دو فاز شدن ضد آفتاب، روش تشخص کرم ضد آفتاب خراب و فاسد

مدت زمان مطالعه 0,8 دقیقه

دو فاز شدن ضد آفتاب یکی از مشکلاتی است که اغلب با آن مواجه می شویم نشانه مشخصی که می تواند به شما ثابت کند زمان استفاده از این کرم به آخر رسیده است و باید به دنبال کرم ضد آفتاب جدید و سالم تری باشید. کرم ضد آفتاب یکی از مهمترین کرم های مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب است بنابراین لازم است تا با دقت و توجه بیشتری به انتخاب و نگهداری از این کرم بپردازید تا کمترین آسیب به پوست وارد شود.

روش های تشخیص کرم ضد آفتاب فاسد چیست؟

روش های تشخیص ضدآفتاب فاسد

روش های تشخیص ضدآفتاب فاسد

توجه به تاریخ انقضای کرم اولین، ساده ترین و البته مهمترین روش موجود است. پس از این مورد می توانید به میزان اثربخشی که برروی پوست دارد توجه کنید. پوست شما با استفاده از میزان کافی ضد آفتاب نباید در برابر اشعه خورشید واکنش نشان دهد. سوختگی، خشک شدن و تیره شدن پوست از عواملی است که نشان می دهد ضد آفتاب کیفیت لازم را ندارد، فاسد شده و یا در برابر شرایط آب و هوای حاضر، ضعیف است.

توجه به تاریخ انقضای کرم

توصیه می کنیم حتما پیش از خرید کرم ضد آفتاب به مدت زمان مجاز برای استفاده و تاریخ انقضای محصول توجه کنید. از خرید کرم های ضد آفتاب با تاریخ انقضای نزدیک خودداری کنید چرا که ممکن است به سرعت کیفیت خود را از دست داده و به شکل دوفاز درآیند.

میزان اثربخشی کرم ضد آفتاب

طبعیتا کرم ضد آفتاب فاسد میزان اثربخشی کمتری نیز خواهد داشت. البته توصیه به استفاده از کرم ضد آفتاب در حدی است که حتی استفاده از کرم های ضد آفتاب بی کیفیت و یا در معرض فساد نیز بهتر از عدم استفاده از آن است. با این وجود نباید انتظار داشت که کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته و یا فاسد شده به اندازه کرم ضد آفتاب تازه، سالم و با spf بالا برابری کند. اگر کرم ضد آفتاب مرغوب و با spf مناسبی دارید اما به اندازه قبل از پوست شما در برابر آفتاب محافظت نمی کند احتمال فاسد شدن آن وجود دارد.

تغییر در ترکیب و بافت کرم

کرم ضد آفتاب سالم بافتی یکدست دارند. اما کرم های ضد آفتابی که فاسد شده اند یا بیش از اندازه طبیعی شل شده اند و یا اینکه بصورت لخته درآمده و دیگر بافت همسانی ندارند. استفاده از این نوع کرم ها برروی پوست نیز یکسان نبوده و ممکن است به سرعت از روی پوست پاک شده و یا از بین بروند و هیچ اثری برای مراقت از پوست نداشته باشند.

تغییر در بوی ضد آفتاب

ضد آفتاب ها حاوی رنگدانه، اسنانس معطر کننده و مواد نگهدارنده هستند. در صورت فاسد شدن کرم، ممکن است دیگر عطر و بوی همیشگی را نداشته باشد. تغییر بوی کرم که گاه ممکن است زننده نیز باشد یکی از مهمترین نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب است. بهتر است به محض مشاهده تغییر در بو، بافت کرم و همچنین دوفاز شدن آن از مصرف مجدد این کرم خودداری کنید.

مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب فاسد و خراب برای پوست چیست؟

مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب فاسد و خراب

مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب فاسد و خراب

واکنش هایی که ممکن است نسبت به کرم های ضد آفتاب بروز کند بسیار نادر است. با این حال بهتر است با برخی از شایع ترین آنها آشنا شویم. یکی از محتمل ترین واکنش ها، حساسیت پوستی به مواد کرم ضد آفتاب است. اغلب کرم های ضد آفتاب از مواد معدنی تشکیل شده اند به مرور زمان مواد معدنی تشکیل دهنده علاوه بر اینکه خاصیت خود را از دست می دهند حالت اکسید نیز پیدا می کنند. همچنین سایر مواد شیمیایی تشکیل دهنده ضد آفتاب نظیر اسانسهای معطر کننده، مواد نگهدارنده، مواد جاذب اشعه ماوراء بنفش و… نیز بیشتری واکنش های آلرژیک را بوجود می آورند.

واکنش های حساسیت به ضد آفتاب پیچیده است، از بسیار خفیف تا شدید ممکن است بروز کند. همچنین این واکنش ها را با طیف وسیعی از عوامل ثانویه شدت یابد. شدت نور خورشید، مقدار مواد حساسیت زای موجود در کرم یا ترکیب کرم با مواد آرایشی و کرم های دیگر می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. برخی واکنش ها بلافاصله پس از استفاده از کرم ضد آفتاب رخ می دهد، درحالی که برخی دیگر به پس از چند روز و یا حتی سالها بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب نامرغوب یا فاسد شده بروز می کنند.

حساسیت جزء اولین و شایع ترین مشکلاتی است که استفاد هاز کرم ضد آفتاب دو فاز و یا فاسد شده برای پوست بوجود می آورد. از دیگر موارد می توان به پیری زودرس پوست، سوختگی موضعی، تیره شدن رنگ پوست و در موارد شدیدتر سرطان پوست اشاره کرد.

روش های رفع حساسیت به کرم ضد آفتاب

روش های رفع حساسیت به کرم ضد آفتاب

روش های رفع حساسیت به کرم ضد آفتاب

حساسیت به کرم ضد آفتاب فاسد و یا بطور کلی ضد افتاب ها نیز مانند سایر واکنش های حساسیتی قابل درمان است. در موارد خفیف، بثورات به خودی خود فروکش می کند. اما در مواردی که واکنش شدیدتر می شود نیاز به مصرف استروئیدهای موضعی و یا خوراکی است همچنین می توان از انواع انتی هیستامین ها نیز برای کاهش التهابات و مشکلات حاصل از حساسیت استفاده کرد.

روش های نگهداری مناسب از کرم های ضد آفتاب

روش های نگهداری مناسب از کرم های ضد آفتاب

روش های نگهداری مناسب از کرم های ضد آفتاب

نوع استفاده و نگهداری صحیح علاوه بر اینکه می تواند کیفیت کرم ضد آفتاب را تا سالهای سال حفظ کند. باعث مراقبت بهتر از پوستتان نیز می شود. قرارگیری مداوم کرم در معرض نور خورشید باعث می شود تا کرم خیلی زودتر از سرآمدن تاریخ انقضا فاسد شود.

عدم توجه به دمای مناسب کرم ها، معمولا کرم های آرایشی و بهداشتی به نوعی ساخته می شوند که در دمای اتاق نیز قابل نگهداری باشند. با این وجود عدم توجه به دمای مناسب می توان دعمر برخی از کرم ها همچون ضد آفتاب را کوتاه سازد.

جلوگیری از آلوده شدن کرم ضد آفتاب، معمولا کرم های ضد آفتاب بصورت تیوپی و یا اسپری تولید و عرضه می شوند. این نوع بسته بندی کمترین احتمال آلوده شدن کرم را خواهد داشت. با این وجود ممکن است کرم در معرض آلودگی های محیطی قرار بگیرد و علاوه بر اینکه برای پوست مضر است عمر آن را نیز کوتاه کند.

دمای پایین نیز باعث فاسد شدن ضد آفتاب می شود،‌ همانطور که گفته شد گرمای بیش از اندازه باعث زودتر فاسد شدن ضد آفتاب می شود همچنین دمای خیلی سرد نیز ممکن است کرم را از حالت نرمال خارج کرده و زودتر خراب شود. این حالت اغلب با دوفاز شدن کرم ضد آفتاب خود را نشان می دهد. پیشنهاد می شود در صورت تمام شدن تابستان و کاسته شدن از شدت استفاده شما از ضد آفتاب آن را در یخچال قرار دهید. Spf‌ ضد آفتاب با گرمای مداوم و زیاد اثر و کارایی خود را از دست می دهد. اما گرم و سرد شدن مداوم کرم اصلا خوب نیست.

حال که با نشانه های فاسد شدن کرم ضد آفتاب و مشکلاتی که برای شما بوجود می آورد، آشنا شدیم می توانیم با استفاده از روش های صحیح نگهداری از فاسد شدن کرم جلوگیری کرده و علاوه بر حفظ کیفیت کرم از تحمیل هزینه های اضافه برای خرید مجدد کرم های ضد آفتاب نیز جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات