سلامتی و زیبایی پوست

چرا پوست به کرم ها عادت می کند؟ آیا باید آن را عوض کنم؟

«آیا پوست می‌تواند به کرم‌های درمانی و مراقبتی عادت کند، به گونه‌ای که محصول مورد نظر دیگر خاصیت اولیه را نداشته باشد؟» این سؤال را یکی از مشتریان آگاه سینره می‌پرسد. او سال‌هاست از محصولات مراقبت از پوست مانند، کرم دور چشم، ضد چروک و ضد لک‌های این برند، استفاده می‌کند. یک روز صبح، همزمان با ماساژ مقداری کرم روز و دور چشم، این سؤال ذهنش را مشغول کرد که واقعا ممکن است کرم‌ها پس از استفاده طولانی خاصیت‌شان را از دست بدهند؟ این دغدغه مهم به دست کارشناسان سینره رسید. تحقیقات برای یافتن پاسخی دقیق و شفاف از سر گرفته شد. نتایج اولیه پژوهش‌ها می‌گفت: «این اتفاق امکان‌پذیر نیست. اما استثناهایی وجود دارد.» اما چه استثناهایی؟

آیا محصولات پوستی به مرور زمان اثربخشی خود را از دست می دهند؟

راحت‌ترین پاسخ، خیر است. پوست ما به مرور زمان، به محصولات مراقبت از پوست عادت نمی‌کند. یعنی این کرم‌ها یک روز تصمیم نمی‌گیرند دیگر کار نکنند. تا به حال هیچ مکانیسمی در پوست شناخته نشده است تا ثابت کند، این اندام در برابر استفاده مداوم از مواد آرایشی و بهداشتی، ایمنی ایجاد می‌کند. تا زمانی که از یک محصول خاص استفاده می‌کنید، گیرنده‌های پوست شما، مواد مغذی و ترکیبات آن را جذب خواهند کرد.

ماجرای استثناها چیست؟

.همان‌طور که گفته شد، استثناهایی در خصوص عدم کارایی محصولات مراقبت از پوست، پس از استفاده مداوم از آن‌ها، وجود دارد. ماجرا از این قرار است که رتینوئیدهایی در ترکیبات محصولات پوستی، وجود دارد که پوست بعضی از افراد، برای تحمل آن‌ها، سد دفاعی بین خود و محصول مورد نظر می‌سازد. این موضوع نه تنها باعث می‌شود، ضد چروک، ضد لک، کرم دور چشم، مرطوب کننده، روشن کننده و دیگر کرم‌های مراقبتی، تأثیرپذیری مطلوبی نداشته باشند، بلکه عوارض جانبی هم برای پوست ایجاد می‌کنند.

رتینوئیدها، چه موادی هستند؟

رتینوئیدها مشتقاتی از ویتامین A هستند که علائم قابل مشاهده‌ی پیری، از جمله خطوط، چین و چروک، ترک‌ها، منافذ و لکه‌های قهوه‌ای را درمان می‌کنند. استفاده مداوم از آن‌ها در بسیاری از افراد، ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد، اما در تعدادی نتیجه معکوس دارد. برای اینکه بتوانید عوارض احتمالی ناشی از مصرف رتینوئیدها را مدیریت کنید، باید از برندهایی استفاده کنید که به اصل صداقت در معرفی محصولات‌شان پایبندند. ویتامین A مشتق شده در ترکیبات این کرم‌ها باید متناسب پوست‌تان باشد تا این اندام ظریف و گسترده به کلاژن‌سازی تشویق شود.

چگونه تشخیص دهم پوستم به رتینوئیدها حساس است؟

اگر ترک‌های بسیار عمیق، منافذ مسدود شده، منافذ بیش از حد بزرگ، آثار ناشی از آسیب‌دیدگی توسط نور خورشید، سوختگی عمیق و سابقه ابتلا به حساسیت‌های شدید پوستی را دارید، حتما در انتخاب محصولات مراقبت از پوست دقت کرده و ترکیبات آن را مطالعه کنید. یک اشتباه در این خصوص می‌تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند پس بهترین و ایمن‌ترین پیشنهاد این است که با مشورت پزشک تصمیم به استفاده از این محصولات بگیرید.

کرم‌های مراقبت از پوست را هوشیارانه انتخاب کنید.

افراد بالای 35 سال از یک محصول به عنوان روتین پوستی استفاده کنند

همچنین توصیه می‌شود افراد بالای 35 سال، که به جوانسازی و احیا پوست فکر می‌کنند، از محصولات مراقبت پوستی یکسان، به صورت روتین، استفاده کنند. آزمون و خطای محصولات پوستی از برندهای متفاوت، می‌تواند آن‌ها را از هدف‌شان دور کند.

چرا استفاده از محصولات پوستی در روزهای اول، تأثیر بهتری دارد؟

ما این سؤال را ا یک مثال قابل درک پاسخ می‌دهیم. فرض کنید هدف شما روشن کردن پوست است، به همین دلیل، برای اولین بار، شروع به استفاده از کرم ویتامین C کرده‌اید. این محصول به سرعت اثر می‌کند، تا حدی که پس از دو هفته می‌گویید: «من پس از دو هفته استفاده از کرم ویتامین C، می‌توانم تفاوت زیادی را احساس کنم!» در حقیقت این محصول، ابتدا، شروع به محو کردن رنگدانه‌های اضافی پوست شما می‌کند. بعدها به اثربخشی این محصول عادت می‌کنید. به گونه‌ای که فکر می‌کنید دیگر آن نتیجه اولیه را ندارد. در حالی که کرم به خوبی کار خودش را انجام می‌دهد.

چه زمانی می‌توان روتین مراقبت از پوست را تغییر داد؟

همه ما باید نسبت به تغییرات پوست‌مان حساس باشیم. کوچک‌ترین تغییری در این اندام، نیازمند انتخاب‌های تازه و مناسب است. در صورت افزایش سن، ایجاد خطوط قابل مشاهده‌ی جدید، تغییرات هورمونی (مانند پدیدار شدن آکنه‌های مختلف)، نیاز دارید روتین پوستی‌تان را تغییر دهید. اما نباید اجازه بدهید تنها حس خوشایند استفاده از محصولات جدید پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد. همه ما درک می‌کنیم استفاده از محصولات جدید تا چه اندازه وسوسه‌انگیز است. لطفا بر این احساس غلبه کنید و بگذارید پوست‌تان یک روال کامل عادی روزانه را پشت سر بگذارد.

تغییر ناگهانی برند کرم های مراقبت از پوست اقدامی پر ریسک است.

پیشنهاداتی برای انتخاب بهترین روتین پوستی

برای اینکه به پوست سالم و زیباتری برسید، در قدم اول، لازم است نوع پوست‌تان را بشناسید. در این صورت انتخاب روتین پوستی کمی آسان‌تر می‌شود. اگر دارای پوست خشک هستید می‌توانید روتین زیر را رعایت کنید:

  1. هنگام شب، از پاک کننده مخصوص پوست‌های خشک و معمولی استفاده کنید.
  2. پس از آن صورت خود را با موایند شوینده مخصوص پوست‌های خشک (برای مثال ژل مخصوص شستشوی صورت) بشویید.
  3. برای تکمیل فرآیند پاک‌سازی صورت می‌توانید از تونر هم استفاده کنید.
  4. کرم مرطوب کننده صورت مخصوص پوست های معمولی تا خشک بزنید و اگر این فرآیند را در روز انجام می‌دهید، ضدآفتاب یادتان نرود. (ضد آفتاب بدون رنگ SPF60، ضدآفتاب‌های رنگی SPF50 و SPF30)

بیشتر بخوانید : روتین پوست خشک

اگر دارای پوست چرب هستید، این روتین مخصوص به شماست:

  1. استفاده از پاک کننده پوست چرب در شب (برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌ها)
  2. تهیه یک ژل شستشوی صورت مرطوب کننده و ضد آلودگی هوا مخصوص پوست های چرب که در فرآیند پاکسازی به شما کمک کند.
  3. تونر را دست کم نگیرید، این محصول پوست شما را بیشتر تمیز می‌کند.
  4. از کرم مرطوب کننده صورت مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.
  5. اگر می‌خواهید دوباره آرایش کنید، پیشنهاد می‌کنیم کرم پودر متعادل کننده رنگ پوست (سی سی کرم)SPF 40 را تهیه کنید.

البته اینجا می‌توانید بیشتر درباره روتین مراقبت از پوست‌های چرب بخوانید.

اگر هم نیازمند استفاده از محصولات تخصصی‌تر هستید، به شما استفاده از کرم‌های مغذی،  ویتامینه، ضد چروک، دورچشم، محکم کننده و مرطوب کننده‌های قوی را پیشنهاد می‌کنیم.

مطلب راهنمای انتخاب محصولات مراقبت از پوست برای افراد بالای 40 سال هم می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب این محصولات باشد. اما اگر سن و سال‌تان به 40 نمی‌رسد باز هم در وبلاگ سینره مقاله برای‌تان پیدا می‌شود.

در پایان، تحقیقات ما نشان می‌دهد، تغییر برند روتین‌های پوستی نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند تأثیرات منفی را به همراه داشته باشد. برای انتخاب کرم‌های مراقبت از پوست، باید آگاهانه تصمیم بگیرید و پس از آن باید تا جایی که می‌توانید به استفاده از آن‌ها پایبند باشید. سینره انتخاب مناسبی است تا یک عمر با آن، بی دغدغه، زندگی کنید.

راستی یادتان نرود، اگر تغییر برند کرم‌های مراقبت از پوست به دلیل یک ماجراجویی ساده است، لطفا آن را کنار بگذارید. بهتر است به یک برند اعتماد کنید. از آنجایی که تمام ترکیبات موجود در محصولات سینره گیاهی است و بر اساس سازگاری با انواع پوست‌ها ساخته شدند، یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. علاوه بر این، استفاده از آن‌ها به دلیل قیمت مناسب به صرفه بوده و همیشه در دسترس هستند.

به استفاده مرتب و روزانه از کرم های مراقبت از پوست پایبند باشید.

پست های تازه

مراقبت های پوستی و سلامتی در دوران بارداری

رشد تدریجی جنین و انتظار برای تولد نوزاد بسیار هیجان انگیز و شادی آور است.…

1 سال قبل

درمان فوری جوش

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با شناخت نوع جوش، دلایل ایجاد آن…

1 سال قبل

جلوگیری از پیری پوست با پیشنهادات کاربردی

جلوگیری و درمان پیری پوست از زمان‌های قدیم جلوگیری از پیری پوست، یک افسانه بود.…

1 سال قبل

راهنمای انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو مخصوص موهای رنگ شده این روزها افراد زیادی را با موهای رنگ شده می‌شناسیم.…

1 سال قبل

عوارض استفاده از روغن های طبیعی به صورت مستقیم روی پوست

استفاده از روغن‌های طبیعی به جای کرم در بین افراد مختلف به وفور گزارش شده…

1 سال قبل

لوسیون یا کرم بدن، انتخاب شما چیست؟

این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که استفاده از کرم‌های بدن، در بین بسیاری از…

1 سال قبل