کرم بدن

مدت زمان مطالعه 2,6 دقیقه

این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که استفاده از کرم‌های بدن، در بین بسیاری از خانم‌ها و آقایان، متداول نیست! افراد زیادی این محصول را یک کالای لوکس و غیرضروری می‌دانند. آن‌ها تصور می‌کنند، تنها، افراد مشهور و مدل‌ها کرم بدن می‌خرند. (که ما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم، بسیاری از آن‌ها هم با این محصولات، بیگانه‌اند.) این تصور و تصویری که از مصرف‌کنندگان کرم‌های بدن ساختید، در یک روز سرد پاییزی و زمستانی، تغییر می‌کند. زمانی که به شدت خشکی پوست را تجربه می‌کنید.

در واقع این مشکل به مرور و به دلیل عدم آبرسانی به پوست، شکل می‌گیرد و به یکباره آنقدر شدید می‌شود که شما می‌توانید آن را احساس کنید. واقعا کلافه‌کننده است. شدیدا به کرم بدن نیاز دارید، در حالی که مصرف آن را باید از خیلی وقتِ پیش، شروع می‌کردید. از زمانی که هنوز حالتِ خشکیِ بیمارگونه پوست، سراغ‌تان نیامده بود. به عبارت دیگر، کرم‎های بدن، خاصیت پیشگیری از خشکی و درمان آن را دارند و همیشه هم پیشگیری بهتر از درمان است!

کرم بدن
کرم بدن درمان خشکی پوست

متداول‌ترین سؤالات شما درباره استفاده از کرم بدن:

فهرست مطالب

قبل از آنکه درباره کرم‌های بدن بنویسیم، به سؤالاتی که درباره این محصولات در ذهن‌تان رژه‌ می‌رود، پاسخ می‌دهیم. پاسخ این سؤالات، مسیر زندگیِ پوستیِ آن‌هایی که استفاده از کرم بدن را لازم نمی‌دانستند، تغییر داده است.

چرا باید از کرم‌های بدن استفاده کنیم؟

کرم‌های بدن خشکی و ترک‌های ریز و درشت پوست را از بین می‌برند و آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. خاصیت آبرسانی فوق العاده‌ای دارند و عموما پوست‌های خشک، خیلی خشک و معمولی برای پیشگیری و درمان، به این محصول نیاز دارند. کاربرد این کرم در فصل پاییز و زمستان، به دلیل تغییر شرایط آب و هوا و خشکی بیش از حد پوست، دو چندان می‌شود.  

تفاوت کرم بدن و لوسیون در چیست؟

معمولا لوسیون‌ها ترکیبات سبک‌تری نسبت به کرم‌ها هستند. به عبارت دیگر از آب بیشتر و مقدار روغن کمتری تشکیل شدند.

کرم‌ها بهترند یا لوسیون‌ها؟

معمولا کرم‌ها برای پوست‌های خشک انتخاب بهتری هستند. بافت غلیظ‌تری نسبت به لوسیون‌ها دارند و به ترمیم پوست کمک بیشتری می‌کنند.

 کرم‌های بدن بیشتر برای چه نقاطی از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

اگر پوست خشک، خیلی خشک و مختلطی دارید، باید آرنج‌ها، دست‌ها، زانوها و پوست گردن را مرتب با کرم بدن مرطوب کنید. گرچه در فصل پاییز و زمستان تمام پوست بدن، نیازمند این ماده التیام‌بخش، نرم و آبرسان است؛ اما خشکی پوست در نواحی گفته شده، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

کرم بدن
استفاده مداوم از کرم بدن برای آرنج‌ها و سرزانوها

چه زمانی باید از کرم بدن استفاده کنم؟

برای نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست، این محصول را بلافاصله بعد از حمام به پوست بدن خود بمالید. چرا که پس از حمام، پوست بدن هنوز گرم و مرطوب است و آمادگی حداکثری برای جذب مواد مغذی را دارد.

آیا باید هر روز از کرم بدن استفاده کرد؟

اگر می‌خواهید پوست سالمی داشته باشید، لازم است هر روز آن را مرطوب کنید. این امر باید به یک عادت روزانه تبدیل شود اما متاسفانه بسیاری از افراد به آن اهمیت نمی‌دهند.

چه مدت باید کرم‌های بدن را روی پوست خود نگه داریم؟

استفاده مرتب از کرم بدن نه تنها به پوست بدن آسیبی نمی‌رساند بلکه موجب تقویت، افزایش درخشندگی و لطافت آن هم می‌شود. برخی از کارشناسان معتقدند اگر کرم‌های بدن را 15 الی 30 دقیقه روی بدن‌تان نگه دارید، مواد مغذی آن جذب می‌شود و شما می‌توانید پوستی به نرمی پر قو داشته باشید.

می‌توان از کرم بدن برای صورت نیز استفاده کرد؟

کرم‌های بدن برای پوست صورت مناسب نیستند. مگر آنکه به این منظور، فرموله شده باشند. این کرم‌ها ممکن است التهابات پوست صورت را بدتر کنند. با این همه، یکی دو بار استفاده از آن برای پوست صورت، هیچ اشکالی ندارد.

کرم بدن
استفاده روزانه و مداوم از کرم بدن

چقدر طول می‌کشد تا تأثیر کرم بدن را ببینیم؟

اگر هر روز از کرم بدن استفاده کنید بعد از دو هفته، تأثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید. نرمی و لطافتی که روی پوست‌تان می‌نشیند، کاملا بی سابقه خواهد بود.

آیا استفاده از کرم‌های بدن عوارض جانبی دارند؟

کرم‌های بدن عمدتا بدون عوارض جانبی هستند. اما اگر نقاطی از بدن شما آثار بریدگی و زخم‌های عمیق داشته باشد، ممکن است پس از استفاده، دچار سوزش شود. به همین دلیل توصیه می کنیم روی زخم‌ها از پمادهای درمانی استفاده کنید.

کرم‌های بدن بهتر است دارای چه ترکیباتی باشند؟

تجربه افراد در سراسر دنیا، نشان می‌دهد، بهترین کرم‌های بدن، فارغ از ملیت‌شان، دارای کره کاکائو، شیرین‌بیان (برای روشن‌تر کردن پوست)، اسطوخودوس، روغن بادام و ترکیبات آبرسان هستند.

اگر از کرم بدن استفاده نکنیم چه می‌شود؟

اگر عادت به استفاده از کرم بدن نداشته باشید، پس از مدتی پوست‌تان، خشک، سفت و تیره (مایل به خاکستری) می‌شود. این نشانه‌های پوستی است که آبرسانی نمی‌شود. البته مرطوب کننده‌ها فقط آب را به پوست شما اضافه نمی‌کنند، بلکه آب موجود در سلول‌ها را به دام می‌اندازند و از تبخیر آن جلوگیری می‌کنند.

چه کرم بدنی را باید انتخاب کنم؟

اگر از امروز تصمیم گرفتید از کرم بدن استفاده کنید و نمی‌دانید چه محصولی را انتخاب کنید، به شما توصیه می‌کنیم در انتخاب آن، 4 اصل مهم را در نظر بگیرید.

  1. قبل از هر چیزی نوع پوست‌تان را بشناسید. کرم‌های بدنِ مخصوص پوست‌های چرب، خشک و معمولی، در برخی از برندها، با هم متفاوت است.
  2. بهتر است این کرم را برای اولین‌بار به صورت حضوری بخرید. چرا که باید به بافت کرم توجه کنید. اگر پوست خشک دارید کرم‌های رقیق یا ژل‌کرم‌ها و حتی لوسیون‌ها را انتخاب نکنید. اما ماجرا برای پوست‌های چرب کمی متفاوت است. آن‌ها می‌توانند از کرم‌هایی با بافت رقیق‌تر استفاده کنند.
  3. ترکیبات نوشته شده روی محصول را بخوانید. محصول انتخابی به ترکیبات طبیعی برای آبرسانی و تغذیه سلول‌های پوست نیاز دارد.
  4. بوی کرم خوشایند شماست؟ یکی از مهم‌ترین مواردی که شما را به استفاده از کرم بدن تشویق می‌کند، عطر آن است. باید کرمی را انتخاب کنید که رایحه‌اش را دوست داشته باشید.

آیا کرم‌های بدن به درمان خارش‌های پوستی کمک می‌کنند؟

یکی از مهم‌ترین دلایل خارش، خشکی پوست است و در مقابل کرم بدن نقش اساسی در رفع خشکی ایفا می‌کند. بنابراین یکی از خواص کرم‌های بدن رفع خارش‌های مزمن پوستی به شمار می‌رود. اگر خارش پوست، واکنش آن بر اثر تحریک با یک ماده آلرژی‌زا نباشد و اگر در قسمت مورد نظر بثورات جلدی ایجاد نشده باشد، می‌توانید از کرم بدن برای رفع آن استفاده کنید.

آیا می‌توانم به صورت همزمان از دو مرطوب کننده بدن استفاده کنم؟

بله اگر دارای حساسیت‌های پوستی، خراش، زخم و آثار التهاب روی پوست‌تان نیستید، با خیال راحت می‌توانید از دو مرطوب کننده مختلف به صورت همزمان استفاده کنید.

کرم بدن، مناسب اندام‌های خصوصی نیست!

پس از پاسخ به سؤالات پرتکرار کاربران، سراغ اطلاع‌رسانی مطالبی درباره کرم بدن می‌رویم که باید بدانید، اما از ما نپرسیدید. به دلیل آنکه، یکی از رسالت‌های‌مان، ایجاد آگاهی درباره محصولات آرایشی و بهداشتی است، آن‌ها را به گوش‌تان می‌رسانیم تا انتخاب بهتر و تجربه بسیار خوشایندتری در زمینه مصرف کرم‌های بدن داشته باشید.

یکی از این موارد، استفاده از کرم بدن برای اندام‌های خصوصی است. باید بدانید این قسمت از بدن بسیار حساس است، پوست نازکی دارند و ممکن است به سرعت دچار التهاب و سایر بیماری‌های پوستی شود. برای استفاده انواع کرم‌های درمانی در این نواحی لطفا از پزشکان متخصص کمک بگیرید.

درمان خانگی خشکی پوست بدن

این قسمت از نوشته‌های سینره همیشه محبوب افراد ماجراجوست. آن‌ها که دوست دارند انواع روغن‌ها و ترکیبات طبیعی را امتحان کنند. مثل همیشه ما استفاده از ترکیبات خام و فرآوری نشده مانند انواع روغن‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم. آن‌ها برای استفاده انواع پوست‌ مناسب نیستند. اما حالا که اصرار دارید به صورت خانگی خشکی پوست بدن را برطرف کنید، مقاله‌ای را از سایت healthline و Mbglifestyle برای‌تان ترجمه کردیم. در این مقاله نوشته شده که : «روغن نارگیل، حمام کردن با بلغور جو به همراه آب ولرم، مصرف امگا 3 و انواع وازلین‌ها می‌توانند به درمان خشکی پوست کمک کنند. همچنین روغن زیتون، آلوئه‌وا، عسل، روغن آفتابگردان، روغن شی‌باتر و روغن آووکادو نیز گزینه‌های خوبی برای رفع مشکل خشکی پوست هستند.»

هر چه کرم بدن گران‌‎تر باشد، یعنی مرغوب‌تر است؟

در کشورهای اروپایی، محصولاتی با قیمت بالا، دارای غلظت بیشتری از مواد مغذی هستند و مصرف آن‌ها بیشتر توصیه می‌شود. اما این موضوع در ایران و کشورهای خاورمیانه کمی متفاوت است. در این کشورها به دلیل شرایط خاص منطقه، محصولات اروپایی با قیمت‌های گزاف فروخته می‌شود. به طوری که قیمت بسیار بالاتر از ارزش واقعی محصول است. پس از آگاهی در خصوص این مسئله به کرم‌های ساخت ایران، مراجعه می‌کنیم. قیمت محصول باید متناسب با حجم آن و ترکیبات مغذی باشد که در آن به کار رفته است. بهترینِ این محصولات نه آنقدر گران هستند که سرتان سوت بکشد و نه آنقدر ارزان هستند. بلکه قیمت تعریف شده و معقولی دارند.

استفاده افراطی از کرم بدن هم مضر است!

در الگوی استفاده از کرم‌های بدن، یک نوع وسواس خاصی را مشاهده می‌کنیم. آن‌ها به مصرف افراطی از کرم‌های بدن رو می‌آورند. برای این دسته از افراد می‌نویسیم که مصرف بیش از حد مرطوب کننده‌های بدن، پوست را در تولید چربی طبیعی، تنبل می‌کند. در این صورت این اندام گسترده به مغز فرمان می‌دهد، آب، لیپید و پروتئین کافی دارد، به همین دلیل تولید مواد مغذی را متوقف می‌کند.

پس چند بار در روز از کرم بدن استفاده کنیم؟

توصیه علمی و تأئید شده در خصوص استفاده از کرم‌های بدن می‌گوید: «از کرم‌های بدن می‌توانید دو بار در طول روز استفاده کنید. (صبح‌ها بعد از خواب و شب‌ها قبل از خواب). این رایج‌ترین روش تأئید شده‌ای است که سلامت پوست شما را تضمین می‌کند.

معرفی سه مدل از  بهترین و پرفروش‌ترین کرم‌های بدن

تا اینجا که اطلاعات کافی درباره کرم‌های بدن به دست آوردیم، سراغ بررسی بهترین و پرفروش‌ترینِ این محصولات در بازار می‌رویم.

  1. کرم بدن آردن مدل Dry Relief: این محصول برای پوست‌های خشک و بسیار خشک طراحی شده است.  در این کرم خبری از ویتامین‌ها و مواد طبیعی نیست. رایحه آلوئه‌ورا و افیوپگن جاپنیکا (از تیره مارچوبه) دارد و اصلا برای پوست‌های چرب توصیه نمی‌ود.
  2. لوسیون مرطوب کننده بدن کامان حاوی روغن نارگیل: ابتدا واژه لوسیون در این محصول توجه را به خود جلب می‌کند. یعنی ماهیت ژله‌ای و کاملا رقیق دارد و برای پوست‌های خشک مناسب نیست. مواد تشکیل دهنده آن روغن نارگیل، بادام، آرگان، هیالورونیک اسید، شی باتر، عصاره آلوئه ورا و ویتامین C است.
  3. لوسیون بدن هیدرودرم مدل Lady: این محصول هم یک لوسیون است و با کرم بدن تفاوت‌هایی دارد که آن را برای انواع پوست‌ مناسب‌سازی نمی‌کند. این محصول دارای ویتامین‌های ضروری، گلیسیرین، لاکتات سدیم، اسید هیالورونیک و اوره می‌باشد.

بیشتر محصولات موجود در بازار با عنوان لوسیون فروخته می‌شوند، نه کرم بدن! همین موضوع باعث شده است تا در لحظه خرید کمی تأمل کنیم. پیشنهاد ما این است که کرم بدن بخرید تا پوست ایده‌آل تری داشته باشید.

معرفی بهترین کرم بدن

بی اغراق، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات برند سینره، کرم بدن است. این محصول خاصیت‌هایی دارد که آن را از تمام لوسیون‌ها و کرم‌های بدن موجود در بازار متمایز می‌کند. این محصول خاصیت مرطوب کننده و ضد آلودگی هوا دارند. یعنی چه؟ ما پپتیدهای مورینگا را در کرم بدن سینره قرار دادیم تا از پوست شما بیشتر محافظت کنیم. پوستی که با آن به هر جایی که بخواهید سفر می‌کنید، فارغ از آنکه این سفر کوتاه باشد یا طولانی، حتما آلودگی‌هایی روی سطح بدن‌تان می‌نشیند. حالا با کرم بدن سینره می‌توانید نگران آن‌ها نباشید. علاوه بر این، روغن جوجوبا و شی‌باتر در این محصول به نرمی و لطافت پوست کمک زیادی می‌کنند. روغن گل مغربی، آووکادو، امگا ۳ و امگا ۶، آلوئه‌ورا و پروویتامین B5، رطوب‌رسانی کرم بدن سینره را چندین برابر بهتر از محصولات مشابه آن در بازار می‌کند. به جرأت می‌گوییم، رفع خارش، پوسته پوسته شدن و التهابات ناشی از خشکی پوست بدن در گرو استفاده از این محصول است. از دیگر مزایا آن می‌توان به نفوذپذیری سریعش به داخل پوست اشاره کرد که باعث کثیف شدن لباس‌تان نمی‌شود. دیگر کجا می‌خواهید کرمی با این همه خاصیت پیدا کنید؟

امیدواریم اگر تا به حال از کرم بدن استفاده نکردید، با خواندن این مطلب، نظرتان عوض شده باشد. کرم‌های بدن محصولات لوکسی نیستند، آن‌ها برای هر پوست سالم و شادابی یک کالای ضروری به حساب می‌آیند. در تمام فصول از خارش، پوسته پوسته شدن و خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می‌کنند. باعث می‌شوند جریان خون بهتر، زیر پوست صورت بگیرد. اگر انتخاب خوبی داشته باشید نه تنها به لطافت پوست و تأمین رطوبت آن کمک می‌کنند، بلکه محافظ آن در برابر آلودگی‌ها هستند. بیایید این پاییز و زمستان با استفاده از کرم‌های بدن، هوای پوست‌تان را داشته باشید. همه چیز در جریان است و زود گذر، تنها پوست‌تان با شما می‌ماند، تا پایان عمر! عمرتان طولانی…

کرم بدن
بهترین انواع کرم بدن

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات