مدت زمان مطالعه 4,9 دقیقه

تا به حال به این فکر کرده‌اید؛ که چرا روتین روز و شب پوست با هم تفاوت دارند؟

جواب ساده است. نیاز پوستی شما در روز و شب با هم متفاوت است. در روز، پوست شما نیاز به محافظت و در شب نیاز به بازسازی و ترمیم دارد. تفاوت کرم روز و کرم شب یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که قبل از تهیه این دو کرم پرسیده می‌شود.

در این مقاله تفاوت کرم روز و کرم شب را بررسی می‌کنیم و بهترین کرم روز و کرم شب و فوایدی که هر کدام برای پوست شما دارند را بررسی و به شما معرفی می‌کنیم.

چرا از کرم روز و شب استفاده کنیم؟

روتین مراقبت از پوست
کرم روز 
کرم شب
کرم روز و شب

همان‌طور که از اسم این دو کرم مشخص است، کرم روز یک محصول مراقبت از پوست است که در طول روز استفاده می‌شود و کرم شب یک محصول احیا کننده برای پوست است که در شب استفاده می‌شود. عملکرد اصلی هر دو کرم آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست است.

وقتی صحبت از روتین‌های مراقبت از پوست به میان می‌آید اکثر مردم بدون توجه به ساعت از همان روال سابق خود پیروی می‌کنند.

برخی افراد فکر می‌کنند می‌توانند از کرم شب در روز و از کرم روز در شب استفاده کنند. به نظر شما این باور درست است؟

در ادامه به این سوال هم جواب می‌دهیم.

در طول روز، پوست شما به محافظت در برابر عناصری مانند گرد و غبار، کثیفی، آلودگی و آسیب‌های خورشید نیاز دارد. بنابراین، بهتر است از کرم روز استفاده کنید. کرم روز از اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت می‌کند و دارای ترکیبات غنی از آنتی اکسیدان است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را که باعث آسیب پوست می‌شوند، خنثی کند.

در شب، پوست شما کار ترمیم و بازسازی خود را بر عهده می‌گیرد و بیشتر پذیرای محصولات مراقبت از صورت است. از این رو کرم شب با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست آن را رطوبت‌رسانی کرده و از ایجاد علائم پیری پوست مانند خطوط ریز، چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی جلوگیری می‌کند و به این ترتیب موجب ترمیم پوست می‌شود.

به همین دلیل برای پاسخ به نیازهای پوستی، باید از کرم‌های مناسب در ساعات مناسب استفاده کنید، تا به نتیجه مطلوب از محصولات برسید.

کرم روز چیست؟

کرم روز
کرم روز چیست؟
کرم روشن کننده حاوی ضدآفتاب
کرم روز

اکثر مردم از کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب به عنوان بخشی از روتین صبح خود استفاده می‌کنند، درحالی‌که با استفاده از یک کرم می‌توانند علاوه بر رطوبت رسانی، از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنند؛ و مواد مغذی مورد نیاز را به پوست برسانند. اصلی ترین تفاوت کرم روز و شب در همین است.

پوست صورت در طی روز در معرض آلودگی، گرد و غبار و اشعه مضر UV خورشید قرار می‌گیرد. پوست شما در برابر رادیکال‌های آزادی که توسط انواع آلودگی و اشعه‌های مضر خورشید تولید می‌شود، نیاز به مراقبت دارد. رادیکال‌های آزاد موجب، ایجاد علائم پیری پوست مانند خطوط ریز، چین و چروک و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

اشعه UV خورشید به بافت پوست نفوذ می‌کند و موجب آسیب رساندن به فیبرهای کلاژن پوست می‌شود که این امر منجر به ایجاد چین و چروک و تغییر رنگ بافت پوست می‌شود. کرم روز حاوی فیلترهایی است از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. ترکیبات به‌کار رفته در این کرم با خاصیت آنتی اکسیدانی، موجب خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌شود.

پس به طور کلی، استفاده از کرم روز به دلایل زیر توصیه می‌شود:

  1. محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UV خورشید
  2. پیشگیری از چین و چروک و خطوط ریز صورت
  3. جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به‌دلیل خواص آنتی اکسیدانی
  4. ترمیم و جوانسازی پوست

کرم روشن‌کننده روز SPF30 سینره

کرم روشن کننده روز سینره
کرم روز
کرم روز حاوی ضدآفتاب
کرم روشن کننده روز سینره

برند سینره با تولید کرم روشن‌کننده روز، تمام نیازهای پوست در طی روز را برطرف می‌کند.

کرم روشن‌کننده روز سینره، حاوی فیلترهای محافظتی در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. SPF30  موجود در این کرم از تیرگی پوست در برابر تابش نور آفتاب و آفتاب سوختگی پوست جلوگیری می‌کند.

ترکیبات مهم این کرم شامل موارد زیر است:

ویتامین C: استفاده از فرم پایدار ویتامین C در کرم روشن‌کننده روز SPF30 سینره، موجب روشن‌تر شدن رنگ پوست می‌شود.

کمپلکس گیاهان روشن‌کننده: در کرم روشن‌کننده روز SPF30 سینره، عصاره هشت گیاه مانند عصاره برگ انگور، عصاره گل راعی، عصاره شاه بلوط هندی و ….جهت روشن شدن پوست استفاده شده است. مکانسیم این گیاهان موجب توقف ساخت ملانین و مهار آنزیم تیروزیناز، اکسیژن‌سانی به پوست و افزایش سرعت بازسازی آن و روشن‌تر شدن صورت، می‌شود.

پلی هیدروکسی اسید: مجموعه‌ای از اسیدهای میوه است که با خاصیت لایه برداری موجب روشن‌ شدن پوست می‌گردد.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش‌آید؛ آیا استفاده از یک کرم روشن‌کننده در روز به‌دلیل تابش نور خورشید لازم است؟

تا اینجا دانستیم کرم روز سینره، یک کرم روشن‌کننده است که حاوی SPF30 هم می‌باشد. کرم روشن کننده روز سینره در‌کنار خاصیت روشن کنندگی به‎‌واسطه فیلتر‌های ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و اثرات آن همچون آفتاب سوختگی یا تیره شدن پوست محافظت می‌کند. مواد مؤثر و نوع فیلتر‌های ضدآفتاب به‌کار رفته در این کرم، مناسب انواع پوست است.

نکته: با وجود اینکه محدودیت استفاده از کرم روز سینره وجود نداره اما پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو بار در روز، از این کرم استفاده کرده و بعد از آن کرم ضدآفتاب را هر دو ساعت یکبار استفاده کنید.

کرم شب چیست؟

کرم شب چیست
کرم شب
رطوبت رسان عمیق
کرم شب

به کرمی که مانند یک کرم ضد چروک به رفع چروک صورت کمک کند، کرم شب می‌گویند. 

زمانی که به خواب می‌روید، پوست شما شروع به ترمیم و بازسازی می‌کند. در این حالت بیشتر پذیرای مواد مغذی به خصوص رطوبت ‌رسان‌ها است. استفاده از کرم شب قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند به رطوبت رسانی پوست شما کمک کند و با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزادی که در طی روز به پوست شما آسیب رساندند، مقابله کند.

 از آنجایی که در شب خبری از اشعه UV خورشید نیست پس کرم شب هیچ گونه فیلتر محافظتی ندارد.تفاوت کرم روز با شب باعث می شود که در تولید این محصول بافت این کرم‌ها نسبت به کرم روز غلیظ‌تر و چرب‌تر باشد.

نکته: کرم شب به دلیل بافت سنگین‌تری که دارد برای پوست‌های چرب و مستعد جوش معمولا توصیه نمی‌شود.

بهترین کرم شب، کرم شبی است که با ترکیبات غنی از آنتی اکسیدان به ترمیم و احیای پوست شما کمک کند و موجب جوانسازی پوست شود. با استفاده از کرم شب به خوبی می‌توانید چین و چروک‌های صورت را به تعویق بی‌اندازید.

پس به طورکلی؛ فواید کرم شب به صورت زیر است:

  1. آبرسانی عمیق پوست را برعهده دارد.
  2. مواد مغذی ضروری پوست را به لایه‌های زیرین پوست می‌رساند.
  3. از چین و چروک و خطوط ریز صورت جلوگیری می‌کند.
  4. گردش خون و تولید کلاژن را بهبود می‌بخشد.
  5. با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و بهبود بافت آن موجب کاهش التهاب، خارش و قرمزی پوست می‌شود.
  6. ترمیم و احیا پوست را در شب انجام می‌دهد.

کرم شب سینره، یک کرم مغذی

کرم شب سینره
کرم مغذی
کرم مغذی بالای چهل سال
کرم شب سینره

برند سینره دارای دو نوع کرم شب است که با نام کرم‌های مغذی شناخته می‌شوند. کرم مغذی صورت و کرم مغذی بالای چهل سال مخصوص افراد بالای چهل، سال‌ها است که جزء کرم‌های تخصصی این برند است.

کرم مغذی صورت سینره، با نفوذپذیری بالا می‌تواند مواد مغذی را به لایه‌های زیرین پوست برساند. عصاره‌های گیاهی به کار رفته در این کرم شامل: روغن هسته انگور، روغن جوانه گندم، روغن آووکادو، روغن رز وحشی و …است. ترکیبات به کار رفته در این کرم موجب رفع اثرات پیری پوست و استرس‌های زیان آور محیطی روی پوست می‌شود. استفاده از مواد آنتی اکسیدان طبیعی از جمله ویتامین A،E و اسیدهای چرب ضروری(Vit F) از اثر مخرب رادیکال‌های آزاد بر روی پوست جلوگیری می‌نماید.

کرم مغذی بالای چهل سال سینره، مخصوص افراد بالای چهل سال، حاوی عصاره سلول‌های بنیادی گیاه ادلوایس است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ضد چروک موثر شناخته می‌شود.

کرم مغذی بالای چهل سال سینره، با افزایش متابولیسم سلول‌های پوست موجب سنتز کلاژن شده و به این جهت موجب ترمیم پوست در شب می‌شود.

تفاوت کرم روز و شب به صورت زیر تقسیم بندی می‌شود:

بافت محصول: کرم روز معمولا بافت سبک‌تری دارد در صورتی‌که کرم شب بیشتر بافت چرب و روغنی دارد.

سرعت جذب: کرم روز به دلیل بافت سبک‌تر، سریع‌تر جذب می‌شود در صورتی‌که کرم شب نیاز به زمان بیشتری برای جذب دارد.

ترکیبات: کرم روز حاویSPF و ویتامین سی است درصورتی‌که کرم شب بیشتر حاوی مواد فعال و مغذی برای ترمیم پوست است.

آیا می‌توانیم از کرم روز در شب استفاده کنیم و یا بالعکس؟

استفاده از کرم شب در طول روز و کرم روز در هنگام شب ممکن است آسیب زیادی به پوست وارد نکند، اما با فرمولاسیون خاصی‌ که این دو کرم دارند، هیچ سودی برای پوست نخواهند داشت. کرم روز و شب هنگام استفاده در زمان‌های غیر توصیه‌ شده عملکرد اصلی خود را انجام نمی‌دهند و بنابراین استفاده از آن‌ها در این زمان‌ها اثر چندانی ندارد.

استفاده از کرم شب در روز می‌تواند پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید و آلاینده های محیطی آسیب‌پذیر کند. هم‌چنین کرم شب به دلیل بافت سنگین‌تری که دارد برای روز مناسب نیست و ممکن است کرم به خوبی جذب پوست نشود و استفاده از آن زیر آرایش مناسب نیست.

استفاده از کرم روز در شب نیز بی فایده است؛ چون در شب تابش نورخورشید وجود نداشته و عملا استفاده از کرم حاوی SPF سودی ندارد.

سخن پایانی…

تفاوت اصلی کرم روز و کرم شب در ترکیبات و بافت آن‌ها است. کرم روز یک کرم سبک‌تر دارایSPF  است و از ترکیباتی مثل ویتامین سی تهیه شده است. درحالی‌که کرم شب غنی‌تر است و بافت غلیظ‌تری دارد و از مواد فعالی که منجربه بازسازی پوست می‌شود، تولید شده است.

در پایان، منتظر شنیدن تجربه شما از کرم‌های روز و شب سینره هستیم.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات