چگونه بدون سشوار موهایمان را خشک کنیم

مدت زمان مطالعه 0,3 دقیقه

استفاده از باد گرم سشوار صدمات جبران ناپذیری را روی موهای خیس برجای خواهد گذاشت و این یک موضوع نگران کننده برای از دست دادن زیبای و سلامت موها است. از این رو یک روش آسان برای سالم نگه داشتن موها به خصوص ساقه مو از صدماتی نظیر موخوره، خشک کردن مو با استفاده از حوله است. اما باید این کار را به گونه ای انجام دهید که موهایتان همچنان بعد از خشک کردن خوش حالت بماند. برای این کار بهتر است خشک کردن اصولی مو با حوله را به درستی انجام دهید. با این روش نه تنها هیچ صدمه ای به موهای خود نخواهید زد بلکه زیبایی و طراوت و حالت مناسب مو پس از حمام هم نصیبتان خواهد شد.

خشک کردن مو بعد از حمام

خشک کردن مو بعد از حمام

خشک کردن مو بعد از حمام

بخش اعظم از جذابیت و زیبایی چهره مربوط به موهای ما می باشد. پس از رفتن به حمام و شستن موها نوبت به خشک کردن آن ها می رسد. روش های زیادی برای خشک کردن مو بعد از حمام وجود دارد. از به کاربردن سشوار گرفته تا استفاده از حوله برای خشک کردن موها. بسته به انتخاب روش مورد نظر می توانید موهای خود را خشک نمایید. چنانچه مایل باشید تا از هرگونه صدمات ناشی از باد داغ سشوار بر روی موهای خود خودداری کنید بهتر است از روش های بدون استفاده از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده نمایید.

خشک کردن مو با سشوار چه عوارضی دارد ؟

خشک کردن مو با سشوار

خشک کردن مو با سشوار

با استفاده از نحوه درست و اصولی از کاربرد سشوار شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاه موهای خود را بعد از حمام خشک کنید و در عین حال در کنار خشک نمودن آن حالتی زیبا به موهایتان بدهید. توجه داشته باشید در این روش نباید موهای شما خیلی خیس باشد. پس با استفاده از یک پارچه نخی آب اضافی موها را بگیرید.

زمانیکه دیگر آب از روی موها چکه نکند نوبت به تقسیم موی سر برای سشوار کشیدن می رسد. برای رسیدن صدمات کمتر به موها، باد سشوار را در حالت کمترین دما و با قدرت بالا قرار دهید. خشک کردن را از پایین موها شروع کنید. برای این منظور می توانید پایین موها را به آرامی با حرکت دادن سشوار  و با استفاده از یک برس یا دست خود خشک کنید.

زمانیکه بخش پایینی مو تا اندازه ای خشک شد نوبت به بالای مو می رسد. جهت دادن حالت مناسب به موی خود، استفاده از باد گرم سشوار و برس به خصوص برس موپیچ را فراموش نکنید. می توانید از گیره برای تقسیم بندی و جمع کردن موها و خشک کردن بهتر آن استفاده نمایید. جهت جلوگیری از وز شدن موها از مواد حالت دهنده پس از حمام حتما استفاده کنید. در هنگام سشوار نیز از لایه های نازک مو برای خشک کردن استفاده کنید.

بسیار دقت کنید ریشه موی شما نباید بیشتر از 30 ثانیه در معرض باد بسیار گرم سشوار قرار گیرد. پس از خشک کردن کامل موها، دوباره از یک برس برای شانه زدن استفاده کنید.

خشک کردن مو با حوله

خشک کردن مو با حوله

خشک کردن مو با حوله

یکی از بی ضررترین روش خشک کردن مو استفاده از حوله می باشد. این روش زمان بر است. پس در صورتیکه زمان کافی داشته باشید می توانید به آرامی با استفاده از یک حوله نخی موهای خود را خشک نمایید. برای این منظور:

  1. زمانیکه 50 درصد از آب موی سر شما توسط حوله نخی گرفته شده است از یک شانه با دندانه های درشت جهت باز نمودن گره موهایتان استفاده نمایید.
  2. در صورت لزوم از محصولات مناسب مو، جهت باز نمودن گره ها استفاده کنید.
  3. اگر می خواهید حالتی به موی خود بدهید از مقداری ژل مخصوص مو و یا موس استفاده کرده و در صورت تمایل بر دسته های کوچک از مو بیگودی بپیچید.
  4. سپس حوله را مجددا روی سر قرار داده تا موها به آرامی خشک شوند.

نکته مهم این است چنانچه بخواهیم برای خشک کردن موهای خود تنها از حوله استفاده کنیم ودر عین حال موهای صاف و لختی داشته باشیم؛ بهتر است در پایان آبکشی موها پس از آنکه اندکی نم موها را با حوله گرفتیم مقداری از روغن های طبیعی نظیر روغن آرگان را روی کف دست ریخته و ساقه موها را با آن ماساژ دهیم.

چگونه موهایمان را بدون سشوار زود خشک کنیم؟

چگونه موهایمان را زود خشک کنیم؟

چگونه موهایمان را زود خشک کنیم؟

چنانچه شما برای بیرون رفتن از خانه بعد از حمام عجله دارید و یا از موهای بلند و پرپشتی برخوردار هستید مطمئنا به دنبال روشی سریع برای خشک کردن موهای خود می باشید. بهترین روش در تسریع عمل خشک کردن موهای سر، گرفتن آب اضافی آن توسط حوله و یا یک تیشرت نخی است. سپس از سشوار با درجه گرمای مناسب استفاده نماییم. توجه کنید در این زمان که شما قصد خشک کردن موهایتان را خیلی سریع دارید باید حتما از محصولات محافظت حرارتی برای موهای خود استفاده نمایید و بر طبق اصول صحیح از گرمای سشوار و برس جهت خشک کردن در کمترین زمان استفاده کنید.

انواع روش خشک کردن موی سر بدون سشوار

انواع روش خشک کردن موی سر

انواع روش خشک کردن موی سر

از انواع روش های خشک کردن موی سر می توان به استفاده از باد گرم سشوار و یا بدون آن یعنی با استفاده از یک حوله و یا تیشرت نخی اشاره کرد. چنانچه شما نیاز به خشک کردن ریشه های مو با کمترین زمان دارید می توانید آن ها را با باد ملایم سشوار خشک نمایید و بخش ساقه موها را تنها با حوله نخی آبگیری کنید و اجازه بدهید تا با گذشت زمان به شکل آرام ساقه موها خشک شوند. خشک نمودن موها در مجاورت هوای آزاد هم یک روش قدیمی است. در این حالت باید مراقب باشید تا سرما نخورید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات