کرم ضدلک چیست

مدت زمان مطالعه 1,4 دقیقه

همه چیز درباره کرم ضد لک

لک های پوستی اگر به میزان زیاد باشند می‌توانند یکی از آزاردهنده ترین مسائل زندگی یک فرد مخصوصا خانم هایی که به ظاهرخود اهمیت بالایی می‌دهند باشند. اما این به این معنا نیست که راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد. کرم های ضد لک یکی از پاسخ های بازار برای رفع نیاز افرادی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. اما قبل از آنکه به بررسی کامل یک کرم ضد لک قوی بپردازیم بهتر است عواملی که باعث ایجاد لک در پوست و صورت خواهد شد را بیان کنیم.

چه عواملی باعث ایجاد لک های پوستی می شود ؟

 

بدون هیچ ‌‌گونه مراقبتی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید!

شاید بسیاری از شما به اثرات مخربی که پرتو فرابنفش در پوست می گذارد توجه نکنید. اما اثرات مخرب این پرتو در طول زمان بروز پیدا می کند که یکی از این اثرات مضر قرار گرفتن مداوم در معرض نور آفتاب، ایجاد لک های پوستی است. زمانی که بدون استفاده از کرم ضدآفتاب و کرم ضد لک در معرض نورخورشید قرار می گیرید پوست شما حالت تدافعی پیدا کرده و برای آنکه اشعه فرابنفش وارد پوست نشود اقدام به تولید ملانین خواهد کرد و ملانین سازی بیش از حد پوست نتیجه ای جز ایجاد لک های پوستی نخواهد داشت.

افزایش سن و ایجاد لک های پوستی

با بالا رفتن سن و تولید هورمون های مختلف در بدن انسان به دلیل افزایش سن، لک های پوستی نیزبه صورت کمرنگ در گردن، پشت دست ها و صورت ایجاد می شوند که هرچه سن افزایش پیدا کند این لک ها نیز پررنگ تر خواهند شد و اگربه آن ها رسیدگی نشود ممکن است به صورت ضایعه های درشت و پررنگ درآمده و مشکلات جسمانی بیشتری را نیز ایجاد کنند. یکی از بهترین راه حل ها برای پیشگیری از ایجاد لک های پوستی و بهبود آن ها استفاده از کرم ضد لک سینره مخصوص افراد بالای ۴۰ سال، است که با کاهش اثر رادیکال های آزاد و آنزیم تیروزیناز باعث کاهش محسوس لک های پوستی ناشی از افزایش سن خواهد شد و خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد.

عوامل هورمونی عامل ایجاد کک و مک

بروزکک ‌و مک در پوست به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای مثال خانم های باردار به دلیل هورمون های مختلفی که در بدن آن ها ترشح می شود، اگر قبل از حاملگی از قرص های ضدبارداری استفاده می کردند ممکن است در دوران حاملگی ، بدن آنها شروع به ایجاد لک مخصوصا روی پوست صورت کند که به ملاسما معروف است. یا افرادی که در سن بلوغ هستند بیشتر در معرض ایجاد کک و مک و لک های پوستی هستند که ممکن است آزاری برای آن ها نداشته باشد و فقط زیبایی ظاهری آن ها را تحت تاثیر قرار دهد و بهتر است درمان شود.

استفاده از داروهای خاص

پوست بدن بسیاری از افراد، حساس است و با استفاده از داروهای خاص مانند داروهای اعصاب و ضد سرطان ممکن است شروع به ایجاد لک های قهوه ای روی صورت و پشت بدن و روی شانه ها کند که درابتدا کمرنگ و قابل درمان است و اگر این افراد بدون هیچگونه محافظی دربرابر نورآفتاب قرار گیرند لک های پوستی آن ها بیشتر خواهد شد. اما با قطع داروها و استفاده از کرم های ضد لک، کم کم لک ها محو خواهند شد واز بین خواهند رفت دلایل بسیار زیادی مانند ابتلا به بیماری های مختلف تنفسی و کلیوی، از بین رفتن تعادل بدن در ملانین سازی، کمبود ویتامین های مختلف مانند B12، بیماری های پوستی و… برای بروز لک های پوستی وجود دارد که بهترین راه برای از بین بردن این لک ها استفاده از یک کرم ضد لک خوب و باکیفیت است که بتواند در محو شدن آن ها تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد.

کرم ضدلک چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

اما کسانی که با این مشکل روبه رو شدند نگران نباشند زیرا متخصصان مختلف در طول زمان، کرم های ضدلک قوی را تولید کرده اند که می تواند در یک دوره مشخص درمان رنگ سازی بیش از حد پوست را متوقف کرده و یا به تعادل برسانند. در واقع یک کرم ضد لک شامل ترکیبات مختلف گیاهی ویتامین هایی مانند ویتامین C بوده که در نهایت شما را از نتیجه کار مبهوت خواهد کرد. اما کاربرد یک کرم ضد لک قوی و باکیفیت به همین یک موضوع ختم نمی‌شود. این کرم ها به لایه برداری پوست و سلول های مرده پوست کمک کرده و باعث روشن‌ تر شدن آن از یک یا چند درجه خواهند شد. پس افرادی که حتی لک های پوستی ندارند می‌توانند به راحتی و بدون هیچ ‌گونه عوارضی از کرم های ضد لک برای روش‌ تر شدن پوست خود استفاده کنند.

آیا برای استفاده از کرم ضد لک به تجویز پزشک نیاز است ؟

اگر با پوست خود و حساسیت آن نسبت به استفاده از ترکیبات مختلف روی کرم ها، آشنایی ندارید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. اما به صورت کلی کرم ضد لکی که ازهیدروکینون زیر۴ درصد تشکیل شده است می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. برای استفاده از کرم های ضد لک دارای هیدروکینون بالاتر از۴ درصد باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا اگر بدون آگاهی از کرم های بالاتر از۴ درصد هیدروکینون استفاده کنید ممکن است لک های پوستی شما بیشتر شده و حتی در خطرناکترین عارضه ممکن دچارسوختگی پوست شوید.

کاربردهای یک کرم ضد لک قوی

روشن کنندگی پوست

همانطور که اشاره شد اگر از یک کرم ضد لک با کیفیت و قوی استفاده کنید گویی با یک تیر دو و یا حتی چند نشان زده اید. یکی از آن‌ها روشن کردن پوست است که بسیاری ازخانم های دارای پوست گندمی و سبزه به دنبال آن هستند.

ایجاد طراوت و شفافیت پوست

با توجه به آنکه در کرم های ضدلک از مرطوب کننده ها و ویتامین های مختلف استفاده شده است پس از یک دوره دوماهه استفاده از آن شاهد پوستی بسیار با طراوت و تازه هستید که می‌تواند شوق زندگی را در شما چند برابر کند. زمانی که از کرم ضد لک سینره استفاده میکنید به هیچ عنوان شاهد چربی روی پوست خود نخواهید بود. زیرا این کرم در حدی که پوست شما به آن نیاز داشته باشد رطوبت موجود در هوا را جذب کرده و آن را روی پوست نگهداری میکند.

از بین بردن لک های پوست و عدم برگشت آن ها

به هیچ عنوان پس از استفاده از یک کرم ضد لک خوب و باکیفیت، شاهد ایجاد عوارض جانبی و حتی برگشت لک های پوست و صورت خود نخواهید بود. جالب اینجاست که با استفاده از یک کرم ضد لک خوب و باکیفیت مانند کرم های ضدلک سینره نه تنها لک های پوستی قدیمی صورت شما از بین خواهد رفت بلکه این کرم ها از ایجاد لک های جدید روی پوست که بر اثر پیری، بارداری، مصرف داروهای مختلف دارای عوارض جانبی، آفتاب سوختگی و… به وجود می آیند، جلوگیری می کنند و اجازه تولید بیش از حد رنگدانه ها به پوست را نمی دهند و در عوض به کلاژن سازی بیشتر پوست کمک خواهند کرد.

خبری از قرمز شدن پوست نیست

زمانیکه از بعضی از کرم های ضدلک استفاده می کنید ممکن است در ابتدا شاهد تورم پوست و یا قرمز شدن آن وهمچنین پوسته پوسته شدن آن شوید اما با استفاده از کرم ضد لک سینره به هیچ عنوان حتی در ابتدای شروع دوره نیز با این عوارض روبه رو نخواهید شد. زیرا این کرم های ضدلک فاقد هیدروکینون بوده و از ویتامین های مختلفی مانند A و C تشکیل شده اند که اجازه ایجاد و بروز اثرات مخرب روی پوست را نمی دهد.

زمان استفاده از کرم ضد لک

همانطور که اشاره شد، استفاده از کرم های ضد لک دارای هیدروکینون بهتراست توسط پزشک تجویز شود. می‌ توانید در دو نوبت صبح و شب از این کرم ها استفاده کنید. اما نباید توقع داشته باشید که لک های پوستی شما طی چند روز و سریعا از بین برود. به هر حال پوست شما میزبان این لک ها شده و مدت زمان بهبود و محوشدن کامل آن‌ ها باتوجه به میزان عمق و نفوذ آن ها به لایه های عمیق‌ تر پوست متفاوت است. درمان کامل لک های پوستی از دو تا شش ماه طول خواهد کشید و کاملا بستگی به نظم شما در استفاده از کرم ضد لک دارد.

نحوه مصرف کرم های ضدلک سینره

سعی کنید در نوبت صبح که از کرم ضد لک استفاده می کنید از منزل بیرون نیایید. روش کار به این صورت است که ابتدا صورت خود را کاملا بشویید تا هرگونه غباروآلودگی از روی صورت پاک شود، سپس کرم ضد لک و روشن کننده سینره را روی پوست صورت خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.اما اگر قرار است به بیرون از منزل بروید حتما پس از استفاده از کرم ضد لک از کرم ضدآفتاب نیز استفاده کنید تا اشعه فرابنفش از روی پوست ‌تان منحرف و به بیرون منعکس شود.

خبرخوب این است که با استفاده از کرم روشن کننده روز SPF30 سینره دیگر نیازی به کرم ضدآفتاب هم ندارید. درواقع با استفاده از این محصول به دلیل استفاده از SPF30 هم دربرابر اشعه فرابنفش آفتاب در امان خواهید بود و هم علاوه بر خاصیت ضدلک این کرم، پوست شما یک الی دو درجه روشن تر خواهد شد.

جمع بندی

اگر برای پوست خود ارزش قائل هستید و اگر لک های روی پوست شما به دلایل مختلفی که در مقاله بیان شد باعث آزار شما هستند بهترین راه خلاص شدن از این لک ها، استفاده از کرم های ضد لک معتبر مانند کرم های ضد لک سینره است که ‌با بهره گیری از مواد گیاهی و ویتامین های مختلف، در طول مدت زمان استاندارد دو الی چهارماهه، لک های روی پوست را کمرنگ و سپس محو خواهد کرد وعلاوه برآن به روشن شدن و طراوت و تازگی پوست شما نیز کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات