سلامتی و زیبایی پوست

15 پیشنهاد برای داشتن پوستی شفاف

فرقی ندارد جوان باشیم یا پیر و یا زن باشیم یا مرد؛ همه‌ی انسان‌ها باید در سلامت پوست خود کوشا باشند چرا که پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است که همه جای آن را پوشانده و از اعضای درون بدن ما محافظت می‌کند. در این مقاله ما راهکارهایی برای مراقبت هر چه بیشتر از پوست را برای شما توضیح داده‌ایم.

1- از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید

بعضی از شایع‌ترین مشکلات پوستی به خاطر استفاده نکردن از کرم‌های مرطوب کننده و یا استفاده از کرم‌های مرطوب کننده‌ی ناسالم به وجود می‌آیند. معمولاً برای پوست‌های چرب کرم های بدون روغن و برای پوست‌های خشک کرم‌هایی حاوی ترکیب گلیسیرین پیشنهاد می‌شود. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که پوستی حساس دارند، بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده غیر معطر استفاده کنید، چون کرم‌های غیرمعطر مواد شیمیایی کمتری دارند و برای سلامت پوست مفیدترند.

2- قبل از استفاده کرم ها را امتحان کنید

منظور از امتحان کرم‌ها استعمال آن بر روی پوست دست یا صورتتان نیست. بعضی کرم‌ها ممکن است از نظر سلامتی و بهداشت هیچ مشکلی نداشته باشند، اما فقط برای سلامت پوست شما مشکل‌ساز شوند. به همین خاطر باید قبل از اینکه به طور رسمی شروع به استفاده از آن‌ها کنید، مقداری از آن را روی پوست گردنتان استعمال کنید و اگر بعد از سه روز مشکل خاصی به وجود نیامد، تصمیم به استفاده از آن بگیرید. اگر بدون امتحان کرم‌ها از آن‌ها استفاده کنید ممکن است به پوست‌های حساس تر بدنتان آسیب وارد شود.

3- یک کرم ضدآفتاب خوب انتخاب کنید

یک کرم ضدآفتاب خوب باید SPF ای بین 30 تا 45 داشته باشد و به طور روزانه مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که قرار است برای مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید، از کرم ضد آفتاب برای محافظت از تمام قسمت‌های بدنتان که در معرض آفتاب هستند، استفاده کنید.

4- همیشه قبل و بعد از خواب صورتتان را بشویید

پوست شما نیاز به رطوبت دارد و علاوه بر استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، باید به قدر کافی به آن آب برسد. بنابراین نه تنها صبح و شب، بلکه در هر فرصتی آن را با آب بشویید. اگر شب‌ها قبل از خواب نگران آن هستید که با شستن صورت خوابتان بپرد، می‌توانید با یک دستمال مرطوب آن را ماساژ دهید.

5- پوست لب هایتان ترک برمی دارد؟

برای جلوگیری از ترک لب‌ها می‌توانید از یک محافظ پوست مخصوص صورت استفاده کنید. هم‌چنین کرم‌های ضدآفتاب با SPF30 نیز می‌توانند از این مشکل جلوگیری کنند.

6- منافذ پوستتان بزرگ هستند؟

منافذ پوست وقتی که با چربی وسلول های مرده ترکیب می شوند، بزرگتر می شوند. برای پاک کردن اثر آن‌ها باید از یک پاک کننده ی پوست مناسب استفاده کنید.

7- ماهی بخورید تا پوستی شفاف داشته باشید

اگر چربی پوست به مقدار کافی تأمین شود، همیشه سالم خواهد بود. خوردن ماهی‌های چرب با روغن‌های طبیعی می‌تواند تأثیر بسزایی در سلامت پوست بگذارد. روغن‌های ضروری و امگا3 موجود در ماهی از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

8- مراقب حرکات صورتتان باشید

در هنگام حرف زدن، خندیدن و حتی خشم، خطوطی روی صورت هرکدام از ما به وجود می‌آید که بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود. این خطوط به مرور زمان جای خود را روی پوست باز می‌کنند و سبب ایجاد چروک‌هایی می‌شوند که ماندگار خواهند شد. بنابراین مراقب حرکات صورت خود در هر یک از حالاتی که گفته شد، باشید. می‌توانید ماساژهایی را برای صورتتان نیز در نظر بگیرید.

9- راست دست هستید یا چپ دست؟!

تحقیقات نشان داده که افراد راست دست تمایل دارند کرم‌ها را به سمت چپ بدن خود استعمال کنند و معمولاً قسمت‌های سمت راست بدن آن‌ها کمتر از کرم‌ها بهره‌مند می‌شود. این مسأله برای افراد چپ دست برعکس است. در هر حال دقت داشته باشید که دو سمت بدنتان را به اندازه‌ی کافی از کرم‌های مناسب بهره‌مند سازید.

10- از مواد طبیعی و ماسک‌های گیاهی استفاده کنید

11- نگران خطوط و چروک‌های پوستتان هستید؟

<p< p=””><a=”” href=”/products/skin-care/sun-care”>کرم‌های ضدآفتاب بهترین محصول‌های ضدپیری پوست هستند. هر روز صبح از آن‌ها استفاده کنید. هر شب نیز پوست خود را با لوسیون پاک کننده صورت، تمیز کنید.</a=””></p<>

12- مواد آرایشی را به موقع از صورتتان پاک کنید

مواد آرایشی ترکیبی از مواد طبیعی و شیمیایی هستند که اگر زیاد روی پوست بمانند، ممکن است در اثر دما و رطوبت ترکیبشان تغییر کند و با پوستتان واکنش‌هایی بدهند. بنابراین بعد از هر مراسم، آرایش را از صورتتان به صورت تمام و کمال، با پاک کننده مناسب پوستتان پاک کنید. اگر برای مدت زمان طولانی نیاز به آرایش داشتید، سعی کنید دو یا سه بار آرایش کنید و از ماندن مواد آرایشی اولیه بر صورتتان اجتناب کنید.

13- اگر رژیم لاغری دارید، باید بیشتر مراقب باشید

14- آب سرد بهتر است یا آب گرم؟

اگرچه دوش آب گرم ممکن است احساس خوشایندتری به ما منتقل کند اما یکی از بدترین چیزهایی است که می‌تواند به پوست ما آسیب برساند. با گرم شدن پوست بدن، عروق خونی تلاش می‌کنند تا بدن را خنک کنند و این مسأله باعث آسیب رساندن به پوست، ریزش مو و سرگیجه می‌شود. در سنین پایین‌تر ترمیم اثرات دوش آب گرم به راحتی توسط بدن انجام می‌گیرد. اما در سنین بالاتر این موضوع زمان بیشتری خواهد برد. بنابراین از دوش آب سرد غافل نشوید.

15- همیشه یک لیوان آب اضافی بنوشید

آب سمومی را که موجب التهاب و لکه‌های قرمز روی پوست می‌شود، از بین می‌برد. هم‌چنین باعث انتقال مواد مغذی به سطح پوست می‌شود و با رساندن اکسیژن به سطح پوست، از پیر شدن آن جلوگیری می‌کند. به گفته‌ی محققان نوشیدن 8 لیوان آب آشامیدنی در روز برای سلامتی ضروری است.

پست های تازه

مراقبت های پوستی و سلامتی در دوران بارداری

رشد تدریجی جنین و انتظار برای تولد نوزاد بسیار هیجان انگیز و شادی آور است.…

1 سال قبل

درمان فوری جوش

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با شناخت نوع جوش، دلایل ایجاد آن…

1 سال قبل

جلوگیری از پیری پوست با پیشنهادات کاربردی

جلوگیری و درمان پیری پوست از زمان‌های قدیم جلوگیری از پیری پوست، یک افسانه بود.…

1 سال قبل

راهنمای انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو مخصوص موهای رنگ شده این روزها افراد زیادی را با موهای رنگ شده می‌شناسیم.…

1 سال قبل

عوارض استفاده از روغن های طبیعی به صورت مستقیم روی پوست

استفاده از روغن‌های طبیعی به جای کرم در بین افراد مختلف به وفور گزارش شده…

1 سال قبل

چرا پوست به کرم ها عادت می کند؟ آیا باید آن را عوض کنم؟

«آیا پوست می‌تواند به کرم‌های درمانی و مراقبتی عادت کند، به گونه‌ای که محصول مورد…

1 سال قبل