مدت زمان مطالعه 1,3 دقیقه

خانم‌ها و آقایان! استفاده از دئودورانت به اندازه مسواک زدن یا شستن دست‌ها اهمیت دارد. در بیشتر انسان‌ها نوعی باکتری در سطح بدن زندگی می‌کند که کارَش تجزیه عرق است. تجزیه عرق، یعنی انتشار بوی بد در محیط و به دنبال آن، احساس بدی که در دیگران به وجود می‌آید. کمترین پیامد این اتفاق، قضاوت شدن توسط افراد مختلف است. جلوگیری از این فاجعه انسانی راه حل ساده‌ای دارد. خرید یک دئودورانت مناسب. این محصول مانند همه محصولات موجود در دسته آرایشی و بهداشتی باید ویژگی‌هایی داشته باشد و وظیفه اصلی‌اش جلوگیری از ایجاد بوی بد عرق است.

دئودورانت چیست
دئودورانت ضد تعریق ضد عرق

کاربرد دئودورانت

اگر تنها انتظارتان از یک دئودورانت این است که بوی خوب بدهد، باید توقع‌تان را بالاتر ببرید. ایجاد بوی خوب نتیجه استفاده از یک دئودورانت است. اما در حقیقت، این محصول باید ترکیباتی داشته باشد که بدون آسیب‌رسانی به بدن، یک فرآیند طبیعی را دست کاری کند. برای مثال بیشتر محصولات ضد عرق، به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک می‌کنند. یعنی با انسداد منافذ، از تعریق پوست ما جلوگیری می‌کنند. بدیهی است که این کار به شدت به سلامتی آسیب می‌رساند. هدف اصلی دئودورانت‌ها باید از بین بردن باکتری‌های موجود در پوست زیربغل باشد. با توقف عملکرد آن‌ها شما به جای اشاعه‌ی بوی نامطبوع، یک رایحه و احساسی خوب را می‌توانید منتشر کنید.

تفاوت دئودورانت و ضد تعریق در چیست؟

شاید فکر کنید مام زیربغل یا ضدعرق نام دیگر دئودورانت‌هاست. اما هر کدام از این محصولات کارایی مخصوص به خودشان را دارند. در دسته ضدعرق‌ها، دئودورانت‌ها نسبت به مام‌های زیربغل بهتر کار می‌کنند. منافذ پوست را باز می‌گذارند و مانع خروج مواد زائد، رطوبت‌رسانی و گردش هوا در پوست زیربغل نمی‌شوند. همزمان نیز پس از تعریق حواس‌شان به بوی بد عرق هست و آن را با عطری خوش جایگزین می‌کنند. به علاوه، باکتری‌های موجود در سطح پوست را هم از بین می‌برند. بنابراین می‌توان گفت خاصیت درمانی هم دارند. در حالی که مام‌ها، موقتا با بستن منافذ پوست مانع از عرق کردن شما می‌شوند و هزار و یک آسیب به پوست‌تان می‌رسانند.

چطور از دئودورانت استفاده کنیم؟

دئودورانت‌ها در دسته محصولاتی قرار دارند که برای خریدشان باید به شکل بسته‌بندی آن‌ها خوب دقت کنید. شکل رولی، بهترین نوع بسته‌بندی برای این محصولات است. اول از همه کار شما را برای استفاده، راحت می‌کند، دوم اجازه می‌دهد ماده داخل آن، روی تمام سطح پوست به خوبی بنشیند، سوم در هر بار استفاده مقدارحساب شده‌ای از دئودورانت‌ را روی بدن‌تان قرار می‌دهند و چهارم، بهداشتی‌تر از دیگر انواع دئودورانت‌هاست. پس کافیست قبل از تعریق و بعد از شستشوی بدن، رول بهداشتی را آرام روی پوست‌تان بکشید، آنوقت کار تمام است!

انواع دئودورانت‌های زنانه و مردانه سینره

نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش برند سینره، در تولید دئودورانت، استفاده از گیاهان طبیعی و بسیار اثربخشی است که نه تنها محصول را به یک خوشبو کننده تبدیل کرده، بلکه خواص درمانی به آن بخشیده است.

برای تهیه دئودورانت‌های مردانه و زنانه یا همان ضد عرق‌های سینره، عصاره‌های دم اسب، مریم‌گلی و روغن درخت چای را از نقاط مختلف جهان جمع‌آوری کردیم. آن‌ها را به هم آمیختیم و طی فعل و انفعالات شیمیایی محصولی آنتی‌باکتریال و مرطوب کننده تولید کردیم، که با جلوگیری از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها، روی سطح پوست، میزان تجزیه عرق را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

مواد مضر در دئودورانت‌ها

دئودورانت یا ضدعرق در تماس مستقیم با پوست شماست. بدون هیچ مانع و محافظی روی سطح گسترده‌ای از پوست حساس زیر بغل، قرار می‌گیرد. اگر چنین محصولی ایمن نباشد، سلامت شما را تا مرز ابتلا به سرطان‌های لنف و پوست، تهدید می‌کنند. استفاده از ترکیبات آلرژی‌زا در برخی از دئودورانت‌ها باعث می‌شود شما وقت و هزینه زیادی را صرف درمان کنید و سلامتی خود را به خطر بیندازید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در این مورد، شدیدا، به طبیعت اعتماد کنید. محصولی بخرید که برای‌تان منفعت داشته باشد. دقیقا شبیه دئودورانت‌های زنانه و مردانه سینره.

آلومینیوم در دئودورانت‌ها ممکن است باعث حساسیت شود

برای بهتر شدن عملکرد دئودورانت‌ها، آلومینیوم هیدرو کلراید را به آن اضافه می‌کنند. این ماده برای بدن مضرر نیست، اما ممکن است عوارضی برای پوست‌های خیلی حساس ایجاد کند. سینره فکر اینجا را هم کرده است. دئودورانت‌های بدون آلومینیوم را روانه بازار کرده تا افرادی که دارای پوست بسیار حساس هستند هم برای استفاده از این محصول  بهانه‌ای نداشته باشند.

جایگزین طبیعی دئودورانت

دئودورانت را می‌توان با 5 ماده طبیعی جایگزین کرد:

  1. جوش شیرین و نشاسته ذرت
  2. آبلیمو
  3. الکل
  4. منیزیم هیدروکسید
  5. سرکه سیب

اما آیا تماس مستقیم این مواد با پوست زیربغل منطقی است؟ این مواد نیاز به فرآوری توسط متخصصان در آزمایشگاه‌های معتبر دارند تا به محصول طبیعی تبدیل شوند که دلخواه شماست.

ماجرای تصفیه‌خانه، زیر بغل

اگر به استفاده از دئودورانت عادت ندارید، به مرور زمان، غدد عرق پوست‌تان فعال‌تر می‌شود. تا جایی که دیگر نمی‌توانید با هیچ ماده دیگری بوی بد ناشی از عرق را بپوشانید. لباس‌های‌تان در ناحیه زیربغل تغییر رنگ می‌دهند، پوست‌تان خانه باکتری‌های بیشتری می‌شود. در این صورت استفاده از هر نوع خوشبوکننده یا ضدعرق دیگر فایده ندارد.

در مقابل، دئودورانت‌های سینره، چون خاصیت سم‌زدایی دارند، استفاده از آن‌ها، پوست زیربغل‌تان را به یک تصفیه‌خانه کوچک تبدیل می‌کند. با استفاده از آن، آلودگی‌های جمع شده و حتی مواد زائد موجود در سطح پوست به خوبی پاکسازی می‌شوند.

ختم کلام: استفاده از دئودورانت، یک مسئولیت اجتماعی!

هیچکدام از انسان‌ها قادر به استشمام بوی بدن‌شان نیستند. چرا که گیرنده‌های بینی هر فرد به بوی بدن او عادت دارند و نسبت به رایحه آن خاموش هستند. برای همین استفاده از دئودورانت یکی از بزرگ‌ترین لطف‌های‌ شما در حق دیگران است. این امر، با نظافت و پاکیزگی گره خورده و از شما یک فرد متشخص، بافرهنگ و اصیل در ذهن دیگران می‌سازد. توصیه می‌کنیم این محصول را با قیمت مناسب از سایت طبیعت شاپ  (https://www.tabiatshop.com/) خریداری کنید. بی‌شک استفاده از آن برای‌تان به یک عادت روزانه و دلچسب تبدیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: سلامتی
  • دسته بندی: سلامتی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات