طرز تهیه بهترین ماسک‌های چای سبز برای پوست صورت

مدت زمان مطالعه 3,3 دقیقه

با افزایش سن، پوست آسیب‌های زیادی می‌بیند و نمی‌توان جلوی این آسیب‌ها را گرفت. اما می‌توان با استفاده از محصولات پوستی تا حد زیادی جلوی این آسیب‌ها را گرفت. برخی از این محصولات پوستی توسط شرکت‌های مختلف تولید شده‌اند که به دلیل ترکیبات شیمیایی ممکن است برای هر نوع پوستی مناسب نباشد.

برخی دیگر از این محصولات پوستی شامل انواع ماسک خانگی هستند که خودتان در خانه می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. حتما نام چای سبز را تا به حال زیاد شنیده‌اید و از خواص آن برای لاغری مطلع هستید. اما خواص چای سبز به اینجا محدود نمی‌شود. چای سبز خواص زیادی برای پوست صورت نیز دارد. در این مطلب از سینره به بررسی چند ماسک چای سبز برای انواع پوست می‌پردازیم. با مجله سینره همراه باشید.

بهترین ماسک صورت چای سبز برای پوست معمولی و نرمال

پوست‌های معمولی، سازگارترین انواع پوست هستند. میزان چربی و خشکی پوست کاملا متعادل است با این حال نباید از مراقبت از این نوع پوست غافل شد. پوست‌های معمولی و نرمال‌هم نیاز به مراقبت دارند.

ماسک زردچوبه و چای سبز

برای تهیه ماسک زردچوبه و چای سبز باید یک قاشق چای‌خوری چای سبز دم شده، یک چهارم قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری آرد نخود را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. ترکیب حاصل را به صورت یکنواخت روی پوستتان بزنید و پس از گذشت 20-15 دقیقه با آب سرد بشویید. برای گرفتن بهترین نتیجه، از این ماسک هر هفته 2-1 بار استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و چای سبز

ماسک پوست پرتقال و چای سبز

برای تهیه ماسک چای سبز و پوست پرتقال، شما نیاز به نصف قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال و یک قاشق غذاخوری چای سبز دم شده نیاز دارید تا پس از مخلوط کردن این سه ماده با یکدیگر، ترکیب غلیظی حاصل شود.

ماسک به‌دست‌آمده را با یک براش سیلیکونی روی پوستتان قرار دهید و سپس به آرامی با نوک انگشتان آن را با حرکات دورانی روی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید ماسک برای مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد مواد را با آب سرد از روی پوستتان بشویید. می‌توانید از این ماسک 2-1 بار در هفته استفاده کنید.

ماسک نعناع و چای سبز

تهیه این ماسک بسیار راحت است و برای ساخت آن نیاز به هیچ ماده خاصی ندارید. تنها کافیست سه قاشق غذا خوری برگ خشک چای سبز، دو قاشق غذا خوری برگ نعناع خشک شده و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید.

اگر ماده به دست آمده خیلی غلیظ شد، می‌توانید مقداری آب هم به ماسک اضافه کنید تا غلظت مورد نظرتان را داشته باشد. پس از اینکه ماسک آماده شد، آن را روی صورتتان بگذارید و پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید. 2-1 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا از نتایج آن شگفت زده شوید.

ماسک نعناع و چای سبز

بهترین ماسک چای سبز برای پوست چرب

از آنجایی که پوست‌های چرب بیش از دیگر انواع پوست مستعد جوش هستند، این دسته از ماسک چای سبز می‌تواند به عنوان ماسک چای سبز برای جوش و بهبود جای جوش نیز استفاده شود. اگر نیاز به مراقبت از پوست چرب دارید، این دسته از ماسک‌ها را حتما تهیه کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

ماسک آرد برنج و چای سبز

اگر نیاز دارید که چربی پوستتان را متعادل کنید، ماسک آرد برنج و چای سبز، بهترین انتخاب است. طرز تهیه ماسک آرد برنج و چای سبز به این صورت است: دو قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق غذاخوری چای سبز دم‌شده و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

برای اینکه از خواص ماسک بهره‌مند شوید، ماسک را به صورت یکنواخت روی صورتتان قرار دهید و سپس بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. برای اینکه نتایج حیرت‌انگیز این ماسک را ببینید، هر هفته 2-1 بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آرد برنج و چای سبز

ماسک چای سبز برای لک صورت

ماسک چای سبز برای لک صورت، یک گزینه طبیعی و بی‌نظیر است که می‌توانید خودتان آن را تهیه کنید. برای تهیه ماسک لیمو و چای سبز، طبق دستور زیر عمل کنید:

یک قاشق غذاخوری برگ چای سبز را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش مخلوط کنید. در صورت لزوم برای به دست آمدن غلظت مناسب، می‌توانید از مقداری آب هم استفاده کنید. ماسک به دست آمده را روی صورتتان بزنید و بعد از گذشت 10 دقیقه با آب سرد، صورتتان را بشویید. استفاده از این ماسک، یکبار در هفته کافیست.

ماسک چای سبز برای لک صورت

ماسک خاک رس و چای سبز

از دیگر ماسک‌های مناسب پوست چرب، می‌توان به ماسک خاک رس و چای سبز اشاره کرد. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری چای سبز دم شده و یک قاشق غذاخوری خاک رس را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب خمیری حاصل شود. با یک براش سیلیکونی ماسک را روی صورتتان بزنید و پس از گذشت 20-15 دقیقه ماسک را بشویید. از این ماسک هفته‌ای 2-1 بار استفاده کنید.

ماسک خاک رس و چای سبز

بهترین ماسک چای سبز برای پوست خشک

از دیگر خواص چای سبز می‌توان به از بین بردن خشکی پوست اشاره کرد. در ادامه چهار نوع ماسک برای افرادی معرفی می‌کنیم که پوست خشکی دارند.

ماسک عسل و چای سبز

برای تهیه ماسک عسل و چای سبز، نیاز به یک قاشق غذاخوری چای سبز دم شده و دو قاشق غذاخوری عسل دارید. این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. پس از گذشت 20-15 دقیقه، صورتتان را با آب سرد بشویید و با یک حوله نخی تمیز، صورتتان را خشک کنید. از این ماسک یکبار در هفته استفاده کنید تا شاداب شدن پوستتان را به مرور شاهد باشید.

ماسک عسل و چای سبز

ماسک آووکادو و چای سبز

خواص آووکادو و استفاده از آن چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی، بر هیچکس پوشیده نیست. آووکادو رطوبت‌رسانی بالایی دارد و برای پوست‌های خشک معجزه محسوب می‌شود. برای تهیه ماسک آووکادو و چای سبز، یک آووکادوی رسیده را له کنید و با دو قاشق غذاخوری چای سبز دم شده مخلوط کنید.

مخلوط به دست آمده را با براش سیلیکونی روی پوستتان بگذارید و سپس بعد از گذشت 20-15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید تا نتایج عجیب آن را ببینید.

ماسک آووکادو و چای سبز

ماسک ماست و چای سبز

آخرین ماسکی که برای پوست‌های خشک به شما معرفی می‌کنیم، ماسک صورت چای سبز و ماست است. برای تهیه ماسک ماست و چای سبز به روش زیر عمل کنید.

یک قاشق چای‌خوری ماست، یک قاشق چای‌خوری چای سبز دم‌شده و یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش را با یکدیگر مخلوط کنید. با یک براش سیلیکونی، ماسک را روی صورتتان قرار دهید و پس از گذشت مدت زمان 20-15 دقیقه، صورتتان را با آب سرد بشویید. هفته‌ای یک الی 2 بار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک ماست و چای سبز

ماسک چای سبز برای منافذ باز پوست

ماسک سفیده تخم و چای سبز برای بستن منافذ باز پوست، بهترین عملکرد را دارد. این ماسک علاوه بر بستن منافذ، از فواید چای سبز برای درخشان کنندگی پوست را نباید غافل شد. طرز تهیه ماسک چای سبز برای منافذ باز پوست با سفیده تخم‌مرغ به شرح زیر است:

یک قاشق غذاخوری پودر چای سبز، یک عدد سفیده تخم‌مرغ، ۲ قاشق چای‌خوری آرد و 3-2 قاشق غذا خوری آب را برای تهیه ماسک سفیده تخم‌مرغ و چای سبز نیاز دارید.

ابتدا پودی چای سبز را در آب حل کنید. سپس سفیده تخم‌مرغ و آرد را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. حالا مخلوط آب و چای سبز را به مخلوط سفیده تخم‌مرغ و آرد اضافه کنید. ماسک را روی صورتتان بزنید و پس از اینکه به صورت کامل خشک شد، می‌توانید ماسک را بشویید.

هر هفته دو مرتبه از این ماسک استفاده کنید تا تاثیر لازم را ببینید.

طرز تهیه ماسک چای سبز برای لک صورت

ماسک چای سبز و گلاب برای افرادی مناسب است که جوش‌های زیادی دارند. افرادی که پوست چرب دارند هم می‌توانند از این ماسک صورت چای سبز برای جوش استفاده کنند.

برای تهیه این ماسک، باید مقداری چای سبز دم کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. نصف قاشق غذاخوری عسل طبیعی به چای سبز اضافه کنید و در نهایت چند قطره گلاب به آن اضافه کنید.

ماسک را روی صورتتان بزنید و پس از گذشت مدت زمان 15-10 دقیقه، صورتتان را بشویید. پس از شستن ماسک، استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

خواص ماسک چای سبز برای صورت

چای سبز از قدیم‌الایام با اهداف مختلفی نظیر کاهش وزن یا داشتن پوستی بهتر، استفاده می‌شده. کمرنگ شدن جای اسکار و آکنه، سم‌زدایی، از بین بردن مواد جوش‌زا و پاکسازی پوست، لایه‌برداری پوست، افزایش‌دهنده خواص ارتجاعی پوست و کم کردن روند پیری پوست تنها بخشی از خواص ماسک چای سبز برای صورت هستند. می‌توانید از این ماده به‌صورت خوراکی استفاده کنید یا دم ‌رده آن را بنوشید.

خواص ماسک چای سبز برای صورت

نکات استفاده از ماسک چای سبز برای پوست

با اینکه چای سبز خواص زیادی برای بدن دارد، با این حال باید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا به پوستتان آسیبی وارد نشود:

  • اگر پوست حساسی دارید، استفاده زیاد و بی‌اندازه از این ماسک باعث می‌شود دچار حساسیت شوید. این ماده می‌تواند پوست را تحریک کند و پوست علائمی نظیر خارش، قرمزی و التهاب را تجربه کند.
  • پیش از استفاده از ماسک چای سبز روی صورت، تست حساسیت بگیرید تا مطمئن شوید به این ماده حساسیت ندارید. کهیر، تورم بدن و تنگی نفس از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است در اثر استفاده چای سبز بدون انجام تست حساسیت رخ دهد. برای انجام تست حساسیت، مقداری از ماسک چای سبز را روی ساعد دستتان امتحان کنید. اگر مشکلی پیش نیامد، می‌توانید از ماسک برای صورتتان هم استفاده کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، استفاده بی‌رویه از ماسک صورت چای سبز باعث می‌شود تا خشکی پوستتان بیشتر شود. اندازه مواد مورد استفاده در ماسک‌های گفته‌شده را تغییر ندهید و در صورتی که پوستتان خشک است، هفته‌ای یک بار از ماسک استفاده کنید. استفاده از مرطوب‌کننده هم فراموش نشود.
  • همه محصولات پوستی لایه‌بردار فارغ از اینکه طبیعی هستند یا شیمیایی، پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کنند. از همین رو برای اینکه دچار آفتاب سوختگی نشود، پس از استفاده از ماسک چای سبز با هر نوع تایپ پوستی، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

هر چند وقت یک بار باید از ماسک چای سبز استفاده کرد؟

این امر بسته به اینکه چه نوع پوستی دارید، متغیر است. اگر نوع پوستتان چرب است، می‌توانید از انواع ماسک‌های چای سبز گفته‌شده، هفته‌ای 2 بار استفاده کنید.

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، هفته‌ای یک بار استفاده از این ماسک کافی است. با این حال اگر در شرایط خاصی هستید (مثلا قرص‌هایی نظیر راکوتان مصرف می‌کنید) استفاده از این ماسک را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم تا دوره درمان دارویی شما به اتمام برسد.

سخن پایانی

فواید ماسک چای سبز بسیار زیاد است و هرکسی با هر نوع پوستی می‌تواند از آن استفاده کند؛ به‌شرطی که در استفاده از آن زیاده‌روی نکند.

چای سبز دارای خواص ضدباکتریایی، آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی بسیاری است که برای هر نوع پوستی مناسب است؛ اما توجه داشته باشید که دریافت آن چه به صورت انواع ماسک و چه به صورت نوشیدنی باید یک روتین باشد تا بتوانید نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

همچنین از چای سبز برای از بین بردن تیرگی اطراف چشم هم استفاده می‌شود. کاهش وزن از دیگر خواص چای سبز است که می‌توان تنها با نوشیدن روزی ۲ فنجان چای سبز سلامت بدنتان را تضمین کنید.

 

سوالات متداول

آیا استفاده از ماسک صورت چای سبز برای درمان جوش محدودیت دارد؟

بله. اگر از داروهای لایه‌بردار استفاده می‌کنید و در حال مصرف داروهای هورمونی هستید، بهتر است از چای سبز به عنوان ماسک‌های خانگی استفاده نکنید. داروهای مورد استفاده شما پوستتان را خشک کرده‌اند و چای سبز باعث می‌شود پوستتان بیش از پیش تحریک شود.

 

آیا افرادی که پوست حساس دارند می‌توانند از چای سبز به عنوان ماسک خانگی استفاده کنند؟

بله. در صورتی که پس از انجام تست حساسیت، به ماسک حساسیت نداشته باشند، می‌توانند هر هفته یک بار از این ماسک استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات