بهترین راه‌های درمان شوره سر

مدت زمان مطالعه 2,7 دقیقه

شوره یکی از مشکلات رایج پوست سر است که تاثیر منفی روی ظاهر افراد می‌گذارد. این عارضه که معمولا به‌صورت پوسته‌های سفید ریز و درشت میان مو‌های ما جا خوش می‌کند، به‌دلیل تغییرات هورمونی یا با شروع فصل‌های خشک، شدیدتر می‌شود و ممکن است منجر به خارش و ایجاد التهاب پوست سر یا ریزش پوست‌های مرده شود.

با توجه به اینکه شوره بلافاصله بعد از حمام هم روی مو‌ها مشاهده می‌شود، تاثیر منفی روی اعتماد‌به‌نفس افراد دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا با بررسی بهترین راه‌های درمان شوره سر به شما کمک کنیم خیلی سریع و راحت به درمان این عارضه بپردازید.

شوره سر چیست و علائم آن

شوره یک عارضه رایج پوستی است که به‌صورت پوسته‌های خشک، سفید و سبک یا پوسته‌های زرد و چرب به سر و مو‌های شما می‌چسبد و باعث ایجاد خارش و التهاب می‌شود.

این عارضه که به دلایل مختلف در سنین گوناگون رخ می‌دهد، مسری نیست و خطر خاصی برایتان ندارد؛ اما روی تمیزی و زیبایی مو‌های شما تاثیرگذار است و سرعت روند نکروز یا از دست رفتن سلول‌های بافت زنده پوست سر را افزایش می‌دهد.

پیش از شروع درمان بهتر است ابتدا با دلیل شوره سر و علائم این عارضه آشنا شوید تا با تشخیص به‌موقع بتوانید آن را برطرف کنید. رایج‌ترین علائم ایجاد این پوسته‌های سفید رنگ عبارتند از:

  • ریزش مو
  • احساس سوزش خفیف
  • احساس سفتی پوست سر
  • خارش و التهاب پوست سر
  • احساس زخم برداشتن یا جراحت سر
  • مشاهده تکه‌های چرب روی پوست سر

در صورت بروز شوره سر در نوزادان، کف سر آن‌ها پوسته پوسته می‌شوند. همچنین این عارضه با پوسته پوسته شدن پوست سر، مو‌ها، ابرو‌ها یا حتی ریش و سبیل مردان همراه است.

دلایل بروز شوره سر

قبل از اینکه به‌دنبال درمان شوره سر برویم بهتر است ابتدا با دلایل بروز این عارضه آشنا شویم. تشخیص دلایل احتمالی می‌تواند به حفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از مشکلاتی مثل ریزش مو یا التهاب و عفونت کمک کند.

دلایل بروز شوره سر

رایج‌ترین دلایل بروز شوره عبارتند از:

  • خشکی پوست کف سر: وقتی پوست کف سر خشک باشد، سلول‌های مرده خیلی راحت از آن جدا و باعث ایجاد شوره می‌شوند.
  • چربی پوست کف سر: چربی زیاد پوست سر بر رشد باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست تاثیرگذار است و باعث ایجاد شوره می‌شود.
  • شستن مو‌ها با شامپو به مقدار زیاد: شستشوی مکرر مو‌ها و استفاده از شامپو به مقدار زیاد، تعادل رطوبت و چربی پوست را به هم‌ می‌زند و پوسته‌های سفید رنگ را ایجاد می‌کند.
  • داشتن آلرژی: واکنش‌های آلرژیک به شامپو‌ها و محصولات آرایشی باعث تحریک پوست سر و ایجاد شوره می‌شوند.
  • وجود عارضه‌های پزشکی: یکی از دلایل ایجاد شوره، وجود بیماری‌هایی مثل درماتیت سبوره‌ای، اگزما یا پسوریازیس پوست سر است. درماتیت سبورئیک که روی بسیاری از مناطق پوست تاثیر می‌گذارد، بیش‎تر در پوست‌های چرب و تحریک‌پذیر قابل‌مشاهده است.
  • رشد قارچ مالاسزیا: این قارچ که در پوست سر همه افراد دیده می‌شود به‌دلیل استرس، تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی و بیماری رشد می‌کند و باعث ایجاد شوره می‌شود.
  • رشد مخمر به‎اندازه زیاد: تغییر در ترکیب میکروبی پوست با افزایش تعداد مخمر‌ها احتمال بروز این عارضه را افزایش می‌دهد.

راه‌های درمان شوره سر

دیدن شوره روی مو‌ها و لباس‌هایتان تاثیر منفی روی اعتماد‌به‌نفس شما می‌گذارد و با تحریک پوست سر و ایجاد خارش و التهاب باعث ناراحتی می‌شود.

با توجه به اینکه درمان قطعی شوره سر با استفاده از محصولات طبیعی و روش‌های خانگی امکان‌پذیر است، در ادامه تاثیر استفاده از انواع روغن‌ها و مواد غذایی مفید را برای از بین بردن این عارضه بررسی می‌کنیم که عبارتند از:

روغن درخت چای

روغن درخت چای با داشتن خواص ضدمیکروبی و ضد‌التهابی برای تنظیم ترشح چربی پوست مفید است و باعث از بین رفتن شوره‌های ناشی از قارچ و درماتیت سبوره‌ای می‌شود. البته بهتر است در افراد دارای پوست‌های حساس با احتیاط بیش‌تری استفاده شود.

برای درمان شوره روی سر می‌توانید روغن درخت چای را نیم ساعت قبل از حمام روی پوست سر و ریشه مو بگذارید. سپس ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید و بعد به حمام بروید. شما می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از این روغن استفاده کنید.

روغن درخت چای

روغن نارگیل

روغن نارگیل به‌عنوان بهترین درمان شوره سر خشک با آبرسانی به پوست باعث حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی آن می‌شود. همچنین با درمان اگزما‌های تقویت‌کننده شوره، از بروز مجدد این عارضه جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از این روش، مقدار مناسبی روغن نارگیل را روی پوست سر و ریشه‌های مو ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، آن را با آب ولرم بشویید. برای اثرگذاری بهتر می‌توانید از این روغن به میزان یک تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

روغن نارگیل

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از گیاهان مفید با قدرت آبرسانی بالا است که در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. ژل آلوئه‌ورا علاوه بر آبرسانی پوست سر و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، به رفع دائمی شوره سر و بهبود خارش ناشی از خشکی پوست یا پسوریازیس کمک می‌کند.

این گیاه می‌تواند خارش پوست سر را متوقف کند و باعث جلوگیری از التهاب و عفونت شود. برای مشاهده خواص بی‌نظیر ژل آلوئه‌ورا، این ماده را مستقیم روی پوست این ناحیه ماساژ دهید و بعد حدود نیم ساعت، آن را بشویید. برای اثرگذاری بهتر می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.

آلوئه‌ورا

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب، یکی از روش‌های طبیعی برای درمان شوره سر در پوست‌های چرب است که با تنظیم pH پوست باعث جلوگیری از رشد قارچ و باکتری می‌شود.

برای حفظ تعادل چربی پوست و از بین رفتن شوره‌ها می‌توانید چند قاشق سرکه را به شامپو اضافه کنید و کف سر را با آن ماساژ دهید. بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد مو‌هایتان را بشویید. شما می‌توانید از این ترکیب به میزان یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

سرکه سیب

امگا ۳

امگا ۳ یکی از اسید‌های چرب مفید برای پوست است که کمبود آن باعث خشکی کف سر و ایجاد شوره می‌شود. با مصرف مواد غذایی مفید مثل ماهی، گردو، دانه چیا و گیاه کتان می‌توانید کمبود امگا ۳ را برطرف کنید.

برای درمان شوره سر نیز روغن موجود در کپسول‌های امگا ۳ را خارج کنید و قبل از حمام به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته، آن را روی کف سرتان ماساژ دهید.

امگا ۳

ماست

ماست یک ماسک موی فوق‌العاده برای برطرف کردن علت شوره سر به روش خانگی است که بیش‌تر برای مو‌های چرب کاربرد دارد. برای شروع درمان مقداری ماست را روی پوست این ناحیه بگذارید و کف سرتان را ماساژ دهید. سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد مو‌هایتان را با آب ولرم بشویید. برای اثرگذاری بهتر، این کار را یک تا ۲ بار در هفته انجام دهید.

ماست

نمک

یکی از بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن قارچ‌های پوستی، نمک است که می‌توان از این ماده با روش‌های گوناگون برای درمان شوره سر به‌مدت یک تا ۲ بار در هفته استفاده کرد:

۳ قاشق غذاخوری نمک را در آب حل کنید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی سر ماساژ دهید.

مقداری نمک به شامپو اضافه کنید و با کنترل چربی پوست سر، به از بین بردن شوره‌ها در طولانی مدت کمک کنید.

مقداری نمک روی پوست سر بریزید و با دست مرطوب، کف سرتان را ماساژ دهید. این کار باعث کاهش پوسته‌های اضافی کف سر، باز کردن منافذ پوست، کنترل چربی و جذب رطوبت اضافه می‌شود.

۳ قاشق نمک را با یک قاشق آب یا ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه به ریشه‌های مو ماساژ دهید. سپس سر و موهایتان را با آب ولرم بشویید.

نمک

روغن زیتون

روغن زیتون با داشتن خواص ضد‌التهابی و مرطوب‌کننده، خشکی پوست را کنترل و به درمان شوره سر کمک می‌کند. از طرفی باعث تقویت فولیکول‌ها و جلوگیری از ریزش مو‌ها می‌شود.

برای مشاهده تاثیر بی‌نظیر استفاده از این روغن، یک شب قبل حمام حدود ۱۰ قطره از آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد مو‌هایتان را با شامپوی ملایم بشویید. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را هفته‌ای یک تا ۲ بار انجام دهید.

روغن زیتون

روغن کنجد

روغن کنجد با داشتن خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی از ایجاد عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند و یک درمان موثر برای از بین بردن شوره است. مقداری روغن کنجد را روی کف سر و ریشه مو‌ها بریزید و به‌مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. سپس با شامپو و آب ولرم مو‌هایتان را بشویید و این کار را یک تا ۲ بار در هفته تکرار کنید.

روغن کنجد

حنا

حنا که از قول قدیمی‌ها برای تقویت مو‌های سر کاربرد دارد، یک روش عالی برای درمان شوره سر در پوست‌های چرب است که حتی بعد از یک بار استفاده هم تاثیر فوق‌العاده خود را نشان می‌دهد.

برای استفاده از این روش، مقداری پودر حنا را با آب، مخلوط و در صورت تمایل کمی سدر و تخم مرغ به آن اضافه کنید. سپس خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست سر و مو‌ها قرار دهید و پس از ۲ تا ۳ ساعت، آن را بشویید.

حنا

آسپرین

آسپرین که در ترکیب شامپو‌های ضدشوره وجود دارد، حاوی سالیسیلیک اسید است و به رفع شوره سر (مخصوصا درماتیت سبورئیک) کمک می‌کند. برای شروع درمان می‌توانید قرص آسپرین را خُرد و آن را به شامپوی خود اضافه کنید تا در هر بار حمام، کف سر و مو‌هایتان را با آن شست‌وشو دهید.

آسپرین

جوش شیرین

جوش شیرین به‌عنوان یک لایه‌بردار ملایم، پوست سر را از سلول‌های مرده تمیز می‌کند و باعث درمان شوره سر و جلوگیری از ایجاد قارچ می‌شود. مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید، آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سر بگذارید و بعد مو‌هایتان را بشویید.

کافی است فقط یک بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید تا تاثیر بی‌نظیر آن را روی درمان شوره ببینید.

جوش شیرین

آب لیمو ترش

آب لیمو با داشتن اسید سیتریک یکی از بهترین مواد طبیعی برای تنظیم pH پوست سر است که با قارچ‌های تولید‌کننده شوره مبارزه می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد. تنها با یک بار استفاده در هفته می‌توانید چربی پوست این ناحیه را کنترل و تولید این پوسته‌های سفیدرنگ را مهار کنید.

برای استفاده از این روش کافی است آبِ لیموی تازه را بگیرید و آن را به همراه تفاله‌هایش روی کف سر و ریشه مو ماساژ دهید. سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد مو‌هایتان را با آب ولرم بشویید.

لیسترین

لیسترین که بیش‌تر به‌عنوان دهان‌شویه کاربرد دارد، از تاثیر بی‌نظیری بر درمان شوره برخوردار است و به‌عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده به از بین بردن قارچ‌ها و عفونت‌های ویروسی کمک می‌کند.

برای درمان شوره با این روش، یک تکه پنبه را به لیسترین آغشته کنید و آن را روی کف سرتان ماساژ دهید. سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد سر و موهایتان را بشویید. شما می‌توانید بین یک تا ۲ بار در هفته، این روش را امتحان کنید.

لیسترین

آویشن

آویشن یک گیاه مفید با خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است که به کاهش خارش و التهاب پوست سر کمک می‌کند. همچنین با کنترل چربی کف سر، در جلوگیری از ایجاد شوره موثر است.

چند قاشق غذاخوری آویشن را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب جوش دم کنید. سپس چای آویشن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه، مو‌هایتان را بشویید. توصیه می‌کنیم آویشن را ۲ تا ۳ بار در هفته طبق دستورالعملی که گفتیم، اجرا کنید.

آویشن

تخم‎مرغ

چربی موجود در زرده تخم‌مرغ، پوست سر را مرطوب و به درمان شوره سر و رفع خشکی پوست کمک می‌کند. برای استفاده از این روش، ۲ عدد تخم‌مرغ را به خوبی مخلوط کنید و آن را روی کف سر و ریشه مو‌ها ماساژ دهید. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، ناحیه مورد نظر را آب ولرم بشویید. شما می‌توانید یک تا ۲ بار در هفته این روش را امتحان کنید.

تخممرغ

سرکه سفید

سرکه سفید با داشتن خاصیت ضدقارچی به تنظیم pH پوست سر کمک می‌کند و یک روش مناسب برای درمان شوره است. یک فنجان سرکه سفید را با ۳ فنجان آب مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی سر ماساژ دهید. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را یک تا ۲ بار در هفته تکرار کنید.

سرکه سفید

سیب و پرتقال

مخلوط سیب و پرتقال، یک ماسک موی طبیعی برای درمان خانگی شوره سر است. برای استفاده از این روش، سیب و پرتقال رنده‌شده را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، آن را بشویید. یک بار در هفته می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.

سیب و پرتقال

سیر

سیر با داشتن خواص ضدباکتریایی در رفع شوره سر موثر است و باعث جلوگیری از تحریک پوست و کاهش التهابات می‌شود.

۲ قاشق غذاخوری پودر سیر را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و آن را به مدت ۴۰ دقیقه روی پوست سر قرار دهید. سپس مو‌هایتان را آب سرد بشویید. فقط کافی است یک بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید تا تاثیر فوق‌العاده‌ آن را ببینید.

پیاز

پیاز با داشتن خواص ضدمیکروبی به درمان شوره کمک می‌کند و باعث جلوگیری از ایجاد خارش و التهاب می‌شود. یک تا ۲ بار در هفته می‌توانید پیاز را رنده کنید و پوست سر و موها را با آب آن ماساژ دهید. سپس بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و بعد مو‌ها را با آب ولرم بشویید.

پیاز

روغن رزماری

روغن رزماری خاصیت ضدقارچی دارد و با جلوگیری از خشکی پوست سر، باعث حفظ رطوبت و کاهش التهاب می‌شود. برای از بین بردن شوره سر، روغن رزماری را با چند قطره سرکه مخلوط کنید و آن را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سر ماساژ دهید. پیشنهاد می‌دهیم ۲ تا ۳ بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

روغن رزماری

زنجبیل و چغندر قند

زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد و چغندر قند در حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد خشکی موثر است. برای درمان شوره سر با زنجبیل و چغندر، یک ماسک خانگی تهیه کنید و آن را به‌مدت یک شب روی پوست سر قرار دهید. روز بعد مو‌های خود را بشویید و برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را ۴ تا ۵ شب تکرار کنید.

اسپند

اسپند یک درمان طبیعی برای رفع شوره سر است که با داشتن خواص ضدعفونی‌کننده باعث کاهش خارش و جلوگیری از التهاب پوست می‌شود.

برای استفاده از این روش، کمی پودر اسپند را با آب مخلوط کنید و خمیر به‌دست‌آمده را به‌مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی مو‌ها بگذارید. این کار را یک تا ۲ بار در هفته انجام دهید تا به تدریج شوره مو‌ها از بین برود.

اسپند

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله با حفظ تعادل چربی پوست در درمان شوره موثر است و با قارچ‌های مولد آن مبارزه می‌کند.

برای استفاده از این ماده ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را در آب، خیس و صبح روز بعد تخم‌ها را آبکش کنید. بعد خمیر به‌دست‌آمده را به مدت ۳۰ دقیقه روی کف سر و مو‌ها ماساژ دهید. برای اثرگذاری بهتر، تخم شنبلیله را ۲ تا ۳ بار در هفته برای بهبود این عارضه استفاده کنید.

تخم شنبلیله

برگ ریحان

ریحان دارای خواص ضدباکتریایی است و به کاهش ایجاد شوره کمک می‌کند. برای استفاده از این گیاه بی‌نظیر، چند برگ ریحان را در آب بجوشانید و عصاره آن را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی مو‌ها ماساژ دهید. برای اثرگذاری بهتر، این روش را یک الی ۲ بار در هفته امتحان کنید.

برگ ریحان

پنیر

پنیر شور با داشتن ماهیت اسیدی به درمان شوره سر کمک می‌کند و ظاهر درخشان و زیبایی به مو‌هایتان می‌دهد. پنیر تخمیرشده را روی پوست سر بگذارید و پس از یک ساعت، آن را بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توانید این روش را یک تا ۲ بار در هفته تکرار کنید.

پنیر

عسل

عسل با داشتن خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی به لایه‌برداری ملایم پوست سر و حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند. همچنین با مرطوب نگه داشتن پوست، باعث جلوگیری از ایجاد خشکی می‌شود.

مقداری عسل ارگانیک و با کیفیت، تهیه و آن را با کمی آب گرم مخلوط کنید. سپس موی خود را مرطوب کنید و مخلوط آب و عسل را روی پوست سر ماساژ دهید. ۳ ساعت صبر کنید و بعد مو‌هایتان را با آب ولرم بشویید. برای اثرگذاری بهتر، این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

عسل

چای سبز

چای سبز با داشتن خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی به حفظ رطوبت سر و درمان خشکی پوست کمک می‌کند.

برای استفاده از این روش، مقداری چای سبز را در آب جوش دم کنید و کمی منتظر بمانید تا خنک شود. سپس این عصاره را به کف سر و ریشه مو‌ها ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. بهتر است هفته‌ای ۲ تا ۳ بار این روش را تکرار کنید.

چای سبز

رژیم غذایی مناسب برای درمان شوره سر

یکی از نکات مهم برای از بین بردن شوره، رعایت رژیم غذایی مناسب است. فردی که دچار این عارضه شده باید تا چند روز ۳ وعده، میوه‌های آبدار و تازه مصرف کند. برای مثال می‌تواند هلو، آناناس، سیب، گلابی و انگور بخورد. همچنین باید از مصرف موز، مرکبات و میوه‌های خشک یا کنسروشده جلوگیری کند.

مصرف غذا‌های نشاسته‌دار، پروتئینی و پرچرب را برای درمان شوره کف سر محدود کنید و به‌دنبال میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل‌های خام، دانه‌های جوانه‌زده و غلات سبوس دار (مخصوصا برنج قهوه‌ای و ارزن) بروید. همچنین تا جای ممکن از مصرف چاشنی‌ها، ترشی‌ها، شکر، چای و قهوه غلیظ و… خودداری کنید و برای تقویت مو‌ها، زینک، آهن، پروتئین، ویتامین ۱۲B و… را مصرف کنید.

آیا شوره سر موجب ریزش مو می‌شود؟

شوره به‌طور مستقیم تاثیری بر ریزش مو ندارد؛ اما خارش ناشی از آن با آسیب رساندن به فولیکول‌های مو باعث ریزش می‌شود. التهاب فولیکول‌ها نیز باعث ضعیف و نازک شدن موها و توقف رشد آن‌ها می‌شود.

چه زمانی باید برای درمان شوره سر به دکتر مراجعه کنیم؟

معمولا نیازی نیست برای درمان شوره به پزشک مراجعه کنید؛ مگر اینکه حساسیت بیش از حد پیدا کنید یا دچار علائمی مثل خارش و التهاب شدید شوید. در صورت مشاهده علائم اگزمای پوستی هم حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض عدم درمان شوره سر

در صورتی که درمان شوره روی کف سر را جدی نگیرید و از سلامت پوست و موی خود محافظت نکنید، ممکن است دچار عوارض زیر شوید:

  • خارش سر
  • ریزش مو‌ها
  • قرمزی و التهاب
  • خشکی و پوست پوست شدن کف سر و…

کلام پایانی

در این مقاله راجع به درمان قطعی شوره سر توضیح دادیم و بهترین روش‌های خانگی را بررسی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌دهیم درمان شوره سر را جدی بگیرید و به حفظ سلامت و زیبایی مو‌ها اهمیت دهید.

با کنترل شوره سر، پوست آن سالم می‌ماند و دچار عوارضی مثل خارش، التهاب یا ریزش مو نمی‌شود. از طرفی با درمان به‌موقع این عارضه از ایجاد دیگر بیماری‌های پوستی هم جلوگیری می‌شود. کاهش شوره سر به فرد کمک می‌کند تا از زیبایی مو‌های خود لذت ببرد و با اعتماد‌به‌نفس بیش‌تری در جمع حاضر شود.

 

سوالات متداول

آیا رفع شوره سر دائمی با ماست امکان‌پذیر است؟

بله شما می‌توانید از ماست به‌دلیل خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی آن به‌عنوان یک درمان خانگی موثر برای شوره استفاده کنید.

 

برای درمان شوره سر چرب چه کاری انجام دهیم؟

آلوئه‌ورا، سرکه سیب، آب‌لیمو و جوش شیرین برخی از موادی هستند که برای درمان این عارضه پیشنهاد می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات