شامپو تثبیت کننده رنگ مو

مدت زمان مطالعه 0,2 دقیقه

شامپو برای موهای رنگ شده
شامپو مخصوص موهای رنگ شده

این روزها افراد زیادی را با موهای رنگ شده می‌شناسیم. آن‌ها در آرایشگاه‌ها یا فروشگاه‌های خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، زمان زیادی را صرف انتخاب رنگ موی مناسب می‌کنند. خیلی‌هاشان پس از انتخاب رنگ موی دلخواه، با آرایشگر یا مغازه‌دار در مورد ماندگاری محصول مورد نظرشان بحث می‌کنند. هیچکس دلش نمی‌خواهد پس از یکی دو روز، رنگ موهایش کدر شود یا از بین برود. اما این موضوع تنها به انتخاب یک رنگ موی مناسب خلاصه نمی‌شود. همه انتخاب‌های ما دست به دست هم می‌دهند تا مویی شاداب، درخشان، خوش‌رنگ و بی نقص داشته باشیم. در این قسمت می‌خواهیم درباره انتخاب‌ یک شامپوی مناسب برای موهای رنگ شده صحبت کنیم. محصولی که در حفظ رنگ، درخشندگی و خوش‌حالتی موها، حرف اول را می‌زند اما در بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شود.

آیا موهای من رنگ شده محسوب می‌شوند؟

در قدم اول بیایید با هم تعریف واحدی از موی رنگ شده داشته باشیم. به موهایی که با رنگِ موها و مواد شیمیایی رنگ شده باشند، موی رنگ شده می‌گویند. در این مقاله ما درباره موهای رنگ شده با حنا، قهوه و مواد گیاهی و طبیعی دیگر صحبت نمی‌کنیم. رنگ‌های طبیعی را با هر شامپویی بشویید پس از مدتی درخشندگی‌شان را از دست می‌دهند و روشن‌تر می‌شوند. برای مثال حنا پس از چند مرتبه شستشو، روی موها، تناژ نارنجی و قهوه، تناژ قرمز کم‌رنگ پیدا می‌کند.

آیا رنگ‌های فانتزی با شامپو رنگ تثبیت می‌شوند؟

اگر شما هم تنوع در انتخاب رنگ مو را دوست دارید و گاهی دل‌تان می‌خواهد از مرزبندی‌های ذهنی در خصوص انتخاب رنگ موهای معمول و رایج عبور کنید، باید بدانید رنگ‌های فانتزی مانند، بنفش، آبی، نقره‌ای، قرمز و… را با بهترین شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو هم بشویید باز هم ممکن است کم‌رنگ شده یا از بین بروند. این رنگ‌ها ماندگاری کمی دارند و این موضوع تقصیر شامپوی‌تان نیست.

از موهای رنگ شده چطور مراقبت کنیم؟

پس از استفاده از رنگ مو، زمانی که از حمام یا آرایشگاه بیرون می‌آیید، نیازمند مراقبت ویژه‌تری از موهای‌تان هستید. موهای رنگ شده نسبت به مو با رنگ طبیعی آسیب‌پذیرتر هستند و یک لحظه غفلت در موردشان به یک عمر پشیمانی منجر می‌شود. ما نمی‌خواهیم شما پس از مدتی مجبور شوید، به دلیل داشتن رنگ و حالت نامناسب، موهای‌تان را کوتاه کنید. پس گام به گام در مراقبت از موهای رنگ شده با ما همراه باشید:

  1. پس از رنگ کردن موها، به یک نرم کننده یا ماسک موی قوی نیاز دارید. محصولی که انتخاب می‌کنید ترجیحا فاقد سولفات باشد تا بتواند از موهای‌تان بیشتر مراقبت کند.
  2. دغدغه شما در خصوص حالت دادن موها، قابل درک است اما فراموش نکنید که موهای رنگ شده نباید در معرض حرارت زیاد قرار گیرند.
  3. مرتب و هر دو ماه یک بار نوک موهای خود را کوتاه کنید تا قسمت‌های خشک و شکننده آن از بین برود.
  4. موها را زیاد در معرض نور خورشید قرار ندهید. اشعه ماوراء بنفش به شدت روی رنگ موها تأثیر منفی می‌گذارد.
  5. و اما مهم‌ترین اقدام شما برای مراقبت از موهای رنگ شده، انتخاب یک شامپوی تثبیت کننده رنگ مو است.
شامپو موهای آسیب دیده
شامپو مخصوص موهای آسیب دیده از رنگ مو

یک شامپوی تثبیت کننده رنگ مو، چه ترکیباتی دارد؟

در ترکیبات شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده بهتر است از عصاره‌های طبیعی برای ترمیم و حفظ رنگ مو، استفاده شده باشد. مواد طبیعی باعث می‌شوند، رنگ مو تا رشد موهای جدید دوام بیاورد. معمولا در شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، از عصاره انار استفاده شده است. اگرمی‌پرسید چرا عصاره انار؟ باید بگوییم، این عصاره به همراه پلیمرهای سیلیکونی جای پای رنگ را روی تارهای مو محکم و ساقه مو را ترمیم می‌کند. شامپوهای مناسب موهای رنگ شده بهتر است دارای فیلتر ضد آفتاب برای محافظت از رنگ مو باشند. زمانی که قصد خرید این شامپوها را دارید میزان سولفات آن را حتما کنترل کنید. توصیه می‌کنیم از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد سولفات بوده یا در ترکیباتشان مقادیر بسیار ناچیزی (پایین‌تر از حد مجاز) سولفات وجود داشته باشد.

خواصی که یک شامپو تثبیت کننده رنگ مو باید داشته باشد

مهم‌ترین وظیفه شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، تثبیت رنگ مو و ترمیم آسیب‌‌های ناشی از ورود مواد شیمیایی موجود در رنگ موها، به بافت ظریف موست. این شامپوها معمولا خاصیت شویندگی ملایمی دارند. اگر دنبال شامپویی با خاصیت شویندگی زیاد می‌گردید، این محصولات، انتخابی مناسب برایتان نیستند.

معرفی سه شامپوی تثبیت کننده رنگ موی ایرانی

در این مرحله، اگر قصد خرید یک شامپوی مخصوص رنگ مو را دارید، می‌توانیم چند نمونه از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو و ساخت ایران را با هم ببینیم. هر کدام از این محصولات ویژگی‌هایی دارند که خریداران باید به آن‌ها توجه کنند.

اول: شون

در این شامپو هم مانند سینره، از عصاره‌های طبیعی و گیاهی برای تثبیت رنگ مو استفاده شده است. بر خلاف آنچه که گفته شد، خاصیت شویندگی بالایی دارد و البته روی آن نوشته شده که موهای آسیب دیده را هم ترمیم می‌کند.

دوم: کامان

اگر مشتری این محصول باشید اولین گزینه‌ای که با دیدن آن نظرتان را جلب می‌کند، فاقد سولفات بودن این شامپوست. یعنی علاوه بر موهای رنگ شده، موهای کراتین شده هم می‌توانند از آن استفاده کنند. این شامپو ریشه گیاهی و طبیعی ندارد. روی محصول نوشته که تقویت کننده و نرم کننده موهاست. اما خاصیت نرم‌کنندگی زیادی ندارد و باید همراه با آن، حتما از یک ماسک مو یا نرم کننده قوی استفاده شود.

سوم: فولیکا

این شامپو ویژگی عجیبی دارد که بهتر است قبل از هر موضوعی آن را بررسی کنیم. درباره شامپو مخصوص موهای رنگ شده فولیکا می‌خوانیم، مناسب برای افرادی با موهای قرمز! این عبارت نشان می‌دهد که چنین محصولی رنگدانه‌های مو را از بین نمی‌برد. اما آیا منظور رنگدانه‌های طبیعی موست یا رنگدانه‌هایی که بعدها به مو اضافه می‌شود؟ حقیقت این است که هدف شامپوی مخصوص موهای رنگ شده، حفظ رنگدانه‌های مصنوعی است. در ادامه این محصول احیا کننده و درخشان کننده موهاست و سولفات هم ندارد. در ترکیبات برخی از انواع شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده فولیکا از عصاره انار استفاده شده و در برخی از انواع آن خبری از عصاره‌های طبیعی نیست.

مراقبت از رنگ مو
مراقبت از موهای رنگ شده

معرفی سه شامپوی تثبیت کننده رنگ موی خارجی

اول: لورال

بطری‌های قرمز شامپو‌های تثبیت کننده رنگ موی اورئال، بسیار معروفند. آنقدر که وقتی حرف از شامپو مخصوص موهای رنگ شده می‌شود، این بطری‌ها در ذهن بسیاری از خانم‌ها نقش می‌بندد. این محصولات دارای هیچگونه عصاره یا ترکیبات طبیعی نیستند. مقادیری سولفات دارند و قیمت آن‌ها نسبت به محصولات مشابه ایرانی‌شان، بالاست.

دوم: نیوآ

این شامپو دارای روغن دانه ماکادمیاست. موجب نرمی و لطافت موها می‌شود و خاصیت ترمیم کنندگی دارد. همچنین موها را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. افرادی که آن را استفاده کردند دوام بالای رنگ موهایشان را گزارش دادند. اما آیا خرید این شامپو به همین راحتی است؟ این شامپو در هر فروشگاهی در دسترس نیست و پیدا کردن اصل آن کمی کار را سخت می‌کند.

سوم: سایوس

سایوسِ مخصوص موهای رنگ شده، حاوی مقادیر قابل توجهی کراتین است. این شامپوی آلمانی استحکام مو را افزایش می‌دهد و قدرت نرم کنندگی خوبی دارد. مانند اغلب شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده خاصیت شویندگی ملایمی دارد. اما مشکل اینجاست که این محصول هم در انبار بسیاری از فروشگاه‌ها موجود نیست!

پیشنهاد ما به شما، برای تهیه یک شامپوی مخصوص موهای رنگ شده

یک: شامپوی تثبیت کننده رنگ مو، محصولی است که هر روز، هر لحظه و هر ثانیه باید در قفسه حمام، خانه‌ای که در آن یک خانم با موهای رنگ شده زندگی می‌کند، وجود داشته باشد. بنابراین استفاده از محصولاتِ در دسترس، بهترین انتخابِ ممکن است. اجازه بدهید برای تهیه این یک قلم دغدغه نداشته باشید.

دو: شما در هفته چندین بار حمام می‌کنید. شاید در هر وعده، دو یا سه بار سرتان را شامپو بزنید. به همین دلیل محصولاتی که ریشه در طبیعت دارند، بهترین انتخاب هستند. حداقل می‌توانید مطمئن باشید محصولی که برای تهیه آن هزینه کردید قرار نیست آسیب‌رسان باشد. یادتان باشد مواد شیمیایی هر چقدر هم ایمن باشند باز هم شیمیایی‌اند!

سه: در بین شامپوهای ایرانی، شامپویی را انتخاب کنید که علاوه بر تثبیت رنگ مو، به هر نحوی از موهای شما مراقبت می‌کند و استفاده از ماسک یا انواع نرم کننده‌ها را برای‌تان به حداقل برساند. هیچکس در این روزگار، دوست ندارد هزینه‌های اضافی را متحمل شود.

چهار: خیلی‌ها سینره را با شامپوهایش می‌شناسند. این برند تجاری دارای انواع مواد بهداشتی و مراقبت از پوست است که در میان آن‌ها «شامپو تثبیت کننده رنگ مو» هم به چشم می‌خورد. محصولی پر مصرف برای اغلب خانم‌هایی که می‌خواهند همیشه رنگ موهایشان مثل روز اول دیده شود. این شامپو تمام خصوصیات گفته شده را دارد. عصاره انار پای ثابت ترکیباتش بوده و سولفاتش پایین‌تر از حد مجاز است. خیلی صادقانه، برند سینره این شامپو را برای موهای کراتین شده، پیشنهاد نمی‌کند.

شامپوی مخصوص موهای رنگ شده سینره چه مزایایی نسبت به شامپوهای دیگر دارند؟

ما به دلایل زیر شامپوی تثبیت کننده رنگ موی سینره را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

یک: این شامپو در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه لارا (مناسب خرید حضوری) و طبیعت شاپ (مناسب خرید اینترنتی) در دسترس است و قرار نیست یک روز هم در انبار موجود نباشد.

دو: کاملا طبیعی است و هر چند بار موهای‌تان را با آن بشویید، نه رنگ آن را می‌برد نه آسیبی به موها می‌رساند. اصلا شما روزی هزار بار با این شامپو سرتان را بشویید. هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد!

سه: با اینکه خاصیت پاک کنندگی ملایمی دارد، اما موها و پوست سر را از چربی و آلودگی‌ها پاک می‌کند.

چهار: سدی میان موها و اشعه‌های مضر نور خورشید می‌سازد و نمی‌گذارد رنگ و بافت موها تخریب شوند.

پنج: موهای‌تان را نرم می‌کند و پس از آن کافیست مقدار کمی از کرم یا نرم کننده مو استفاده کنید و موها را سشوار بکشید.

شش: این شامپو برای شستشوی موهای رنگ شده آقایان هم مناسب است.

ما معتقدیم داشتن موی رنگ شده و خوش حالت برای هیچکس نباید به آرزو تبدیل شود. پس با شامپوی تثبیت کننده رنگ موی سینره، با خیال راحت رنگ دلخواه‌تان را انتخاب کنید. حمام بروید، موهای‌تان را حالت بدهید و از زندگی لذت ببرید. با رعایت موارد گفته شده، قرار نیست خشکی و شکنندگی مو و کدر شدن رنگ آن را تجربه کنید. یادتان باشد، خرجِ داشتن موی زیبا، پرداخت 60 هزار تومان و تهیه یک بطری 250 میلی‌لیتری از شامپوی تثبیت کننده رنگ موی سینره است.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو
معرفی شامپو تثبیت کننده رنگ موی سینره

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات