مراقبت از پوست

مدت زمان مطالعه 1,4 دقیقه

با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان شاهد طولانی ­تر شدن روزها و رونق تفریحات مختلف اعم از استخر، پیکنیک و … هستیم. در کنار این روزهای آفتابی دوست­ داشتنی خطرات پنهانی هم وجود دارد. اشعه‌ی UVB (سوختگی) و اشعه‌ی UVA (پیری)؛ ما را در معرض خطر پیری زودرس، تغییر رنگ (لکه ­های قهوه ­ای، لکه­ های کبدی) و سرطان پوست قرار می­ دهد. از همین رو استفاده از کرم ضد آفتاب خوب امری ضروری است. در حقیقت هر سال موارد بیشتری از سرطان پوست گزارش می شود و بنابراین مراقبت از پوست در مقابل آفتاب و استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار حائز اهمیت است. بهترین روش محافظت از پوست در برابر اشعه­ های مخرب آفتاب، استفاده از محصولات مراقبت از پوست می ­باشد.

آنچه مردم عموماً نمی­ دانند، آن است که محصولات مراقبت از پوست هر یک به گونه­ ای متفاوت عمل می­ کنند. دو نوع محصول مراقبت از پوست وجود دارد: شیمیایی و فیزیکی(معدنی). محصولات مراقبت از پوست شیمیایی، بواسطه‌ی جذب اشعه­ های خورشید عمل می­ کنند. در حالی که محصولات فیزیکی اشعه­ ها را منعکس و منحرف می ­کنند. هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. کرم­ ضد آفتاب شیمیایی بیشتر به لحاظ آرایشی زیباست و به صورت لایه‌ی نازکی روی پوست قرار می­ گیرد. در حالی که کرم­ ضد آفتاب فیزیکی ضخیم ­تر بوده و پوست را سفید و گچی نشان می ­دهد. از مزیت­ های کرم­ های فیزیکی عملکرد حفاظتی سریع آن در برابر اشعه­ های UVB و UVA بلافاصله پس از استفاده است. در صورتی که کرم­ های شیمیایی می ­بایست حداقل 20 دقیقه قبل از خروج از خانه استفاده شده تا به خوبی جذب شوند. کرم ضد آفتاب خوب و مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه، کرم ­های فیزیکی هستند. به منظور ایجاد حفاظت کافی، بهتر است از ضد آفتاب­هایی استفاده کنید که ترکیبی از قابلیت­ های کرم­ های فیزیکی و شیمیایی را دارا هستند. هرچند استفاده از کرم­ های سازگارتر با پوست شما مناسب­ تر خواهد بود. مواد تشکیل دهنده‌ی کرم­ ضد آفتاب فیزیکی، اکسید روی و اکسید تیتانیوم است. در حالی که مواد تشکیل دهنده‌ی کرم­ ضد آفتاب شیمیایی آوا بنزون، اوکتی سالات و اوکتی نوکسات می­ باشد.

چگونه حفاظت از پوست خود را به حداکثر برسانیم

تقریباً برای هر کدام از ما اتفاق افتاده که در مرحله ­ای دچار آفتاب سوختگی شویم و همگی از خطرات ناشی از نور خورشید با خبریم. با این حال بسیاری از افراد خطرات نور خورشید را دست کم می­ گیرند. یکی از راهکارهای مناسب برای حفاظت در برابر خطرات ناشی از اشعه‌ی خورشید استفاده از کرم ضد آفتاب خوب است.

· خرید ضدآفتاب مناسب:

هر چه فاکتور حفاظت از خورشید کرم شما بالاتر باشد، از پوست شما در برابر خورشید بیشتر محافظت می ­شود. در حالت ایده آل می ­بایست از کرمی با SPF30 استفاده کنید تا کاملاً از پوست شما در برابر آسیب حفاظت نماید، با این حال این میزان هم‌چنان حداقلSPF برای محافظت از پوست شما است. همچنین یک کرم ضد آفتاب خوب با SPF 50 از حفاظت بالایی برخوردار بوده و پوست شما را از لکه ­های خورشید، کک و مک و آثار پیری حفظ می ­کند.

· حفاظت از پوست در برابر خورشید:

اگر قصد دارید مدت زمان طولانی زیر نور آفتاب باشید، مسلماً ضروری است حداقل یکبار 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن و یکبار دقیقاً قبل از خروج، ازکرم ضد آفتاب استفاده نمایید. ممکن است این کار زیاده‌روی به نظر برسد اما محافظت از پوست شما را به حداکثر رسانده و خطر آسیب به پوست را کاهش می­ دهد. هنگام استفاده از یک کرم ضد آفتاب خوب برای پوست، به خاطر داشته باشید که تمامی نقاط در معرض آفتاب را از کرم بپوشانید. ممکن است این کارزمان­ بر و خسته­ کننده به نظر بیاید اما وقتی مزایای آن را در نظر می گیریم به ­اهمیت آن پی می­ بریم.

· اهمیت تجدید کرم ضدآفتاب:

تعجب برانگیز است که بسیاری از ما پس از زدن ضدآفتاب به پوست، کاملاً فراموش می­ کنیم که کرم پس از گذشت دو ساعت پاک می ­شود. احتمال آن بسیار است که بواسطه‌ی تعریق و شستشوی صورت با آب کرم ضد آفتاب از بین رفته و تجدید آن ضروری به نظر برسد. حتی در صورتی که کرم در برابر آب مقاوم باشد. مقاوم بودن کرم در برابر آب لزوماً به معنی ضد آب بودن آن نیست. صرفاً ممکن است زمان طولانی ­تر از پوست محافظت کند. از همین رو ضروری است برای محافظت بهتر از پوست پس از دو ساعت، آن را تجدید نماییم.

به اختصار می­توان گفت نباید تأثیر مخرب اشعه­ های خورشید بر پوست را نادیده گرفت. بهترین راهکار برای محافظت از پوست استفاده از کرم ضد آفتاب خوب و مناسب است. با سه راهکار خرید کرم ضد آفتاب خوب و مناسب، اهمیت حفاظت پوست در برابر نور خورشید و اهمیت تجدید کرم ضد آفتاب از سلامت پوست خود در فصل تابستان اطمینان بیابید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات