مدت زمان مطالعه 5,1 دقیقه

هدف اصلی آرایش، داشتن پوستی صاف و بی‌عیب و نقص است. با این حال بیشتر خانم‌ها دوست ندارند با کرم‌پودرهای سنگین، به جنگ با پوست خود رفته و به آن آسیب برسانند. داشتن یک آرایش حرفه‌ای برای پوشاندن هرگونه ناهماهنگی با ماندگاری بالا در طی روز، نیازمند کرم‌های آرایشی با کاور بالا است. محصولات جدیدی که به تازگی در حوزه لوازم آرایشی وارد شده است، بی‌بی کرم و سی‌سی کرم‌ها هستند.

اما درست‌تر این است که بی‌بی کرم و سی‌سی کرم‌ها را در دسته محصولات آرایشی و بهداشتی قرار دهیم.

بی‌بی کرم و سی‌سی کرم با وجود اینکه از لحاظ کاربرد بسیار شبیه یکدیگر هستند؛ اما تفاوت‌های اساسی زیادی هم دارند.

با چند دقیقه مطالعه این مقاله می‌توانید؛ با سی‌سی کرم و بی‌بی کرم آشنا شوید و تفاوت سی سی کرم و بی بی کرم را بدانید. با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید، بی‌بی کرم مناسب پوست شما است یا سی‌سی کرم؟!

در ادامه با بهترین و تفاوت سی‌سی کرم و بی‌بی کرم های موجود در بازار آشنا می‌شوید.

سی‌سی کرم چیست؟

کرم پودر روشن کننده صورت
ضدآفتاب
روشن کننده
سی سی کرم
سی سی کرم

سی‌سی کرم مخفف عبارت”color-correcting cream” به معنای کرم اصلاح کننده رنگ است. هر نوع سی‌سی کرمی با رنگ‌های مختلف و غلظت بالا در چرخه رنگ، موجب اصلاح رنگ پوست می‌شود. سی‌سی کرم‌‌ها در اصلاح رنگ پوست مشترک هستند اما برخی ویژگی‌ها، موجب تفاوت این کرم در هر برند می‌شود.

با سی‌سی کرم سینره، نیازی به استفاده چند کرم متفاوت ندارید.

سی سی کرم سینره
کرم پودر آرایشی
روشن کننده پوست
CC Cream Cinere

سی‌سی کرم سینره، یکی از بهترین سی‌سی کرم‌های موجود در بازار است که یک کرم‌پودر آرایشی با کاور بسیار بالا است.

 این کرم در سه رنگ light، medium و deep تقسیم بندی شده است.

با سی‌سی کرم سینره دیگر نیازی به کرم ضدآفتاب ندارید. سی‌سی کرم سینره با SPF40، از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. فیلترهای ضدآفتابی این کرم از تیره شدن و سوختگی پوست جلوگیری می‌کند.

به سی‌سی کرم سینره، کرم پودر روشن کننده پوست نیز می‌گویند، این کرم علاوه بر کاور بالا برای پوشانندگی جوش و قرمزی پوست، خاصیت درمانی هم دارد. سی‌سی کرم سینره حاوی عصاره بیربری و ویتامین سی است. وجود این دو ترکیب در این کرم موجب خاصیت روشن کنندگی آن می‌شود.  

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سیاهی زیر چشم دارید، تیرگی یا قرمزی ناشی از لک‌های پوستی و یا جای جوش شما را آزار می‌دهد، سی‌سی کرم سینره یک محصول ایده‌ال برای شما است.

پس به جای چندین کرم ضدآفتاب، کرم پودرهای سنگین و روشن کننده‌ها کافی است، سی‌سی کرم سینره را به روتین پوستی خود اضافه کنید.

نحوه استفاده از سی سی کرم سینره به ترتیب زیر است:

اگر پوست خشکی دارید مقداری کرم مرطوب کننده به پوست خود بزنید در غیر این صورت میزان رطوبت رسانی این کرم برای پوست چرب کافی است. به صورت نقطه ای سی‌سی کرم را به صورت بزنید. اسفنج آرایشی خود را مرطوب کرده و کرم را روی پوست صورت و گردن پخش کنید.

بی‌بی کرم چیست؟

کرم پودر رطوبت رسان
بی بی کرم 
مرطوب کننده رنگی
بی بی کرم

بی‌بی کرم مخفف کلمه” Beauty Balm” یا “Blemish Balm” است. این بی‌بی کرم‌ها اغلب مرطوب کننده‌های رنگی هستند با کاوری متوسط، برای افرادی که به آرایش زیاد و غلیظ علاقه‌ای ندارند. ترکیبات به‌کار رفته در بی‌بی کرم بیشتر از جنس محصولات مراقبت از پوست است و در کنار آن پوشانندگی ملایمی هم روی پوست ایجاد می‌کند.

بی‌بی کرم‌ها بر اساس برند متفاوت است، اما بسیاری از آن‌ها دارای ترکیبات زیر هستند:

  1. محافظ پوست: ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها
  2. مرطوب کننده‌ها: هیالورونیک اسید، گلیسیرین، پانتنول و سرامید
  3. SPF معدنی: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم
  4. روشن کننده‌ها: نیاسین آمید، ریشه شیرین بیان
  5. عوامل سفت کننده: پپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده

اما به طور معمول ماهیت اصلی بی‌بی کرم‌ها خاصیت رطوبت رسانی آن‌ها است، به همین دلیل بافتی نرم و سبک دارند.

بی‌بی کرم سینره، یک کر‌م‌پودر سبک

کرم پودر رطوبت رسان
بی بی کرم spf20
مرطوب کننده رنگی
BB Cream Cinere

بی‌بی کرم سینره با خاصیت رطوبت رسانی بالا، موجب تامین رطوبت مورد نیاز پوست می‌شود. کاور این کرم متوسط است و در دو رنگ light و medium تقسیم بندی شده است.

بی‌بی کرم سینره نسبت به سایر کرم پودرهای آرایشی بافت سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود. این کرم دارای SPF20 است و از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر مدت زمان زیادی در طی روز بیرون می‌گذارنید، قبل استفاده از بی‌بی کرم، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. رطوبت رسانی بالای این کرم شما را بی‌نیاز از کرم مرطوب کننده می‌کند.

استفاده از بی‌بی کرم سینره، آسان است:

صورت خود را تمیز بشوئید، از سرم‌های پوستی استفاده کنید و سپس بی‌بی کرم را توسط براش‌های کرم‌‎پودر یا اسفنج‌های آرایشی روی پوست صورت و گردن پخش کنید.

فرق بی بی کرم و سی سی کرم چیست

اینفوگرافی 
تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم چیست؟
تفاوت سی سی کرم و بی بی کرم چیست؟

مهم ترین تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم در جنس پوست و کاربرد آن است . زمان انتخاب بی‌بی کرم یا سی‌سی کرم بهتر است نوع پوست خود را در نظر بگیرید:

پوست چرب:

سی‌سی کرم‌ها برای پوست‌های چرب بهترین انتخاب هستند. سی‌سی کرم‌ها، رطوبت رسانی کمتری نسبت به بی‌بی کرم دارند، به همین دلیل؛ موجب تشدید یا ایجاد جوش نمی‌شوند. پوست چرب در طی روز با ترشح چربی، براق می‌شود، بافت سی‌سی کرم روی پوست این افراد جلوه‌ای مات ایجاد می‌کند و با ماندگاری بالا از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند.

افرادی که پوست چرب دارند معمولا به محصولی احتیاج پیدا می‌کنند که کاور بالایی برای پوشاندن جوش‌ها، جای جوش و اسکار پوست داشته باشد. سی سی کرم سینره هم با کاور بسیار بالایی که دارد انتخاب افرادی است که پوست چرب دارند.

پوست خشک:

پوست خشک همیشه در معرض خشکی و چروک قرار دارد، به همین دلیل در هر محصولی که این نوع پوست استفاده می‌کند اثری از رطوبت رسانی دیده می‌شود.

به همین منظور بی بی کرم سینره، با رطوبت رسانی قوی بهترین انتخاب برای پوست‌های خشک است.

اگر کرم پودرهای روغنی روی پوست شما حالت کیکی پیدا می‌کنند یا در قسمت چروک صورت مثل خطوط اخم، پیشانی و لبخند رد به جای می‌گذارند، بی‌بی کرم سینره این مشکل را برای شما رفع کرده است.

بافت نرم و سبک این کرم به خوبی روی پوست پخش می‌شود یا کاور مناسبی که بی‌بی کرم سینره ایجاد می‌کند، پوست صاف و یکدست نشان داده می‌شود.

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم با کرم پودر چیست؟

کرم پودر یا فونداسیون محصولی برای تغییر رنگ و کاور پوست است. در صورتی‌که بی‌بی کرم و سی‌سی کرم محصولات درمانی برای پوست محسوب می‌شوند.

زمانی‌که از کرم پودر استفاده می‌کنید در کنار آن نیاز به مرطوب کننده و ضدآفتاب دارید. همیشه چندین کرم باید در کیف خود داشته باشید و از هر کدام هم به ترتیب استفاده کنید و صبر کنید تا جذب پوست‌تان بشوند و بعد، از کرم بعدی استفاده کنید. انجام این کارها به ترتیب همیشه وقت زیادی از شما می‌گیرند.

امروزه سی‌سی کرم‌ها و بی‌بی کرم‌ها این مشکلات را رفع کرده‌اند. می‌توانید همزمان از چند کرم استفاده کنید. در کنار اینکه یک کرم آرایشی مناسب دارید یا کاوری مانند یک کرم پودر، شما همزمان در حال استفاده از یک کرم بهداشتی مثل کرم ضدآفتاب و … هم هستید مثل کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده یا یک کرم روشن کننده صورت.

پس می‌توانیم بگوییم با تهیه بی‌بی کرم یا سی‌سی کرم، با یک تیر می‌توانید چند نشان را بزنید.

فرق بی بی کرم و کرم مرطوب کننده رنگی چیست؟

کرم مرطوب کننده رنگی نسخه ساده‌تر از بی‌بی کرم‌ها است. امروزه بی‌بی کرم‌ها محصول کامل‌تری در کیف آرایشی خانم‌ها هستند. بی‌بی کرم‌ها رطوبت رسان‌های عمیقی هستند. این کرم‌ها SPF های کمتر و متفاوتی دارند که کاور مناسب برای استفاده روزانه را به پوست می‌دهند.

به طور خلاصه…

اگر طرفدار استفاده از محصولات جدید هستید و حفظ زمان، عنصر مهمی برای شما محسوب می‌شود، کافی است یک‌بار سی‌سی کرم یا بی‌بی کرم‌ها را امتحان کنید. مطمئنا بعد از آن، یکی از محصولات همیشگی کیف آرایشی شما خواهند شد.

سی‌سی کرم سینره؛ کرم‌پودر روشن کننده صورت با کاور بالا است. این کرم حاویSPF40 است و ترکیبات موثر مانند ویتامین سی با خاصیت روشن کنندگی دارد.


6 دیدگاه

  1. ترنه 23 خرداد 1402 در 11:03 ب.ظ - پاسخ

    من پوستم چربه واقعا بی بی کرم برا پوستم عالیه، نسبت به سی سی سبکتره

    • پشتیبانی سایت 24 خرداد 1402 در 9:37 ق.ظ - پاسخ

      ممنون از حسن انتخابتون

  2. مائده 22 مرداد 1402 در 10:57 ب.ظ - پاسخ

    سلام ببخشید من پوستم نرماله ن خشکه ن چرب امروز سی سی کرم سینره مدیوم تهیه کردم مناسبه واسه پوست من ؟ واینکه تاریخ تولید رو روی جلد زده ۱۴۰۰/۹وانقصارو زده ۱۴02/9 من تازه الان ک برج ۵ میخوام باز کنم واستفاده کنم تا چند وقت میتونم استفاده اش کنم یعنی تابرج ۹برسه باید دیگه استفاده نکنم؟ یا تا ۶-۷ماه میشه استفاده کرد؟

    • پشتیبانی سایت 23 مرداد 1402 در 8:09 ق.ظ - پاسخ

      سلام میتونین استفاده کنید فقط قبلش حتما مرطوب کننده بزنین و به صورت نقطه ای سی سی کرم رو روی پوستتون قرار بدین و بعد ترجیحا با پد مرطوب روی پوست پخش کنید. تا زمانی که رایحه محصول و بافت محصول تغییر نکرده می تونین از محصول استفاده کنید.

  3. کوثر حسن زاده 15 شهریور 1402 در 4:15 ب.ظ - پاسخ

    سلام وقت بخیر ببخشید من قبلا پوستم چرب بود رفتم دکتر دارو داد الان تیپ پوستیم نرمال و خشکه ولی جای جوش دارم و بعضی وقت ها هم جوش فعال درمیارم پیشنهادتون برای من چیه سی سی کرم یا بی بی کرم؟

    • پشتیبانی سایت 20 شهریور 1402 در 7:52 ق.ظ - پاسخ

      سلام پیشنهاد می کنم از سی سی کرم سینره استفاده کنید فقط اینکه قبل از سی سی کرم از کرم مرطوب کننده مناسب پوستتون استفاده کنید و سی سی کرم رو به صورت نقطه روی پوست قرار بدین و با پد نمدار روی پوست پخش کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات