ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی

مدت زمان مطالعه 1,8 دقیقه

کرم های ضدآفتاب معمولا در دو نوع شیمیایی و فیزیکی تولید می شوند که هر کدام از آنها برای پوست های مختلف مناسب هستند. یکی از مهمترین نکات هنگام خرید کرم ضد آفتاب توجه به نوع پوست و میزان استفاده از کرم است.

کرم ضد آفتاب شیمیایی ابتدا جذب پوست می شود، سپس با تبدیل اشعه های مضر به گرما آنها را از بدن خارج می کند؛ اما کرم ضد آفتاب فیزیکی به محض استفاده، کار محافظت از پوست در مقابل اشعه ماوراء نفش را شروع می کند. در این مقاله به تفاوت کرم های ضد آفتاب شیمیایی و فیزیکی پرداخته می شود.

ضد آفتاب فیزیکی چیست؟

ضد آفتاب فیزیکی چیست؟

ضد آفتاب فیزیکی چیست؟

کرم ضد آفتاب فیزیکی که به نام ضد آفتاب معدنی نیز شناخته می شود، بلافاصله بعد از استفاده موجب انحراف اشعه ماوراء بنفش شده و همچون یک سپر دفاعی برای پوست عمل می کند. مواد معدنی موجود در این کرم ها همانند فیلترهایی در مقابل اشعه UV و UVA هستند که مانع از آفتاب سوختگی و آسیب پوستی می شوند.

کرم های ضد آفتاب فیزیکی به داخل منافذ پوست نفوذ نمی کنند و مانع از مسدود شدن آنها می شوند؛ بنابراین برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب هستند. به علاوه این کرم ها بسیار ملایم بوده و افرادی که پوست حساس و تحریک پذیر دارند می توانند از آنها استفاده کنند.

ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب فیزیکی برای کودکان و زنان باردار مناسب تر است و ایمنی بیشتری ایجاد می کند. این کرم ها خیلی سریع اثر می کنند و شما می توانید بلافاصله بعد از استفاده از منزل یا محل کار خود خارج شوید و در معرض آفتاب قرار بگیرید.

ویژگی ها و فواید ضد آفتاب فیزیکی

ویژگی ها و فواید ضد آفتاب فیزیکی

ویژگی ها و فواید ضد آفتاب فیزیکی

  • اثربخشی فوری
  • حفاظت در مقابل اشعه UV و UVA
  • دوام زیاد در مقابل اشعه ماوراء بنفش
  • عدوم مسدود کردن منافذ پوست
  • مناسب برای پوست های حساس
  • مناسب برای پوست های خیلی چرب و مستعد آکنه
  • ماندگاری زیاد
  • مناسب برای کودکان و زنان باردار
  • عدم تحریک پوست

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب فیزیکی

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب فیزیکی

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب فیزیکی

کرم ضد آفتاب فیزیکی از مواد معدنی از قبیل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم تشکیل شده است که می توانند در مقابل اشعه فرابنفش UV و UVB همچون فیلتر عمل کرده و از پوست محافظت کنند. ترکیبات موجود در ضد آفتاب فیزیکی موجب می شود که این محصولات ملایم باشند و شما بدون احساس ناراحتی از آنها استفاده کنید.

در صورتی که از ضد آفتاب فیزیکی استفاده می کنید باید آن را چند بار در طول روز تمدید کرده تا عملکرد خوبی داشته باشد. این کرم ها معمولا رنگ سفیدی دارند و برای پوست های تیره مناسب نیستند.

ضد آفتاب شیمایی چیست ؟

ضد آفتاب شیمیایی چیست ؟

ضد آفتاب شیمیایی چیست ؟

کرم های ضد آفتاب شیمیایی برخلاف نوع فیزیکی بلافاصله بعد از استفاده عمل نمی کنند و باید تا حدی جذب پوست شوند تا بتوانند در مقابل آسیب اشعه UV مقاومت کنند. از آنجایی که این کرم ها کاملا جذب پوست می شوند برای پوست های حساس مناسب نیستند و ممکن است واکنش های حساسیتی و آلرژیک ایجاد کنند.

اگر شما در زمره افرادی هستید که از ضد آفتاب شیمیایی استفاده می کنید باید آن را 20 دقیقه قبل از خروج از منزل روی پوست بمالید تا زمان کافی برای جذب و اثربخشی داشته باشد. ممکن است این کرم ها روی پوست های خیلی چرب و مستعد جوش، ایجاد کومدون و جوش های ریز کند؛ بنابراین هنگام انتخاب ضد آفتاب حتما به نوع پوست خود توجه کنید.

ضد آفتاب شیمیایی به راحتی روی سطح پوست پخش می شود و هیچ گونه اثر یا لک سفید روی آن باقی نمی گذارد. توجه داشته باشید که این گرم ها را باید هر دو ساعت تمدید کنید. شما می توانید کرم های ضد آفتاب شیمیایی را از داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی و بهداشتی خریداری کنید و دسترسی به آنها آسان بوده و قیمت مناسب تری دارند.

ویژگی ها و فواید ضد آفتاب شیمایی

ویژگی ها و فواید ضد آفتاب شیمیایی

ویژگی ها و فواید ضد آفتاب شیمیایی

  1. داشتن بافت سبک و لطیف
  2. شستشوی آسان
  3. استفاده راحت
  4. مقاوم در مقابل آب و مناسب برای استفاده در استخر
  5. مقاوم در مقابل تعریق و مناسب برای استفاده در حین ورزش
  6. تنوع زیاد برای رنگ پوست های مختلف
  7. بافت سبک و مناسب برای پوست های چرب
  8. قابل دسترس بودن

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب شیمایی

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب شیمیایی

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب شیمیایی

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب شیمیایی، آووبنزون، اکتینوکسات، اکسی بنزون، دیوکسی بنزون، اکتوکریلن، هموسالات، اکتینوکسات و سایر مواد شیمیایی هستند که اشعه های مضر و ماوراء بنفش را جذب و آزاد می کنند. پاک کردن و شستشوی این کرم ها آسان استو هیچ گونه اثر یا لکه ای روی پوست باقی نمی گذارند.

تفاوت ضد آفتاب فیزیکی و شیمایی در چیست و کدام بهتر است؟

تفاوت ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی در چیست و کدام بهتر است؟

تفاوت ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی در چیست و کدام بهتر است؟

با توجه به ویژگی های ذکر شده، ترکیبات موجود در کرم های ضد آفتاب فیزیکی برای پوست های حساس مناسب تر هستند و پوست را تحریک نمی کنند؛ اما روی پوست باقی می مانند و ممکن است احساس سنگینی و مزاحمت ایجاد کنند.

کرم های ضد آفتاب شیمیایی بافت لطیف تری دارند و برای انواع پوست با رنگ های مختلف مناسب هستند؛ علاوه بر این در مقابل رطوبت و تعریق مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند؛ اما برای جذب به 20 دقیقه زمان نیاز دارند.

سخن پایانی

کرم های ضد آفتاب معمولا در دو نوع فیزیکی و شیمیایی در بازار موجود هستند؛ نوع فیزیکی بلافاصله بعد از استفاده در مقابل اشعه های مضر آفتاب واکنش نشان داده و با دفع آنها از پوست محافظت می کند. نوع شیمیایی برای عملکرد بهتر به 20 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارد بنابراین لازم است که کمی قبل از خروج از منزل از آن استفاده کنید.

کرم های ضد آفتاب شیمیایی جذب پوست می شوند و احساس ناراحتی یا سنگینی برای شما ایجاد نمی کنند و دارای تنوع بیشتری هستند؛ به علاوه شستشوی آنها آسان تر است. در مقابل کرم های فیزیکی برای پوشت های حساس و خیلی چرب مناسب تر بوده و مانع از بسته شدن منافذ پوستی می شوند.

مهمترین نکته در انتخاب کرم ضد آفتاب توجه به نوع پوست و نوع کاربرد آن است؛ بنابراین باید قبل از خرید این محصولات اطلاعات کافی در مورد پوست خود داشته باشید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات