بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست

مدت زمان مطالعه 2,8 دقیقه

بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست

پوست ما یکی از مهم ترین دارایی هایی است که داریم. برای همین؛ مراقبت از آن از اهمیت بالایی برخورداراست. کرم ضدآفتاب، از پوست در برابر اشعه های نور خورشید مراقبت کرده و با ایجاد لایه ای محافظ روی پوست، اشعه های UVAو UVB را دفع و پوست را سالم و مرطوب نگه می دارد. تنها نکته ای که در انتخاب کرم ضدآفتاب وجود دارد، توجه به نوع پوست است. برند سینره با در نظر گرفتن ویژگی انواع پوست، کرم های ضدآفتاب مناسبی را برای پوست های خشک، چرب، مختلط و حساس در نظر گرفته است. بنابراین اگر به فکر سلامتی پوست خود هستید، ضدآفتاب را درهمه ی لحظه هایتان فراموش نکنید.

انواع کرم ضدآفتاب

تفاوت اصلی کرم های ضدآفتاب در نوع SPF است. اس پی اف موجود در ضدآفتاب، نقش محافظت از پوست را به عهده داشته و از آسیب های احتمالی که به پوست وارد می شود جلوگیری می کند. علاوه بر فاکتور محافظتی SPF، رنگ کرم ضدآفتاب نیز باعث تنوع در تعداد ضدآفتاب ها می شود. کرم های ضدآفتاب رنگی و بی رنگ زیادی در بازار وجود دارند که متناسب با سلیقه و نوع پوست افراد انتخاب می شود. کسانی که تمایل ندارند رنگ پوست صورتشان تفاوت کند، معمولا از کرم های بی رنگ و کسانی که دوست دارند رنگ پوستشان یک دست شود از ضدآفتاب های رنگی استفاده می کنند.

  • بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک و لک دار

اگر پوست خشکی دارید و دوست ندارید مشکلات پوست صورتتان دربرابر نورآفتاب بیشتر شود، لازم است همیشه ضدآفتاب مخصوص خود را همراه داشته باشید. ضدآفتاب های پوست خشک، باید حاوی ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان باشند و طراوت و شادابی پوست را حفظ کند. از آنجایی که افراد با پوست خشک با کمبود چربی در منافذ پوست مواجه اند، باید در انتخاب ضدآفتاب پوست خود دقت کنند. کرم ضدآفتاب مناسب، باید علاوه بر محافظت از پوست، پوشانندگی خوبی داشته باشد و پوست صورت را صاف و یکدست کند.

  • بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش دار

افرادی که پوست چربی دارند باید در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حساسیت بیشتری به خرج دهند. بهترین کرم های ضدآفتاب برای پوست چرب، آن هایی هستند که بعد از خشک شدن، ظاهری مات در پوست ایجاد کنند. افرادی که پوست چربی دارند، سبک بودن ضدآفتاب برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. کرم ضدآفتاب سبک، اطمینان خاطر کافی را در افرادی که پوست چربی دارند ایجاد میکند که بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

  • ضدآفتاب برای پوست حساس

آفتاب به همان اندازه که ویتامین های مفیدی جذب پوست می کند، می تواند در ایجاد عارضه های پوستی نیز موثر باشد. افرادی که پوست حساس و آسیب پذیری دارند باید همیشه کرم ضدآفتاب همراه داشته باشند. از آنجایی که همه ی ما زمان زیادی را در بیرون از خانه و در معرض نور آفتاب سپری می کنیم، استفاده از ضدآفتاب را باید جدی بگیریم. این موضوع در افرادی که پوست حساسی دارند از اهمیت بالاتری برخوردار است. پوست های حساس، خیلی زود در برابر آفتاب تغییر رنگ داده و گاهی حتی قرمز نیز می شود. کرم ضدآفتاب مخصوص پوست های حساس، باید از قدرت محافظت بالایی برخوردار باشد و از بروز مشکلات پوستی تا حد زیادی پیشگیری کنند. بنابراین اگر پوست حساس و آسب پذیری دارید، ضدآفتاب را بین لوازم همیشگی تان فراموش نکنید.

  • بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست مختلط

افرادی که پوست مختلطی دارند هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب باید توجه کنند که پوستشان بیشتر متمایل به چرب است یا خشک. اگر بیشترقسمت های صورت چرب بود، باید از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست چرب و اگر نقاط خشک در صورت شان بیشتر بود باید ضدآفتاب متناسب با آن را انتخاب و استفاده کنند.

آیا آقایان باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟

از آنجا که آقایان ساعات زیادی را در طول روز در بیرون از خانه سپری می کنند، باید بیشتر به فکر مراقبت از پوست خود باشند. اما یکی از تصوراتی که اغلب با آقایان همراه است، این است که ضدآفتاب، پوست آن ها را چرب و سنگین می کند. کرم ضدآفتاب مخصوص آقایان، باید ساختار سبکی داشته باشد و روی پوست حالت چرب و براق ایجاد نکند.

ویژگی های کرم ضدآفتاب کودکان و نوزادان

لباس های کودکان معمولا به گونه ای است که علاوه بر صورت، دست و پای کودک نیز در معرض نورآفتاب قرار می گیرد. به همین علت، استفاده از ضدآفتاب برای کودکان لازم است. ضدآفتاب مناسب کودکان، باید سبک باشد و از ایجاد حساسیت در پوست جلوگیری کند. از آنجایی که پوست کودکان نازک و حساس است، باید ضدآفتابی برای آن ها خریداری شود که نرمی و رطوبت پوست کودک را حفظ کند.

همچنین پیشنهاد میدهیم مقاله مربوط به کرم ضد آفتاب برای نوزادان را مطالعه فرمایید تا پوست فرزندان خود را همیشه سالم نگهدارید.

چه زمانی از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

استفاده از ضدآفتاب محدودیت ندارد. هر زمان که احساس کردید در معرض اشعه های نورخورشید قرار گرفته اید می توانید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. تنها نکته ای که در استفاده از ضدآفتاب وجود دارد، تعداد دفعات تمدید آن است. کرم ضدآفتاب، روزانه باید چندین مرتبه تمدید شود تا اثرگذاری کافی را داشته باشد.

مزایای استفاده از کرم ضدآفتاب برای پوست

– محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب

– پیشگیری از آفتاب سوختگی

– حفظ رطوبت پوست

– پیشگیری از پیری زودرس، لکه های پوستی و سرطان پوست

– یکدست کردن رنگ پوست

– پیشگیری و مهار اثر مخرب رادیکال های آزاد

آرایش و ضدآفتاب

خیلی از افراد تصور می کنند که هنگام آرایش نباید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد. در صورتی که ضدآفتاب به سطح پوست کمک کرده و باعث می شود پوست، سطح یکنواخت تری داشته باشد. نکته ای که در استفاده از ضدآفتاب باید به آن توجه کرد، تمیز کردن پوست قبل از استفاده از کرم ضدآفتاب است. برای این منظور، بهتر است روتین پوست را تشخیص داده و با کمک پاک کننده های ملایم آرایشی صورتتان را از آلودگی ها پاک کنید. بعد از آن که اطمینان پیدا کردید سطح پوستتان کاملا تمیز است، ضدآفتاب را روی پوست پخش کرده و بعد از جذب شدن کرم، آرایش را شروع کنید.

آیا کرم ضدآفتاب مانع دریافت ویتامین D می شود؟

خیلی از افراد تصور می کنند استفاده از کرم ضدآفتاب مانع از جذب ویتامین D می شوداما باید گفت این تصور تا حدودی اشتباه است. قرارگیری در معرض نورخورشید باید همراه با محافظت از پوست باشد. کرم ضدآفتاب می تواند تا حدود زیادی از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت کند و سطح مطلوبی از ویتامین D را به سلول ها برساند. در حقیقت، بدن برای دریافت ویتامین D لازم نیست زمان زیادی را در معرض نور خورشید سپری کند. تابش کمی از نور به همراه ضدآفتاب نیز می تواند ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کند.

در نتیجه اگر به فکر حفظ سلامتی پوست خود در برابر اشعه های مضر نور خورشید هستید، باید همیشه کرم ضدآفتاب همراه داشته باشید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات