گالوانیک صورت چیست و فواید آن

مدت زمان مطالعه 1,4 دقیقه

پیری، عارضه ای است که همه ما دوست داریم آن را به تعویق بیاندازیم. مهم نیست چه سنی داشته باشید، اما قطعا ظاهر و جوانی پوست برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. گالوانیک صورت یکی از آخرین فنآوری‎ هایی است که در زمینه جوان سازی پوست به کار می رود.

در روش گالوانیک صورت، با استفاده از جریان الکتریکی دستگاه گالوانیک، مواد محلول در آب از سطح پوست وارد لایه های زیرین پوست می شوند. این روش علاوه بر آبرسانی به پوست، موجب بهبود گردش خون شده؛ در نتیجه زیبایی، لطافت و درخشندگی را به پوست شما هدیه می دهد. در این مقاله در مورد گالوانیک پوست و فواید آن صحبت خواهد شد.

گالوانیک صورت چیست؟

گالوانیک، یکی از روش های لیفت صورت است که بدون هیچ گونه جراحی یا تزریق و فقط با استفاده از جریان الکتریکی انجام می شود. این روش درمانی برای افرادی که بالای چهل سال دارند بسیار مناسب است و پوست آنها را صاف و جوان می کند. در روش های الکتروتراپی، جریان الکتریکی کم شدت از سطح پوست وارد لایه های عمقی آن شده و عضلات صورت را تقویت می کند.

در روش گالوانیک صورت، با استفاده از دستگاهی خاص، مواد محلول در آب یا مواد مرطوب کننده از طریق جریان الکتریکی وارد لایه های عمقی پوست شده و به تغذیه پوست و افزایش سطح اکسیژن آن کمک می کند. این روش موجب آبرسانی پوست، شفافیت پوست و افزایش قابلیت جذب مواد توسط سلول های پوستی می شود. گالوانیک صورت روشی بدون درد و جراحت بوده و برای همه انواع پوست حتی پوست های حساس مناسب است.

انواع گالوانیک صورت

 

  • یونتوفورسیس(Iontophoresis):

    یونتوفورسیس(Iontophoresis)

    یونتوفورسیس(Iontophoresis)

    در این روش ژلی با بار مثبت روی پوست مالیده می شود و یک الکترود منفی روی شانه شما قرار می گیرد. سپس جریانی با بار مثبت روی پوست اعمال شده و موجب جذب مواد مؤثر به لایه های عمقی پوست می شود. بعد از استفاده از این روش، جذب و کارآیی کرم های مرطوب کننده، ضدچروک و همه محصولات مراقبتی پوست افزایش می یابد.

  • دسینکراستیشن(Desincrustation):

    دسینکراستیشن(Desincrustation)

    دسینکراستیشن(Desincrustation)

    در این روش کراتین و چربی طبیعی موجود در فولیکول های موی صورت به حالت معلق و نرم در می آیند. با استفاده از این روش پوست شما آمادگی لازم برای از بین بردن کومدون ها یا جوش های سرسیاه و جوش سرسفید را به دست می آورد؛ سپس کومدون ها به صورت دستی و بدون درد از سطح و عمق پوست خارج می شوند. با استفاده از روش دسینکراستیشن، پوست صاف، نرم و شفاف می شود.

فواید گالوانیک صورت چیست؟

فواید گالوانیک صورت

فواید گالوانیک صورت

در واقع گالوانیک صورت یک درمان تخصصی است که فواید بیشماری برای پوست دارد که عبارتند از:

  • رفع تیرگی و افزایش درخشندگی پوست

تیرگی و کدر شدن پوست یکی از بارزترین نشانه های پیری است. با استفاده از گالوانیک صورت آلودگی ها و سلول های مرده پوست از بین رفته و غلظت اکسیژن پوست افزایش می یابد. این روش موجب پاکسازی و آبرسانی عمیق و درخشش وشادابی پوست می شود.

  • کاهش چین و چروک پوست

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و آلودگی هوا موجب آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک می شود. گالوانیک صورت می تواند پوست شما را جوان و درخشان کند و چین و چروک را به حداقل برساند. با این روش عضلات پوست تقویت و سفت شده و از بروز علائم پیری جلوگیری می شود.

  • افزایش حالت ارتجاعی و کشسانی پوست

استرس تأثیر مستقیمی روی پوست صورت دارد. عوامل خارجی و عدم مراقبت از پوست، موجب از بین رفتن حالت ارتجاعی و کشسانی آن و در نتیجه افتادگی پوست می شود. با روش گالوانیک، پوست سفت شده و از پیری زودرس آن جلوگیری می شود.

  • سم زدایی پوست

گالوانیک پوست علاوه بر ایجاد احساس زیبایی و آرامش، موجب تحریک و پاکسازی پوست آن از سموم مضر می شود. با این روش مواد مضری که در لایه های عمقی پوست وجود دارند، بیرون آمده و پوست درخشان و شفاف می شود.

  • بهبود گردش خون و بالا بردن سطح اکسیژن پوست

با روش گالوانیک، سلول های جدید در پوست تولید شده و میزان کلاژن افزایش می یابد؛ در نتیجه سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی شده و پوست جوان و شاداب می شود. علاوه بر این گالوانیک موجب بهبود و افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی بیشتر به پوست می شود. وقتی اکسیژن پوست افزایش پیدا کند، پوست رطوبت بیشتری را جذب کرده در نتیجه باطراوت و شاداب می شود.

  • پیشگیری از جوش و آکنه

با گالوانیک صورت به ویژه روش دسینکراستیشن، منافذ بسته پوست باز شده و چربی ها و ناخالصی های موجود در آنها بیرون می آید؛ در نتیجه از بروز آکنه و جوش جلوگیری می شود.

  • بهبود رنگ پوست صورت

از آنجایی که یون های منفی در روش گالوانیک صورت موجب از بین رفتن سلول های مرده و پاکسازی پوست می شود، بعد از استفاده از این روش پوست شما شفاف و روشن به نظر می رسد.

  • افزایش رطوبت پوست

سلول های مرده پوست مانع نفوذ کرم های مرطوب کننده به لایه های پوست شده و موجب می شوند که پوست رطوبت را حفظ نکرده و خشک شود. روش گالوانیک با از بین بردن سلول های مرده و تقویت و بازسازی پوست، حالت ارتجاعی و جذب رطوبت پوست را بالا می برد و آن را شاداب می کند.

  • افزایش نفوذ مواد مغذی

یون های منفی موجود در روش گالوانیک در کنار یون های مثبت ژل درمانی، باعث نفوذ مواد مغذی و ضد چروک به لایه های عمقی پوست شده و مواد مضر و رادیکال های آزاد پوست را از بین می برند.

  • افزایش نرمی و لطافت پوست

گالوانیک صورت با افزایش اکسیژن رسانی، ایجاد تعادل در pH پوست، سفت کردن عضلات و بهبود گردش خون، پوستی نرم و لطیف به شما هدیه می دهد.

  • مناسب انواع پوست

شما با هر نوع پوستی اعم از چرب، خشک، طبیعی و حساس، می توانید از این روش برای جوان سازی پوست صورت خود استفاده کنید.

مدت زمان و دفعات استفاده از روش گالوانیک صورت

مدت زمان و دفعات استفاده از روش گالوانیک صورت

مدت زمان و دفعات استفاده از روش گالوانیک صورت

هر جلسه گالوانیک صورت بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد؛ بهتر است برای دستیابی به نتیجه بهتر هفته ای دو تا سه بار گالوانیک را انجام دهید.

گالوانیک صورت برای این افراد ممنوع است

  • خانم های باردار
  • افرادی که به دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و صرع مبتلا هستند
  • افرادی که در بدنشان دستگاه ضربان ساز مصنوعی قلب، ایمپلنت فلزی یا ایمپلنت دندان دارند
  • افرادی که به تازگی جراحی یا لایه برداری شیمیایی انجام داده اند
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند
  • افرادی که روی پوستشان خراش یا زخم تازه وجود دارد

عوارض جانبی گالوانیک پوست

بر اساس مطالعات انجام شده، گالوانیک صورت هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و روشی کاملا بدون درد است؛ اما در برخی از افراد بعد از انجام گالوانیک صورت درد، سوزش و خارش اندکی ایجاد می شود.

گالوانیک صورت در منزل

بهتر است که گالوانیک پوست زیر نظر دکتر متخصص باشد؛ اما می توانید با تهیه دستگاه گالوانیک صورت، ژل گالوانیک، پاک  کننده، مرطوب کننده و یک حوله یا پارچه نرم این کار را در منزل انجام دهید.

  • ابتدا پوست صورت را خوب بشویید و خشک کنید.
  • لایه ضخیمی از ژل گالوانیک را روی پوست بمالید.
  • دستگاه گالوانیک را روی پیشانی قرار داده و با حرکت دایره وار آرام آرام آن را روی سطح پوست حرکت دهید.
  • همین کار را برای گونه ها، بینی و چانه انجام دهید.
  • با استفاده از یک حوله نرم و مرطوب ژل را پاک کنید.
  • در انتها مرطوب کننده را روی پوست بمالید و خوب ماساژ دهید.

توجه: از به کار بردن دستگاه در اطراف چشم جدا بپرهیزید.

سخن پایانی

گالوانیک یکی از روش های لیفت صورت با استفاده از جریان الکتریکی است. با استفاده از این روش سلول های مرده پوست از بین می روند و سلول های جدید جایگزین آنها شده و پوست جوان و شاداب می شود.

 روش گالوانیک برای از بین بردن چین و چروک بسیار مؤثر است و می تواند میزان اکسیژن رسانی به پوست و جذب رطوبت را بالا ببرد. فراموش نکنید که دستگاه گالوانیک صورت با دستگاه مربوط به بدن متفاوت است و باید برای نقاط دیگر بدن از دستگاه مخصوص استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات