استفاده از آبرسان در دوران بارداری

مدت زمان مطالعه 0,5 دقیقه

شاید حساس‌ترین دوران در زندگی هر خانمی دوران بارداری او باشد. فیزیک بدن یک زن در طول ماه‌های بارداری او مرتباً در حال تغییر است. بخش عمده این تغییرات روی پوست خانم باردار تأثیر می‌گذارد، چراکه جنین درحال‌رشد و تکامل مدام بزرگ‌تر شده و فشار وارده بر روی مادر به‌خصوص پوست ناحیه شکم بیشتر می‌شود. برخی تغییرات هورمونی هم در بدن یک زن باردار سبب خشک شدن پوست دست و صورت می‌گردد. پس رسیدگی و استفاده از کرم آبرسان در بارداری از مهم‌ترین فعالیت او در مراقبت از پوست خود است.

همواره زنان از انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها برای سلامتی و نشاط پوست خود استفاده می‌کنند. در این بین زنان باردار به هنگام استفاده از این کرم ها، بیشتر باید به مواد به کاررفته درون آن ها توجه کنند تا برای جنینشان خطرناک نباشد. مقصود از سلامت یک کرم، همان مواد به کاررفته در تولید آن کرم است . همان‌طور که می‌دانید کلیه مواد استفاده شده توسط مادر، از مواد غذایی گرفته تا کرم ها آغشته به پوست، به راحتی می تواند از طریق بدن مادر به جنین منتقل شود. پس دقت در مصرف هر ماده ای توسط مادرباردار بسیار مهم است. برخی از مواد به کار رفته درکرم‌ها به‌راحتی از طریق پوست وارد بدن شده و می‌توانند تأثیر مستقیمی بر سلامت جنین بگذارند. به همین علت پزشکان توصیه می‌کنند یک خانم در دوران بارداری خود به شکلی جدی مراقب استفاده از موادی نظیر کرم‌ها و رنگ مو و غیره باشد. پس باید از کرم های آبرسانی برای پوست استفاده کرد که شامل ترکیبات خطرناک برای جنین نباشند و علاوه بر آن همواره در این زمینه با پزشک خود مشورت کنند.

مزایای استفاده از کرم آبرسان در بارداری

استفاده از کرم آبرسان پوست برای خانم‌های باردار تأثیر بسیار زیادی در سلامت پوست آن‌ها خواهد داشت. پوست همه افراد در اثر چاقی و لاغری دچار صدماتی نظیر کشیدگی‌ها و در نهایت به‌وجودآمدن آثار زشت از ترک‌ها خواهد شد چراکه پوست حساس‌ترین ارگان بدن محسوب می‌شود و به‌راحتی هم می‌تواند آسیب ببیند. از آنجایی که پوست بدن پس از بارداری دچار حساسیت و خشکی می‌شود، استفاده از کرم های آبرسان در دوران بارداری به‌راحتی می‌تواند چنین مشکلاتی را رفع کند.

چنانچه بانوان در همین دوران بارداری به‌سلامت پوست خود اهمیت بدهند مطمئناً پس از زایمان نگرانی چندانی برای بازگشت زیبایی پوستشان نخواهند داشت. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کرم آبرسان مناسب در بارداری جلوگیری از ترک‌خوردگی پوست ناحیه شکم می‌باشد. هرچقدر شما پوست این ناحیه را مرطوب نگه دارید و از کرم های آبرسان به طور مرتب استفاده کنید در آینده‌ای نزدیک پس از زایمان عوارض کمتری از ترک‌ها را روی پوست شکم خواهید دید.

کرم آبرسان در دوران بارداری
مزایای استفاده از کرم آبرسان در دوران بارداری

معایب استفاده از کرم آبرسان در بارداری

مهم‌ترین و خطرناک‌ترین معایب استفاده از کرم‌ها برای زنان باردار تأثیر آن‌ها بر سلامت جنین است. از این دسته مواد خطرناک درون کرم ها می‌توان به محصولات حاوی رتینول و سالسیلیک اسید اشاره کرد. در این بین برخی از کرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌هایی بر روی جنین شده و خدایی نکرده سلامت او را به خطر بیندازد. به‌عنوان‌مثال چنانچه دوز ویتامین A مورد استفاده در کرم زیاد باشد می‌تواند سبب نقص جدی در قلب، نخاع شده و حتی سبب ایجاد نقص‌های مادرزادی گردد.

مثال دیگر ویتامین C موجود در اغلب کرم های مرطوب کننده و آبرسان است. همان‌طور که می‌دانید این ویتامین در شادابی و جوانی پوست بسیار مهم است. استفاده دوز بالا از این ویتامین می‌تواند سبب سقط جنین گردد. البته بارها گفته شده جذب این مواد از طریق پوست بسیار کم است ولی بااین‌وجود باید زنان باردار احتیاط کنند و هرگونه دارو و کرمی را بدون مشورت پزشک متخصص استفاده نکنند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان در بارداری

توجه کنید از برندهای کرم آبرسانی در دوران بارداری استفاده کنید که فاقد هرگونه مواد مضر و خطرناک برای جنین باشند؛ در واقع باید دنبال کرم آبرسانی باشیم که فرمولاسیون آن مختص برای همین دوران باشد. در حال حاضر شما به‌راحتی می‌توانید نزد پزشک متخصص بروید و او برای شما کرم آبرسان مناسب در دوران بارداری را تجویز کند. برای استفاده از این کرم‌ها بهتر است روزانه سه مرتبه آن را روی پوست خود به‌خوبی ماساژ داده تا جذب پوست شوند. در کنار استفاده از کرم های مرطوب‌کننده و آبرسان پیشنهاد می‌شود حتماً از کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست دست و صورت در این دوران هم استفاده شود.

به‌طورکلی بهتر است از موادی که سبب خشک شدن بیشتر پوست شما می شود، نظیر انواع صابون‌ و شوینده‌ خودداری کنید. در کنار استفاده از کرم های آبرسان مناسب پوست دوران بارداری می توانید از روغن‌های طبیعی نظیر روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کنجد و غیره هم جهت چرب نمودن پوست ناحیه شکم خود استفاده کنید.

آبرسان در دوران بارداری
نحوه استفاده از کرم آبرسان در دوران بارداری
کلام آخر

زیبایی و توجه به پوست همواره دغدغه زنان به‌خصوص خانم‌های باردار بوده است. توصیه پزشکان، خرید انواع کرم های آبرسان مخصوص دوران بارداری است تا کلیه نگرانی یک خانم باردار را به هنگام استفاده از کرم از بین ببرد. در حال حاضر برندهای زیادی از انواع کرم های مرطوب‌کننده و آبرسان توسط کارخانه‌های تولیدی کشورمان در اختیار مردم قرار گرفته که فاقد هرگونه مواد خطرناک شیمایی نظیر پارابن هستند و افراد می‌توانند با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنند. به‌هرحال یک خانم باردار در این دوران حساس از زندگی خود باید همواره مراقب سلامت خود و فرزند در راهش باشد. پس بهتر است قبل از مصرف هر دارو و یا کرمی حتماً با پزشک خود مشورت کند. همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله مراقبت از پوست برای زنان باردار بهترین راهکارها را برای شاداب ماندن پوست خود بیابید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات