مراقبت از پوست اطراف چشم

مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

پوست اطراف چشم به شدت حساس و آسیب پذیر است و به دلایل مختلفی همچون ژنتیک یا افزایش سن شروع به چروک شدن می کند. کرم دور چشم، سیاهی و پف دور چشم را کاهش می دهد و رطوبت مورد نیاز لایه های زیرین پوست را تامین می کند. کرم دور چشم سینره به دلیل وجود عصاره گیاهانی مانند گل مغربی و گل گاو زبان، مویرگ های اطراف چشم را تقویت کرده و پوست را جوان و شاداب نگه می دارد.

ویژگی کرم دور چشم خوب

– کاهش و رفع چروک، سیاهی و پف دور چشم

– حفظ رطوبت دور چشم

– بهبود گردش خون مویرگی

– افزایش استحکام پوست اطراف چشم

– عدم وجود بو و حساسیت

زمان استفاده از کرم دور چشم

در طول روز با پلک زدن و نگاه کردن به محیط اطراف، مدام درحال استفاده از عضلات چشم هستیم؛ به همین دلیل باید از آن ها مراقبت کنیم. یکی از راه های پیشنهادی برای حفاظت از چشم، استفاده از کرم دورچشم است. این کرم ها را باید روزی دو بار استفاده کنید، یکبارصبح، بعد از آنکه ازخواب بیدار شدید و بار دوم، شب یک ساعت قبل از آنکه به خواب بروید. در این دو زمان، امکان جذب شدن کرم به پوست شما بیشتر است.

فرق کانسیلر با کرم دور چشم

پوست اطراف چشم به راحتی تحریک می شود؛ به همین دلیل باید از کرم های سبک استفاده کنید. کرم های دورچشم برخلاف کانسیلرها تنها مختص ناحیه اطراف چشم هستند. این کرم ها هیچ سنگینی و چربی اضافی روی پوست ایجاد نمی کنند و به همین علت نسبت به کانسیلرها کاربری بیشتری در اطراف چشم دارند.

آیا کرم دور چشم چروک را از بین می برد؟

پوست اطراف چشم مستعد ابتلا به خشکی است؛ به همین دلیل چروک و ایجاد پف دراین ناحیه عادی است. کرم های دور چشم با داشتن کلاژن به پوست اطراف چشم کمک می کنند که قابلیت ارتجاعی خود را حفظ کرده و مانع از ایجاد چروک در این ناحیه شوند. برند سینره در طی سال ها تلاش کرم های دور چشمی تولید کرده است که علاوه بر پیشگیری و از بین بردن چروک های دورچشم، رطوبت آنها را نیز تامین می کند. شی باتر موجود در کرم های دور چشم سینره، حاصل عصاره یک درخت آفریقایی است که به علت داشتن سینامیک اسید، یک مرطوب کننده گیاهی موثر نیز می باشد.

از چه سنی کرم دور چشم بزنیم؟

پوست اطراف چشم بسیار نازک است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. همان طور که گفته شد یکی از راه های حفاظت از ناحیه اطراف چشم، استفاده از کرم دور چشم مناسب است. این کرم ها از چروک شدن پوست اطراف چشم جلوگیری کرده و مواد مغذی و رطوبت کافی را به آن می رساند. بهترین زمان استفاده از کرم دورچشم در جوانی و حدود سن ۲۵سالگی است. در این سن شاید خطوط چروک در صورت مشاهده نشود اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. کرم دور چشم سینره با داشتن ویتامین های مورد نیاز، پوست اطراف چشم را محکم کرده و از چروک و پیری این ناحیه جلوگیری می کند.

روش مصرف کرم دور چشم

برای استفاده از کرم دور چشم، کافی است هر صبح و شب مقدار مناسبی از آن را به صورت نقطه ای اطراف چشم قرار دهید و سپس آن را به آرامی و به صورت ضربه ای پخش کنید. برای این کار می توانید از انگشت حلقه دست استفاده کنید؛ زیرا انگشت حلقه نرم ترین لمس را دارد و کم ترین آسیب را به چشم شما وارد می کند.

راهکارهای دیگر برای از بین بردن تیرگی های اطراف چشم

– نوشیدن آب

حتما این جمله را شنیده اید که روزی هشت لیوان باید آب نوشید. نوشیدن مرتب آب، ساده ترین راه برای از بین بردن پف و ورم های اطراف چشم است. برای آنکه نوشیدن آب را فراموش نکنید، بهتر است همیشه بطری آب به همراه داشته باشید و با این کار به حفظ سلامت و شادابی پوست خود کمک کنید.

– چای کیسه ای

کافی است چای کیسه ای را برای مدتی روی چشم خود بگذارید تا تاثیر فوق العاده آن را احساس کنید. استفاده از چای کیسه ای در ناحیه اطراف چشم، پف، سیاهی و قرمزی های دور چشم را کاهش داده و باعث تسکین و آرامش چشم ها می شود.

– استفاده از خیار

آنزیم های موجود در خیار، پوست را روشن و سیاهی های دور چشم را کاهش می دهد. علاوه بر آن، خیار به رطوبت رسانی پوست نیز کمک می کند.

– شست و شو با آب سرد

یکی از عادت های خوب روزانه، شستن صورت با آب سرد است. آب سرد علاوه برکم کردن خواب آلودگی، مانع ایجاد تورم در رگ های خونی می شود و پوست را شاداب نگه می دارد.

– گلاب

چشم ها در اثر نگاه کردن به گوشی های موبایل و لپ تاپ خسته می شوند. گلاب با ترکیبات فوق العاده اش، چشم های خسته را تسکین و پوست اطراف چشم را نرم و لطیف می کند.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات