ماسک یخ خیار و گلاب؛ طرز تهیه و نحوه مصرف و خواص

مدت زمان مطالعه 0,2 دقیقه

آیا تا به حال به فواید استفاده از یخ روی پوست صورت خود فکر کرده اید؟ استفاده از یخ یا سرما درمانی از جمله روش های مؤثر در سلامتی و زیبایی پوست محسوب می شود و این روزها ماسک های یخی ساخته شده با ترکیبات مختلف از مواد مفید برای پوست بسیار رواج یافته است. ترکیب گلاب و خیار آن هم به صورت تکه های یخ و ماساژ آن روی پوست صورت علاوه بر ایجاد طراوت و درخشندگی روی پوست، سبب سهولت در تمیز شدن پوست می شود و همچنین در رفع التهابات پوستی نیز مؤثر است.

چنانچه دوست دارید سنتان را کمتر از سن شناسنامه ای خود نشان دهید و به دنبال شفاف ساختن پوست و کم رنگ کردن لک و چین و چروک صورت خود هستید از ماسک یخ، خیار و گلاب غافل نشوید. بیایید با هم نگاهی به طرز تهیه و خواص ماسک یخ خیار و گلاب بیندازیم.

طرز تهیه ماسک یخ و گلاب

طرز تهیه ماسک یخ و گلاب

طرز تهیه ماسک یخ و گلاب

برای تهیه این ماسک به خیار و گلاب احتیاج دارید. یک عدد خیار را ریز رنده کرده و با مقداری گلاب مخلوط نمایید. ترکیب حاصل را در قالب های کوچک یخ ریخته و در داخل فریزر بگذارید تا به خوبی سفت شود. هر زمان که تمایل به استفاده از آن را داشتید تنها کافی است تکه کوچکی از آن را از داخل قالب بیرون آورده و روی پوستتان به آرامی ماساژ دهید.

نحوه مصرف ماسک یخ خیار و گلاب

نحوه مصرف ماسک یخ خیار و گلاب

نحوه مصرف ماسک یخ خیار و گلاب

در هنگام استفاده از یخ برای ماساژ پوست صورت باید حتماً به یکسری از نکات توجه کنید.

استفاده از روش ماساژ با یخ برای 2 بار در هفته توصیه می شود بنابراین از زیاده روی در آن خودداری کنید چراکه استفاده زیاد ممکن است سبب صدمه و حساس کردن سینوس هایتان شود.

بهترین الگو برای ماساژ با یخ استفاده از خطوط افقی یا عمودی صورت است و این ماساژ باید خلاف جهت جاذبه زمین صورت گیرد.

یخ را به طور مستقیم روی پوست ماساژ ندهید چراکه باعث پارگی مویرگ های پوستی می شود. بهتر است یخ را در پاچه لطیف یا نایلون قرار داده و سپس روی پوست صورت ماساژ دهید.

ماساژ ماسک یخ، خیار و گلاب باید به صورت دورانی و برای مدت یک الی دو دقیقه انجام شود. از مدت زمان طولانی ماساژ پوست صورت با یخ بپرهیزید. بهترین حالت ماساژ مکث 30 ثانیه ای برای هر قسمت از نواحی استفاده شده است.

ماساژ دورانی روی پوست صورت سبب افزایش جریان خون در آن ناحیه از پوست شده و علاوه بر آن با ریلکس کردن این نواحی از ایجاد خطوط جدید چین و چروک جلوگیری می کند.

از ماساژ یخ در ناحیه اطراف چشم ها بپرهیزید.

به هیچ وجه به هنگام ماساژ با یخ روی پوستتان فشار نیاورید.

پس از ماساژ ماسک یخ و گلاب بلافاصله صورتتان را خشک نکنید. اجازه بدهید تا صورتتان به طور طبیعی خشک شود. پس از گذشت زمانی می توانید صورتتان را آبکشی کنید و از کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

خواص استفاده از ماسک یخ خیار و گلاب

خواص استفاده از ماسک یخ خیار و گلاب

خواص استفاده از ماسک یخ خیار و گلاب

ماسک های یخی باعث جمع شدن منافذ باز پوستی و افزایش گردش خون در نواحی ماساژ می شوند و به راحتی پوستی شاداب و جوان را سبب خواهند شد. استفاده از این ماسک به دلیل ترکیب موادی همچون خیار و گلاب یک لیفت کننده قوی محسوب شده که علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست از انواع آلودگی ها با هیدراته کردن پوست سبب شفافیت و درخشندگی آن می گردد.

ماسک یخ با عصاره خیار یک آبرسان قوی بوده که در کنار طراوت پوست سبب رفع خستگی چهره می شود. استفاده از قالب یخ ماسک خیار و گلاب با کم رنگ کردن لک های صورت پوستی جذاب و شفاف را برایتان رقم می زند. این ماسک با افزایش میزان گردش خون سبب از بین رفتن پف و چروک های صورت می شود.

کلام آخر

چنانچه به دنبال راهی برای هیدراته کردن و همچنین لیفت پوست صورتتان هستید، بهترین پیشنهاد استفاده از ماسک یخ، خیار و گلاب است. تنها پس از استفادهِ دو بار در هفته ای از این ماسک می توانید شاهد جوانی و درخشش طبیعی پوستتان باشید.

8 دیدگاه

  1. نیایش 10 فروردین 1402 در 1:07 ب.ظ - پاسخ

    ببخشیداگر ماسک را داخل پارچه یا نایلون بزاریم تاثیرشو از دست نمیده؟و یه سوال دیگه اینکه بهتره قبل ازحمام از این ماسک استفاده کنیم یا بعدازحمام؟

    • پشتیبانی سایت 14 فروردین 1402 در 1:46 ب.ظ - پاسخ

      سلام، پیشنهاد نمیشه که از پارچه یا نایلون استفاده کنید. ماسک ها رو بهتره بعد از حمام استفاده کنید.

  2. آرمان 5 تیر 1402 در 1:19 ق.ظ - پاسخ

    سلام ببخشید بعداز چن دقیقه صورتمون بشوریم ؟

  3. sahar 7 مرداد 1402 در 2:07 ب.ظ - پاسخ

    سلام میشه این ماسک رو بعد از بخور صورت استفاده کرد؟؟

  4. Raha 7 شهریور 1402 در 11:40 ب.ظ - پاسخ

    😶😶

  5. Mahnaz 21 شهریور 1402 در 1:03 ق.ظ - پاسخ

    من یک مدته که هرروز دارم ازش استفاده میکنم و تاثیرنسبتا خوبی داشته تقریبا لک های صورتم کمرنگ وبعضی کامل رفتن
    البته من نمیدونستم نباید هرروز استفاده کنم

  6. سهیلا 11 دی 1402 در 6:14 ب.ظ - پاسخ

    سلام آخه نوشتید داخل پارچه یا نایلون بذاریم یخ رو.
    خب اینجوری تاثیر گلاب و خیار از بین میره و فقط سرمای یخ تاثیر میذاره.

  7. هکرقلب 19 فروردین 1403 در 7:06 ب.ظ - پاسخ

    سلام من خیلی وقته دارم استفاده میکنم واقعاتاثیرخوبی داشتع
    البته من هرروز بعداینکع ازخواب بیدارمیشم صورتمو باصابون میشورم واستفاده میکنم واقعا عالیع

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات