در فصل بهار بیشتر مراقبت موهای خود باشید

مدت زمان مطالعه 0 دقیقه

همانطور که می‌دانید نگهداری از مو در فصول مختلف نیازمند مراقبت‌های خاص خود بوده و مستلزم آگاهی از شرایط و ویژگی‌های خاص هر فصل می‌باشد. فصل بهار نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در این فصل با توجه به شرایط آب‌وهوایی، مراقبت‌های ویژه‌ای از مو نیاز هست. طبیعتاً با فرا رسیدن فصل بهار، موهای شما که با توجه به سرما و خشکی هوا در فصل زمستان آسیب دیده است، به مراقبت و محافظت بیشتری نیاز دارد. چرا که قطعاً شما هم علاقه دارید در این فصل زیبا، موهای درخشان و سالمی را داشته باشید بنابراین تصمیم گرفتیم چند مورد از بهترین نکات مراقبت از مو در فصل بهار را برایتان شرح دهیم تا با بهره‌گیری از آنها زیبایی و سلامت موهایتان را تضمین نمایید.

چند نکته کلیدی مراقبت از مو در فصل بهار

موهایتان را با جریان هوای عادی خشک کنید:

در فصول زمستان که نمی‌توان منتظر خشک شدن موها به شیوه‌ای طبیعی بود استفاده از سشوار امری طبیعی است اما باید بدانیم که این وسیله برای سلامت موهای شما مناسب نیست. از همین رو در فصل بهار که هوا گرمتر است تا حد امکان بهتر است موهای خود را پس از شستشو با جریان طبیعی هوا خشک کنید. یک وقفه در استفاده از سشوار دقیقاً همان چیزی است که موهای شما برای بازیابی استحکام خود به آن نیاز دارند.

رنگ موهای خود را روشن کنید:

در فصل بهار طبیعت روشنی را انتخاب کرده است پس بهتر است شما هم روشنی را برای موهایتان انتخاب کنید. با توجه به افزایش شدت تابش پرتوهای خورشید، اگر موهایتان را با رنگ روشن‌تری رنگ کنید، از جذب بیش از اندازه حرارت از طریق اشعه‌های خورشید جلوگیری کرده‌اید و سلامت ریشه‌های موهایتان را در این فصل، تضمین نموده‌اید. البته ضروری نیست که حتماً تغییر قابل توجه‌ای در موهایتان ایجاد کنید؛ صرفاً چند های لایت و لایه نگاری ساده می‌تواند رنگ روشنی را که مورد نیاز است به موهایتان ببخشد تا هم زیباتر باشید و هم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرده باشید.

موهایتان را مرتب کنید:

همانطور که که پیش‌تر عنوان شد، فصل زمستان با موهای شما سازگاری چندانی ندارد. با توجه به هوای سرد و خشک محیط در فصل زمستان، موهای شما نیز به طبع در این فصل خشک‌تر خواهند شد. احتمالاً در فصل زمستان انتهای موهای شما تاحدودی خشک خواهد شد. به همین دلیل اولین نکته مراقبتی برای فصل بهار مرتب کردن و کوتاه کردن انتهای موهایتان است. اگر قصد ندارید موهای خود را کوتاه کنید و از کوتاه شدن موهایتان واهمه دارید، می‌توانید صرفاً بخش خشک و آسیب دیده انتهای موهایتان را کوتاه کنید. اینکار باعث می‌شود موهایتان درخشندگی و شادابی و سلامت خود را بازیابد.

از سرم‌های نرم‌کننده استفاده کنید:

گرما و رطوبت فصل بهار قاعدتاً مطلوب است اما گاهی باعث ایجاد وز و فرخوردگی مو می‌شود که برای اشخاص شرایط نامطلوبی را رقم می‌زند. سعی کنید موس یا اسپری مویی که انتخاب می‌کنید حاوی پلیمر و یا کو پلیمر باشد. چنین ترکیباتی موهای شما را برای محافظت بیشتر پوشانده و با رطوبت مبارزه می‌کند. استفاده از سرم نرم‌کننده مو می‌تواند از وز شدن موهای شما جلوگیری کند.

با قدرت آفتاب مبارزه کنید:

آفتاب همانگونه که می‌تواند منجر به تخریب و آسیب دیدگی پوست‌تان شود به همان اندازه هم می‌تواند به موهایتان آسیب برساند. پوشاندن پوست‌تان با کرم ضد آفتاب کمکی به موهایتان نخواهد کرد اما شامپوهای محافظ ماوراء بنفش و استفاده از لوسیون‌های محافظ می‌تواند به کاهش تاثیرات مخرب آفتاب، خصوصاً در موهای رنگ شده، کمک کند.

محافظت از مو در برابر مواد شیمیایی:

فصل بهار به دلیل گرم‌تر شدن هوا، فصل گذراندن زمان بیشتری در استخرها است. این مسئله به معنی این است که موی شما در معرض مواد شیمیایی بیشتر مثل کلر می‌باشد. البته این مسئله به معنی استفاده کمتر از استخر نیست بلکه صرفاً لازم است با استفاده از کلاه‌های مخصوص سر خود را بپوشانید و پس از استخر موهای خود را با شامپوهای پاکسازی‌کننده بشویید. نکته دیگری که انجام آن موثر خواهد بود استفاده از نرم کننده پیش از رفتن به استخر است که بسیار در حفظ موهایتان در برابر مواد شیمیایی موثر خواهد بود.

محصولات ضد رطوبتی تهیه کنید:

یکی از چالش‌های اصلی که مو در فصل بهار با آن مواجه است رطوبت موجود در هوا می‌باشد. هرچه تلاش می‌کنید موهایتان آنگونه که می‌خواهید به نظر برسد، رطوبت باعث می‌شود این کار دشوار شود. به همین دلیل خرید یک اسپری ضد رطوبتی خیلی خوب را به شما توصیه می‌کنیم. اسپری ضد رطوبتی به طور کامل نظر شما را در خصوص رطوبت تغییر می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که این اسپری را پس از آرایش موهای خود و به ویژه روی ریشه آن اسپری کنید. تنها نکته قابل توجه آن است که اسپری پیش از حد روی مو احتمالاً بقایایی روی مو به جا می‌گذارد.

به اختصار می‌توان گفت هر فصلی نیازمند مراقبتهای خاصی است که برای سلامت هرچه بیشتر پوست و موی خود می‌بایست آنها را در نظر گرفته و اجرا نمایید. به عبارتی قطعاً هوای خشک و دمای بسیار سرد زمستان منجر به آسیب بیش از حد مو شده است در نتیجه در فصل بهار بهتر است برای بهسازی موهای خود تلاش کنید. مراقبت‌های ویژه فصل بهار از مو را دنبال کنید تا در این فصل موهای درخشان و زیبا داشته باشید.

یک دیدگاه

  1. حانی 6 خرداد 1402 در 11:44 ق.ظ - پاسخ

    مقاله بسیار مفیدی بود. من خودم رنگ کارم و خیلی بکار میاد

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات