استفاده از کرم آبرسان

مدت زمان مطالعه 2,2 دقیقه

برخی از افراد ممکن است گمان کنند که آبرسانی به پوست فقط مربوط به کسانی است که پوست خشک یا کم آب دارند و باید آبرسانی به پوست را انجام دهند ولی در حقیقت آبرسانی به پوست مانند آبرسانی به بدن است. برای اینکه بدن شما حس خوبی داشته باشد نیاز به آب کافی دارد. پوست شما نیز همین طور است و نیاز به آبرسانی دارد. بنابراین لازم است که بدانیم بهترین کرم آبرسان دارای چه ویزگی هایی می باشند.

معمولا روی محصولات آرایشی و بهداشتی ممکن است یکی از کلمه های Occlusive یا Hydrators یا هر دو کلمه نوشته شده باشد که واژه Occlusive بیشتر روی محصولات مرطوب کننده ها (Moisturizers) و واژه Hydrators روی محصولات آبرسان مشاهده می شود.

مرطوب کننده ها (Moisturizers)

بیشتر مرطوب کننده ها بر پایه روغن هستند. در تهیه این نوع محصولات روغن هایی از جمله روغن های معدنی مانند روغن بچه، روغن های پالایشگاهی مانند وازلین و… استفاده می شود. در حقیقت این مواد روی پوست، لایه ای مسدود کننده ایجاد می کنند که باعث جلوگیری از خروج آب و رطوبت پوست می گردد. در نتیجه پوست دیرتر خشک شده و لطیف تر می شود.

آبرسان ها (Hydrators)

آبرسان ها محصولاتی هستند که دارای خاصیت رطوبت رسانی (Humectant) هستند. در تهیه کرم های آبرسان از برخی مواد مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین، موسین حلزون، عسل و … استفاده می شود. موادی مانند هیالورونیک اسید آب را از پوست و هوا جذب کرده و مانع از خروج آب از پوست می شوند. از آن جایی که هیالورونیک اسید می تواند رطوبتی تا هزار برابر وزنش جذب کند، بهترین ماده آبرسان به شمار می آید.

برای این که بتوانید بهترین آبرسان پوست را انتخاب کنید لازم است که عملکرد انواع محصولات آبرسان را بشناسید. هدف کلی از محصولات آبرسان این است که با استفاده از این نوع محصولات، بتوانید از کم آب شدن پوست جلوگیری کنید. نکته قابل توجه این است که آبرسانی که می خواهید تهیه کنید باید متناسب با نوع پوست باشد تا بتواند تاثیر بهتری روی پوست داشته باشد.

بهترین آبرسان پوست با توجه به نوع پوست کدام است ؟

اکثر محصولات آبرسان دارای مواد آبرسان و مسدود کننده هستند. شکل ظاهری محصولات آبرسان از اهمیت کم تری برخوردار است. این محصولات می توانند به شکل روغن، بالم، کرم، ژل و… در بازار موجود باشند، ولی موضوعی که اهمیت دارد مواد تشکیل دهنده محصولات آبرسان است که باید به آن ها توجه شود.

انتخاب بهترین کرم آبرسان پوست برای پوست های چرب

کرم مرطوب کننده
انتخاب بهترین کرم آبرسان پوست برای پوست های چرب

این که تنها افرادی با پوست خشک به آبرسان نیاز دارند، باوری غلط است و افرادی که پوست چربی دارند نیز باید از کرم آبرسان مناسب با نوع پوست خود استفاده کنند. این افراد باید از آبرسان هایی استفاده کنند که بر پایه آب باشند. توصیه می شود افرادی که پوست داری جوش و آکنه دارند، بهتر است از کرم های آبرسان ضد آکنه (noncomedogenic) استفاده نمایند.

انتخاب بهترین کرم آبرسان پوست برای پوست های خشک

افرادی که پوست خشکی دارند بهتر است از کرم های آبرسانی استفاده کنند که باعث حفظ رطوبت پوستشان گردد. در حقیقت بهتر است این افراد از کرم های آبرسانی استفاده کنند که از موادی مانند روغن نارگیل، روغن های گیاهی مانند روغن جوجوبا و … تهیه شده باشند.

انتخاب بهترین کرم آبرسان پوست برای پوست های کم آب

اولین قدم برای افرادی که پوستشان دچار کم آبی شده، این است که روزانه به مقدار زیادی آب بنوشند. نوشیدن آب به مقدار زیاد، باعث جلوگیری از کم آب شدن پوست می شود اما کم آبی کنونی و آسیب هایی که به پوست این افراد وارد شده است را جبران نمی کند. افرادی که پوست آن ها دچار کم آبی شده باید از کرم های آبرسانی استفاده کنند که حاوی هیالورونیک اسید باشند. این پروتئین که به صورت طبیعی در لایه های گوناگون پوست وجود دارد، وظیفه حفظ آب پوست را دارد.

بهترین کرم آبرسان برای این افراد محصولاتی هستند که از موادی مانند هیالورونیک اسید، عسل، آلوئه ورا و … تهیه شده باشند.

تفاوت پوست خشک و پوست کم آب

بعضی از افراد ممکن است گمان کنند که پوست خشک و پوست کم آب، پوست هایی یکسان هستند ولی در حقیقت اینگونه نیست و از یکدیگر کاملا متفاوت هستند. برخی از ویژگی های پوست خشک و پوست کم آب را می توان به صورت زیر نوشت.

پوست خشک
  • خشکی پوست، ناشی از چربی طبیعی پوست است.
  • پوست خشک یک نوع پوست محسوب می شود.
  • از آن جایی که پوست خشک ارثی و ژنتیکی است بنابراین قابل تغییر نیست اما می توان با انجام روش هایی شرایطش را بهبود بخشید.
پوست کم آب
  • کم آبی پوست، ناشی از کمبود آب است. کم آبی پوست یک نوع مشکل پوستی محسوب می شود.
  • کم آبی پوستی یک مشکل موقتی بوده که قابل درمان می باشد.
  • از آن جایی که کم آبی پوست ناشی از علل خارجی است بنابراین با رژیم غذایی و روش های آبرسانی قابل درمان است.

دلیل استفاده از کرم آبرسان

دلیل استفاده از کرم آبرسان

عواملی مانند افزایش سن باعث کاهش رطوبت پوست می شود. بنابراین لازم است که برای داشتن پوستی سالم از کرم های آبرسان استفاده کنید تا با افزایش سن، دچار خشکی پوست نشوید. هم چنین لازم به ذکر است که افرادی که از کرم های آبرسان به صورت مداوم استفاده می کنند، پوستی شاداب و لطیف تر خواهند داشت.

ویژگی های بهترین کرم آبرسان پوست

برای انتخاب کرم آبرسانی مناسب با پوست خود، ویژگی های آن را بررسی کنید. بهترین آبرسان پوست دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • استفاده از بهترین کرم آبرسان باعث ایجاد جوش نمی شود.
  • دارای رنگ و بویی مناسب
  • دارای بافتی سبک و ظاهری کاملا یکنواخت
  • استفاده از بهترین کرم آبرسان باعث ایجاد کلاژن در پوست صورت می شود.
  • دارای بافتی سبک و ظاهری کاملا یکنواخت
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک

طرز استفاده از کرم آبرسان چگونه است ؟

آبرسان برای پوست های خشک
طرز استفاده از کرم آبرسان

استفاده نادرست از کرم آبرسان ممکن است کارایی واقعی و کیفیت اصلی آبرسان را نشان ندهد بنابراین برای استفاده از آبرسان ابتدا باید صورت را با استفاده از یک شوینده مناسب مثل میسلار واتر صورت با نوع پوست بشویید. سپس صورت را با یک حوله نرم، خشک نمایید. حال مقداری از کرم آبرسان را بردارید و به طور مساوی روی قسمت های مختلف صورت بزنید. (از این کرم آبرسان باید روی پیشانی، گونه ها، چانه، اطراف چشم و گردن بمالید.) سپس با انجام حرکاتی آرام در جهت بالا، کرم را جذب پوست کنید.

شناسایی یک محصول آبرسان

برای تشخیص این که محصول مورد نظر یک آبرسان است یا یک مرطوب کننده، باید به مواد تشکیل دهنده محصول توجه کرد. برای مثال در تهیه بیشتر آبرسان ها از موادی مانند هیالورونیک اسید، عسل، آلوئه ورا، لاکتیک اسید و … استفاده می شود، در حالی که در تهیه اکثر مرطوب کننده ها از موادی مانند روغن های معدنی (روغن بچه)، روغن های گیاهی (درخت چای) و… استفاده می گردد.
ذکر برخی نکات برای جلوگیری از کم آبی و خشکی پوست

علاوه بر استفاده از کرم آبرسان که برای انواع پوست جهت حفظ رطوبت پوست الزامی است، راهکارهای دیگری نیز برای جلوگیری از کم آبی و خشکی پوست وجود دارد که عبارتند از:

  • انتخاب شوینده مناسب با نوع پوست – در صورت انتخاب شوینده نامناسب با نوع پوست، خشکی پوست تشدید می شود.
  • پرهیز از شست و شو بیش از حد صورت
  • کاهش استرس
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد برای پوست مفید است
  • خوردن میوه ها و سبزیجات
  • پرهیز از شست و شو زیاد پوست با آب گرم
  • داشتن برنامه غذایی سالم

نتیجه گیری

کرم های آبرسان پوست از مواد مختلفی تهیه می شوند بنابراین انواع مختلفی دارند که افراد می توانند با توجه به نوع پوست خود، این محصولات را انتخاب و خریداری کنند.

بهترین کرم آبرسان پوست، محصولی است که با نفوذ به لایه اپیدرم پوست، موجب تغذیه و آبرسانی به پوست شود. آبرسانی به پوست در حقیقت رطوبت دهی به پوست محسوب می شود. هم چنین آبرسانی به پوست به صورت منظم و مناسب، به داشتن پوستی سالم، روشن و لطیف تر کمک زیادی می کند.

استفاده از بهترین کرم های آبرسان نه تنها چین و چروک های صورت را از بین می برد بلکه باعث جلوگیری از پیری زود رس می شود.

 

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

  • دسته بندی: نکات زیبایی

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات