نحوه انجام فیشیال صورت در خانه و مزایای آن

مدت زمان مطالعه 2,6 دقیقه

یکی از روش‌های پرکاربردی که از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند یا بروز آن را به تعویق می‌اندازد، فیشیال است. این روزها همه ما به‌نحوی در معرض آلودگی‌های محیطی قرار داریم که باعث می‌شود در اکثر موارد پیری زودرس را تجربه کنیم.

فیشیال صورت روشی برای پاکسازی، تغذیه و جوانسازی پوست است که می‌تواند احتمال بروز آسیب‌های محیطی به پوست را به حداقل برساند. در این مقاله از سینره به بررسی راه‌های فیشیال صورت در منزل و آموزش فیشیال صورت در خانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مراحل انجام فیشیال صورت در منزل

نحوه فیشیال صورت در خانه با توجه به نیاز پوستی هر فرد متفاوت است و نمی‌توان برای همه یک قانون تعیین کرد. مراحل انجام فیشیال صورت برای پوست معمولی در ادامه ذکر شده‌اند. با این حال نکات اختصاصی برای انواع پوست‌ها را هم مرور خواهیم کرد.

مراحل انجام فیشیال صورت در منزل

یک فضای آرامش‌بخش ایجاد کنید

فیشیال برای اینکه بتواند استرس یک روز سخت کاری را از تن شما بیرون کند، بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه است. اگر بتوانید این کار را در خانه انجام دهید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید.

برای شروع یک فضای آرامش‌بخش ایجاد کنید که بتوانید در آن ریلکس کنید. می‌توانید یک عود و چند شمع روشن کنید و یک موسیقی آرام پخش کنید.

صورت خود را تمیز کنید

فیشیال شامل مراحل پاکسازی پوست و تغذیه آن است تا در نهایت پوست جوان شود و مشکلات آن برطرف شود.

فرقی ندارد که آرایش دارید یا نه، با استفاده از مقداری میسلار واتر، صورت خود را پاک کنید. بهتر است پیش از انجام فیشیال، از هیچ یک از لوازم آرایشی و مراقبتی استفاده نکنید.

شیر پاک کن گیاهی سینره بهترین انتخاب است. این محصول که مانند میسلار واتر عمل می‌کند، می‌تواند با ایجاد رطوبت در پوست، آن را نرم و شفاف کند. همچنین فاقد الکل است و با مواد طبیعی موجود در ترکیباتش، آلودگی و آرایش را از منافذ پوست پاکسازی می‌کند.

شیر پاک کن گیاهی سینره

حالا باید صورتتان را با یک شوینده سبک مناسب نوع پوستتان بشویید. ژل‌ شستشوی صورت سینره مناسب پوست معمولی و خشک می‌تواند انتخاب خوبی باشد برای اینکه آلودگی‌ها را از پوستتان پاک کنید.

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست معمولی تا خشک سینره

مقداری از ژل را کف دستتان بریزید و ماساژ دهید تا کف کند. سپس کف را روی صورتتان بزنید و با نوک انگشتانتان به‌صورت دورانی و به‌آرامی صورتتان را ماساژ دهید.

برند سینره دو نوع شوینده برای انواع پوست خشک تا معمولی و پوست چرب تولید و روانه باز کرده است. هر دو نوع شوینده حاوی عصاره مورینگا است که از پوست در برابر آلودگی‌های هوا محافظت می‌کند. همچنین این شوینده‌ها چربی پوست را نیز متعادل می‌کنند.

شوینده پوست چرب برند سینره فاقد مواد صابونی و چربی است و فرمولاسیونی ملایم دارد تا به پوست آسیب نزند.

شوینده پوست چرب برند سینره

بخور صورت

باید با استفاده از یک دستگاه بخور یا به‌روش سنتی پوستتان را بخور دهید تا منافذتان باز شوند. این مرحله به پوستتان کمک می‌کند تا منافذ پوستتان راحت‌تر تخلیه شود و پوست را نرم‌تر می‌کند تا لایه‌های مرده پوست سریع‌تر از بین بروند.

توجه داشته باشید که دستگاه بخور را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که دچار سوختگی نشوید. اگر پوستتان حساس است، از این مرحله صرف نظر کنید. تنها کافی است یک حوله نخی تمیز را با کمی آب گرم خیس کنید و روی پوستتان قرار دهید. پس از مرحله بخور، پوستتان را آب سرد بشویید تا برای انجام مراحل بعدی آماده شود.

بخور صورت

پوستتان را لایه‌برداری کنید

این مرحله کاملا بستگی به شرایط و نوع پوستتان دارد. دستتان باز است که از لایه‌بردارهای شیمیایی یا مکانیکی استفاده کنید. لایه‌بردارهای شیمیایی با آنزیم‌هایی نظیر آلفاهیدروکسی اسید (AHA) یا بتاهیدروکسی اسید (BHA) گفته می‌شود که می‌توانند یک لایه‌برداری تخصصی‌تر انجام دهند.

کرم AHA برند سینره با لایه‌برداری ملایمی که انجام می‌دهد به از بین بردن چروک‌های سطحی کمک می‌کند. همچنین می‌تواند جای جوش و لک را تا حد زیادی کمرنگ‌تر کند.

این محصول بدون ایجا هیچ گونه التهابی پوست را از طریق تحریک چرخه نوسازی پوست لایه‌برداری و جوان می‌کند. از طرفی کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره فاقد عطر است که همین امر باعث می‌شود احتمال بروز حساسیت به آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره

اگر در روتین هفتگی پوست خود از محصولات دارای آلفاهیدروکسی اسید استفاده می‌کنید، بهتر است از این محصولات برای فیشیال خود استفاده نکنید و سراغ اسکراب‌ها یا لایه‌بردارهای فیزیکی بروید.

با این حال اسکراب‌ها لایه‌برداری خشن‌تری نسبت به آنزیم‌ها انجام می‌دهند و ممکن است احتمال بروز جوش را افزایش دهند. در این مرحله زیاده‌روی نکنید؛ زیرا هنوز مراحل زیادی برای انجام مانده و ممکن است زیاده‌روی در لایه‌برداری به سد حفظتی پوستتان آسیب بزند.

صورتتان را ماساژ دهید

تحریک عضلات صورت، بهبود خونرسانی، افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست از مزایای ماساژ صورت است. همچنین پس از ماساژ صورت، پوست آماده دریافت مواد مغذی برای بهبود است.

می‌توانید از روغن‌های سبک مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل و یا روغن بادام برای ماساژ استفاده کنید. مقداری از روغن را روی صورتتان بریزید و با نوک انگشتان به آرامی ماساژ را آغاز کنید. غلطک‌های ماساژ صورت و درمارولر می‌تواند گزینه مناسبی برای ماساژ صورت باشد. با این حال می‌توانید از ویدیوهای یوتیوب نیز برای انجام درست ماساژ بهره بگیرید.

صورتتان را ماساژ دهید

از ماسک‌های مغذی استفاده کنید

ماسک‌های پیل‌آف، ماسک‌های خانگی و ماسک‌های لاتکسی می‌توانند در این مرحله استفاده و موثر واقع شوند. ماسک‌های ورقه‌ای موجود در بازار هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا مواد مغذی را به پوستتان تزریق کند.

اگر می‌خواهید ماسک طبیعی و خانگی داشته باشید، به نوع پوستتان هم توجه کنید. برای اینکه از ماسک بیشترین تاثیر را بگیرید، دراز بکشید و ریلکس کنید. اجازه دهید تا ماسک برای مدت 20 دقیقه روی پوستتان باشد. سپس می‌توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید.

اگر می‌خواهید در خانه ماسک طبیعی درست کنید، نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

اگر پوست چرب و دارای آکنه و جوش دارید، ماسک‌های حاوی پودر زغال و خاک رس می‌تواند برای کنترل چربی پوستتان کمک‌کننده باشد. اگر پوست خشک و

حساس دارید، می‌توانید مقداری آووکادو در ترکیبات ماسک خود اضافه کنید. موادی نظیر آلوئه‌ورا و عسل می‌تواند برای تمام انواع پوست موثر واقع شود.

از ماسک‌های مغذی استفاده کنید

تونر بزنید!

با استفاده از یک پد سکه‌ای و مقداری تونر، باقی‌مانده ماسک را از پوستتان پاک کنید و مطمئن شوید منافذ پوستتان کاملا عاری از آلودگی است. توجه داشته باشید که تونر مورد استفاده در این مرحله باید فاقد الکل باشد.

در صورتی که تونر مورد استفاده شما دارای الکل باشد، از آنجایی که پوستتان در معرض لایه‌بردارها بوده، حساسیت، خارش و خشکی پوست را تجربه خواهید کرد.
لوسیون پاک‌کننده صورت سینره می‌تواند به‌عنوان تونر در مراحل فیشیال صورت در منزل مورد استفاده قرار بگیرد. این لوسیون مکمل فرایند پاکسازی صورت است و منافذ باز پوست را کوچک می‌کند.

همچنین لوسیون پاک‌کننده صورت سینره آرامش‌دهنده و التیام بخش نیز هست که از التهابات پس از لایه‌برداری پوست در فیشیال صورت در منزل جلوگیری می‌کند.

لوسیون پاک‌کننده صورت سینره

سرم آبرسان را فراموش نکنید!

الان تمام منافذ عاری از هرگونه آلودگی هستند و نیاز به آبرسانی دارند. از این رو استفاده از آبرسان ضروری است تا سلول‌ها جوان شوند. هیالورونیک اسید و ویتامین C بمب آبرسان هستند که می‌توانند سلول‌هایتان را جوان کنند.

فارغ از اینکه چه نوع پوستی دارید، استفاده از آبرسان در روتین شبانه و روزانه از واجبات است. حتی اگر پوست چربی دارید هم ممکن است دچار بی‌آبی (دهیدراتگی) پوست شوید و به آبرسان نیاز داشته باشید.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

آخرین مرحله از مراحل فیشیال صورت در منزل، استفاده از مرطوب‌کننده است تا مواد مغذی را درون منافذ محبوس کند. کرم مرطوب‌کننده مخصوص پوست چرب برند سینره می‌تواند انتخاب خوبی برای رطوبت‌رسانی به پوستتان باشد اگر پوست چربی دارید. کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب برند سینره می‌تواند منافذ باز پوست را تا حد زیادی کوچک کند.

. کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب سینره

کرم مرطوب‌کننده سینره برای پوست‌های خشک تا معمولی نیز تولید شده که حاوی روغن آرگان و روغن سبوس برنج است تا بتواند پوست را رطوبت‌رسانی و احیا کند. این محصول پوست را به صورت عمقی مرطوب می‌کند و دوام طولانی دارد.

کرم مرطوب‌کننده مخصوص پوست‌های معمولی تا خشک سینره

ضد آفتاب مهم است!

اگر قصد خروج از خانه را دارید، نیم ساعت الی بیست دقیقه قبل از خروج از ضد آفتاب قوی با SPF مناسب استفاده کنید. پس از انجام فیشیال و لایه‌برداری، پوستتان حساس شده و برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و حساس‌تر شدن پوست، بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید.

از آنجایی که کرم‌های ضد آفتاب رنگی، مقداری کرم پودر در ترکیباتشان دارند بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید. مقدار استفاده از کرم ضد آفتاب باید 2 انگشت کامل باشد و نیم ساعت الی بیست دقیقه پیش از خروج از خانه روی پوست زده شود.

ضد آفتاب بی‌رنگ سینره بهترین انتخاب برای چنین موقعیتی است. این ضد آفتاب‌ها برای انواع پوست و افراد مختلف تولید شده‌اند. بافت سبکی دارند، به سرعت جذب می‌شوند و همچنین محافظت بسیار بالایی دارند.

ضد آفتاب مخصوص پوست چرب برند سینره

مزایای انجام فیشیال در خانه

یکی از مزایای انجام فیشیال در خانه، صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. شما می‌توانید هر زمان که دوست دارید بدون معطل ماندن در اتاق انتظار، فیشیال را خودتان در خانه انجام دهید.

از طرفی هزینه فیشیال در کلینیک‌های زیبایی سر به فلک کشیده در حالی‌که شما با محصولات خیلی ارزان‌قیمت‌تر و مناسب‌تر نسبت به برندهای میلیونی می‌توانید پوستتان را فیشیال کنید.

از آنجایی که باید هر ماه دو بار، فیشیال را به‌صورت تخصصی انجام دهید، با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که هزینه این کار بسیار زیاد است. از این رو بهتر است در سال نهایتا 6-4 بار به کلینیک مراجعه کنید و باقی جلسات فیشیال را خودتان در خانه انجام دهید.

 

انجام فیشیال در خانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مشغله زیادی دارید و نمی‌توانید برای مدت طولانی خارج از محل کار خود باشید، فیشیال در خانه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد تا خستگی یک روز کاری سخت را از تن به در کنید.

همچنین افراد میانسال که توانایی حضور طولانی مدت در کلینیک‌های زیبایی را ندارند، می‌توانند از مزایای انجام فیشیال در خانه بهره‌مند شوند.

نکات انجام فیشیال متناسب با نوع پوست

پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم که در فیشیال، برخی مراحل ممکن است متناسب با پوست فرد حذف یا اضافه شود. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که مراحل انجام فیشیال صورت در منزل بسته به نوع پوست می‌تواند تغییر کند. فرقی ندارد فیشیال صورت در منزل انجام می‌شود یا در کلینیک؛ شما باید به‌خوبی نوع پوستتان را شناخته باشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

اساس فیشیال روی ۴ مرحله پاکسازی، لایه‌برداری، آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی و در آخر ماساژ بنیاد شده است. اگر هر یک از انواع پوست را دارید نکات زیر به شما کمک می‌کند تا فیشیال صورت در منزل به‌خوبی طی شود.

نکات انجام فیشیال متناسب با نوع پوست

روش فیشیال صورت در خانه برای پوست معمولی

پاکسازی، لایه‌برداری و آبرسانی در فیشیال برای پوست معمولی باید با موادی انجام شود که نه آن‌قدر قوی هستند که به پوست آسیب بزنند و نه آن‌قدر ضعیف که برای پوست هیچ فایده‌ای نداشته باشند.

دنبال محصولاتی باشید که برای پوست معمولی ساخته شده‌اند تا بهترین نتیجه را بگیرید. از ماساژ غافل نشوید که می‌تواند به جذب بهتر مواد به پوستتان کمک کند.

نکات فیشیال صورت در منزل برای پوست خشک

روش فیشیال صورت در منزل برای پوست‌های خشک، کار حساسی بوده و کمی متفاوت است؛ زیرا این نوع پوست‌ها ممکن است به هر ماده‌ای حساسیت بدهند. از این رو باید موادی را انتخاب کنید که دقیقا مطابق با نوع و نیازهای پوست حساس شما تولید شده‌اند.

پاکسازی و لایه‌برداری برای پوست‌های خشک و حساس باید به‌صورت ملایم انجام شود؛ اما مرطوب‌کننده و آبرسان باید قوی باشد. ماساژ این نوع پوست‌ها هم باید با ملایمت انجام شود تا پوست تحریک نشود.

نکات فیشیال صورت در منزل برای پوست چرب

پوست چرب، مقاوم‌تر از دیگر انواع پوست است و می‌تواند برای اینکه چربی پوستتان را متعادل کنید از لایه‌برداری عمیق بهره ببرید. پاکسازی برای این نوع پوست هم باید به‌صورت عمقی باشد تا منافذ به صورت کامل عاری از آلودگی شوند.

از ماسک‌های زغال و خاک رس برای پوست‌های چرب استفاده کنید تا چربی پوستتان متعادل شود. از آبرسان و مرطوب‌کننده غافل نشوید تا بتوانید مواد مغذی را درون منافذ صورتتان محبوس کنید. ماساژ هم برای جذب بیشتر مواد کمک‌کننده خواهد بود.

نکات فیشیال صورت در منزل برای پوست مختلط

برای پوست‌های مختلط شما باید یک پاکسازی عمیق در ناحیه بینی و پیشانی انجام دهید تا چربی نقاط T به خوبی رفع شود. سپس همین ناحیه T را با یک لایه‌بردار عمیق لایه‌برداری کنید و برای دیگر نقاط صورت از یک لایه‌بردار ملایم استفاده کنید.

آبرسان و مرطوب‌کننده هم طبق مراحل فیشیال برای هر نوع پوستی لازم است. در مرحله آخر، پوست را ماساژ دهید تا جریان خون در پوست بهبود پیدا کند.

مراقبت‌های قبل از فیشیال صورت در منزل

رعایت برخی نکات می‌تواند در نتیجه فیشال صورت در منزل تغییر چشمگیری ایجاد کند. نکات زیر را رعایت کنید تا از مزایای فیشیال بیشتر بهره‌مند شوید:

  • به‌مقدار کافی آب بنوشید تا پوستتان رطوبت کافی را داشته باشد
  • پیش از انجام فیشیال به هیچ وجه آرایش نداشته باشید
  • از محصولاتی که به آن‌ها حساسیت دارید، در فرایند فیشیال استفاده نکنید
  • پیش از انجام فیشیال صورت خود را اصلاح کنید. بهتر است این کار را با تیغ‌های مخصوص اصلاح صورت انجام دهید

مراقبت‌های پس از انجام فیشیال در خانه

علاوه‌بر قبل از فیشیال صورت در منزل، نیاز است کارهایی را جهت مراقبت از پوستتان پس از فیشیال انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. نکات زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد تا نتیجه بهتری بگیرید.

  • پس از انجام فیشیال صورت در منزل یا در کلینیک‌های زیبایی، از دستکاری کردن صورتتان بپرهیزید
  • 48 ساعت پس از انجام فیشال صورت در خانه، اجازه استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی را ندارید
  • یک تا دو روز پس از انجام فیشال صورت در خانه، ورزش ممنوع است؛ زیرا پوست حساس شده و تعریق به پوستتان آسیب می‌زند
  • تا دو هفته پس از انجام فیشیال صورت در منزل، از لایه‌بردارهای شیمیایی و مکانیکی استفاده نکنید
  • تا چند روز پس از انجام فیشیال صورت در خانه یا کلینیک‌های زیبایی، قرارگیری در معرض آفتاب ممنوع است؛ زیرا پوست بعد از انجام فیشیال حساس می‌شود
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را هم فراموش نکنید
  • لیزر، وکس و بند انداختن صورت تا مدتی پس از انجام فیشیال ممنوع است
  • پس از فیشیال صورت خود را ماساژ ندهید و در صورت شست‌وشوی صورت، با ملایمت این کار را انجام دهید

هنگام فیشیال در خانه چه کارهایی را نباید انجام داد؟

مراحل انجام فیشیال صورت در خانه، کمی متفاوت از فیشیال صورت در کلینیک‌های زیبایی است. در کلینیک‌های زیبایی تخلیه جوش نیز انجام می‌شود؛ اما شما به هیچ وجه نباید جوش‌های صورتتان را در خانه تخلیه کنید؛ خصوصا اگر آکنه شدید هورمونی دارید.

همچنین در شرایطی که جوش‌های شما شدید است، فیشیال را عمیق انجام ندهید؛ زیرا سد دفاعی پوستتان آسیب می‌بیند. در نتیجه این امر جوش‌ها و التهاب بیشتری را تجربه خواهید کرد که به‌راحتی هم از بین نمی‌روند.

سعی کنید مراحل فیشیال صورت در خانه را به مراحلی که در این مطلب گفتیم محدود کنید و سراغ موادی نظیر لایه‌بردارهای قوی‌تر نروید. لایه‌بردارهای قوی‌تر تنها زیر نظر متخصص قابل استفاده هستند و در صورتی که این کار را در خانه انجام دهید به پوستتان آسیب می‌زنید؛ اما در استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید در حد نیاز پوستتان به دفعات بیشتر از این محصولات استفاده کنید.

هنگام فیشیال در خانه چه کارهایی را نباید انجام داد؟

تفاوت فیشیال در منزل با فیشیال کلینیکی

فیشیال در منزل به مراتب مراحل ساده‌تری دارد و محصولات مورد استفاده برندهای چند میلیونی نیستند. اگر از محصولات ارزان‌قیمت و تقلبی موجود در بازار استفاده می‌کنید، توقع نتیجه خوبی نداشته باشید. این محصولات ممکن است به پوستتان آسیب بزنند. اگر می‌خواهید نتیجه‌ای که می‌گیرید به‌اندازه نتیجه یک فیشیال کلینیکی خوب باشد، از محصولات با کیفیت بالا استفاده کنید.

از دیگر تفاوت‌های روش فیشیال صورت در خانه با فیشیال کلینیکی می‌توان به بهتر بودن و حرفه‌ای بودن ماساژ صورت اشاره کرد. فردی که این کار را برای شما انجام می‌دهد، به‌صورت تخصصی برای ماساژ صورت آموزش دیده است.

از این رو ممکن است ماساژ خودتان اوایل شروع فیشیال صورت در منزل کمی پوستتان را تحریک کند. ویدیوهای یوتیوب می‌تواند کمک کند تا ماساژ فیشیال را به خوبی یاد بگیرید.

تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست

پاکسازی یکی از زیرشاخه‌های فیشیال است که در آن پوست به‌صورت سطحی پاکسازی می‌شود. برای پاکسازی پوست، از آنجایی که پاکسازی سطحی است، شما باید هر 2 الی 3 هفته یکبار پوست را پاکسازی کنید؛ اما از آنجایی که فیشیال کمی قوی‌تر عمل می‌کند، باید یک تا 2 ماه از زمان فیشیال قبلی گذشته باشد تا بتوانید برای این کار مجدد اقدام کنید.

از طرفی در فیشیال، ماساژ صورت با دست توسط متخصصان خبره و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود؛ ولی پاکسازی پوست شامل این مرحله نیست که به‌تبع از هزینه‌های پاکسازی پوست می‌کاهد.

فیشیال با داشتن مراحلی نظیر ماساژ می‌تواند باعث بالا بردن میزان گردش خون شود که این امر باعث سلامت بافت‌ها و بهبود جریان خون در صورت می‌شود. کل مدت فیشیال هم ممکن است یک تا 2 ساعت به طول بینجامد. در صورتی که این مدت در پاکسازی کمتر است. با این حال فیشیال در مدت زمان کوتاه‌تری نتیجه مطلوبی را ارائه می‌دهد.

تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست

عوارض احتمالی فیشیال صورت در منزل

اگر به نوع پوست خود آشنا نباشید و از محصولات پوستی درستی استفاده نکنید، عوارضی نظیر جوش و آکنه را شاهد خواهید بود. خشکی و خارش پوست از عوارض احتمالی فیشال صورت در منزل است که به‌دلیل استفاده از لایه‌‌بردارهای قوی بروز می‌کند. همچنین قرمزی و تحریک پوست ممکن است پس از انجام فیشیال صورت در خانه رخ دهد که به دلیل لایه‌برداری با محصولات قوی است.

بهتر است طبق نکاتی که پیش‌تر گفتیم، لایه‌برداری را انجام دهید. اگر خودتان جوش را تخلیه کنید، ممکن است اسکار روی پوستتان به وجود بیاید. اگر تا به حال فیشیال را انجام نداده‌اید، بهتر است این کار را برای اولین بار در کلینیک انجام دهید تا با مراحل آشنایی نسبی پیدا کنید و سپس خودتان این کار را در منزل انجام دهید.

سخن پایانی

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. اگر می‌خواهید از پیری پوستتان در سنین جوانی جلوگیری کنید، حتما فیشیال را در برنامه ماهانه روتین پوستی خود قرار دهید. فیشیال یک سرمایه‌گذاری روی طبیعی‌ترین و گران قیمت‌ترین سرمایه زیبایی شما، یعنی پوستتان است.

این کار نه‌تنها به داشتن پوستی بهتر به شما کمک می‌کند، بلکه به کمک آن می‌توانید خستگی یک ماه کاری سخت را از تن به در کنید. در کنار فیشیال، راه‌های درمان تهاجمی دیگر نظیر میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هم می‌تواند برای جوانسازی پوست به کار برود و موثر واقع شود.

سوالات متداول

هر چند وقت یک بار باید فیشیال را در منزل انجام داد؟

این امر کاملا بستگی به نوع پوستتان دارد. پوست‌های چرب باید هر یک ماه یک بار فیشیال انجام دهند. پوست‌های خشک، معمولی، حساس و مختلط باید هر 6 تا 8 هفته یک بار فیشیال پوست را در خانه انجام دهند.

آیا جوش‌های صورت با فیشیال در منزل از بین می‌روند؟

خیر. پیشنهاد می‌شود در خانه از لایه‌بردارهای ضعیف استفاده کنید تا پوستتان آسیب نبیند. طبق همین قانون جوش‌های سرسخت در برابر فیشیال خانگی مقاوم هستند. اگر فیشیال کلینیکی زیر نظر متخصص انجام دهید، نتیجه بهتری برای از بین رفتن جوش‌ها خواهید گرفت.

همچنین در صورتی که جوش‌های شما هورمونی است، بهتر است پیش از انجام فیشیال به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا وضعیت جوش‌هایتان بهتر شود.

آیا باید بلافاصله پس از فیشیال صورت را شست؟

خیر. بهتر است در روزی که فیشیال انجام داده‌اید، صورت خود را نشویید. فردای آن روز می‌توانید صورتتان را بشویید.

آیا می‌توان پس از فیشیال آرایش کرد؟

از فردای روزی که فیشیال انجام داده‌اید، می‌توانید آرایش کنید.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات