سلامتی و زیبایی پوست

جلوگیری از پیری پوست با پیشنهادات کاربردی

جلوگیری و درمان پیری پوست

از زمان‌های قدیم جلوگیری از پیری پوست، یک افسانه بود. در تمام قصه‌ها، معجزه‌گری وجود داشت که می‌توانست اکسیر جوانی بسازد. به تدریج با پیشرفت علم، محصولاتی روانه بازار شد که می‌توانست این رویای دیرینه را تا حدی محقق کند. کرم‌ها و سرم‌هایی که به ترکیبات مراقبت از پوست معروفند و بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای استفاده از آن‌ها به صرف هزینه‌ زیادی، نیاز دارند. اما در ابتدا به تنها چیزی که نیازمندید «آگاهی» است. در اولین گام‌تان به یک فروشگاه (به صورت آنلاین یا حضوری)، پیش از خرید محصولات مراقبت از پوست، باید بدانید چه محصولاتی مناسب شماست. در این مسیر ممکن است از خودتان بپرسید: «سن و سال و مهم است؟» و پاسخ ما به شما مثبت است. اما سن حقیقی شما معیار خوبی برای خرید محصولات مراقبت از پوست، نیست. «سن پوست» به شما می‌گوید چه محصولی را از قفسه فروشگاه بردارید و در سبد خرید قرار دهید.

تشخیص سن پوست

پیشترها پرسشنامه‌ای را طراحی کردیم که با پاسخ به سوالاتش می‌توانید سن پوست‌تان را به صورت تقریبی تخمین بزنید. برای دریافت پرسشنامه اینجا کلیک کنید. اما در این مطلب، ما می‌خواهیم کمی بیشتر درباره پیری پوست با هم صحبت کنیم. بگوییم این روند طبیعی از کجا شروع می‌شود و چه زمانی باید به آن توجه کنیم.

درمان چین و چروک

پیری پوست چیست و از چه سنی آغاز می‌شود؟

با گذشت زمان، خطوطی روی پوست می‌نشیند. پوست نازک‌تر و خشک‌تر از سابق می‌شود. در این مرحله که معمولا از 20 سالگی آغاز می‌شود، انتخاب‌ها، نقش تعیین کننده‌ای دارند. آن‌ها می‌توانند افسانه جلوگیری از پیری را به یک واقعیت تبدیل کنند. برای همین ما شما را به استفاده از محصولات مراقبت از پوست ترغیب می‌کنیم.

علت پیری زودرس پوست

علاوه بر عوامل ژنتیکی، سبک زندگی بر ابتلا به پیری زودرس پوست مؤثر است. برای مثال اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید، کم بخوابید یا کیفیت خواب‌تان خوب نباشد، برای هر مسئله‌ای مقادیر زیادی استرس را به دوش بکشید و به خارش و خشکی پوست‌تان اهمیت ندهید به پیری زودرس دچار می‌شوید.

روش‌های  خانگی جلوگیری از پیری پوست

در کنار انتخاب محصولات مراقبت از پوست، 9 روش وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید از افزایش سن پوست، جلوگیری کنید: (این روش‌ها از سوی متخصصان پوست سراسر جهان، تائید شده‌اند.)

قدم اول: یک ضد آفتاب مناسب انتخاب کنید. زمانی که پوست انسان در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد به پیری زودرس مبتلا می‌شود.

ضد آفتاب های سینره

قدم دوم: سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی را متوقف کنید.

قدم سوم: حالت‌های صورت‌تان را به سرعت تغییر دهید. وقتی چهره‌تان در یک حالت یکسان منقبض می‌شود، خطوط عمیق‌تری روی آن شکل می‌گیرد. بنابراین بهتر است در طول روز حواس‌تان به حالت چهره‌تان باشد.

قدم چهارم: از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید. ما به شما توصیه نمی‌کنیم همیشه سبزیجات آب‌پز میل کنید. اما سعی کنید تمام مواد غذایی اعم از فیبر و پروتئین را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید و کمتر روغن مصرف کنید.

قدم پنجم: در بیشتر روزهای هفته، ورزش کنید. فعالیت ورزشی با بهبود عملکرد گردش خون در بدن، روند پیری پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

قدم ششم: در پایان روز و پس از استفاده از مواد آرایشی، پوست خود را با میسلارواتر تمیز کنید. زمانی که آلودگی‌ها روی پوست جا خشک می‌کند، پیری هم به شما سلام خواهد کرد.

مسیلارواتر های سینره

قدم هفتم: پس از انجام فعالیت روزانه، حتی اگر آرایش نکردید، باز هم صورت‌تان را با ژل‌های شستشو، تمیز کنید. آلودگی‌های محیطی زمانی که روی پوست می‌نشینند، می‌توانند باعث پیری پوست شوند.

قدم هشتم: از مرطوب کننده‌ی‌ صورت استفاده کنید. این محصولات آب را در پوست ما حبس می‌کنند و اجازه پژمردگی و چروکیدگی به آن نمی‌دهند. (سینره مرطوب کننده‌هایی دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها از پیری زودرس جلوگیری کنید. اینجا کلیک کنید.)

قدم نهم: از مصرف محصولات پوستی که احساس سوزش و خارش در پوست‌تان ایجاد می‌کند، خودداری کنید. بیشتر پوست‌ها به مواد شیمیایی حساس هستند. بهترین انتخاب، محصولاتی هستند که پایه گیاهی دارند.

روش های خانگی برای از بین بردن چین و چروک

درمان قطعی پیری پوست

از زمانی که متوجه آثار پیری روی صورت‌تان می‌شوید، باید گوش به زنگ باشید. از آن لحظه به بعد، شما نیاز به مراقبت بیشتری از پوست‌تان دارید. این موضوع گاهی برای خانم‌ها به چالش بزرگی تبدیل می‌شود. انتخاب محصولات مراقبت از پوست، یک طرف و هزینه گزاف استفاده از کرم‌های درمانی طرف دیگر. پس خواهشمندیم محصولات پوستی را انتخاب کنید که علاوه بر قیمت و اندازه مناسب، دارای ترکیبات مؤثر و ترجیحا طبیعی باشند.

معرفی معروف‌ترین محصولات ضد پیری

کرم ویتامینه و ضد پیری پوستِ مخصوص شبِ یاردلی، یکی از محصولات پر طرفداری است که به عنوان پیشگیری کننده از پیری پوست، در بازار به فروش می‌رسد. قیمت آن در پاییز 1401، بیش از 350 هزار تومان است و در هر فروشگاهی هم نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

سرم ضد چروک بوتاکس اریکه از دیگر محصولات پرطرفدار ضد پیری پوست است. این سرم از روغن‌های شی باتر، جوانه گندم و ویتامین‌های A،EوD ساخته شده و به دلیل داشتن ترکیبات شبه بوتاکس مانند هیالورنیک اسید، از بروز چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیری می کند. تأثیر آن بلند مدت است، یعنی در استفاده از آن باید صبور باشید.

الارو و آردن دو برند دیگری هستند که در ایران، محصولات ضد پیری پوست تولید می‌کنند. در ترکیبات الارو هیچ عصاره و ترکیبات گیاهی به چشم نمی‌خورد اما آردن دارای عصاره جو دو سر و گیاه بابونه است.

کرم ضد چروک درماتیپیک از دیگر انتخاب‌هایی است که پیش رو دارید. اما این محصول از پیری زودرس پوست جلوگیری نمی‌کند، بلکه شروع به ترمیم پوستی می‌کند که دیگر پیر شده و آب از سرش گذشته است. بنابراین برای جلوگیری از روند پیری پوست، مناسب نیست.

دیگر راه‌های جلوگیری از پیری پوست

به جز استفاده از کرم‌های مغذی و مخصوص برای جلوگیری از پیری پوست، روش‌‎های دیگری نیز وجود دارد. شیوه‌هایی که تهاجمی‌تر هستند و باعث می‌شوند شما یک شبه به نتیجه برسید. اما عوارض متعددی دارند که مراقب باشید تا به آن‌ها دچار نشوید.

بوتاکس:

این روش از محبوبیت زیادی در میان خانم‌ها، برخوردار است. به طوری که از سال 2016 تا کنون، در ایران بیش از 8 میلیون نفر از این روش برای جوانسازی پوست استفاده کردند. از عوارض آن می‌توان به سردردهای طولانی، افتادگی ابروها، افتادگی پلک فوقانی، عدم تقارن صورت، خشکی چشم و پررنگ‌تر شدن خطوط ریز، اشاره کرد.

جراحی لیفت:

این روش دوره نقاهت طولانی دارد و ممکن است عوارضی مانند هماتوم (پارگی عضلات)، از دست دادن حالت ارتجاعی پوست و آسیب‌های عصبی ایجاد کند. شما توقع دارید یک شبه به پوستی صاف و شفاف برسید در حالی که باید برای مدت‌ها کبودی‌های عمیق روی صورت‌تان را تحمل کنید.

و اما بهترین راه جلوگیری از پیری زودرس

بهترین راه جلوگیری از پیری زودرس استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب است. محصولاتی که تنوع آن‌ها در بازار کم نیست اما بهتر است، انتخاب شما گیاهی و طبیعی باشد تا پوست‌تان با عوارض کمتری به آن عادت کند و بتواند با کلاژن‌سازی مانع از پیری‌اش شود. برند سینره، از دل طبیعت ترکیبات معجزه‌گری را با هم مخلوط می‌کند، به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. اگر برای پوست‌تان نگرانید، ما شما را درک می‌کنیم. به همین دلیل است که اینجا می‌توانید هر نوع محصولی، مناسب پوست‌ خودتان، پیدا کنید.

معرفی بهترین محصولات ضد پیری سینره

مرحله‌ای از زندگی فرا می‌رسد که در آن با پیری مواجه می‌شویم. هر کسی در یک سن خاص! مثلا یکی در 30 سالگی، پس از گذر از یک حادثه سخت، دیگری در 50 سالگی و فردی در 78 سالگی با این پدیده رو به رو می‌شود. هر کسی در شرایطی و پس از گذران روزهایی که مخصوص خودش است. راستش را بخواهید خطوط صورت ما، نشانه خاطراتی است که زندگی‌شان کردیم و مُهر تائیدی بر تجربه‌های کسب شده‌ می‌زند. سخت نگیرید! اما حس خوبِ اکنون، بهترین حالی است که ما به عنوان یک برند تولید کننده محصولات مراقبت از پوست، می‌توانیم به شما هدیه کنیم. پس به عنوان آخرین کلام، استفاده روتین از این محصولات سینره را پیشنهاد می‌کنیم:

کرم ضد چروک (مخصوص افراد زیر یا بالای 40 سال)

کرم دور چشم (مخصوص افراد پایین یا بالای 40 سال)

انواع مرطوب کننده‌ها

انواع ضدلک‌ها و کرم‌های ویتامینه

انواع کرم‌های مغذی و ماسک‌ها

درباره هر کدام از این محصولات می‌توانید در وبلاگ سینره بخوانید. ما به شما در انتخابِ‌ پوستی شفاف، جوان و لطیف کمک می‌کنیم.

محاسبه سن دقیق پوست

نمایش کامنت ها

  • سلام خسته نباشید
    لطفا یه پک به من معرفی می کنید برای استفاده روزانه و روتین پوست وبدن پوستم (هم بدن وصورت) بشدت خشک و بدون چربی هستش و احساس کشیدگی روی پوستم حس میکنم رطوبت اصلا اصلا نداره جوش های قرمزم یکم میزنم مرسی بابت راهنمایی

    • سلام، وقتتون بخیر. پوستتون رو با شامپو بدن بشورید داخل حمام و اصلا از صابون استفاده نکنید. صابون ها باعث میشه پوستتون خشک تر بشه. بعد از حمام هم از کرم بدن استفاده کنید و به کل بدنتون کرم بدن بزنید هر زمان هم که احساس کردین پوستتون خشک شده از کرم بدن (ترجیحا کرم بدن مغذی) استفاده کنید.

  • با سلام آیا در آقایان وجود موی بدن یا ریش صورت تاثیری در پیری پوست دارد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام
      بعضی معتقند که ریش، مانند هر موی دیگر روی پوست صورت، بمیتونه از پوست در معرض مستقیم اشعه ماورای بنفش محافظت کنه البته اگر که اگر بهداشت فردی به خوبی رعایت بشه، در غیر این صورت به یک محل پرورش باکتری‌هایی تبدیل میشه و میتونه منجر به برخی بیماری‌های پوستی بشه.

پست های تازه

کرم ضد آفتاب مردانه چی خوبه؟ معرفی بهترین ضد افتاب برای آقایان

یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی هر کسی را بی شک پوست او تشکیل می دهد.…

2 هفته قبل

مراقبت های پوستی و سلامتی در دوران بارداری

رشد تدریجی جنین و انتظار برای تولد نوزاد بسیار هیجان انگیز و شادی آور است.…

1 سال قبل

درمان فوری جوش

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با شناخت نوع جوش، دلایل ایجاد آن…

1 سال قبل

راهنمای انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو مخصوص موهای رنگ شده این روزها افراد زیادی را با موهای رنگ شده می‌شناسیم.…

1 سال قبل

عوارض استفاده از روغن های طبیعی به صورت مستقیم روی پوست

استفاده از روغن‌های طبیعی به جای کرم در بین افراد مختلف به وفور گزارش شده…

1 سال قبل

چرا پوست به کرم ها عادت می کند؟ آیا باید آن را عوض کنم؟

«آیا پوست می‌تواند به کرم‌های درمانی و مراقبتی عادت کند، به گونه‌ای که محصول مورد…

1 سال قبل