ترفند های عالی برای لاغر کردن صورت

مدت زمان مطالعه 1,6 دقیقه

صورت زیبا و متناسب از عواملی است که می تواند موجب ایجاد اعتماد به نفس در افراد شود. برای همین کسانی که غبغب دارند یا صورتشان چاق است، همواره دنبال راهی برای برطرف کردن این چاقی می ‌باشد. اما نکته ‌ای که حائز اهمیت است که گاهی چاقی بر اثر بیماری ایجاد می‌ شود پس پیش از آن ‌که برای لاغر کردن صورت خود اقدام کنید دلیل آن را شناسایی کنید .

در هنگام خواب، بدن به ترمیم خود می ‌پردازد و سیستم داخلی بدن را از لحاظ عملکردی بهبود می ‌دهد. خواب کافی همچنین هورمون ها را متعادل کرده و به طور کلی اثرات بسیار مطلوبی بر جسم و حال روحی انسان دارد. کسانی که خواب ناکافی دارند ممکن است با عدم تعادلی که در سیستم بدنی خود ایجاد می کند دچار صورت پف کرده بشوند .

  • استفاده از دارو برای لاغر کردن صورت

برخی از دارو ها هستند که به دلیل حفظ آب در بدن موجب چاقی و پف کردگی صورت می‌ شوند می توانید در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید.

  • برنامه غذایی مناسب و مخصوص لاغر کردن صورت

برنامه غذایی مناسب

یکی از مهم ترین عواملی که موجب ایجاد عدم تعادل در سلامت و زیبایی انسان می شود برنامه غذایی نامتناسب است. غذا های فرآوری شده و فست فود ها با ایجاد جوش و تورم در صورت یکی از عوامل چاقی صورت به حساب می آیند. اگر می خواهید پوستی خوب و صورتی متعادل داشته باشید باید در برنامه غذایی خود تجدید نظر کنید، بهتر است سبزیجات و میوه را در برنامه غذایی خود جای دهید و مصرف مواد غذایی التهاب آور و در واقع با طبع تر را کمتر کنید و یا کنار‌ بگذارید. همچنین از مواد غذایی ضد التهاب مانند زردچوبه، لیمو، زنجبیل و… استفاده بیشتری کنید. عادات غذایی مفید نیز می تواند به تعادل بدنی شما کمک کند.

یکی از این عادات غذایی این است که قبل از سیری دست از غذا بکشید و تا زمانی که گرسنه نشده اید، به خوردن روی نیاورید. لازم به ذکر است کسانی که سن بالاتری دارند به دلیل چربی سوزی کمتری که در بدنشان رخ می دهد باید از غذاهای کم چرب تر استفاده کنند.

  • نمک و قند

این دو ماده با حبس آب در بدن سبب ایجاد پف کردگی می شوند. با پایین آوردن مصرف این دو ماده به راحتی می توانید بعد از مدتی با از بین رفتن مایعات ذخیره شده در بدن، شاهد لاغر شدن صورت و بدن خود باشید.

  • نوشیدن آب کافی

تامین رطوبت بدن و رساندن آب کافی با نوشیدن مایعات برای سلامتی و پوست عالی ضروری است. نوشیدن آب کافی سبب می شود اشتها کنترل شود، همچنین به رفع نفخ کمک می کند. بهتر است از آب گرم برای نوشیدن استفاده کنیم و ترجیحاً از خوردن آب یخ صرف نظر کنیم. خوردن دمنوش ها جایگزین مناسبی برای آب خنک هستند. دمنوش زنجبیل و بابونه و موادی از این قبیل بسیار برای تعادل مزاج و سلامت پوست و زیبایی صورت مفید هستند.

  • عدم مصرف الکل

الکل علاوه بر مضرات زیادی که برای سلامتی انسان دارد با احتساب آب در زیر پوست و کم کردن آب بدن باعث پف کردن صورت و چاقی می‌شود.

  • ماساژ صورت

ماساژ صورت

یک راه موثر برای لاغر کردن صورت ماساژ صورت است؛ چراکه با ماساژ می توانیم رطوبت ایجاد شده در زیر پوست را که باعث تورم صورت می‌ شود، به مقدار زیادی کاهش دهیم و همچنین با افزایش گردش خون به لاغر کردن صورت کمک کنیم.

برای کاهش ورم ایجاد شده در صورت و گردن خود، از روغن های مختلفی برای ماساژ دادن می توانیم استفاده کنیم. یکی از این روغن ها که به جوانسازی پوست کمک می کند، روغن جوانه گندم است. ماساژ منظم صورت می ‌تواند نتیجه بهتری به ما بدهد.

برای ماساژ دادن روغن را به کف دست خود بمالید و با حرکت دورانی به طور آرام از چانه به سمت بالای صورت را ماساژ بدهید. همچنین ماساژ را از گوشه لب ها به سمت گوش نیز انجام دهید.

  • ماساژ گونه

حرکت چرخشی روی گونه ها می تواند با افزایش گردش خون، چربی ‌های جمع شده در گونه ها را متعادل کرده، گونه ها را سرخ کند و پوست را جوان تر سازد. این ماساژ باید به طور آرام و به سمت گوش به طور دورانی انجام شود.

  • تعدیل وزن بدن

نمی توان انتظار داشت با اضافه وزنی که دارید، صورت خود را لاغر کنید بلکه باید علاوه بر کارهایی که برای لاغر کردن صورت انجام می ‌دهید، برای پایین آوردن وزن کلی بدن خود نیز تلاش کنید.

  • بخور و گرمادهی

بخور دادن می ‌‌تواند باعث باز شدن منافذ پوستی و کاهش چربی های صورت بشود. همچنین عرق کردن صورت که بر اثر مواجهه با بخارآب داغ ایجاد می شود، باعث لاغر شدن صورت می ‌شود. راه دیگری که به جای بخور می توان از آن استفاده کرد استفاده از حوله گرم و گذاشتن آن روی قسمت های چاق صورت است، حوله را باید با گذاشتن در آب جوش و پس از گرفتن آب اضافی آن، روی چاقی های صورت قرار داد.

  • ورزش صورت

می توانیم بگوییم یکی از موثرترین راه ها برای لاغر کردن صورت، انواع ورزش های صورت است که با کاهش چربی ها و افزایش حجم ماهیچه ها، به استخوانی کردن صورت کمک می کند.

پیش از شروع ورزش باید ماهیچه های صورت را گرم کنیم، به این صورت که به طور آرام حروف صدادار را تلفظ کنیم ( i,a,o,u,e).

  • بالا کشیدن چانه

تا جایی که می ‌توانید لب ها و چانه را به سمت بالا بکشید و چند ثانیه نگه داشته و رها کنید. این حرکت را ۳ بار انجام دهید. برای انجام این حرکت روی صندلی نشسته و سر را به عقب ببرید.

  • تمرین لبخند و غنچه کردن لب ها یا گفتن مداوم x o

انجام روزانه این تمرین باعث تقویت عضلات صورت می شود.

  • حرکت قرقره

مثل حالتی که می خواهید آب را در دهان خود قرقره کنید، هوا را به طور کامل در دهان خود حبس کرده و با بستن دهان هوا را از یک طرف گونه به طرف دیگر بدهید. این حرکت عضلات صورت را تقویت می ‌کند.

  • حرکت ماهی

گونه های خود را به داخل دهان بکشید و با حرکت ماهی عضلات صورت را تقویت کنید. این حرکت باید به طور مداوم و هر روز انجام شود تا نتایج مثبتش را مشاهده کنید.

دهان را بسته و به حالت غنچه به یکدیگر فشار دهید و در این حالت سعی کنید چانه را به جلو بیاورید، انگشت خود را روی چانه خود قراردهید و بافشاری که به آن وارد می ‌کنید، با جلو آمدن چانه مقابله کنید.

  • ورزش ماهیچه های گردن

ماساژ عضله گردن

سر را به طور مستقیم قرار دهید و صاف روی صندلی بنشینید، اکنون به طور آرام سر را به سمت راست بچرخانید. باید کشش را در سمت چپ گردن حس کنید، بعد از چند ثانیه نگه داشتن، سر را به حالت اول بازگردانید و این بار به سمت چپ بچرخانید، این حرکت را ۵ بار تکرار کنید.

ورزش دیگر برای تقویت ماهیچه های گردن، این است که سعی کنید سر را خم کنید، به طوری که گوش به شانه نزدیک شود. در این حالت با دست خود مانع خم شدن سر بشوید. با این حرکت می توانید انقباض را در ناحیه گردن خود حس کنید.

حرکت دیگر که می ‌تواند به انقباض و تقویت گونه ها کمک کند، این است که با قرار دادن مداد در دهان سعی کنید مطلبی را روی هوا بنویسید.

یکی دیگر از تمرین های موثر در تقویت صورت و لاغر کردن آن، چرخاندن زبان در داخل دهان است. به طوری که زبان بیرون دندان ها را لمس کند، در این حالت باید دهان بسته باشد. این تمرین را تقریباً ۱۵ بار به جهت عقربه های ساعت و بالعکس باید انجام داد.

آخرین تمرینی که در این مقاله برای لاغر کردن صورت به شما پیشنهاد می شود، کشش عضلات صورت است. به این صورت که تا جایی که می ‌توانید دهان خود را باز کنید و زبان خود را بیرون بیاورید، تا نزدیک چانه بشود. این حرکت خستگی صورت را از بین می ‌برد و عضلات را دچار کشش می ‌کند.

  • خوراکی چربی سوز

برای لاغر کردن صورت از خوراکی های چربی سوز می ‌توانیم استفاده کنیم. یکی از این خوراکی ها، چای سبز است که به سبب خواص آنتی اکسیدانی که در آن وجود دارد، باعث افزایش متابولیسم و کاهش چربی در بدن و متعاقباً پایین آمدن وزن و لاغری صورت می ‌شود.

  • ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ خاصیت لاغر کنندگی برای صورت دارد و همچنین چربی اضافی پوست را گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد جوش می ‌شود.

طریقه استفاده از این ماسک به این صورت است که دو عدد سفیده تخم مرغ را هم می زنیم و بعد از دو دقیقه استراحت، روی پوست صورت گذاشته و پس از ۲۰ دقیقه که بر روی پوست ماند، آن را با یک شوینده ملایم می ‌شوییم.

  • بادکنک باد کردن

حتما متوجه شده اید که هر بار بادکنک باد می کنید، عضلات صورتتان خسته می شود و این یعنی اینکه عضلات دچار تنش شده و به آن ها ورزش داده اید. کاری که برای لاغر کردن صورت تان به آن نیاز دارید، دقیقاً همین است. بادکنک بادکردن باعث کشش عضلات صورت و گونه های شما می ‌شود. می‌ توانید برای تمرین، هر روز ۱۰ مرتبه بادکنک را باد و سپس خالی کنید. بعد از چند روز اثر آن را بر روی صورت خود مشاهده می ‌کنید.

  • مدل مو

اگر می‌ خواهید دنبال راه حل موقتی و سریع برای لاغر نشان دادن صورت خود بگردید بهتر است به شما پیشنهاد کنیم مدل موی خود را طوری طراحی کنید که صورت تان لاغر به نظر برسد. نمی توان نسخه کلی برای همه پیچید اما به طور کلی مو اگر از فرق باز شود و در دو طرف صورت ریخته شود به طوری که گونه‌ ها را تا نیمه بپوشاند، می ‌تواند صورت را لاغرتر نشان دهد.

  • جراحی

جراحی می تواند بدترین راه حل ممکن برای برطرف کردن چاقی صورت باشد. طراحی ساختار صورت را به هم می زند و می تواند صورت تان را زود پیر کند.

کلام آخر

اگر به صورت جدی قصد لاغر کردن صورت حود را دارید، به شما توصیه می کنیم به روش های بالا به صورت مداوم عمل کنید و مطمئن باشید به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات