بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب

مدت زمان مطالعه 1,1 دقیقه

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب

در زندگی روزمره ممکن است بیشتر مردم به مشکلات مو نظیر ریزش مو، شوره سر، چربی بیش از حد و… دچار شوند. برای درمان این مشکلات باید به نکاتی توجه کنند که از جمله این نکات به صورت زیر می باشد.

هنگام خرید بهترین شامپو علاوه بر بسته بندی و شکل ظاهری شامپو، باید به ترکیبات تشکیل دهنده شامپو توجه کرد که معمولا دسترسی به این اطلاعات آسان است و روی قوطی ها نوشته شده است.

تحقیقات نشان داده است که مواد شیمیایی مانند پارابن و فتالیت که در ساخت بعضی از شامپوها از آن ها استفاده شده است ممکن است در هورمون های بدن مشکلاتی را ایجاد کنند و به همین دلیل شامپوهای مبتنی بر سیلیکون که جلوه خاصی به موها می دهند ممکن است باعث مشکلاتی از قبیل تضعیف فولیکول های مو، ریزش مو و… شوند. به همین ترتیب شامپوهای شیمیایی به دلیل داشتن اثرات زیان آور، استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

بهترین شامپو گیاهی، شامپویی است که در سلامت موها نقش موثری دارد. هم چنین شامپوهای گیاهی به دلیل داشتن موادی که در گیاه این شامپوها موجود است، باعث تمیز شدن موها می شوند. شامپوهای گیاهی انواع مختلفی دارند. شامپوهایی با روغن زیتون، نارگیل، آلوئه ورا و سیر، شامپوهای گیاهی هستند.

معمولا برای این که موها از درخشش بیشتری برخوردار باشند از شامپو روغنی استفاده می شود. هم چنین برای پیش گیری و یا درمان ریزش مو از شامپو سیر استفاده می شود.

موهای چرب ممکن است پس از یک روز شست و شو، باز هم چرب به نظر برسند. از همین رو بعضی از افراد که موهایی چرب دارند، به صورت روزانه موهایشان را می شویند. موهای چرب نباید به صورت روزانه شسته شوند به دلیل این که شست و شو بیش از حد موهای چرب، باعث تولید چربی زیادتر و هم چنین تحریک کف سر می شود. هم چنین این نکته را باید در نظر گرفت که استفاده از بعضی از شامپوها، علاوه بر کنترل نکردن چربی موهای چرب، می تواند آثار زیان آوری را برای موهای چرب داشته باشند.

شما می توانید شامپوهای گیاهی را جایگزین مواد شیمیایی کرده و با استفاده از بهترین شامپو گیاهی مخصوص موهای چرب، به دلیل داشتن فواید گیاهان موجود در شامپوهای گیاهی، به کنترل چربی موهای خود کمک زیادی کرده باشید.

مواد اولیه شامپو گیاهی برای موهای چرب

مواد اولیه شامپو گیاهی برای موهای چرب
مواد اولیه شامپو گیاهی برای موهای چرب

در حقیقت موادی که در شامپوهای گیاهی برای موهای چرب استفاده شده است به عنوان یک تقویت کننده و کنترل کننده چربی موها و پوست به شمار می آیند که از جمله این مواد می توان به گیاه مورد، آلوئه ورا، کتیرا، پرسیاوش، سبوس برنج، گزنه و رزماری اشاره کرد که در ادامه به صورت مختصر به توضیح هر یک از آن ها پرداخته ایم.

    • گیاه مورد

برای تقویت موها از گیاه مورد استفاده می شود. عصاره برگ گیاه مورد ترکیبات گوناگونی دارد که باعث شده خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری داشته باشد، در واقع در جلوگیری از رشد قارچ ها و باکتری ها در پیاز مو و پوست نقش موثری دارد.

چربی موها باعث ریزش موها می شود و از آن جایی که این گیاه در محکم کردن ریشه ی موها نقش مهمی دارد بنابراین از ریزش موها نیز جلوگیری می کند.

    • آلوئه ورا

آلوئه ورا تاثیر مستقیمی روی فولیکول های مو دارد که در حقیقت باعث پاک سازی لایه های اضافی چربی می شود. بنابراین می توان گفت یکی از مواد مهمی که در تهیه شامپوهای گیاهی برای موهای چرب استفاده می شود، آلوئه ورا است. آلوئه ورا در سلامت موها نقش موثری دارد. هم چنین این گیاه پر خاصیت باعث نرم شدن و درخشان شدن موها نیز می گردد.

    • کتیرا

کتیرا به عنوان یک شوینده طبیعی و گیاهی در حالت پذیری، نرم شدن موها و درمان شوره سر، نقش زیادی دارد.

    • پرسیاوش

برای رویش مجدد موها، تحکیم ریشه موها و افزایش رشد موها گیاه پرسیاوش را با سایر گیاهان ترکیب کرده و از آن استفاده می کنند.

    • سبوس برنج

سبوس برنج سرشار از ویتامین های E، B و A است که ویتامین B از ریزش موها و سفید شدن آن ها جلوگیری می کند. هم چنین ویتامین E که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید باعث حفظ رطوبت پوست می شود.

    • گزنه

گیاه گزنه به دلیل دارا بودن خاصیت قلیایی، برای موهای چرب بسیار مناسب می باشد.

  • رزماری

رزماری باعث کاهش ریزش مو می شود. همین طور این گیاه، جریان خون در سطح پوست را افزایش می دهد که این امر در سلامت پوست و مو نقش بسزایی دارد.

طرز تهیه شامپو گیاهی خانگی برای موهای چرب

طرز تهیه شامپو گیاهی خانگی برای موهای چرب
طرز تهیه شامپو گیاهی خانگی برای موهای چرب

شامپو گیاهی خانگی آلوئه ورا

افرادی که موهای چرب دارند با تهیه این شامپو گیاهی خانگی تا حد زیادی می توانند چربی موهایشان را کنترل کنند. برای تهیه این شامپو مقدار کمی شامپو بچه،یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن را در ظرفی مناسب بریزید و برای شستن موهای چرب خود، از این شامپو گیاهی خانگی استفاده کنید. معمولا این شامپو را در هفته، سه نوبت استفاده کنید.

شامپو گیاهی خانگی پوست لیمو ترش

ابتدا به مقدار یک قاشق چای خوری پوست لیمو ترش ریز شده، یک قاشق چای خوری برگ خشک گیاه بومادران و یک قاشق چای خوری برگ خشک نعناع را با نصف استکان آب بجوشانید. سپس برای خنک شدن، این مخلوط را از روی حرارت برداشته و به مدت سی دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و در یک ظرف درب دار ریخته و دو قاشق غذاخوری شامپو طبیعی غیر معطر به آن اضافه کرده و تکان داده تا خوب مخلوط شود. (معمولا از این مخلوط برای پاک سازی موهای چرب، هفت روز استفاده می شود.)

ذکر برخی نکات در هنگام استفاده شامپوهای گیاهی برای موهای چرب

هنگام استفاده از شامپوهایی که مخصوص موهای چرب است، بهتر است کف سر با شامپو شسته شود و از ماساژ دادن ساقه موها پرهیز شود. به هنگام آبکشی، شامپو از روی ساقه موها می گذرد و چربی موها را جمع می کند.

نتیجه گیری

افرادی که موهای چرب دارند، ترشح سبوم پوستشان زیاد است که باید از شامپوهای گیاهی مناسبی استفاده کنند. بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب، شامپویی است که چربی پوست را کنترل کند و باعث تقویت و سلامت موها شود.

همچنین سینره به شما عزیزان استفاده از شامپو مخصوص سینره برای موهای چرب را پیشنهاد میدهد که علاوه بر کنترل و از بین بردن چربی های بیش از حد موها، کاملا از مواد گیاهی تهیه و تولید شده است.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات