طرز تهیه ماسک گچی در خانه، خواص و نحوه استفاده

مدت زمان مطالعه 0,4 دقیقه

آیا با طرز تهیه ماسک گچی در خانه آشنا هستید؟ فواید استفاده از ماسک ها آن قدر زیاد است که نه تنها سبب بهبود ظاهر پوستتان می شود بلکه با جنبه های مختلف درمانی خود چهره ای زیبا در کنار ذهنی آرام را به شما هدیه می دهد. انواع مختلفی از ماسک ها با اشکال متفاوتی وجود دارند که هر کدام از آن ها مکانیزم عملکردی سودمند برای سلول های پوست دارند. نمونه ای از این ماسک های شگفت انگیز برای پوست، ماسک گچی نام دارد. استفاده از این ماسک به طور همزمان جوانی و شادابی را برای پوستتان به ارمغان می آورد.

ماسک گچی چیست؟

ماسک گچی چیست؟

ماسک گچی چیست؟

بسیاری از افراد تمایل دارند پس از استفاده از ماسک نتایج سریع آن را روی چین و چروک ها، سفت و لیفت شدن پوست صورت خود ببینند. در این حالت به آن ها استفاده از ماسک گچی توصیه می شود. از آنجایی که پس از به کاربردن این ماسک، پوست صورت سفت و محکم می شود این ماسک به نام ماسک گچی معروف شده است. تنها با یکبار استفاده از این ماسک پوستتان حالت اتو کشیده پیدا کرده و حتی سبب زاویه دار شدن خطوط چهره و جوان سازی آن می گردد.

طرز تهیه ماسک گچی در خانه

طرز تهیه ماسک گچی در خانه

طرز تهیه ماسک گچی در خانه

عمده ترین کار ماسک گچی لیفتینگ پوست صورت می باشد. در این ماسک از موادی استفاده می شود که سبب استحکام و کشیدگی پوست صورت می گردد. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارتند از:

  1. یک عدد سفیده تخم مرغ
  2. یک عدد لیموترش
  3. یک قاشق مرباخوری عسل

تمامی مواد فوق را که شامل سفیده تخم مرغ، عسل و آب لیموترش است داخل ظرفی ریخته و توسط همزن آن قدر بهم بزنید تا مواد داخل ظرف پف کرده و حالت کفدار شود. سپس آن را روی صورت و گردن خود استفاده کنید.

خواص و تأثیر ماسک گچی چیست؟

خواص و تأثیر ماسک گچی

خواص و تأثیر ماسک گچی

از آنجایی که ماسک گچی شامل موادی نظیر سفیده تخم مرغ، عسل و لیموترش است و هر کدام از این مواد دارای فوایدی برای سلامت و زیبایی پوست می باشند؛ می توان گفت خواص این ماسک شامل مجموعه ای از موارد زیر است که به شکل مختصر به بررسی آن می پردازیم:

  • خواص سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ قابض بوده یعنی با کاهش منافذ پوست صورت التهابات روی آن را از بین می برد و سبب لیفتینگ پوست می گردد. سفیده تخم مرغ با قدرت بالای لایه برداری خود تمامی سلول های مرده را از سطح پوست جدا می سازد. این ماده غنی از ویتامین، PH پوست را تعدیل کرده و از ترشح بیش از اندازه چربی ها و ایجاد آکنه جلوگیری می کند. تنها در مدت زمان کوتاهی از گذاشتن ماسک با استفاده از سفیده تخم مرغ کشیدگی در پوست صورت خود را احساس خواهید کرد.

  • خواص لیموترش

لیموترش سرشار از ویتامین سی است و با پاکسازی قوی سلول های پوست از چربی ها و آلودگی ها سبب شفافیت پوست می شود. لیمو ترش از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار است و با استفاده از آن از شر کلیه جوش ها خلاص خواهید شد. لیمو به عنوان یک ماده طبیعی سبب کلاژن سازی پوست شده و به جوانسازی آن کمک فراوانی می کند.

  • خواص عسل برای پوست

عسل به عنوان یک ماده غنی از آنتی اکسیدان به شکل عمیق در سلول های پوست نفوذ کرده و با آبرسانی قوی خود به رفع چین و چروک های موجود در پوست صورت می پردازد. عسل مناسب برای درمان آکنه بوده و با لایه برداری ملایم پوست صورت سبب درخشان شدن آن می شود. یکی دیگر از فواید مهم عسل ترمیم بافت های آسیب دیده است چراکه عسل با داشتن ساختار رزینی خود، درون بافت ها نفوذ کرده و ویتامین های لازم را به شکل عمقی به سلول های صدمه دیده می رساند.

می توان نتیجه گرفت که تأثیر ماسک گچی روی پوست صورت، رفع یا کاهشِ سریع چین و چروک‌ها بوده که در عین حال به صاف کردن ناهمواری‌های پوست می پردازد و سبب درخشندگی آن می شود.

نحوه استفاده از ماسک گچی

نحوه استفاده از ماسک گچی

نحوه استفاده از ماسک گچی

استفاده از این ماسک نیز همانند سایر ماسک های لایه بردار می باشد برای این منظور:

  1. در ابتدا پوست صورت را از چربی ها و مواد آرایشی به خوبی پاک کنید.
  2. بهتر است به هنگام استفاده از این ماسک در مکانی آرام دراز بکشید و سپس با استفاده از براش یا انگشتان دست ماسکِ گچی را روی پوست صورت قرار دهید.
  3. سپس 20 دقیقه زمان دهید تا ماسک به خوبی جذب پوست شده و کاملاً خشک شود.
  4. در آخر آن را با آب سرد بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

کلام آخر

برای تشخیص میزان تأثیر یک ماسک روی پوست صورت می توان به خواص مواد و محتویات به کار رفته درون آن نگاه کرد. ماسک گچی یک لایه بردار و لیفتینگ قوی پوست محسوب می شود که تنها در مدت زمان کوتاهی از استفاده از آن می توانید جوانی و شادابی پوست را مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات