درمان چین و چروک صورت

مدت زمان مطالعه 2,4 دقیقه

هنگامی که سخن از چین و چروک پوست به میان می‌آید اکثر ما صورت پرچین و چروک و مهربان مادران و مادربزرگ ها را در ذهن تجسم می‌کنیم. چین و چروک بخشی از روند طبیعی بدن است، که دیر یا زود روی صورت هرکسی به وجود می‌آید که عمده ‌ترین آن‌ها خط اخم و خط لبخند است.

با این تفاسیر؛ آیا چین و چروک صورت درمانی دارد؟

با افزایش سن، چروک صورت ایجاد می‌شود که امری طبیعی است؛ اما میتوان با استفاده از محصولات موثر و رعایت بعضی راهکارهای ساده مثل ماساژ صورت، چروک های عمیق صورت و گردن را کاهش داد و چروک های ریزتر را درمان کرد.

دلایل ایجاد چین و چروک چیست؟

  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • انقباضات عضلات صورت
  • اشعه های مضر خورشید
  • استفاده از دخانیات

با رعایت این موارد چین و چروک صورت را درمان کنید.

درمان چین و چروک صورتچروک پیشانیچروک صورتچین و چروک صورت

چروک صورت

از ضدآفتاب استفاده کنید:

اکثر مردم میدانند استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالاتر از 30 به پیشگیری از سرطان پوست کمک می‌کند. طبق مطالعات انجام شده در سال 2013 که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد؛ نشان میدهد که استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب به کاهش چین و چروک پوستی کمک می‌کند.

البته فراموش نکنید که استفاده از کرم مرطوب کننده به اندازه کرم ضدآفتاب به تاخیر علائم پیری پوست کمک می‌کند.

مصرف قند و شکر را محدود کنید:

جامعه پزشکی تلاش می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره تاثیر قند و شکر بر سلامت پوست را بدست آورد. بررسی های انجام شده نشان میدهد؛ در اثر اتصال غیر آنزیمی پروتئین به مواد قندی، پروتئین ها تغییر شکل داده و نمی‌توانند کار خودشان را به درستی انجام دهند. به این فرآیند گلیکوزیله می‌گویند، این اتفاق برای پروتئین های پوستی مثل کلاژن و الاستین بیشتر رخ میدهد. این فرآیند باعث خشکی پوست و تسریع چین و چروک می‌شود.

از کرم ضدچروک استفاده کنید:

برای داشتن یک روتین منظم هیچ وقت دیر نیست. درماتولوژیست ها توصیه می‌کنند از سن 25 سالگی کرم ضدچروک را به روتین پوستی اضافه کنید و با شروع دوره میانسالی از کرم های ضدچروک قویتر استفاده کنید.

درمان چین و چروک صورت
کرم ضدچروک
کرم ضد چروک بالای چهل سال
کرم ضد چروک سینره

برای این منظور برند سینره در لاین کرم‌های تخصصی خود، دو مدل کرم ضدچروک را تولید کرده است.  

کرم ضدچروک سینره، حاوی کمپلکس MDI، کوآنزیم Q10، ویتامین E و عصاره مورد است که از تخریب کلاژن های پوست جلوگیری می‌کند و موجب افزایش طول عمر سلول های پوستی می‌شود. استفاده از این کرم با شروع 25 سالگی موجب پیشگیری از چروک صورت می‌شود.

کرم ضدچروک بالای چهل سال سینره، سرشار از روغن های گیاهی مانند امگا 3 و امگا 6 و پپتیدهای سویا است که موجب رفع فوری چروک‌های صورت، خطوط اخم و خنده و چروک‌های پنجه کلاغی می‌شود.

مصرف سیگار را متوقف کنید:

سیگار به دلایل زیادی که میدانید مضر است، اما بسیاری از مردم نمیدانند که استفاده از سیگار موجب پیری زودرس می‌شود.

از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید:

استفاده از محصولات آبرسان و رطوبت رسان، شکاف های بین اپیدرم را پر می‌کند و پوست را صاف تر و پرتر نشان میدهد. حفظ رطوبت پوست، از خشکی جلوگیری می‌کند و به پیشگیری از چین و چروک صورت کمک می‌کند.

از بتاکاروتن استفاده کنید:

بتاکاروتن و رتینول از مشتقات ویتامین A هستند که معمولا در ترکیبات کرم های ضدچروک از آن استفاده می‌کنند. 30 میلی گرم استفاده از بتاکاروتن در روز موجب ترمیم خطوط ریز پوستی می‌شود.

وضعیت خواب خود را تغییر دهید:

برخی از چروک های صورت گاهی اوقات ناشی از وضعیت خواب شماست که به آن حالت فشرده سازی می‌گویند. به این ترتیب که هرشب با فشردن صورت به بالش خطوط روی پوست ایجاد می‌شود. این فشرده سازی باعث ضعیف کردن پوست در بعضی از نقاط شده و به مرور چروک صورت را ایجاد می‌کند.

مرتب پوست خود را بشویید:

آلاینده های محیطی و اغلب مواد آرایشی حاوی ترکیبات خشن هستند که در صورت پاک نکردن آن در شب، پوست به مرور دچار چروک می‌شود. شستن پوست کمتر از سه دقیقه وقت شما را می‌گیرد و این اتلاف وقت نیست! این کار علاوه بر پاکسازی عمیق پوست، موجب کوچک شدن منافذ، پیشگیری از چین و چروک صورت و حفظ شادابی پوست می‌شود.

آنتی اکسیدان خود را بالا نگه دارید:

پوست بیش از هر عضو دیگری در بدن شما در معرض استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان) قرار دارد. این بدان معناست که پوست شما با انجام کارهای روزمره بیشتر آسیب می‌بیند. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با آسیب هایی که رادیکال های آزاد به سلول های شما وارد می‌کند، کمک می‌کند. راه های زیادی برای افزایش آنتی اکسیدان وجود دارد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از زغال اخته، لوبیا، انگور، کلم پیچ و اسفناج به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم داشته باشید و علائم پیری زودرس را کاهش دهید.

ماساژ صورت
کلاژن سازی
ضد پیری
ماساژ صورت

ماساژ پوست را دست کم نگیرید:

روش‌های زیاد و ابزارهای جدیدی مانند درما رولر، گواشا و میله های غلطتکی وجود دارد که به شما برای ماساژ بهتر پوست کمک می‌کند. ماساژ پوست موجب افزایش پروتئین های پوستی مانند کلاژن و الاستین می‌شود و پیری پوست را به تعویق می‌­اندازد.

کلام آخر…

به خودی خود، پیری پوست علامتی نیست که نگران آن باشید. اگر دوست دارید چین و چروک ها را درمان کنید و پوستی صاف داشته باشید؛ کافی است سبک زندگی خود را تغییر دهید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. اگر به ظاهر پوستتان اهمیت می‌دهید باید به انجام روتین پوستی پایبند باشید و استفاده از کرم های ضدچروک، مرطوب کننده و ضدآفتاب را دست کم نگیرید.
برای رفع چروک های عمیق‌تر با مشورت پزشک می‌توانید روش های دیگر مانند جراحی پلاستیک یا تزریق پرکننده ها را امتحان کنید.


 

 

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات