بهترین مکمل کلاژن ساز

مدت زمان مطالعه 0,5 دقیقه

کلاژن یکی از پرتعدادترین پروتئین ها در بدن انسان است. این ماده نقش های متفاوتی به عهده دارد که از آن جمله می توان به حفظ ساختار پوست و کمک به لخته شدن خون، اشاره کرد. در سال های اخیر از این ماده در ساخت مکمل های غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر شامپوها، لوسیون ها و کرم ها نیز استفاده می شود.

کلاژن به صورت طبیعی در بدن ساخته می شود و نقش مؤثری در ترمیم بافت ها و درخشش پوست دارد؛ اما با بالا رفتن سن، مقدار آن کاهش یافته و همین امر موجب بروز چین و چروک روی پوست می شود. این ماده در استحکام استخوان ها، تاندون ها و رباط های بدن نیز مفید است. در این مقاله به خواص و فواید کلاژن و کارایی مکمل کلاژن ساز پرداخته می شود.

کلاژن چیست؟

کلاژن چیست؟

کلاژن چیست؟

کلاژن یک پروتئین سخت، نامحلول و فیبری است که یک سوم پروتئین های بدن را تشکیل می دهد. این ماده یکی از اجرای سازنده و مهم استخوان ها، تاندون ها، پوست، عضلات، رباط ها، رگ های خونی، قرنیه و دندان هاست.

بافت کلاژن به صورت مولکول های به هم چسبیده است که فیبرهای نازک و بلندی را تشکیل می دهند و به پوست و عضلات حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری می بخشند. عوامل مختلفی نظیر افزایش سن، رادیکال های آزاد، رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک، عوامل محیطی، اشعه ماوراء بنفش، آلودگی، استعمال دخانیات، مصرف بیش از اندازه شیرینی و قند موجب تجزیه و از بین رفتن کلاژن می شوند.

مصرف مواد غذایی خاص در رژیم غذایی تأثیر زیادی در ساخت این پروتئین مهم و کاربردی دارند:

  • مواد غذایی حاوی ویتامین C: مرکبات، فلفل دلمه ای و توت فرنگی
  • مواد غذایی حاوی پرولین: سفیده تخم مرغ، جوانه گندم، محصولات لبنی، کلم، مارچوبه و قارچ
  • مواد غذایی حاوی گلیسین: ژله و مواد پروتئینی
  • مواد غذایی حاوی مس: گوشت، کنجد، پودر کاکائو، بادام هندی و عدس
  • گوشت مرغ، غذاهای دریایی، لبنیات، حبوبات و مواد غذایی حاوی اسیدهای آمینه

بهترین مکمل کلاژن چیست؟

بهترین مکمل کلاژن چیست؟

بهترین مکمل کلاژن چیست؟

کلاژن قابلیت تجزیه و جذب مجدد در بدن را دارد؛ به همین دلیل در سال های اخیر استفاده از مکمل های کلاژن رواج بسیاری یافته است. این مکمل ها به صورت ماسک کلاژن، پودر، قرص یا ژل های فشرده در بازار موجود هستند. اکثر مکمل های کلاژن هیدرولیز شده هستند و در بدن به راحتی جذب می شوند.

یکی از بهترین مکمل ها، مکمل کلاژن سینره است که شما می توانید به راحتی از سایت سینره یا فروشگاه های معتبر آن را تهیه کنید. در ادامه به فواید و خواص این مکمل فوق العاده پرداخته می شود.

کارایی و خواص مکمل کلاژن ساز خوب چیست؟

کارایی و خواص مکمل کلاژن ساز خوب چیست؟

کارایی و خواص مکمل کلاژن ساز خوب چیست؟

مکمل کلاژن ساز دارای خواص و فواید بسیاری از جمله درخشان کردن پوست، تقویت بافت های عضلانی و مفاصل است. این مواد از کلاژن موجود در بدن گاو، گوسفند و خوک تهیه می شوند. پودر کلاژن ساز را شما می توانید به آسانی در سوپ و غذاهای رقیق مورد استفاده قرار دهید. مکمل های ژلاتینی را معمولا به همراه اسموتی ها، آب میوه ها و ژله مصرف می کنند.

خواص مکمل کلاژن ساز پوست :

مؤثر در سلامت پوست : کلاژن نقش مهمی در خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست دارد؛ از آنجایی که با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری تولید می کند و پوست خشک می شود، شما می توانید برای داشتن پوست درخشان و زیبا از مکمل کلاژن ساز خوب و استاندارد استفاده کنید. این مواد در از بین رفتن چین و چروک پوست، تولید پروتئین هایی از قبیل الاستین و فیبریلین، جلوگیری از بروز اکنه و ابتلا به بیماری های پوستی مؤثر هستند.

  1. کاهش و تسکین درد مفاصل : کلاژن موجب حفظ ساختار مفاصل و غضروف ها می شود. یکی از فواید استفاده از مکمل های کلاژن ساز، افزایش تولید این پروتئین در بدن و کاهش علائم آرتروز، تسکین دردهای مفصلی و کاهش التهاب می شود.
  2. تقویت و استحکام استخوان ها : یکی از مواد اصلی در ساخت و استحکام استخوان ها، کلاژن است. از آنجایی که میزان این پروتئین با افزایش سن، در بدن کاهش می یابد، معمولا افراد دچار بیماری هایی از قبیل پوکی استخوان می شوند؛ بنابراین استفاده از مکمل کلاژن ساز موجب افزایش تراکم استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مثل ضعف، پوکی و نرمی استخوان می شود.
  3. افزایش حجم عضلات : کلاژن یکی از پروتئین های ضروری در تقویت بافت و عملکرد عضلات و بهبود رشد ماهیچه ها است. بر اساس تحقیقات مصرف مکمل های کلاژن ساز موجب افزایش توده عضلانی در افراد مبتلا به سارکوپنی می شود؛ این بیماری معمولا با افزایش سن و از دست دادن توده های عضلانی بروز می کند.
  4. بهبود عملکرد و سلامت قلب : مکمل های کلاژن ساز خوب در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی مؤثر هستند. در واقع کلاژن موجب تقویت رگ های خونی و انتقال بهتر خون به قلب و سایر اندام ها می شود؛ بنابراین مصرف مکمل کلاژن مناسب از تصلب شرایین و تنگی عروق جلوگیری کرده و خطر بروز سکته قلبی و کغزی را کاهش می دهد.
  5. تقویت مو و ناخن : کلاژن موجب استحکام و تقویت ناخن ها و مو می شود و از شکستگی و ضعیف شدن آنها جلوگیری می کند.

سایر فواید مکمل های کلاژن ساز

از دیگر فواید و خواص مکمل کلاژن ساز خوب می توان به تقویت روده، بهبود عملکرد مغز، افزایش متابولیسم و کاهش اضطراب اشاره کرد.

عوارض قرص كلاژن سازی چیست؟

عوارض قرص كلاژن سازی چیست؟

عوارض قرص كلاژن سازی چیست؟

تا کنون عوارضی برای مکمل های کلاژن ساز ثبت نشده است و شما می توانید با اطمینان از آنها استفاده کنید. با توجه به اینکه برخی از این مکمل ها از موادی مثل ماهی، صدف و تخم مرغ تهیه می شوند، در صورت بروز هر گونه حساسیت به این مواد، قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید.

ممکن است مکمل های کلاژن ساز عوارضی نظیر سوزش معده، احساس سنگینی و سیری، طعم بد دهان و واکنش آلرژیک ایجاد کنند؛ اگر با این عوارض مواجه شدید می توانید مکمل خود را تغییر دهید.

انواع کلاژن ساز پوست کدامند و کدام کلاژن برای پوست بهترین است؟

انواع کلاژن و کدام کلاژن برای پوست بهترین است؟

انواع کلاژن و کدام کلاژن برای پوست بهترین است؟

حداقل شانزده نوع کلاژن وجود دارد که چهار نوع آن برای سلامت اندام های مختلف بدن مفیدتر هستند.

  1. کلاژن نوع اول: این کلاژن بیشتر در گوشت گاو وجود دارد و برای سلامت پوست، استخوان ها، تاندون ها، مفاصل، بافت های همبند و دندان ها مؤثر هستند.
  2. کلاژن نوع دوم: این نوع کلاژن در گوشت مرغ به وفور وجود دارد و تأثیر زیادی غضروف های الاستیک و استحکام مفاصل دارد. این کلاژن موجب کاهش درد مفاصل و انعطاف پذیری آنها می شود.
  3. کلاژن نوع سوم: ساختار عضلات، اندام ها و عروق بدن وابسته به این نوع کلاژن است.
  4. کلاژن نوع چهارم: این کلاژن در لایه های پوست وجود دارد و به دفع رادیکال های آزاد و سلامت پوست کمک می کند.

بهترين قرص های كلاژن ساز پوست کدامند؟

بهترين قرص های كلاژن ساز

بهترين قرص های كلاژن ساز

هنگام انتخاب و خرید قرص های کلاژن ساز باید به برند، مواد تشکیل دهنده و استانداردهای لازم دقت کنید. از جمله بهترین قرص های کلاژن ساز می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • قرص ایمدین تایم پرفکشن
  • قرص گلد آدریان
  • قرص آنادرم پرمون
  • قرص رجوا درمکس
  • قرص رادیانس هلث اید
سخن پایانی

کلاژن یکی از پروتئین های مهم در بدن است و نقش مؤثری در سلامت استخوان ها و پوست دارد. با توجه به اینکه افزایش سن تأثیر مستقیمی روی کاهش تولید کلاژن در بدن دارد، به منظور داشتن پوست شاداب، استخوان ها مستحکم و مفاصل سالم بهتر است مصرف مکمل های کلاژن ساز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

استفاده از این مکمل های کلاژن ساز خوب نظیر سینره می تواند موجب از بین رفتن چین و چروک، افزایش توده عضلانی، جلوگیری از تحلیل استخوان ها و تسکین دردهای مفاصل و آرتروز شود؛ علاوه بر این مصرف مواد غذایی پروتئینی، مرکبات و تخم مرغ را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

منبع : مجله داروپلاس

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات