روتین پوست؛ برنامه مراقبت از پوست صبح، شب و هفتگی

مدت زمان مطالعه 0,3 دقیقه

روتین پوست همان مراقبت های روزانه و شبانه ای است که شما برای پوست خود انجام می دهید تا در آینده نیز همانند دوران جوانی از پوستی شفاف و جوان برخوردار باشید. افراد سوالات بسیاری در این باب از متخصصان و کارشناسان می پرسند از جمله:

  • آیا روتین پوست را می توان در منزل توسط خود فرد انجام داد؟
  • منظور از روتین مناسب پوست چیست؟
  • چه محصولاتی برای روتین پوست مناسب است؟
  • روتین پوست و برنامه مراقبت از پوست صبح، شب و هفتگی چگونه است؟

یکی از مزایای مهم در روتین پوست این است که شما خود می توانید آن را در منزل و با هزینه اندک انجام دهید. چه بهتر است تا جهت انجام این مراقبت ها از یک برنامه اصولی و منظم پیروی نمایید. چراکه با گذشت زمان اثرات پرفایده از انجام روتین پوست را در ظاهرتان به خوبی خواهید دید.

برنامه روتین پوست، مراقبت از پوست صبح

برنامه روتین پوست صبح

برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید یکسری از کارها را به شکل روزانه در برنامه صبح خود قرار دهید که در این بخش به بیانی کوتاه از آن می پردازیم.

پاک کردن باقی مانده آرایش شب قبل

برای این منظور می توانید از روغن های طبیعی و البته سبک جهت پاک کردن باقی مانده مواد آرایشی از روی پوست صورت بهره بگیرید. به هنگام ماساژ پوست صورت با این روغن ها دقت کنید فشار زیادی بر روی پوست نیاورید چراکه ماساژ اشتباه خود سبب ایجاد چین و چروک بر روی پوست خواهد شد.

دقت کنید شما باید قبل از خواب پوست صورت خود را به خوبی از مواد آرایشی پاک کنید و نگه داشتن این مواد بر روی پوست صورت آن هم تا صبحگاه یک اشتباه بزرگ است. این کار شما سبب پیری زودرس و در نتیجه ایجاد چین و چروک و حتی بسته شدن منافذ و پدیدار شدن انواع جوش های پوستی می گردد.

همچنین پیشنهاد سینره برای پاک کردن مواد آرایشی برروی پوست صورت استفاده از پاک کننده آرایش چشم سینره (میسلار واتر چشم) می باشد.

شستن پوست صورت به هنگام صبح:

خب حالا نوبت به شست و شوی پوستمان می رسد. بهتر است از موادی برای شستن پوست استفاده کنیم که مناسب آن باشد.  از یک محلول پاکسازی که PH پایینی دارد استفاده کرده و سرانجام با آب ولرم پوست خود را آبکشی نمایید. سپس توسط یک حوله تمیز و نرم آن را خشک کنید.

استفاده از تونرهای روزانه در صبح

تونرهای روزانه برای پوست صورت شما بسیار پرکاربردند. این تونرها علاوه بر پاکیزگی پوست صورت شما از هرگونه اثر باقی مانده از آلودگی ها، سبب کوچک شدن منافذ موجود بر روی پوست صورتتان شده و در نتیجه میزان تولید روغن و چربی اضافی بر روی پوست را کاهش می دهد.

به کاربردن سرم های کلاژن ساز برای پوست

مارک ها و برندهای مختلفی از انواع این سرم ها برای پوست به خصوص پوست صورت تولید شده است که متخصصان پوست استفاده از آن ها را این روزها بسیار مهم می دادند.

استفاده از مرطوب کننده پوست

مرطوب کننده ها سبب آبرسانی به پوست می شوند. یک پوست خشک بسیار آسیب پذیر است و امکان به وجود آمدن چین و چروک بر روی آن زیاد است. به همین علت پزشکان پوست برای پیشگیری از پیری زودرس استفاده از کرم مرطوب کننده را در صبح ضروری می دانند.

استفاده از کرم دور چشم

در انتهای کار باید توجه داشت پوست دور چشمان شما جزء ظریفترین پوست ها بوده و به راحتی در معرض آسیب قرار دارد. کرم دور چشم می تواند نقش موثری در جلوگیری از بروز چین و چروک پوست این نواحی داشته باشد. پس به طور روزانه به خصوص بعد از بیدار شدن از خواب باید از کرم دور چشم استفاده نمود. توجه کنید نحوه پخش نمودن کرم بر روی این بخش از پوست بسیار مهم است.

در نهایت از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید. قبل از خروج از منزل و یا قبل از هر گونه آرایش، حتما از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایید.

روتین پوست، مراقبت از پوست شب

روتین پوستی شب

برای داشتن پوستی زیبا علاوه بر تغذیه سالم و مناسب، داشتن ساعات خواب کافی بسیار موثر است. در این بین استفاده از یک روتین پوست، مراقبت از پوست به هنگام شب نیز در سالم و براقیت و جوانسازی آن بی تاثیر نخواهد بود. مراقب از پوست به هنگام شب ها شامل موارد زیر می باشد:

اولین کاری که باید انجام دهید شست و شوی مناسب جهت پاک نمودن هر گونه آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست صورتتان است. حتما از مواد شوینده مختص پوست خود استفاده کنید تا پوست صورتتان را خشک و عاری از هر گونه رطوبت نکند. توجه کنید پاک کردن مواد آرایشی و آلودگی ها در اولویت کار روتین شبانه پوست قرار می گیرد.

بعد از آن نوبت به استفاده از تونر، اسانس و بوستر است. تونرها به ما در پاکیزه شدن پوست صورت کمک فراوانی می کنند و اسانس ها نقش مهم در تغذیه آن دارد. استفاده از کرم های اسید هیالورونیک در شب یکی از این موارد است. نکته مهم این است که از مواد لایه بردار نباید بیش از 3بار در هفته استفاده نمود.

حالا نوبت به استفاده از کرم دور چشم می رسد. در مرحله آخر، کرم شب یا مرطوب کننده را از یاد نبرید. کرم های شب با فرمولاسیون خاص برای استفاده پوست در هنگام شب ساخته شده اند. در ترکیبات این کرم ها از موادی استفاده شده تا به شکل خودکار به ترمیم بخش های آسیب دیده پوست در هنگام شب و خواب شما می پردازد.

روتین پوست،مراقبت از پوست هفتگی

تمامی مواردی که در بالا گفتیم را در طی یک شبانه روز هم برای صبح و هم برای شب انجام می دهیم. حالا می خواهیم مختصری درباره روتین پوست، مراقبت از پوست هفتگی صحبت کنیم. این روزها مشخص شده، بهتر است هفته ای یک بار را برای رسیدگی کامل تر به پوستتان اختصاص دهید. برای این کار از انواع ماسک های لایه بردار و اسکراب ها که در بازار موجود است استفاده نمایید.

حتی می توانید خودتان در منزل یک ماسک مناسب جهت لایه برداری سلول های مرده پوست و نیز طراوت آن بسازید. چنانچه می خواهید به شکل تخصصی تر به موضوع نگاه کنید می توانید هفته ای یکبار به مراکز مختص به این موضوع مراجعه کنید و به شکل حرفه ای تر از ماساژ، لایه برداری و پاکسازی پوستتان بهره بگیرید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات