ماسک خانگی برای از بین بردن لک

مدت زمان مطالعه 1,3 دقیقه

ماسک خانگی برای از بین بردن لک و روشن شدن پوست صورت

ماسک های طبیعی خانگی از محبوبیت فراوانی بین مردم برخوردارند زیرا هیچ گونه عوارض جانبی ای ندارند و بسیار مقرون به صرفه هستند. با استفاده منظم از ماسک های خانگی می توان لک ها و چین و چروک های پوست را از بین برد و پوستی روشن و شفاف داشت. تهیه ماسک های خانگی کار آسانی است. در ادامه با ما همراه باشید؛ تا دستور تهیه انواع ماسک های خانگی برای رفع چین و چروک، لک ها و روشن کردن پوست صورت را آموزش دهیم.

دستور تهیه انواع ماسک خانگی برای از بین بردن لک های صورت

لک های پوست، به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. چگونه می توان لکه های صورت را از بین برد؟ مواد طبیعی که برای از بین بردن لک های صورت تاثیرگذار است عبارتند از:

کره کاکائو، جوش شیرین، سفیده تخم مرغ، سرکه سیب، ژل آلوئه ورا، عسل، آب سیب زمینی، آب لیمو، پاپایا، شی باتر، ماسک ماست، ماسک زردچوبه، گوجه فرنگی، سیر، ماسک بلغور جو دوسر، انواع روغن هایی که از دانه ها یا میوه ها گرفته می شوند.

درمان های خانگی برای رفع لک های پوست

  • استفاده از کره کاکائو برای رفع لک صورت

مقدار بسیار کمی کره کاکائو را روی لکه ها ماساژ دهید. این ماسک را یک شب روی پوست نگهدارید. این کار را هر شب تکرار کنید.

کره کاکائو حاوی آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد التهابی است که به از بین رفتن لک کمک می کند. همچنین پوست را آبرسانی و مرطوب می کند.

  • استفاده از جوش شیرین برای درمان لک صورت

چند قطره آب یا روغن زیتون را به 1 قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا ترکیبی به شکل خمیر به دست آید. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید 5-10 دقیقه بماند. خمیر را به آرامی پاک کنید و پوست را با آب تمیز بشویید. این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید.

  • pH جوش شیرین

پوست را خنثی می کند و سلول های مرده ای که در محل لکه جمع شده اند را از بین می برد. در نتیجه لکه ها به مرور کم رنگ تر می شوند و پس از چندین بار استفاده ، لکه کاملا از بین می روند.

  • سفیده تخم مرغ برای درمان لک صورت

یک عدد سفید تخم مرغ را با استفاده از برس یا انگشتان خود روی پوست تمیز، بمالید. حدود 10 دقیقه روی پوست قرار دهید تا خشک شود. سپس، آن را با آب بشویید و پوست صورت را خشک کنید و مرطوب کننده مناسب بزنید. این ماسک صورت را دو بار در هفته استفاده کنید.

سفید تخم مرغ حاوی آنزیم های طبیعی است که پوست را یکدست می کند و لکه ها و جای زخم ها را کم رنگ می کند.

  • درمان لک صورت با سرکه سیب

مخلوطی از سرکه و آب (نسبت 1 به 8) تهیه کنید. محلول را در بطری اسپری بریزید. این محلول را روی پوست صورت خود اسپری کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب، پی اچ پوست را متعادل می کند و باکتری هایی که موجب آکنه و جوش می شوند را از بین می برد. اسیدهای ملایم این محلول، به برطرف کردن لکه های پوست کمک می کند.

  • ژل آلوئه ورا

یک برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل تازه موجود در آن را استخراج کنید ژل را روی ناحیه آسیب دیده قرار داده و به مدت یک یا دو دقیقه ماساژ دهید. 10-15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آن را بشویید.

همه آرزو دارند پوستی بدون نقص و بدون چین و چروک داشته باشند. پس ، اگر نگران چین و چروک صورت باشید ، قابل درک است ، زیرا این نشانه های پیری است. اما وقت آن رسیده است که در مورد آنها کاری انجام دهید.

دستور تهیه انواع ماسک خانگی برای از بین بردن جین و چروک های پوست

دستور تهیه انواع ماسک خانگی برای از بین بردن جین و چروک های پوست

  • ماسک صورت زردچوبه و کشک
  • ماسک شیر دوغ ، بلغور جو دوسر و روغن
  • ماسک عسل و پودر کاکائو
  • ماسک خیار و آلوئه ورا
  • ماسک صورت دانه آووکادو و کتان
  • ماسک صورت زردچوبه و کشک

ماسک صورت زردچوبه و کشک

از آنجا که زردچوبه قدرت بهبودی بالایی دارد و کشک همراه با اسید لاکتیک است، این یک ترکیب طبیعی و ضد پیری عالی برای انواع پوست است.

در یک کاسه ، 1 قاشق چای خوری کشک و 1 پیمانه زردچوبه بریزید. خوب مخلوط کنید

سپس ، با استفاده از یک برس صاف و با ضربات ملایم این ترکیب را روی صورت خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند. صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت شیر دوغ ، بلغور جو دوسر و روغن

این ماسک به پاکسازی عمیق و سفت شدن پوست کمک می کند. اگر به طور مرتب استفاده شود ، می تواند به شما کمک کند صورت بدون چین و چروک داشته باشید.

در یک کاسه 1/2 فنجان دوغ را با 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید. آن را گرم کنید تا جو دوسر نرم شود. سپس ، 2 قاشق چای خوری روغن بادام / زیتون اضافه کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. در آخر با آب سرد بشویید

ماسک صورت عسل و پودر کاکائو

اگر با پیری زودرس سر و کار دارید ، این ماسک مناسب شماست. عسل پوست را آرام می کند و کاکائو تمام مواد مغذی ضروری را تأمین می کند.

1 قاشق چای خوری عسل ، 2 قاشق چایخوری شیر و 1 قاشق چایخوری پودر کاکائو را بردارید و خوب مخلوط کنید. فقط کافی است پودر کاکائو اضافه کنید تا قوام غلیظی به دست آید. به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید 20-20 دقیقه بماند. در آخر آن را بشویید.

ماسک خیار و آلوئه ورا

برای ماسک خیار و آلوئه ورا ، یک کاسه برداشته ، 2 قاشق غذاخوری کشک ، چند قطره آب لیمو و مقداری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. سپس ، یک برش خیار را برش دهید ، آن را در خمیر فرو کنید و به آرامی روی صورت خود بمالید. در آخر با آب خنک بشویید. این ماسک آبرسانی به پوست را ایجاد می کند ، و به از بین بردن خطوط اطراف لب کمک می کند.

ماسک صورت دانه آووکادو و تخم کتان

برای تهیه این ماسک ، یک عدد آووکادو را پوست بگیرید ، آن را در مخلوط کن قرار دهید ، 2 قاشق چای خوری دانه کتان اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. سپس ، 2 قاشق غذاخوری خامه شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. 45 دقیقه قبل از خواب ماسک را به صورت و گردن خود بزنید. سرانجام ، صبح با استفاده از آب گرم بشویید.

دستور تهیه انواع ماسک خانگی برای روشن تر شدن پوست

دستور تهیه انواع ماسک خانگی برای روشن تر شدن پوست

  • ماسک صورت عسل و لیمو

یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را خوب مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید.

  • ماسک صورت شیر و عسل و آبلیمو

1 قاشق شیر ، 1 قاشق عسل و 1 قاشق آب لیمو را با هم مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

  • ماسک صورت خیار و آب لیمو

1 قاشق آب خیار را با 1 قاشق آب لیمو مخلوط کنید. روی صورت و گردن بمالید ، بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

  • ماسک صورت آرد و گوجه فرنگی

2 قاشق آرد و 2-3 قاشق آب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری درست شود. آن را روی صورت و گردن خود بمالید ، بگذارید 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب بشویید.

تهیه ماسک های خانگی برای صورت بسیار آسان است. برای تهیه انواع ماسک خانگی، شما به بیش از 2 یا 3 ماده اولیه نیازی ندارید و اکثر مواد در خانه همیشه موجود است.

استفاده از ماسک صورت 2-3 بار در هفته نتیجه بهتری نسبت به استفاده 2 بار در ماه دارد. بنابراین ، این ماسک ها را تهیه و استفاده کنید تا با درخشش طبیعی ، پوستی درخشان تری داشته باشید.

کلام آخر

  1. صورت خود را با شوینده مناسب بشویید.
  2. پوست را با پاک کننده مناسب تمیز کنید.
  3. ماسک خانگی مناسب پوست خود را تهیه و استفاده کنید.
  4. پوست را با مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید.
  5. خواب کافی نیز برای داشتن پوستی مناسب از ملزومات است
  6. برای داشتن پوستی شفاف، روتین پوستی خود را به طور منظم انجام دهید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات