ژل آلوئه‌ورا برای پوست

مدت زمان مطالعه 3,4 دقیقه

سوال: چند محصول بهداشتی و مراقبت از پوست نام‌‌ ببرید که حاوی آلوئه‌ورا هستند؟ احتمالا محصولات بسیاری را به خاطر آوردید و نام‌‌های زیادی در ذهن شما نقش بست؛ زیرا آلوئه‌‌ورا از آن دسته گیاهانی است که گفته می‌‌شود: «فواید زیادی برای پوست دارد» و در محصولات بسیاری به کار می‌‌رود. در این مطلب از مجله‌‌ی سینره قصد داریم «فواید ژل آلوئه‌‌ورا برای پوست» را بررسی کنیم و ببینیم آیا این خواص، حقیقت دارند یا دروغ تبلیغاتی هستند؟

همچنین قصد داریم ژل آلوئه‌ورای سینره و فواید آن برای پوست را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

آلوئه‌‌ورا چیست؟

فهرست مطالب

حدود 500 گونه آلوئه در دنیا شناسایی شده، که معروف‌‌ترین آن‌‌ها Aloe barbadensis یا همان آلوئه‌وراست. خواستگاه اولیه آلوئه‌‌ورا یا آلوورا شبه جزیره عربستان است و اکنون در کشورهای زیادی، از جمله ایران کشت می‌‌شود. آلوئه‌‌ورا یا «صَبر زرد» یک گیاه همیشه سبز با برگ‌‌های گوشتی است که با آب و هوای گرم سازگاری دارد.

داخل گیاه آلوئه‌‌ورا بافتی ژله‌‌‌ای مانند قرار دارد که سرشار از:

  • موکوپلی ساکارید با خواص ضد‌‌التهابی و مرطوب‌‌کنندگی
  • آلوئین با خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدانی قوی
  • مالیک اسید با خاصیت سفت‌‌کننده پوست و حفظ حالت ارتجاعی آن است.

می‌‌توان نتیجه گرفت که آلوئه‌ورا برای درمان بسیاری از مشکلات پوست، موثر است.

ژل آلوئه‌‌ورای طبیعی بهتر است یا ژل آلوئه‌‌ورای فرموله شده؟

آلوئه‌‌ورای طبیعی به راحتی در دسترس ماست؛ از طرفی برندهای زیادی، ژل آلوئه‌‌ورا تولید کرده و به بازار عرضه می‌‌کنند. سوال متداول این است که: ژل را به صورت طبیعی استفاده کنیم یا محصولات فرموله شده را انتخاب کنیم؟

باید بدانید میزان مواد موثر در برگ‌‌های آلوئه‌‌ورا، به منطقه‌‌ی کشت و زمان عصاره‌‌گیری پس از کندن برگ‌‌ها، بستگی فراوانی دارد. بهترین بازده مربوط به کشور مکزیک است و تولیدکنندگان این محصول، کار عصاره‌‌گیری را در محل و بلافاصله پس از جمع آوری برگ‌‌ها انجام می‌‌دهند.

اگر برگ‌‌های گیاه آلوئه‌‌ورا را از بازار تهیه و آن را به صورت خام مصرف می‌‌کنید؛ باید بدانید مقدار مواد موثر درون آن کاهش می‌‌یابد و ممکن است برای برخی افراد منجر به خارش و حساسیت شود. ژل‌‌های آلوئه‌‌ورای داروخانه‌‌ای، مانند ژل طبیعی لزج نیستند؛ به راحتی روی پوست پخش و در مدت کوتاهی جذب می‌‌شوند.

ژل‌‌های آلوئه‌‌ورای فرموله شده به دلیل داشتن تست حساسیت، به ندرت ممکن است باعث حساسیت و خارش پوستی شوند. علاوه بر این اگر ژل آلوئه‌‌ورا با مواد مفید و موثر دیگر ترکیب شود، برای پوست سودمندتر خواهد بود.

ترکیبات ژل آلوئه ورا سینره
ترکیبات ژل آلوئه ورا سینره

چرا ژل آلوئه‌‌ورای سینره را انتخاب کنیم؟

اگر در جست‌‌وجوی یک ژل آلوئه‌ورای با کیفیت هستید، ما ژل آلوئه‌‌ورای سینره -یکی از جدیدترین محصولات برند سینره- را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم؛ اما چرا؟

نوع آلوئه‌‌ورا:

ژل آلوئه‌‌ورای سینره حاوی 95% آلوئه‌‌ورای طبیعی است که از کشور مکزیک تهیه می‌‌شود. در بخش قبل گفتیم با کیفیت‌‌ترین ژل آلوئه‌‌ورا در کشور مکزیک عصاره‌‌گیری می‌‌شود.

گیاه علف ببر:

گیاه سنتلا آسیاتیکا (Centella Aciatica) گیاهی علفی و کوچک است. این گیاه زمانی شناخته شد که ببرهای زخمی بنگال، برای درمان زخم، بدن زخمی خود را به این گیاهان می‌‌مالیدند؛ به همین علت این گیاه به علف ببر مشهور است.

تحقیقات نشان می‌‌دهد گیاه علف ببر، در افزایش سرعت ترمیم زخم، افزایش فعالیت سلول های پوست و افزایش تولید کلاژن بسیار موثر است. این گیاه اثر ضد‌‌التهاب و مرطوب‌‌کننده دارد و می‌‌‌‌تواند التهاب ناشی از آکنه و التهاب ناشی از خشکی پوست را برطرف کند.

عصاره کالاندولا:

این عصاره از «گل همیشه بهار» تهیه می‌‌شود و اثرات ضد‌‌التهاب و ترمیم‌‌کننده‌‌ی آن کاملا شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌‌دهد کالاندولا در کاهش درد نیز موثر است و سرعت ترمیم پوست را افزایش می دهد. عصاره کالاندولا در تولید کرم‌‌های مخصوص سوختگی  پای کودکان، کاربرد بسیاری دارد.

راستی اگر قصد خرید کرم سوختگی پای کودک دارید، حتما سری به محصولات کودک سینره بزنید و ویژگی‌‌های کرم سوختگی پای کودک سینره را بررسی کنید. این کرم حاوی کالاندولا، آلوئه‌‌ورا و شی‌‌باتر است.

عصاره شیرین بیان:

شیرین بیان فواید بسیاری دارد و در محصولات بسیاری از برند سینره به کار رفته است. این گیاه را به خواص زیر می‌‌شناسیم:

  • ضد التهاب
  • ترمیم‌‌کننده
  • روشن‌کننده
  • تسکین تورم و خارش

دکسپنتنول:

دکسپنتنول یکی از ویتامین‌های گروه B است و خاصیت مرطوب کنندگی قوی دارد. این ماده به خوبی درون پوست و مو  نفوذ کرده و به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

کاربردهای ژل آلوئه ورا سینره
کاربردهای ژل آلوئه ورا سینره

ژل آلوئه‌ورای سینره چه کاربردی دارد؟

شاید بپرسید: محصولی که این‌‌همه فایده دارد را چه زمانی استفاده کنیم؟

پاسخ این است که: وجود یک ژل آلوئه‌‌ورا در هر خانه ضروری‌‌ست. به جرأت می‌‌توان گفت این محصول عصای دست‌‌ شما در شرایط مختلف خواهد بود. در ادامه 10ویژگی اصلی آلوئه‌ورا را میخوانیم:

1.  ژل آلوئه‌‌‌‌ورای سینره برای درمان آفتاب‌‌سوختگی

آفتاب‌‌سوختگی با سوزش، خارش و گاهی درد همراه است. ژل آلوئه‌‌ورای سینره علاوه بر مواد موثر برای ترمیم و تسکین پوست، خاصیت خنک کننده (Cooling) هم دارد. درصورتی که دچار آفتاب‌‌سوختگی شُدید، مقداری از ژل را روی پوست بمالید و این کار را روزانه چند بار تکرار کنید.

توجه کنید اگر در اثر آفتاب‌‌سوختگی پوست دچار زخم‌های عمیق شد، نباید از ژل آلوئه‌‌ورا استفاده کرد؛ در این شرایط به پزشک متخصص مراجعه کنید.

2. ژل آلوئه‌‌ورای سینره برای درمان سوختگی سطحی

اگر دچار سوختگی سطحی شدید، بلافاصله مقداری ژل آلوئه‌‌ورا روی محل سوختگی بزنید؛ بعد از جذب ژل، می‌‌توانید از پمادهای سوختگی هم استفاده کنید.

دقت کنید که محل سوختگی‌‌ را هرگز با آب نشویید!

3. ژل آلوئه‌‌ورای سینره برای تسکین التهابپوست

ژل آلوئه‌‌ورای سینره برای تسکین فوری التهاب پوست بسیار موثر است. این محصول خاصیت ضدقارچ هم دارد و از عفونت و التهابات قارچی –که در فصل تابستان شایع است- جلوگیری می‌‌کند.

4. ژل آلوئه‌‌ورای سینره بعد از اپیلاسیون یا لیزر موی زائد

بعد از اپیلاسیون و لیزر، پوست حساس و ملتهب می‌‌شود و ممکن است دچار زخم‌‌های سطحی یا جوش‌‌های التهابی شود. ژل آلوئه‌‌ورای سینره با خنک کردن پوست، آن را از التهاب و خارش نجات می‌‌دهد و از جوش‌‌زدن پوست جلوگیری می‌‌کند.

بعد از شیو کردن موی زائد (با هرروش) مقداری ژل آلوئه‌‌ورا روی پوست بزنید و از پوست زیبا و تمیز، لذت ببرید.

5. ژل آلوئه‌‌ورای سینره برای گزش حشرات

کسی در فصل بهار و تابستان از گزش حشرات –مخصوصا پشه‌‌ها- در امان نیست. برای تسکین خارش و قرمزی محل گزش و از بین بردن باکتری و آلودگی احتمالی، مقداری از ژل آلوئه‌ورا را روی محل نیش حشره بزنید.

6. ژل آلوئه‌‌‌‌ورای سینره برای پیشگیری از پیری پوست

آلوئه‌‌ورا خاصیت رطوبت‌‌رسانی دارد و به کلاژن سازی کمک می‌‌کند؛ درنتیجه علاوه بر حفظ شادابی پوست به بازیابی خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌‌کند. توجه کنید استفاده از ژل آلوئه‌‌ورای سینره به تنهایی، جایگزین محصولات جوان‌‌سازی پوست نیست؛ اما استفاده از آن در کنار این محصولات، بسیار موثر است.

برند سینره محصولات جوان‌‌کننده خود را با نام «محصولات بالاتر از 40 سال سینره» به بازار عرضه کرده است. 

7. ژل آلوئه‌‌‌‌ورای سینره برای درمان جوش و جای آن

ژل آلوئه‌‌ورا علاوه بر جوش‌‌های ناشی از اپیلاسیون، به برطرف‌‌شدن جوش‌‌های دردناک و ملتهب هم کمک می‌‌کند. از زمانی که جوش جدید را احساس کردید، تا زمانی که جوش درمان می‌‌شود از ژل آلوئه‌‌ورا استفاده کنید. تداوم در استفاده از ژل آلوئه‌‌ورای سینره، به از بین رفتن سریع جای جوش هم کمک می‌‌کند.

8. ژل آلوئه‌‌‌‌ورای سینره برای از بین بردن تیرگی پوست

آلوئه‌‌ورا سرشار از آنتی‌‌اکسیدان و ویتامین E است و با وجود عصاره شیرین بیان در این ژل، امکان روشن شدن رنگ پوست و کاهش لک و تیرگی افزایش می‌یابد.

9. ژل آلوئه‌‌‌‌ورای سینره برای درمان اگزما و پسوریازیس

التهاب پوست و خارش شدید، در بیماران مبتلا به اگزما و پسوریازیس شایع است. ژل آلوئه‌‌ورا با خنک کردن پوست، به تسکین خارش و کاهش التهاب ناشی از این بیماری‌‌ها کمک می‌‌کند.

10. ژل آلوئه‌‌‌‌ورای سینره برای درمان خشکی پوست

در فصل پاییز و زمستان، دهیدراته (خشک و کم‌‌آب) شدن پوست بسیار رایج است. ژل آلوئه‌‌ورا را روی پوست دهیدراته بمالید، تا رطوبت به سرعت جذب پوست شود و حالت خشک و پوسته پوسته‌‌ آن از بین رود؛ سپس با یک مرطوب کننده به رطوبت رسانی پوست بپردازید. این کار را روزانه دو تا سه بار تکرار کنید.

‌‌

ژل آلوئه‌‌ورا و شایعات مربوط به آن

ممکن است در صفحات وب کاربردهای دیگری برای آلوئه‌‌ورا نوشته باشند. مصرف آلوئه‌ورا –هم به صورت خوراکی هم استعمال خارجی- بسیار مفید است، اما اثرگذاری آن برای این موارد حقیقت ندارد:

1. ژل آلوئه‌ورا برای کاهش تیرگی دور چشم

ژل آلوئه‌‌ورا -چه طبیعی باشد، چه فرموله شده- نباید دور چشم استفاده شود. بافت چشم و پوست اطراف آن بسیار حساس است و استفاده از محصولاتی که برای چشم ساخته نشده‌‌اند، ممکن است منجر به حساسیت و خشکی شدید شود.

برای رفع تیرگی دور چشم، می‌‌توانید کرم دور چشم سینره را امتحان کنید. این محصول برای افراد زیر 40 سال بسیار مناسب است و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌‌کند.

2. ژل آلوئه‌‌‌‌ورا برای چاق شدن صورت

مصرف ژل آلوئه‌‌ورا چه به صورت خوراکی، چه به صورت موضعی، هیچ تأثیری در چاق شدن صورت و حجم گرفتن آن ندارد. چاق شدن صورت بر اساس میزان چربی و ژنتیک، تغییر می‌‌کند یا با روش‌‌های کلینیکی (مانند تزریق چربی و فیلر) امکان‌‌پذیر است.

3. ژل آلوئه‌‌ورا برای درمان انواع زخم‌‌ها

ژل آلوئه‌‌ورا در درمان ساییدگی، خراش و زخم‌‌های سطحی موثر است؛ اما نباید برای زخم‌‌های عمیق استفاده شود؛ زیرا قدرت پوست را برای بازسازی درست زخم کاهش می‌‌دهد و در روند آن اختلال ایجاد می‌‌کند.

‌‌

فواید آلوئه‌ورا سینره
فواید آلوئه‌ورا

سوالات پرتکرار راجع به مصرف ژل آلوئه‌‌ورا:

سوال 1: آیا می‌‌توانم هرروز از ژل آلوئه‌‌ورا استفاده کنم؟

پاسخ: بله؛ ژل آلوئه‌‌ورا از 80% آب تشکیل شده و حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد مغذی و مواد معدنی است. این محصول کمک می‌‌کند پوست صاف، شاداب و شفاف‌‌ شود و مصرف آن به صورت روزانه هیچ‌‌ عوارضی ندارد.

سوال 2: آیا ژل آلوئه‌‌ورا باید بعد از مصرف شسته شود؟

پاسخ: خیر؛ ژل آلوئه‌ورا نیازی به شستشو ندارد. می‌‌توانید این محصول را شب‌‌ها قبل از خواب استفاده کنید تا در شفافیت و هیدراته شدن پوستتان در طول شب، اثرگذار باشد.

سوال3: چطور ژل آلوئه‌‌ورا را به روتینم اضافه کنم؟

پاسخ: لازم نیست ژل آلوئه‌‌ورا عضو دائمی روتین مراقبت از پوست شما باشد؛ اما در صورتی که برای مدتی قصد استفاده از آن را دارید، بعد از شستشوی صورت و مصرف تونر، آن را روی پوست بمالید تا جذب شود. بعد از ژل آلوئه‌‌ورا می‌‌توانید از مرطوب کننده و دیگر محصولات استفاده کنید.

‌‌

سخن پایانی

اثرگذاری مصرف ژل آلوئه‌‌ورا به صورت خام، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

ژل آلوئه‌‌ورای سینره حاوی 95% آلوئه‌‌ورای طبیعی و با کیفیت است و حاوی مواد موثری مانند کالاندولا و عصاره شیرین بیان است. ترکیبات موجود در این محصول باعث می‌شوند، برای درمان فوری سوختگی سطحی، آفتاب‌‌سوختگی، التهاب ناشی از خشکی و اپیلاسیون بسیار موثر باشد. ژل آلوئه‌‌ورای سینره علاوه بر این برای درمان تیرگی و لک، خشکی پوست، جوش و خراشیدگی و زخم‌‌های سطحی موثر است.

مثل همیشه ما منتظر نظرات شما راجع به محصولات سینره و مجله سینره هستیم.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات