چگونگی درمان جوش سر سفید

مدت زمان مطالعه 4,6 دقیقه

چگونگی درمان جوش سر سفید

فهرست مطالب

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در جهان است. ایجاد جوش سر سفید روی پوست شما می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. با تغییر سبک زندگی و درمان های پزشکی و استفاده از محصولات بهداشتی مناسب برای پوستتان می توانید از بروز جوش های سر سفید جلوگیری کنید. در این مقاله به بررسی علل مختلف بروز جوش سر سفید، چگونگی درمان و معرفی محصولات سینره جهت پیشگیری و رفع آن، می پردازیم. برای دریافت مشاوره و دیدن محصولات سینره به وب سایت سینره مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

جوش سر سفید چیست؟

جوش سر سفید، نوعی آکنه است که با تجمع سلول های مرده پوست، چربی و باکتریها در منافذ پوست ایجاد می‌شود. جوش های سر سفید که به آنها کومدون های بسته نیز می گویند ، فولیکول هایی هستند که با آلودگی های سطح پوست پر می شوند. از آنجایی که هوا نمی تواند به فولیکول برسد، مواد اکسید نمی شوند و سفید می مانند و جوش سر سفید ایجاد می شود.

چه عواملی باعث ایجاد جوش سر سفید روی پوست می شوند؟

دانستن دلایل به وجود آمدن جوش سر سفید می تواند به شما کمک کند تا از بروز آن در آینده جلوگیری کنید. منافذ بسته پوست علت اصلی ایجاد جوش های سر سفید است. به چند دلیل منافذ پوست شما بسته می شود. تغییرات هورمونی مانند بلوغ، قاعدگی، بارداری و افزایش تولید چربی، از دلایل اصلی بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد جوش های سر سفید است. استفاده از داروهای ضد بارداری که حاوی پروژسترون هستند، باعث افزایش سطح هورمون ها و ایجاد جوش های سر سفید در زنان می شوند.

مطالعات نشان داده است که ژنتیک نیز در ایجاد انواع مختلف آکنه، از جمله جوش های سر سفید نقش مهمی دارد. اگر شخصی در خانواده شما پوست مستعد آکنه دارد، خطر ابتلا به آن در شما نیز بیشتر است. برای درمان مشکلات هورمونی با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین اگر در سن نوجوانی هستید و دوست دارید راه مطمئن برای درمان جوش بلوغ پیدا نمایید حتما مقاله مربوط به آن را درسایت سینره مطالعه فرمایید.

جوش های سر سفید بیشتر در کدام نواحی ایجاد می شوند؟

جوش سر سفید می تواند در هر نقطه از بدن شما ایجاد شود. قسمتهای چرب صورت یا همان T-zone ، بیشتر مستعد بروز آکنه هستند. بینی ، چانه و پیشانی به عنوان منطقه T شناخته می شوند. جوش های سر سفید همچنین در قفسه سینه، پشت بدن، شانه ها و بازوها ایجاد می شوند.

جوش سر سفید ممکن است در مردان و زنان و در هر سنی بروز کند. حتی اگر در نوجوانی هرگز جوش سر سفید نداشته باشید، باز هم ممکن است در دوره ای از بزرگسالی دچار آن شوید.

جلوگیری از ایجاد جوش های سر سفید

جوش های سر سفید

جوش های سر سفید

داروهای خوراکی و کرم های درمانی موضعی، هر دو روش درمانی موثر برای جلوگیری از ایجاد جوش های سر سفید هستند، اما تنها گزینه درمان آکنه نیستند. همچنین می توانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی، از پوستی شفاف و سالم لذت ببرید.

از محصولات آرایشی و بهداشتی که فاقد چربی هستند استفاده کنید. این محصولات برای افرادی که با پوست مستعد آکنه مناسب است، زیرا منافذ پوست را مسدود نمی کند و احتمال بروز جوش های سر سفید را کاهش می دهد.

موها و پوست خود را به طور منظم بشویید و فراموش نکنید که قبل از خواب آرایش صورتتان را پاک کنید. از شستشوی بیش از حد پوست خودداری کنید زیرا باعث تحریک آن و ایجاد جوش می شود. از یک شوینده ملایم برای شستن صورت خود استفاده کنید.

نکته: عدم درمان جوش های سر سفید می تواند بر سلامت پوست شما برای همیشه تأثیر بگذارد. اگر جوش های سر سفید را تحریک کنید، باعث ایجاد زخم می شود و جای زخم به صورت دائمی روی پوست شما می ماند.

برای درمان جوش سر سفید با دکتر خود مشورت کنید

برخی از جوش های سر سفید را می توان با محصولات بهداشتی مناسب پوست که فاقد چربی هستند، درمان کرد. ما به شما محصولات بهداشتی سینره را پیشنهاد می کنیم.

اگر جوش های سر سفید با مصرف محصولات بهداشتی درمان نشود ، باید با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید.

چگونگی درمان جوش سر سفید

درمان جوش سر سفید

درمان جوش سر سفید

رتینوئید موضعی اولین درمان در جوش های سر سفید است. رتینوئیدها از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کنند. دوره درمان رتینوئیدهای موضعی سه ماه طول می کشد. رتینوئید باید به صورت منظم، هر روز یا شب استفاده شود. در این دوره باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا در نتیجه استفاده از رتینوئید، پوست شما نسبت به آفتاب حساس‌تر می شود.

اگر شما دارای آکنه های التهابی (برجستگی و جوش های صورت) هستید، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی یا موضعی تجویز کند که باکتری های اضافی پوست را از بین می برد و التهاب و قرمزی را کاهش می دهد. از آنتی بیوتیک های خوراکی بدون برچسب برای درمان آکنه استفاده می شود. برای کاهش آکنه در زنان از قرص های ترکیبی ضد بارداری خوراکی و ضد بارداری نیز استفاده می شود. آنها یک روش پیشگیری از بارداری مورد تأیید FDA هستند.

روش های درمانی موجود برای جوش سرسفید

جوش های سر سفید هنگامی که سلول های مرده پوست، سبوم (چربی) و آلودگی، منافذ پوستی شما را مسدود می کنند، ایجاد می شوند. برخلاف جوش های سرسیاه که می توانید آن را خالی کنید ، جوش های سر سفید در داخل منافذ بسته می مانند و برای همیشه روی پوست شما باقی می ماند.

روش های مختلفی برای درمان و پیشگیری از بروز جوش های سر سفید وجود دارد. از روش های درمانی خانگی و طبیعی گرفته تا استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی مناسب، می تواند به درمان جوش های پوستی کمک کند.

به جوش های سر سفید هرگز دست نزنید و آن را تحریک نکنید

اولین قدم برای درمان جوش سر سفید این است که هیچ کاری انجام ندهید. لمس و دست کاری جوش های صورت باعث آلودگی بیشتر منافذ، تحریک پوست و افزایش چربی و باکتری می شود. تحریک پوست باعث ایجاد زخم های دائمی روی صورت می شود و اثرات جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

روزانه صورت خود را بشویید

بسیاری از افراد با پوست چرب، صورت خود را روزانه نمی شویند. اگر پوست شما چرب است، باید صورت خود را دو بار در روز بشویید، اما زیاده روی نکنید. از صابون های قوی یا شوینده ها خودداری کنید. به جای آن از ژل شستشوی صورت و کرم مرطوب کننده مناسب پوست های چرب استفاده کنید. ژل های شستشوی سینره فاقد مواد صابونی هستند. پس از شستشوی صورت برای جلوگیری از خشک شدن پوست از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

ژل شستشوی صورت مرطوب کننده و ضد آلودگی هوا مخصوص پوست های چرب

ژل شستشوی صورت سینره با خاصیت مرطوب کنندگی و ضد آلودگی هوا، جانشین مناسب صابون جهت شستشوی صورت است. عصاره مورینگا موجود در این محصول، به عنوان محافظی طبیعی روی سطح پوست قرار گرفته و از جذب آلودگی به پوست جلوگیری می کند. این فرآورده با داشتن فرمولاسیونی حاوی شوینده های بسیار ملایم بدون ایجاد آثار تحریکی بر روی پوست باعث زدودن کامل آلودگی ها و باقی مانده مواد آرایشی از روی پوست می گردد. وجود مواد تنظیم کننده ترشح چربی پوست و مواد ضد باکتری، این فرآورده را جهت شستشوی پوست های چرب و آکنه ای ایده آل می سازد. علاوه بر اینکه مواد موجود در این محصول باعث تنظیم pH پوست و مرطوب شدن آن می شوند.

روش مصرف

صورت را با کمی آب مرطوب نمایید. مقداری از ژل را با حرکات دورانی روی صورت ماساژ دهید و کاملا با آب بشویید.

حجم: 200 میلی‌لیتر

قیمت: 470000 ریال

کرم مرطوب کننده صورت مخصوص پوست های چرب

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره با فرمولاسیون جدید، فاقد چربی (Oil-Free) و عاری از مواد کومدوژن زا است و با ساختاری سبک رطوبت مورد نیاز پوست را به صورت مؤثر و به مدت طولانی تامین می نماید. این فرآورده با خاصیت جذب چربی ها، ظاهر چرب و براق پوست را از بین می برد و پوست را با طراوت و لطیف می نماید. کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره تولید آنتی بیوتیک های طبیعی پوست را افزایش می دهد و از ایجاد جوش جلوگیری می کند و به همین علت دربرطرف کردن خشکی پوست که پس از برخی درمان های ضد آکنه به وجود می آید، بسیار مؤثر است. برخی مواد گیاهی موجود در کرم مرطوب کننده قادر است منافذ باز پوست را کوچک نماید و جلوه زیباتری به پوست ببخشد.

روش مصرف

پس از تمیز کردن پوست با محصولات پاک کننده مخصوص پوست چرب، مقدار مناسبی از کرم را روی پوست صورت و گردن بمالید.

حجم: 65 میلی‌لیتر

قیمت: 700000 ریال

مصرف ویتامین ها برای سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه ضروری هستند

ویتامین ها برای سلامت پوست شما ضروری هستند و کمبود آنها می تواند اثرات نامطلوبی بر روی پوست ایجاد کند. از آنجا که ویتامین C و E نقش مهمی در محافظت از پوست شما در برابر آفتاب دارند ، کمبود این ویتامین ها می تواند خطر آسیبهای پوستی از جمله سرطان پوست را افزایش دهد. ویتامین D و ویتامین K نیز در پیشگیری از بروز انواع آکنه موثرند. مصرف ویتامین های D، C، E و K را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

نوشیدن روزانه 8 لیوان آب برای سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه ضروری است

برای داشتن پوستی درخشان و سالم در طول شبانه، باید 8 لیوان (تقریبا معادل 2 لیتر) آب بنوشید. مصرف 2 لیوان آب ولرم ناشتا، سموم بدن را دفع کرده و به سلامت پوست و بدن شما کمک می‌کند.

نوشیدن آب میوه های طبیعی

نوشیدن آب مبوه طبیعی در طول روز و به صورت منظم، پوستی شفاف و زیبا برای شما به ارمغان می آورد. گنجاندن آب میوه طبیعی در برنامه روزانه نیاز پوست شما به ویتامین های ضروری پوست را تامین می کند و در نتیجه از ایجاد آکنه جلوگیری خواهد کرد.

درمان های خانگی برای جوش صورت

درمان های خانگی برای جوش صورت

درمان های خانگی برای جوش صورت

درمان های خانگی شاید ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش های از بین بردن جوش‌های سر سفید باشند. اما پیش از استفاده از ماسک های خانگی حتما آن را روی نقطه کوچکی از بدن خود تست کنید تا از بروز هر گونه حساسیت جلوگیری کنید. برخی از ماسک های خانگی برای پیشگیری از بروز جوش های سر سفید عبارتند از:

  1. ماسک عسل و دارچین
  2. ماسک تخم مرغ و عسل
  3. ماسک شکر و روغن زیتون
  4. بخور پوست صورت
  5. استفاده از شیر به عنوان پاک کننده طبیعی
  6. استفاده از گلاب به عنوان تونر طبیعی
  7. استفاده از گوجه فرنگی به شکل ماسک روی پوست ( گوجه فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که یک درمان خانگی برای از بین بردن جوش سر سفید است )
  8. روغن جوجوبا

اگرچه ایده استفاده از روغن برای پوست چرب اشتباه به نظر می‌رسد؛ اما روغن جوجوبا یک روغن ملایم برای درمان پوست چرب ، آکنه و سایر مشکلات پوستی است. 2 روز در هفته چند قطره از روغن را روی پوست تمیز ماساژ دهید و واکنش پوست خود را مشاهده کنید. استفاده بیش از حد ممکن است باعث چرب شدن پوست شود.

توجه داشته باشید که برخی از مواد طبیعی می توانند پوست شما را تحریک کنند. تعدادی از آنها عبارتند از:

  1. سرکه سیب یا آب لیمو به دلیل اسیدی بودن، باعث ایجاد حساسیت می شوند.
  2. جوش شیرین
  3. بلورهای شکر می توانند التهاب پوست را بیشتر کنند.

درمان های طبیعی جوش صورت کدامند ؟

درمان های طبیعی به عنوان درمان های جایگزین پوستی، بسیار محبوب هستند. تعدادی از درمان های طبیعی عبارتند از:

1. کرم ویتامین A

ویتامین A ماده مغذی با خواص آنتی اکسیدانی قوی است. ویتامین A می تواند قرمزی و التهاب پوست را کاهش دهد و در عین حال باعث بازسازی آن شود. برخی از کرم ها که بدون نسخه و در فروشگاه های بهداشتی به فروش می رسند، حاوی ویتامین A هستند. محصولات حاوی ویتامین A می توانند باعث ایجاد قرمزی و حساسیت پوست به آفتاب شوند. هنگام استفاده از این محصولات باید روزانه ضد آفتاب بزنید.

2. روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و می تواند به از بین بردن جوش های سر سفید کمک کند. برخی از محصولات مراقبت از پوست مانند پاک کننده ها ، ماسک ها و کرم های درمانی برای از بین بردن لک‌های پوستی نیز حاوی روغن درخت چای هستند.

3. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی دیگر از ترکیبات گیاهی مفید برای درمان جوش های سر سفید است. آلوئه ورا مانند روغن درخت چای به عنوان عصاره در محصولات مراقبت از پوست موجود است. ماسک آلوئه ورا را می توان به تنهایی و یا به همراه آب لیمو، روغن نارگیل، روغن بادام و انواع روغن های طبیعی استفاده کرد.

4. روغن فندق

روغن فندق که از یک گیاه گلدار به همین نام گرفته شده است می تواند به بهبود جوش های سر سفید با بستن منافذ باز پوست، کمک کند. شما می توانید به راحتی یک پنبه را به روغن فندق آغشته کنید و دو بار در روز روی پوست استفاده کنید.

ژل ضد جوش سینره

یکی از برترین برندهای تولیدکننده انواع محصولات بهداشتی و مراقبتی در سراسر کشور، برند سینره است. ژل ضد جوش سینره از ایجاد هر گونه جوش روی پوست پیشگیری می کند. این محصول حاوی روغن درخت چای؛ مؤثرترین ماده آنتی باکتریال گیاهی است و به رفع انواع جوش های التهابی، سر سیاه و سر سفید کمک می‌کند. این محصول همچنین دارای عصاره بابونه با اثرات ضد التهابی و التیام بخش است. تمامی محصولات سینره بدون انجام تست حیوانی یا کرولتی فری هستند. حجم این محصول 30 میلی‌لیتر و قیمت آن 468000 ریال است.

نحوه مصرف ژل ضد جوش سینره

با توجه به نوع پوست خود، صورت و مناطق درگیر را با شوینده ای ملایم و یا ژل شستشوی صورت سینره (مخصوص پوست های چرب) بشویید. مقداری از ژل ضد جوش سینره را فقط روی جوش بمالید. بعد از 20-15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. روزانه 3-2 مرتبه این کار را انجام دهید. توصیه می شود افرادی که دارای پوست های حساس هستند، روزانه یک بار از این ژل استفاده نمایند. بعد از گذشت یک الی دو هفته می‌توان روزی 2-3 مرتبه مصرف را تکرار نمود.

ژل شوینده آنتی پولوشن پوست چرب سینره

ژل شستشوی ضد آلودگی یا آنتی پولوشن سینره، حاوی عصاره مورینگا است. عصاره مورینگا موجود در این محصول، به عنوان محافظی طبیعی روی سطح پوست قرار می گیرد و از جذب آلودگی به پوست جلوگیری می‌کند. این شوینده، بسیار ملایم است و بدون تحریک پوست، آلودگی ها و باقی مانده مواد آرایشی را پاک می کند. علاوه بر این؛ مواد موجود در این ژل شستشوی صورت سینره، باعث تنظیم pH پوست و مرطوب شدن آن می شوند.

نحوه مصرف ژل شوینده

صورت و دست را با آب مرطوب کرده و کمی از شوینده را روی صورت با حرکات دورانی ماساژ دهید. دقت کنید این محصول برای شستشو در صبح و شب توصیه می‌شود.

کلام آخر

در پایان، اگر جوش های سر سفید پوست شما با هر یک از درمان های خانگی و طبیعی و مصرف محصولات بهدا شتی درمان نمی شود، با یک متخصص پوست ملاقات کنید. در برخی موارد، آکنه می تواند از علائم یک بیماری زمینه ای مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد.

ما در این مقاله دلایل ایجاد جوش سر سفید و برخی از روش های پیشگیری و درمان آن را بررسی کردیم. اما باید در نظر داشته باشید؛ با رعایت مواردی مانند: شستشوی روزانه پوست، رژیم غذایی مناسب، استفاده منظم از ضد آفتاب و محصولات مراقبتی پوست و نوشیدن آب کافی در طول روز می توانید تا حد زیادی از ایجاد هر گونه جوش و عارضه روی پوست خود پیشگیری کنید و همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات