروک دور چشم بهره ببرید.

بهترین کرم دور چشم، تکمیل کننده خواص روغن زیتون

پوست دور چشم به دلیل ظرافتی که دارد به مراقبت بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است از یک کرم دور چشم سبک و مطمئن جهت تکمیل خواص روغن زیتون برای چروک دور چشم استفاده شود. کرم دور چشم سینره و روغن زیتون، دو مکمل عالی جهت جلوگیری از چروک دور چشم برای افراد بالای 40 سال هستند.ب

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات