فایده چای برای پوست و ماسک زیبایی و شفافیت صورت چای سیاه

مدت زمان مطالعه 0,7 دقیقه

امروزه یکی از نوشیدنی هایی که بعد از آب، بیشتر مردم روزانه آن را مصرف می کنند، چای سیاه می باشد. چای سیاه خواص بی نظیری برای پوست دارد که از جمله می توان به کاهش پف های زیر چشم، کاهش لک های کدری که روی پوست قرار دارند و … اشاره کرد.

چای سیاه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، نوشیدن آن، به کاهش فشار خون بالا و کاهش التهاب بدن کمک زیادی خواهد کرد. نوشیدن چای سیاه باعث سلامت پوست و مو، سلامت قلب، کاهش سکته مغزی، تقویت تمرکز و حافظه، کاهش پوکی استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن و … می شود. همچنین چای سیاه فواید فوق العاده ای برای پوست دارد که در ادامه مقاله به توضیح مختصری درباره بعضی از خواص چای و ماسک چای برای پوست و مو خواهیم پرداخت.

فواید و خواص چای سیاه برای پوست

فواید چای سیاه برای پوست

فواید چای سیاه برای پوست

چای سیاه دارای مواد معدنی، روی، منیزیم و کلسیم می باشد. همچنین این نوشیدنی مفید، حاوی ویتامین های E، C و B2 می باشد. نوشیدن چای سیاه خواص بی نظیری برای پوست دارد. همچنین ماسک آن نیز در زیبایی و شفافیت پوست، تاثیر فوق العاده ای دارد. البته توصیه می شود که قبل از استفاده از ماسک چای، با پزشک نیز مشورت نمایید.

استفاده از چای سیاه باعث جوان سازی پوست می شود

از آن جایی که چای سیاه حاوی مقدار زیادی پلی فنول و آنتی اکسیدان می باشد، نوشیدن آن، به رفع چین و چروک های صورت کمک زیادی کرده که در نتیجه باعث جوان سازی پوست نیز می شود.

استفاده از چای سیاه در درمان عفونت های پوستی

چای سیاه حاوی مقدار زیادی از فلاونوئیدها می باشد که مصرف آن، باعث جلوگیری از عفونت های پوستی یا درمان عفونت های پوستی می شود.

استفاده از چای سیاه در درمان آکنه یا جوش صورت

چای سیاه خواص زیادی دارد که از جمله این خواص می توان به ضد التهابی و ضد میکروبی بودن آن، اشاره نمود، در نتیجه نوشیدن آن باعث کاهش آکنه یا جوش های صورت خواهد شد.

استفاده از چای سیاه در درمان لکه های پوستی

چای سیاه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی قوی، نوشیدن آن، باعث سم زدایی بدن شده که در درمان لکه های پوستی نیز می تواند موثر باشد. بنابراین افرادی که روی پوست خود لکه های قهوه ای رنگ یا کدری دارند، می توانند با نوشیدن چای سیاه، به کاهش آن لکه ها بپردازند.

استفاده از چای سیاه به عنوان ضد آفتاب طبیعی

برخی از متخصصان پوست، معتقد هستند که چای سیاه به دلیل این که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان های قوی می باشد، نوشیدن آن، باعث محافظت از پوست، در مقابل اشعه های نور خورشید می شود. همچنین باعث کاهش آفتاب سوختگی نیز می شود. بنابراین چای سیاه را به عنوان ضد آفتاب طبیعی برای پوست، به حساب می آورند.

استفاده از چای سیاه در درمان سیاهی و پف زیر چشم

چای سیاه حاوی مقداری کافئین می باشد که نوشیدن آن، باعث بهبود جریان گردش خون در پوست زیر چشم شده که این موضوع، کمک زیادی در درمان سیاهی و پف زیر چشم خواهد کرد.

استفاده از چای سیاه برای جلوگیری از سرطان پوست

همان طور که گفته شد، چای سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که نوشیدن آن، باعث بهبودی انواع سرطان ها به ویژه سرطان پوست نیز می شود.

ماسک چای سیاه برای زیبایی و شفافیت صورت

ماسک زیبایی و شفافیت صورت با چای سیاه

ماسک زیبایی و شفافیت صورت با چای سیاه

خواص ماسک چای سیاه برای پوست های چرب

افرادی که پوست های چرب دارند، می توانند با استفاده از چای سیاه به بستن منافذ باز صورت خود، کمک زیادی کنند که این امر باعث زیبایی و شفافیت پوست نیز خواهد شد.

برای تهیه این ماسک، ابتدا درون یک لیوان، به مقدار یک قاشق چایخوری چای سیاه ریخته، سپس آب جوش به آن اضافه کنید. حال به مدت پانزده دقیقه صبر کرده و سپس آن را از صافی رد کرده و با استفاده از پارچه ای نرم، آن را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب با پوست، استفاده نمایید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است که از این ماسک دو روزی، یک بار استفاده کنید.

خواص ماسک چای سیاه برای جلوگیری از جوش صورت

یکی از ماسک هایی که از آن، برای درمان جوش های صورت استفاده می شود ماسک چای سیاه می باشد. برای تهیه این ماسک، مقدار کمی چای سیاه را درون قالب های یخ قرار دهید. سپس آن یخ ها را روی صورت خود قرار دهید تا زمانی که یخ ها ذوب شوند. پس از استفاده از این ماسک، تاثیر بی نظیری روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. همچنین این ماسک باعث طراوت و شادابی پوست نیز می شود. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، بهتر است که از این ماسک، روزانه یک نوبت استفاده نمایید.

حمام چای سیاه برای زیبایی پوست

یکی از روش هایی که برای زیبایی پوست با استفاده از چای سیاه انجام می شود، حمام چای سیاه است. برای انجام این کار، لازم است که در ظرفی یک لیتر آب داغ ریخته و سپس چهار قاشق غذا خوری چای سیاه را به آن اضافه کرده و به مدت بیست دقیقه صبر کنید. سپس آن را در وان  ریخته و بدن خود را در آن قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است که این روش را هفته ای دو نوبت انجام دهید.

ماسک چای سیاه برای پوست صورت در درمان لکه های پوستی

یکی دیگر از ماسک هایی که در درمان لکه های پوستی موثر است، استفاده از ماسک چای سیاه می باشد.

برای استفاده از ماسک چای سیاه، کافیست که مقداری چای سیاه را دم کرده و صبر کنید تا سرد شود. سپس تکه ای از پنبه را در آن آغشته کرده و روی قسمت های مورد نظر پوست قرار داده و به آرامی بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از گذشت سی دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، بهتر است که از این ماسک روزانه و به مدت چهار هفته استفاده کنید.

تذکر

توصیه می شود که قبل از استفاده از ماسک چای سیاه، بهتر است اطمینان داشته باشید که این ماسک برای پوست، هیچ گونه حساسیتی را ایجاد نمی کند. برای اطمینان از این موضوع، ابتدا ماسک را روی قسمتی از پوست بازو امتحان کنید یعنی هنگامی که ماسک را روی بازو قرار دادید، پس از بیست دقیقه آن را بشویید. اگر بعد از گذشت بیست و چهار الی چهل و هشت ساعت، پوست بازو دچار قرمزی، خارش، سوزش و… نشد، می توانید از آن ماسک، برای سایر قسمت های بدن نیز استفاده کنید.

نتیجه گیری

چای سیاه فواید بی نظیری دارد که یکی از مهم ترین و موثر ترین فواید آن، این است که نوشیدن آن، باعث زیبایی و شفافیت پوست می شود. همچنین با استفاده از چای سیاه می توان ماسک هایی تهیه نمود که خواص زیادی برای پوست دارد که در این مقاله به توضیح مختصری درباره آن ها پرداختیم.

3 دیدگاه

  1. پشتیبانی سایت 23 شهریور 1401 در 3:17 ب.ظ - پاسخ

    ممنون از نظرتون

  2. کاربر 27 اردیبهشت 1402 در 1:49 ق.ظ - پاسخ

    جالبه یه سایت میگه چای سمیه و ضرر داره و باعث میشه لگ ها بیشتر بشه یه سایت هم همش تعریف میکنه اخر هم نفهمیدم چای مفید هست یا مضر

  3. شیرین مختاری 12 تیر 1402 در 12:24 ق.ظ - پاسخ

    برا مو ک عالیه فورا انگار رشد میکنه…من دوبار زدم فقط واقعا حس میکنم به رشد کردن افتاده
    برا صورتم شاداب کرد زدم بعدشم من وقتی میزنم دیگه نمیشورم😄

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات