خط چشم گربه‌ای

مدت زمان مطالعه 0,2 دقیقه

چشم ها، نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره افراد بر عهده دارند. به حدی که می توان مهم ترین دلیل زیبا بودن یک فرد را زیبایی چشم های او دانست. به همین دلیل در آرایش نیز توجه زیادی به چشم ها می شود و محصولات آرایشی زیادی برای زیبا کردن چشم ها اختصاص دارد. از جمله محصولات آرایشی برای چشم می توان به سایه چشم، ریمل، خط چشم و … اشاره کرد. در این میان خط چشم از محبوب ترین و متداول ترین محصولات آرایشی چشم محسوب می شود.

خط چشم به چشم ها حالت می دهد و زیبایی آن ها را بیشتر می کند. به عنوان مثال چشم های افتاده را با کشیدن خط چشم می توان به سمت بالا کشید و یا چشم های کوچک را با کشیدن خط چشم، درشت تر نشان داد.

در کشیدن خط چشم، علاوه بر نوع خط چشم و کیفیت و نوع خط چشم مورد استفاده، مهارت داشتن در خط چشم نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین آموزش دیدن در کشیدن خط چشم از نکات مهم برای یک آرایش زیبا است.

تکنیک ها و مدل های مختلفی در کشیدن خط چشم به کار گرفته می شود که یکی از این مدل ها خط چشم گربه ای است. در این مقاله به آموزش نحوه کشیدن خط چشم گربه ای خواهیم پرداخت.

خط چشم گربه ای چگونه است ؟

خط چشم
خط چشم گربه ای چگونه است ؟

تا به حال به چشم های گربه ها توجه کرده اید؟ گربه ها چشم های بسیار زیبایی دارند که برای کشیدن خط چشم می توان از آن ها الهام گرفت اما برای کشیدن خط چشم گربه ای می توان راه حل های بهتری نیز به کار گرفت. از ویژگی های مهم خط چشم گربه ای می توان به دنباله دار بودن آن اشاره کرد که جلوه ای زیبا به چشم ها می دهد.

به تصاویر زیر که نشان دهنده گربه است توجه کنید تا مفهوم خط چشم گربه ای را بهتر درک کنید:

نحوه کشیدن خط چشم گربه ای

نحوه کشیدن خط چشم گربه ای

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده کردید، خط چشم گربه ای انواع مختلفی دارد که برای راحت تر کشیدن آن برچسب هایی نیز طراحی و تولید شده اند. این برچسب ها که به شکل بدن یک گربه می باشند، دارای زوایای مختلفی هستند و از هر قسمت این برچسب می توان برای کشیدن نوع خاصی از خط چشم گربه ای استفاده کرد.

علاوه بر امکان استفاده از خط چشم گربه ای برای کشیدن این نوع خط چشم، بدون استفاده از برچسب نیز می توان انواع مختلفی از خط چشم گربه ای را کشید. برای کشیدن خط چشم گربه ای (بدون استفاده از برچسب) مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا پشت چشم خود را به وسیله کانسیلر و یا هر محصول آرایشی (مثل سایه و …) بپوشانید. سپس از پودر فیکس برای خشک کردن پشت چشم خود استفاده کنید. زیرا چرب یا مرطوب بودن پوست پشت چشم موجب خراب شدن خط چشم می شود.
  2. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در راستای بینی و گوشه چشم، خطی بکشید. می توانید ابتدا این کار را با استفاده از مداد و کم رنگ بکشید تا در صورتی که از مدل خط چشم ناراضی بودید، بتوانید به راحتی آن را تغییر دهید.
  • بعد از کشیدن خط گوشه چشم، نقطه آغازین خطی که کشیده اید را به نقطه وسط پلک خود متصل کنید. (با توجه به تصویر)
  • آموزش کشیدن خط چشم
    آموزش کشیدن خط چشم گربه ای
  • با توجه میزان ضخامتی که مدنظر دارید می توانید خط چشم گربه ای خود را ضخیم تر بکشید.
  • حال کافیست فضای بین دو خطی که به هم متصل کرده اید تا پلک خود را پر کنید.
  • اگر تا اینجای کار از مداد چشم کم رنگ استفاده کرده اید و حالا از نوع خط چشم خود راضی هستید می توانید روی آن را با خط چشم مایع بکشید تا به خط چشم اصلی خود دست یابید.
  • همین مراحل را برای چشم دیگر خود تکرار کنید. و قسمت هایی از خط چشم که بر اثر لرزش دست و … کثیف شده است را تمیز کنید.
  • اگر می خواهید با استفاده از این نوع خط چشم، چشمانتان را درشت تر نشان دهید، باید کمی پهنای خط چشم را بیشتر کنید.
    • در نهایت و برای زیباتر کردن چشم ها از ریمل نیز استفاده کنید.

    با استفاده از این روش می توانید خط چشم گربه ای به صورت قرینه و بسیار زیبا بکشید.

    خط چشم گربه ای مناسب چه مدل چشم هایی است؟

    نکته مهم در کشیدن خط چشم این است که بدانید چه نوع خط چشمی برای چشمانتان مناسب است زیرا فرم چشم های هر فرد با دیگران متفاوت است و یک نوع خط چشم برای همه افراد مناسب نیست. و به همین دلیل است که مدل های مختلفی از خط چشم به وجود آمده است.

    در کشیدن خط چشم گربه ای نیز باید به فرم چشم ها دقت نمود و در صورتی که این نوع خط چشم مناسب نیست، از آن استفاده نکنید. فرم چشم ها به انواع مختلف زیر می باشد:

    چشم های درشت و بادامی : استفاده از خط چشم گربه ای برای این چشم ها، کمی سخت تر از دیگر چشم ها می باشد اما می توان از این نوع خط چشم در افزایش گیرایی این نوع چشم هم استفاده نمود.

    چشم های افتاده : چشم بعضی افراد بر اثر عوامل مختلف به شکل افتاده می باشد که از این عوامل می توان به وراثت، افزایش سن و … اشاره کرد. بهترین گزینه برای زیباتر کردن چشم های افتاده، استفاده از خط چشم گربه ای است. با استفاده از این نوع خط چشم، علاوه بر این که افتادگی چشم ها از بین می رود، زیبایی خاصی نیز به آن ها می دهد و هم چنین با توجه به تغییر بسیار محسوس در چشم ها، باعث ایجاد زیبایی صورت می شود.

    چشم های کوچک: افرادی که دارای چشم هایی کوچک یا فرو رفته هستند می توانند با استفاده از خط چشم گربه ای، جلوه ای زیبا به چشمان خود ببخشند. با استفاده از خط چشم گربه ای، چشم ها درشت تر می شوند و بزرگتر نشان داده می شوند.

    نکته : مژه ها نیز در انتخاب نوع خط چشم تاثیر زیادی دارند. به عبارتی می توان گفت مدل چشم و مژه ها تعیین کننده نوع خط چشم مناسب برای آن چشم است.

    کلام پایانی

    امیدواریم از مطالعه مقاله خط چشم گربه ای در سایت سینره استفاده لازم را برده باشید و بتوانید با استفاده از خط چشم گربه ای، چشمانی زیبا و گیرا داشته باشید.

    ارسال دیدگاه

    مطالب مرتبط

    پرطرفدارترین محصولات

    دسته مقالات