شیرپاک کن چیست؟

مدت زمان مطالعه 0,7 دقیقه

شیرپاک کن چیست؟

پوست، روزانه در معرض آلودگی های محیطی بسیار و هم چنین مواد آرایشی قرار می گیرد بنابراین برای محافظت از پوست باید این آلودگی ها در اسرع وقت از پوست پاک گردند. با توجه به این که مواد آرایشی، ترکیبات چربی دارند، برای پاک کردن آن، استفاده از آب به تنهایی کافی نیست. در چنین مواقعی بعضی از خانم ها برای این که مواد آرایشی را از روی پوست خود پاک کنند، از آب و صابون استفاده می کنند. این روش پاکسازی پوست از آلودگی ها و آرایش مشکلاتی را به دنبال می آورد. به عنوان مثال شستشوی صورت با آب و صابون، باعث خشک شدن بیش از حد پوست صورت و آسیب رساندن به چربی های ضروری و مفید پوست می شود. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و پاک کردن اصولی پوست از آلودگی ها باید از پاک کننده صورت مناسبی استفاده کرد تا علاوه بر پاک کردن صورت به متعادل سازی چربی پوست نیز کمک شود.

با توجه به مطالب گفته شده، برای پاک کردن آرایش صورت می توان از شیر پاک کن استفاده نمود. از این نوع پاک کننده صورت که نسبتاً شایع نیز می باشد، به منظور پاک کردن موضعی صورت نیز استفاده می شود.

شیر پاک کن

شیر پاک کن محصولی سفید رنگ و کرم مانند است و با استفاده از آن می توان به پاک کردن پوست از مواد آرایشی، آلودگی ها و چربی ها پرداخت، بدون آن که هیچگونه آسیبی به بافت پوست وارد شود.

به دلیل لطافتی که شیر پاک کن دارد، استفاده از آن باعث ایجاد آرامش به پوست و لطیف شدن پوست می شود.

شیر پاک کن به دلیل داشتن ویتامین هایی مانند ویتامین E، محصولی بی نظیر در سلامت پوست به حساب می آید. هم چنین ویتامین E که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید، از به وجود آمدن چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند. شیر پاک کن را باید به صورت درست و منظم استفاده کرد تا تاثیر فوق العاده ی آن را در تمیز کردن و پاک سازی پوست مشاهده کرد.

لازم به ذکر است که استفاده از شیر پاک کن ها، از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر محصولات پاک کننده، مقرون به صرفه هستند.

شیر پاک کن علاوه بر پاک سازی پوست، در رساندن مواد مغذی به پوست و آبرسانی پوست، نقش زیادی دارد.

از شیر پاک کن در چه مواردی استفاده می شود؟

همان طور که از اسم شیر پاک کن مشخص است، استفاده از این محصول برای پاک کردن آلودگی ها است. به طور کلی موارد استفاده از شیر پاک کن به شرح زیر است:

  • پاک کردن پوست از آلودگی های محیطی
  • پاک کردن کرم، پنکک و … (آرایش صورت)
  • پاک کردن ریمل، خط چشم و … (آرایش چشم)
  • پاک کردن صورت برای از بین بردن چربی ها

چگونگی استفاده از شیر پاک کن

چگونگی استفاده از شیر پاک کن

ابتدا دست ها را با آب و صابون بشویید. سپس مقداری از شیر پاک کن را روی دست ها بریزید و دست هایتان را به یکدیگر بمالید و شیرپاک کن را به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کنید. هنگام مالیدن شیرپاک کن به گردن و صورت خود، فشار کمی را روی این قسمت ها وارد نمایید. سپس به مدت ده دقیقه صبر کنید. برای از بین بردن آلودگی هایی که در منافذ پوست وجود دارند، چند ضربه ی آرام روی پوست صورت خود بزنید تا شیرپاک کن به صورت کامل به منافذ پوست نفوذ کند. هم چنین برای پاک کردن آرایش در بخش هایی از صورت مانند چین و چروک ها، باید پوست را کاملا ماساژ دهید تا شیرپاک کن به این بخش ها نیز نفوذ کند و آرایش را پاک کند و در آخر باید شیرپاک کن از روی پوست صورت پاک شود که این کار با پنبه انجام می شود.

برای آن که شیر پاک کن نتیجه ی مطلوب خود را نشان دهد و هم چنین تاثیر بهتری روی پوست داشته باشد، توصیه می شود که از شیر پاک کن در روز به مقدار زیاد استفاده نشود تا باعث بروز مشکلات جزئی برای برخی از افراد که پوست حساسی دارند، نشود. معمولا میزان استفاده استاندارد از شیر پاک کن به این صورت است که صبح، بعد از بیدار شدن یک مرتبه انجام می شود و شب، قبل از خوابیدن یک مرتبه ی دیگر انجام می شود.

مزایای شیرپاک کن

  • استفاده از شیرپاک کن باعث تمیز شدن پوست صورت از چربی ها می شود.
  • آسان نمودن اکسیژن رسانی به پوست
  • باعث شادابی و طراوت پوست می شود.
  • از خشک شدن و کشیدگی پوست بعد از شست و شو، جلوگیری می کند.

طرز تهیه شیرپاک کن خانگی

بعضی از افراد برای پاک کردن آلودگی ها از موادی مانند عسل، شیر و سفیده ی تخم مرغ استفاده می کنند. برای تهیه ی شیرپاک کن های خانگی، از روش های زیر می توان استفاده کرد:

  1. در ظرفی سفیده ی تخم مرغ را ریخته و خوب هم بزنید. بعد از انجام این کار، این ماده را به مدت پنج دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید.
  2. با استفاده از پنبه مقداری شیر را روی پوست صورت به مدت پنج دقیقه بمالید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
  3. در یک ظرفی مقداری عسل و به همان میزان مقداری شیر ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه روی پوست مالیده و سپس با آب ولرم شسته شود.

نکاتی در ارتباط با شیر پاک کن

شیر پاک کن انواع مختلفی دارد که باید با توجه به نوع پوست، خریداری و استفاده شود. برای مثال اگر پوست شما خشک می باشد باید شیر پاک کن های متناسب با پوست خشک استفاده کنید و اگر شما دارای پوستی چرب هستید باید از شیر پاک کن های متناسب با پوست چرب استفاده نمایید. معمولا افرادی که پوست معمولی دارند از شیرپاک کن های خشک استفاده می کنند.

نتیجه گیری

شیرپاک کن ها یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی ترین محصولات پاک کننده صورت می باشند. شیرپاک کن یکی از محصولات آرایشی بهداشتی است که از آن برای پاک کردن آرایش صورت، آرایش چشم، چربی ها، آلودگی هایی که بر روی پوست وجود دارند و … استفاده می شود.

شیر پاک کن به دلیل دارا بودن ویتامین E باعث آبرسانی پوست و رساندن مواد مغذی به پوست شده و از ایجاد چین و چروک ها جلوگیری می کند و هم چنین استفاده از آن باعث شادابی پوست می گردد.

مزیت شیر پاک کن نسبت به سایر پاک کننده های صورت این است که از قیمت نسبتاً پایین تری برخوردار است و از طرفی موجب خشکی پوست نیز نمی شود.

2 دیدگاه

  1. مینا 21 اردیبهشت 1402 در 5:57 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقتی می خوایم کرم شب روی پوست بزنیم، مثلا ضدچروک یا ضدجوش و … ، برای پاک کردن صورت از شیرپاک کن استفاده کنیم؟ بعدش نیاز به شستن شیرپاک کن نیست؟
    چون وقتی ضدجوش میزنیم باید قبلش پوست شسته و تمیز باشه

    • پشتیبانی سایت 24 اردیبهشت 1402 در 10:48 ق.ظ - پاسخ

      سلام، اصولا شیرپاک کن برای پاک کردن آرایش و آلودگی ها از سطح پوسته. اما در صورتیکه پوست حساسی داشته باشید پیشنهاد می کنیم از شیرپاک کن برای پاک کردن پوست به جای ژل شستشو استفاده کنید. شیرپاک کن نیاز به شستشو نداره، اما در صورتیکه پوستتون آرایش داشته باشه و بخواین آرایش صورتتون رو پاک کنید پیشنهاد می کنیم که بعد از شیرپاک کن از ژل شستشو استفاده کنید. اگر جوش می زنید نباید از کرم مغذی یا شب استفاده کنید. در صورتیکه می خواین از کرم های ضد چروک و ژل کرم ضد جوش همزمان استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم که بعد از پاکسازی پوست و شستن پوستتون و استفاده از تونر اول از کرم های تخصصی استفاده کنید و در آخر پیش از خواب از ژل کرم ضد جوش استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات