تقویت مژه

مدت زمان مطالعه 3,5 دقیقه

تقویت مژه و چندین روش خانگی برای پرپشت شدن

داشتن مژه هایی پرپشت و زیبا که به زیبا شدن چشم ها و در نهایت زیبایی صورت کمک می کند، خواسته همه زیباجویان است. برای داشتن مژهایی بلند و ضخیم، راه حل های زیادی وجود دارد که در این زمینه می توان به روش های خانگی اشاره کرد. با انجام روش های خانگی حدودا به مدت یک الی سه ماه، در تقویت مژه و پرپشت شدن آن کمک زیادی خواهید کرد.

روش های خانگی برای تقویت مژه

روغن های گیاهی برا تقویت مژه

برای افزایش رشد مو و هم چنین تقویت رشد مژه، روغن های گیاهی مختلفی وجود دارند. استفاده از این روغن های گیاهی، به دقت زیادی نیاز دارد برای این که باعث نفوذ به داخل چشم نشوند.

استفاده از روغن کرچک

یکی از اساسی ترین مواردی که استفاده از آن باعث تقویت مژه و پرپشت شدن آن می شود، استفاده از روغن کرچک است. روغن کرچک، روغنی گیاهی است که آن را از دانه بذر لوبیا درست می کنند و در حقیقت به صورت محرکی قوی در تقویت مژه ها عمل می کند. روغن کرچک، تاریخچه ای طولانی دارد و در زمان قدیم، مصریان از روغن کرچک به عنوان پماد استفاده می کردند. این روغن، خواص درمانی زیادی دارد که از جمله می توان به تقویت رشد مو، تقویت مژه و ابرو، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا، کم کردن چین و چروک پوست و… اشاره نمود. علاوه بر این، استفاده از روغن کرچک از به وجود آمدن عفونت هایی که موجب ریزش مو می شوند، جلوگیری می کند.

طرز استفاده از روغن کرچک به این صورت است که ابتدا یک تکه پنبه تمیز را به مقدارکمی از روغن کرچک آغشته کرده وبه آرامی و با دقت زیاد، به مژه ها بزنید و سپس چند لحظه صبر کنید تا جذب شود. (این کار بهتر است قبل از رفتن به رختخواب انجام شود.)

هم چنین می توان مقداری روغن کرچک را با مقداری ژل آلوئه ورا مخلوط کرد و سپس از این مخلوط در تقویت و پرپشت شدن مژه ها استفاده کرد.

استفاده از روغن زیتون برای تقویت مژه

روغن زیتون سرشار از ویتامین E و اسید اولئیک است که هر دو برای رشد مو بسیار سودمند هستند. روغن زیتون در افزایش مو تاثیر بی نظیری دارد به طوری که استفاده از آن، به داشتن مژه هایی ضخیم تر کمک زیادی می‌کند.

طرز استفاده از آن به این صورت است که با استفاده از یک برس ریمل یا یک تکه پنبه، مقدار کمی روغن زیتون را قبل از خوابیدن به مژه ها بزنید و سپس بعد از بیدار شدن، مژه ها را با آب بشویید. این کار را می توانید به صورت روزانه و به مدت دو الی سه ماه انجام دهید.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل را از گوشتی که داخل میوه نارگیل است، تهیه می کنند. این روغن یکی از روغن های اشباع و طبیعی به شمار می آید که در دماهای معمولی به صورت مایع و در دماهای پایین به صورت جامد می باشد. در تهیه بیشتر لوازم آرایشی از روغن نارگیل استفاده می کنند. استفاده از روغن نارگیل باعث رطوبت بخشیدن به پوست و مو می شود. هم چنین روغن نارگیل به دلیل دارا بودن رایحه ای مطبوع و بالا بودن قدرت نفوذ پذیری و تاثیر فوق العاده ای که در تقویت و رشد مو دارد، از جایگاه ویژه ای نسبت به سایر روغن های گیاهی برخوردار است.

استفاده از روغن رزماری

رزماری یکی از گیاهان دارویی معطر است که خواص درمانی فوق العاده ای دارد. روغن رزماری، روغنی محرک است که بوی گرم و نافذی دارد و از آن برای تقویت مژه و ابرو استفاده زیادی می شود.

استفاده از روغن بادام تلخ یا شیرین

روغن بادام در دو نوع تلخ یا شیرین، سرشار از منیزیم، ویتامین E، کلسیم و چربی است. استفاده از روغن بادام در تغذیه مو بسیار مفید است و پس از استفاده مژه ها را تقویت و پرپشت می کند.

استفاده از ویتامین E

تحقیقات نشان داده است که کسانی که ویتامین E مصرف می کنند نسبت به کسانی که پلاسبو مصرف می کنند، رشد مو بهتری دارند. ویتامین E به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، اکسید کنندگی پوست را کاهش می دهد.

طرز استفاده از ویتامین E به این صورت است که باید چند قطره از ویتامین E را روی برس مژه بریزید و سپس با استفاده از آن، مژه ها را برس کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا برای تقویت مژه

یکی از موارد بسیار موثر در رشد و تقویت مژه ها، استفاده از آلوئه ورا است. از آن جایی که آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است بنابراین در ضخیم و بلندتر شدن مژه ها کمک زیادی می کند. آلوئه ورا دارای ویتامین های B12، E، C و A است. هم چنین آلوئه ورا دارای اسید فولیک است که از ریزش مژه ها جلوگیری می کند. آلوئه ورا اثر مرطوب کنندگی دارد که همین امر در سلامت مژه ها تاثیر زیادی دارد. برای استفاده از آن، با آماده کردن یک اپلیکاتور مانند برس ریمل تمیز، می توان این روش خانگی را انجام داد. به این صورت که با استفاده از برس، مقدار کمی از ژل آلوئه ورا را قبل از رفتن به رختخواب به مژه های خود بزنید و چند لحظه صبر کنید تا جذب شود. پس از بیدار شدن از خواب، مژه ها را با آب بشویید.

استفاده از مخلوط پوست لیمو

یکی از مواردی که در تقویت و پرپشت شدن مژه ها تاثیر شگفت انگیزی دارد، استفاده از مخلوط پوست لیمو است. پوست لیمو دارای ویتامین های C و B و اسید فولیک است که در افزایش رشد مو، تاثیر بی نظیری دارد.

برای تهیه مخلوط پوست لیمو ابتدا داخل یک ظرف، پوست لیمو را در روغن زیتون یا روغن کرچک خیس کنید. بعد از گذشت دو هفته، قبل از خوابیدن، باید این مخلوط را با استفاده از برس ریمل مژه یا یک تکه پنبه، به مژه های خود بزنید و بعد از بیدار شدن، مژه ها را با آب ولرم بشویید. برای این که به نتیجه مطلوب خود برسید باید این کار را به مدت یک الی سه ماه انجام دهید.

استفاده از چای سبز

چای سبز حاوی فلاونوئیدها است که باعث تقویت مژه ها می شود. طرز استفاده از چای سبز به این صورت است که ابتدا باید یک فنجان چای سبز (معمولا شیرین) را تهیه کنید. بعد از خنک شدن چای سبز، با استفاده از یک تکه پنبه آن را از ریشه مژه ها تا انتهای مژه ها بزنید. این کار باید با دقت و به آرامی انجام شود تا چای سبز به دخل چشم نفوذ نکند. بعد از انجام این کار، به مدت پانزده دقیقه صبر کنید تا جذب شود. سپس مژه ها را با آب بشویید. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر می توان این کار در هفته دو بار و به مدت دو الی سه ماه انجام داد.

استفاده از تخم مرغ برای تقویت مژه

تخم مرغ سرشار از پروتئین ها و ویتامین های B و بیوتین است که در افزایش بافت مژه تاثیر بی نظیری دارد. برای استفاده از آن باید در ظرفی یک عدد تخم را شکسته و یک قاشق غذا خوری گلیسیرین به تخم مرغ اضافه کنید و سپس این مخلوط را باید تا زمانی که سفت و کرم رنگ شود، هم بزنید. حال با استفاده از یک تکه پنبه، آن را به آرامی بر روی مژه ها بزنید و بعد از گذشت پانزده دقیقه مژه ها را با آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، معمولا این کار را در هفته، سه نوبت انجام دهید.

استفاده از کره شیا

کره شیا در تغذیه پوست و مو کاربرد زیادی دارد. کره شیا دارای ویتامین های E و A است که این ویتامین ها در تقویت فولیکول های مو و پرپشت شدن مژه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

طرز استفاده از کره شیا به این صورت است که باید قبل از خوابیدن، با استفاده از یک تکه پنبه مقداری کره شیا را به مژه ها بزنید و بعد از بیدار شدن، مژه ها را با آب بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است این کار را به مدت سه ماه انجام دهید.

استفاده از وازلین

یکی از مواردی که در تقویت مژه و پرپشت شدن آن تاثیر بی نظیری دارد، استفاده از وازلین است. هم چنین استفاده از وازلین باعث نرم شدن مژه ها می شود.

برای استفاده از وازلین لازم است که ابتدا مقدار کمی از آن را گرم کنید تا به صورت مایع در آید. سپس قبل از خوابیدن، با استفاده از یک تکه پنبه مقداری از وازلین را روی مژه ها بزنید و پس از بیدار شدن، مژه ها را با آب گرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، این کار را هر شب انجام دهید.

استفاده از شیر برای تقویت مژه

شیر به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین ها، در تقویت مژه ها تاثیر بسیار خوبی دارد. برای استفاده از آن، ابتدا باید مقداری شیر را بجوشانید. سپس بعد از خنک شدن شیر با استفاده از یک تکه پنبه، مقدار کمی از شیر را به مژه ها بزنید. بهتر است که این را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و بعد از بیدار شدن مژه ها را با آب بشویید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، این کار را هر شب انجام دهید.

ماساژهای پلکی

ماساژهای پلکی به منظور بهبود گردش خون انجام می شود که در تقویت مژه ها نقش موثری دارد. انجام این کار باعث تحریک شدن رشد موها می شود و هم چنین از نازک شدن و یا شکستگی مژه ها جلوگیری می کند.

برای انجام ماساژ پلکی، ابتدا دست ها راتمیز بشویید. سپس مقدار کمی روغن را روی پلک ها قرار دهید. این کار باید با دقت و به آرامی انجام شود تا روغن به داخل چشم نفوذ نکند. حال برای ماساژ خط ابرو و مژه ها از انگشتان خود استفاده کنید. ماساژ پلک ها باید به صورت حرکت های دایره ای به آرامی انجام شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، این روش را باید هر پنج دقیقه یک بار و روزانه دو نوبت به مدت یک الی سه ماه انجام دهید.

تقویت مژه؛ نتیجه گیری

تقویت مژه

برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها، روش های خانگی است که به توضیح برخی از آن ها پرداختیم. استفاده از روش های خانگی در تقویت مژه و پرپشت شدن آن با استفاده از مواد طبیعی انجام می پذیرد بنابراین عوارض خاصی برای فرد به بار نمی آورد اما نکته قابل توجه این است که در استفاده از روش های خانگی برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن، یک اصل وجود دارد و آن هم تداوم در استفاده از این روش ها تا رسیدن به نتیجه مورد نظر است. همچنین شما عزیزان می توانید با خرید

<تفاده از روش های خانگی در تقویت مژه و پرپشت شدن آن با استفاده از مواد طبیعی انجام می پذیرد بنابراین عوارض خاصی برای فرد به بار نمی آورد اما نکته قابل توجه این است که در استفاده از روش های خانگی برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن، یک اصل وجود دارد و آن هم تداوم در استفاده از این روش ها تا رسیدن به نتیجه مورد نظر است. همچنین شما عزیزان می توانید با خرید سرم تقویت کننده و ضد ریزش مژه سینره هم به رشد دوباره مژه های خود کمک شایانی نمایید.

امیدواریم روش های ذکر شده برای شما کارآمد و مفید واقع شده باشد و بتوانید با استفاده از این روش ها، مژه هایی پرپشت و سالم داشته باشید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات