درمان لک های پوستی

مدت زمان مطالعه 13 دقیقه

«لک‌های پوستی به سختی از بین می‌روند.» این یک حقیقت تلخ و در عین حال انکارناپذیر است. برای درک بهتر این موضوع، گذشته را مرور کنید. آیا می‌دانید این لکه‌ها از چه زمانی روی پوست‌تان ظاهر شدند؟ اکثر ما قادر نیستیم به این سوال پاسخ مشخصی بدهیم. چرا که لک‌های پوستی به تدریج ایجاد می‌شوند. در اوایل شکل‌گیری بی سر و صدا به نظر می‌رسند،کار از کار که گذشت، رخ نمایان می‌کنند. در این مرحله اگر بخواهید با آن‌ها مبارزه کنید به «ضد لک‌های پوستی» نیاز دارید. محصولاتی که خاصیت درمانی دارند، نحوه استفاده از آن‌ها با اصولی همراه است و برای اثربخشی‌شان باید کمی صبور باشید.

لک‌ها چطور و چرا ظاهر می‌شوند؟

فهرست مطالب

قبل از آنکه درباره کرم‌های ضدلک بخوانید تعریف‌ درستی از لک‌ها برای‌تان می‌‌نویسیم. هر تغییری که منجر به تفاوت رنگ پوست شود در دسته لک‌های پوستی قرار دارد. خال‌های مادرزادی، آثار ناشی از نفوذ اشعه‌های مضر نور خورشید به پوست و سایر نقاط تیره‌ای که به صورت مقطعی (بزرگ یا کوچک) روی پوست ایجاد می‌شود همگی لک هستند و با ضدلک‌ها درمان می‌شوند. حواس‌تان باشد که اگر لک‌های ایجاد شده بر اثر ابتلا به انواع بیماری است، ضدلک‌ها را می‌بایست پزشکان برای‌تان تجویز کنند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره لک‌های پوستی بخوانید می‌توانید اینجا مراجعه کنید.

کرم ضدلک
از بین بردن لک صورت

قبل از اقدام به از بین بردن لکه‌ها از صورت خود، آنها را به خوبی بشناسید.

لکه‌های صورت به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. این لکه‌ها را می‌توان به طور کلی در ۵ دسته قرار داد: کک و مک، جای آکنه، جای زخم، لکه‌های ناشی از افزایش سن و پیری، و نهایتاً ملاسما.

کک و مک: کک و مک واکنش طبیعی پوست ما به نور خورشید است و ممکن است از سنین پایین ظاهر شود.

جای جوش یا آکنه: اسکارهای ناشی از آکنه مواردی هستند که هنگام جوش زدن یا بعد از فروکش کردن آکنه پیدا می‌شوند.

لکه‌های پیری یا کبدی (ناشی از افزایش سن): لکه‌های پیری تیره‌تر از پوست اطراف خود هستند و با افزایش سن روی پوست ما ظاهر می‌شوند.

جای زخم: زخم‌هایی که به دلیل جراحت و کبودی روی پوست ما ایجاد می‌شوند می‌توانند به طور دائمی ردی از خود بر پوست بر جا بگذارند.

ملاسما: ملاسما رنگدانه ای است که به صورت لکه‌های قهوه‌ای تیره روی پوست ظاهر می‌شود.

نکته: بهترین راه مبارزه با هر نوع لکه صورت، در پیش گرفتن عادات خوب و مؤثر مراقبت از پوست است!

ضدلک‌ها چه کاربردی دارند؟

برای از بین بردن لک‌ها و نواحی تیره یا رنگی پوست، محصولی وجود دارد که بدون تعارف بهترین و مؤثرترین کرم برای رفع لکه‌های پوستی است. این محصول «کرم ضدلک» نام دارد. شما در هر سن و سالی باشید برای از بین بردن لکه‌های پوستی کهنه و عمیق صورت و بدن‌تان، به کرم «ضدلک» نیاز دارید. این کرم قدرت نفوذپذیری بالایی دارد و با رسوخ کامل به لایه‌های پایین‌تر پوست و مهار آنزیم تیروزیناز، رنگدانه‌های ملانین را کاهش می‌دهد. یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود و باید بگوییم برطرف کردن لک‌های پوستی شما در گرو تهیه آن است.

ضدلک‌ها از چه موادی تشکیل شدند؟

کرم‌های ضدلک برای اینکه بتوانند درست عمل کنند، نیاز به ترکیبات قوی دارند که کار لایه‌برداری و روشن کردن پوست را انجام دهد. بهترین آن‌ها دارای عناصر زیر هستند:

  1. یکی این مواد هیدروکینون است که به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان، چای و قهوه یافت می‌شود. مکانیسم اثر آن مهار تبدیل تیروزین به ملانین با مهار آنزیم تیروزیناز است. هیدروکینون همچنین به صورت مستقیم روی ملانوسیت‌ها اثر می‎کند و سنتز DNA  و RNA را مهار و ملانوزوم‌ها را تخریب می‌کند.
  2. کوجیک اسید یکی دیگر از مهارکننده‌های تیروزیناز است. این ماده را از قارچ‌های آسپرژیلوس یا پنی سیلیوم استخراج می‌کنند. استفاده از آن در ترکیبات کرم‌های ضدلک به همراه هیدروکینون مؤثر است.
  3. عصاره شیرین‌بیان هم از مواد تشکیل دهنده کرم‌های ضدلک محسوب می‌شود. معمولا بهترین کرم‌های ضدلک دارای این عصاره هستند. در آن ماده‌ای به نام گلابریدین وجود دارد که 50 درصد فعالیت آنزیم تیروزیناز را بدون ایجاد مسمومیت سلولی مهار می‌کند.
  4. ویتامین C هم پای ثابت کرم‌های ضدلک است. این ویتامین در مراحل مختلف اکسیداسیونِ سنتز ملانین دخالت کرده سبب از بین بردن رنگ‌دانه‌ها و روشن شدن پوست می‌شود.
  5. نیاسین آمید هم شکل دیگری از ویتامین B3 است که اثر روشن‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد.
  6. گلیکولیک اسید نیز در کرم‌های ضدلک اثر روشن‌کنندگی خوبی از خود به جا می‌گذارد.

نحوه استفاده از کرم‌های ضدلک

همان‌طور که گفته شد کرم‌های ضدلک بسیار قوی هستند. بنابراین شما نمی‌توانید با آن‌ها مانند کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده رفتار کنید. استفاده از آن‌ها در نواحی سالم و بدون لک پوست ممکن است به پوست آسیب وارد کند. بنابراین هر روز یا هر شب، مقداری از آن را تنها روی لکه‌های پوست بمالید. اگر در کنار ضدلک‌ها از کرم‌های روشن‌کننده هم استفاده کنید، بهتر و سریع‌تر جواب می‌گیرید. کرم‌هایی مانند ویتامین C تأثیر ضدلک‌ها را دو چندان می‌کنند. اگر در روز از این کرم‌ها استفاده می‌کنید، ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم‌ها به دلیل خاصیت لایه‌برداری که دارند، پوست شما را نسبت به نور خورشید و رادیکال‌های آزاد موجود در آن آسیب‌پذیرتر می‌کنند.

کرم‌های ضدلک چه نوع لک‌های پوستی را از بین می‌برند؟

هیدروکیون در ضدلک‌ها زمانی که به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند، پیامی را مبنی بر توقف تولید رنگدانه به مغز می‌فرستند. کوجیک اسید موجود در آن‌ها مانع از رسیدن رنگدانه به سلول‌های پوست می‌شود و عصاره شیرین‌بیان رنگدانه‌های اضافی را در سطح پوست جمع می‌کند و مانع از تجمع آن‌ها در یک نقطه می‌شود.

معرفی بهترین محصولات ضدلک

برای اینکه بتوانید با لک‌های پوستی مبارزه کنید، محصولات زیادی برای خرید وجود دارند. بهترین و مؤثرترین آن‌ها کرم‌های ضدلک و روشن کننده هستند. اگر نمی‌خواهید به طور همزمان از چند محصول برای رفع لک‌های پوستی کمک بگیرید، این کرم‌ها بهترین انتخاب خواهند بود. پس از آن وابسته به نوع لکی که دارید کرم‌های ویتامین C، آلفاهیدروکسی اسید (AHA) و کرم‌های روشن کننده SPFدار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حال فرق این کرم‌ها در چیست؟

  1. تفاوت کرم‌های ضدلک و آلفاهیدروکسی اسید : ضدلک‌ها کرم‌های ملایم‌تری نسبت به کرم‌های آلفاهیدروکسی اسید هستند. آلفاهیدروکسی اسیدها بیشتر برای برطرف کردن جاهای جوش و آثار مانده از آکنه‌ها استفاده می‌شوند. البته خاصیت ضدچروک هم دارند و از افتادگی و پیری پوست جلوگیری می‌کنند. این محصول خاصیت لایه برداری قوی دارد و حتما باید در کنار یک کرم روشن‌کننده استفاده شود.
  2. تفاوت کرم‌های ضدلک و ویتامین C : کار کرم‌های روشن کننده ویتامین C بیشتر پیشگیری از ایجاد لک و چین و چروک است تا درمان. این کرم‌ها پوست را تشویق به کلاژن‌سازی می‌کنند و با مهار تولید ملانین در پوست، از ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری کرده و آن‌ها را درمان می‌کند.
  3. تفاوت کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده با کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده مخصوص افراد بالای 40 سال : کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده بالای 40 سال محصولات قوی هستند که به رفع لک‌های ایجاد شده بر اثر اشعه‌های مضر نورخورشید کمک می‌کنند. اگر پوست صورت یا دست شما به این لک‌ها دچار شده بهتر است برای رفع آن‌ها از این کرم‌ها استفاده کنید.

سرم‌ها با کرم‌های ضدلک چه تفاوتی دارند؟

در جستجوی کرم‌های ضدلک، با محصولاتی به نام سرم ضدلک مواجه می‌شوید. عملکرد سرم‌ها هم مانند کرم‌هاست با این تفاوت که سبک‌ترند و اثربخشی سریع‌تری دارند. سرم‌ها بیشتر برای افرادی که دارای پوست چرب هستند توصیه می‌شود. چرا که موجب بسته شدن منافذ باز نمی‌شوند. افرادی که پوست بسیار خشک و حساس دارند باید محتاطانه از سرم‌ها استفاده کنند. یکی از عوارض رایج سرم‌ها خشک کردن پوست و پوسته پوسته کردن آن است. همچنین سرم‌های فاقد SPF هستند و در کنار استفاده از آن‌ها، مصرف کرم ضدآفتاب الزامی است.

معرفی بهترین کرم‌ها برای درمان لک‌های پوستی

برای اینکه بتوانید لک‌های پوستی را درمان کنید، پیشنهادات‌مان را برای‌تان می‌نویسیم:

  1. سرم پیگمنتا آردن: مجله الکترونیکی مهتاطب در سال 98 این سرم را بهترین محصول برای از بین بردن لک‌های پوستی معرفی کرد. سرم پیگمنتا دارای ترکیبات روشن کننده، آزلائیک اسید، الاژیک اسید، عصاره شیرین بیان، نیاسین آمید، ویتامین C، هیالورونیک اسید و لاکتیک اسید است که ضمن برطرف کردن لک‌ها از بروز مجدد آن‌ها هم جلوگیری می‌کند. این محصول به درمان انواع لک‌های پوستی ناشی از ملاسما، افزایش سن، اسکار قدیمی، کک ومک، جای جوش، کنتیگو و لک‌های ایجاد شده به دلیل اختلالات کبدی کمک می‌کند.
  2. کرم لایتنینگ درماتیپیک: این محصول فرمولاسیون فرانسوی دارد و حاوی آربوتین، سالیسیلیک‌اسید، کوجیک‌اسید و رزورسینول است. لایتنینگ در تیوب‌های 30 میلی‌لیتری عرضه می‌شود و نظرات کاربران سایت‌های خرید لوازم آرایشی و بهداشتی نشان می‌دهد نسبت به هزینه‌اش، زیاد به صرفه نیست.
  3. کرم ساین دیکالر ساین اسکین: در ترکیبات این کرم، عصاره شیرین بیان، لاکتیک اسید و بوتیل رزورسینول به منظور لایه‌برداری و درمان لک‌های پوستی به چشم می‌خورد. البته این محصول دارای خواص ضدآفتاب هم هست و مدعی است که می‌توان در روز (بدون استفاده از ضدآفتاب) نیز از آن استفاده کرد.
  4. کرم اینتنس ملا اسکین وان: این محصول هم فرمولاسیون فرانسوی دارد و تنها مخصوص شب‌ها است. لک‌های ناشی از بارداری، افزایش سن و اشعه‌های مضر نور خورشید را از بین می‌برد و مهم‌ترین ترکیبات آن آربوتین، ویتامین C و رتینول است.

معرفی کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده سینره

سینره در دسته بهترین تولیدکنندگان کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده قرار دارد. این برند پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش به فرمولاسیون‌های دقیقی برای انواع کرم‌های ضدلک خود رسیده است. ما مثل همیشه از طبیعت برای رفع مشکلات پوستی و مراقبت از شما الهام گرفتیم.

1-    معرفی کرم روشن‌کننده و ضدلک:

این کرم‌ها به درمان لک‌های کبدی، کک و مک و لکه‌های تیره ناشی از نور آفتاب کمک می‌کند. خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی دارد. پوست را برای ساخت کلاژن بیشتر و در حقیقت ترمیم و نوسازی آماده می‌کند. دشمن چین و چروک‌هاست و رطوبت‌رسان خوبی است. عصاره‌های توت، شیرین‌بیان، ویتامینC، ویتامینA، آلفا هیدروکسی اسید، ویتامین E، روغن کتان، گل مغربی و در آخر پروتئین هیدرولیز شده شیر به این کرم کمک می‌کنند تا نقش خودش را به درستی روی پوست شما ایفا کند.

ترکیبات دیگر موجود در این محصول شامل:

نوع ترکیبخاصیت
عصاره گیاه گاردن کرسآنتی اکسیدان قوی کاهش فعالیت ملانوسیت‌ها و تولید کم ملانین
عصاره هیدرولیز شده سویاجلوگیری از رشد و فعالیت ملانوسیت‌ها کاهش تولید رنگدانه در پوست آنتی اکسیدان و ضد التهاب
عصاره میترا کارپوسجلوگیری از تولید ملانین
گاما توکوفرول موجود در روغن سویاکاهش سنتز ملانین و در نتیجه روشن‌تر شدن پوست آنتی اکسیدان نوعی ویتامین E
ویتامین Cآنتی اکسیدان

2-     کرم روشن‌کننده ویتامین C، دشمن لک‌های پوستی

از سال 1912 با کشف ویتامین C این ماده اول به عنوان یک داروی عمومی، ارزان و در دسترس مورد استفاده قرار گرفت و سپس به ترکیب جدا نشدنی از مواد آرایشی و بهداشتی که خاصیت درمانی دارند، تبدیل شد. امروزه به این ویتامین، ویتامین معجزه‌گر نیز می‌گویند. تمام خواص آن را در کرم روشن‌کننده ویتامین C سینره، خلاصه کردیم. این محصول را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر رفع لک‌های پوستی به افزایش ساخت کلاژن در پوست و دیواره مویرگ‌ها، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افزایش رطوبت، ایجاد شفافیت و طراوت در پوست فکر می‌کنند.

بماند که جلوگیری از اکسیداسیون چربی‌ها، کاهش میزان ملانین ساخته شده در ملانوسیت‌ها، محافظت سلول‌ها از اثرات مضر رادیکال‌های آزاد، دیگر خواص این کرم است، فوایدی که در هیچ محصول دیگری به صورت یک‌جا پیدا نخواهید کرد.

کرم روشن‌کننده ویتامین Cسینره ترکیبات دیگری هم هست که در جدول زیر می‌خوانید:

نوع ترکیبخاصیت
اسکوربیل گلوکوزایدجلوگیری از تخریب ویتامین C به واسطه گلوکز کاهش تولید ملانین افزایش کلاژن سازی آنتی اکسیدان و ضد رادیکال‌های آزاد کاهش التهاب پوستیِ ناشی از نور خورشید
اسکوربیل پالمیتاتآنتی اکسیدان آزاد کننده ویتامین C درون سلول‌های پوست
روغن جوانه گندمسرشار از ویتامین‌های E،A وD آنتی اکسیدان روشن کننده رنگ پوست
روغن جوجوباخاصیت نرم‌کنندگی افزایش الاستیسیته پوست افزایش متابولیسم سلول‌های پوست ضد التهاب
روغن آووکادوسرشار از ویتامین E اثرات مرطوب‌کنندگی قوی روی پوست‌های خشک افزایش الاستیسیته پوست
آلانتوئینالتیام بخش قوی بهبود زخم‌ها ضدالتهاب نرم‌کننده بازسازی پوست
آلفاتوکوفرولآنتی‌اکسیدان قوی محافظت پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد مرطوب کننده و نرم کننده پوست

یک پیشنهاد ویژه:

اگر قصدتان از مصرف ویتامین C سینره، روشن کردن پوست است، می‌توانید آن را با کرم روشن کننده روز دارای SPF30 استفاده کنید تا اثربخشی‌اش دو چندان شود. اما اگر می‌خواهید با لک‌های پوستی مبارزه کنید بهتر است در کنار آن یک کرم ضد لک یا کرم آلفا هیدروکسی اسید هم داشته باشید.

3-     کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره:

برند سینره پس از سال‌ها تحقیق و بهره‌مندی از دانش تخصصی، اسید سیتریک را از لیمو و اسید تارتاریک را از انگور استخراج کرد و با عصاره‌های مشتق میوه گل ساعتی و آناناس آمیخت تا محصولی که تولید می‌کند یک لایه‌بردار قوی، از بین برنده لکه‌ها و جای جوش، رطوبت‌رسان، آنتی اکسیدان و روشن کننده پوست باشد. این محصول سرعت نوسازی پوست را افزایش می‌دهد، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند و پوستی شفاف، نرم و لطیف تحویل‌تان می‌دهد. به یاد داشته باشید برای مصرف آن پوست‌تان باید کاملا تمیز باشد. هر شب مقداری از این کرم را روی نواحی دلخواه ماساژ دهید و شاهد اثربخشی آن باشید.

4-     کرم روشن‌کننده دارای SPF30:

نور خورشید و رادیکال‌های آزاد موجود در آن مهم‌ترین عامل ایجاد لک‌های پوستی است. محققان می‌گویند اگر روزانه بیش از 10 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید پوست شما حتما آسیب خواهد دید. محصولی که به شما معرفی می‌کنیم یک ضد آفتابِ روشن کننده است. عصاره‌های سویا، گل راعی، عشقه، آرنیکا، شاه‌بلوط هندی، برگ مو، مجموعه‌ای از آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی و فیلترهای ضد آفتاب در ساخت بی نقص‌ترین کرم روشن کننده دارای SPF30، به ما کمک کردند.

محافظت و افزایش سرعت گردش خون در پوست، کاهش اکسیداسیون و مواد زائد پوست از وظایف این محصول است. راستی زمان استفاده از این محصول صبح‌هاست. در صورتی که زیاد در معرض نور خورشید قرار دارید، استفاده از این محصول را روزانه، چندین نوبت، توصیه می‌کنیم.

5-     کرم ضدلک و روشن کننده افراد بالای 40 سال:

مکانیسم اثر این محصول، کاهش لک‌های تیره ایجاد شده در اثر افزایش سن و کمرنگ شدن تدریجی لک‌های ناشی از آفتاب است. حاوی گاما توکوفرول با خاصیت روشن‌کنندگی و ضد التهاب است. تولید آنزیم تیروزیناز را کاهش داده و از سنتز رنگدانه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین به منظور از بین بردن لک های دست، صورت، گردن و سینه استفاده می‌شود. برای دست یافتن به نتیجه قطعی، استفاده از کرم روشن کننده SPF30 همزمان با این محصول، الزامی است.

درمان‌های تهاجمی برای از بین بردن لک‌های پوستی

پس از آشنایی با ساز و کار بهترین کرم‌های ضدلک، به درمان‌ تهاجمی لک‌های پوستی می‌رسیم. درمانی که با تشخیص پزشکان متخصص تجویز می‌شود و معمولا برای برطرف کردن لک های حاصل از افزایش سن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش معروف، «لیزردرمانی» است. پزشکان برای برخی از لکه‌هایی که می‌دانند با کرم‌های ضدلک از بین نمی‌رود، این شیوه را پیشنهاد می‌کنند. این روش حتی می‌تواند لک‌های مادرزادی را هم از بین ببرد. باید بدانید لیزردرمانی یک راه درمانِ قطعی نیست و ممکن است پس از استفاده از آن، لکه‌ها دوباره پدیدار شوند. در خوشبینانه‌ترین حالت 4 الی 5 مرتبه باید تکرار شود و دوره نقاهت نسبتا طولانی دارد.

لک های پوستی
کرم ضدلک

درمان‌های خانگی لک‌های پوستی

در بندهای پایانی این مقاله، می‌خواهیم به موضوعی اشاره کنیم که مورد علاقه خانم‌های جستجوگر است. آن‌ها همیشه استفاده از مواد گیاهی و طبیعی را برای درمان همه دردها، به عنوان یک روش چالش برانگیز می‌پسندند. اما در واقع این روش‌ها معمولا به درمان لک‌های پوستی کمکی نمی‌کند. در خوشبینانه‌ترین حالت هیچ اثری روی آن‌ها نمی‌گذارند. رایج‌ترین‌شان استفاده از گلاب برای از بین بردن لک‌های پوستی است. کرم‌هایی که در بازار عرضه می‌شود حاوی ده‌ها ماده‌ای است که با تأثیر روی پوست می‌توانند لک‌ها را کمرنگ‌تر کند. حالا شما از گلاب توقع دارید لکه‌هایی که بر اثر اشعه‌های قوی و مضر خورشید یا بر اثر عوامل محیطی و شیمیایی دیگر تولید شدند را از بین ببرد؟

روش دیگر استفاده از ژل آلوئه‌ورای طبیعی به همراه روغن ویتامین E است. این روش هم کمک چندانی نمی‌کند حتی ممکن است ژل آلوئه‌ورای خام پوست شما را تحریک کند.

لطفا شیوه‌ای که در این بند به شما معرفی می‌کنیم، امتحان نکنید! مالیدن پوست پرتقال به قسمت‌های تیره پوست! این کار باعث می‌شود الکل موجود در پوست پرتقال، پوست شما را نابود کند.

درمان‌های خانگی مؤثر در کنار استفاده از کرم‌های ضدلک

یک درمان خانگی مؤثر برای از بین بردن لک‌های پوستی، نوشیدن آب فراوان در کنار انواع کرم‌های ضدلک است. در مرحله بعد می‌توانید مرتب پوست خود را بخور دهید تا منافذ آن باز شود. در این صورت ضدلک‌ها بهتر اثر می‌کنند.

استفاده از دوغ برای رفع کک و مک صورت

کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید تا لکه‌های صورت خود را از بین ببرید. یکی از بهترین روشها این است که از دوغ، ماست و پیاز استفاده کنید. می‌توانید دوغ یا ماست را مستقیماً روی پوست خود بمالید، بگذارید ده دقیقه بماند و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید. هر دوی اینها حاوی اسید لاکتیک هستند که می‌توانند به کم‌رنگ شدن کک و مک کمک کنند. اگر می‌خواهید از پیاز استفاده کنید، یک برش از پیاز خام را روی صورت خود بگذارید. پیاز به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود که کک و مکهای پوست شما بی‌رنگ شوند.

کرم‌های موضعی رتینوئید نیز برای بیرنگ شدن کک و مک صورت شما مؤثر هستند، با این حال، توصیه می‌شود که قبل از استفاده از این نوع کرم‌ها، حتماً با متخصص پوست مشورت کنید.

نکته: اگر کک و مک صورت شما همچنان مقاوم است و با استفاده از درمان‌های خانگی و کرم‌ها نتوانستید آنها را رفع کنید، می‌توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا با لیزر درمانی کک و مک صورتتان را درمان کند.

استفاده از خیار برای زدودن لکه‌های ناشی از افزایش سن

درست مثل سیب‌زمینی، خیار نیز دارای آنتی‌اکسیدان و مولتی‌ویتامین است و می‌تواند برای بهبود لکه‌های تیره و جای آکنه مورد استفاده قرار گیرد. خیار را به صورت ورقه‌های نازک برش داده، به مدت ۲۰ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و سپس پوست خود را بشویید.

نکته: اسکراب بلغور جو دوسر برای لایه برداری و پاک‌سازی سلول‌های مرده پوست و همچنین برای کاهش تیرگی لکه‌های پوستی بسیار عالی است. بلغور جو دوسر را با عسل و شیر مخلوط کنید و بر صورت خود بگذارید تا خشک شود.

استفاده از لیمو برای از بین بردن لکه‌های آکنه

اگر در حال حاضر جای چند آکنه روی صورتتان مانده، می‌توانید از لیمو استفاده کنید.

لیمو یک ماده روشن کننده عالی برای پوست است. لیموی تازه را با نوک انگشتان یا با استفاده از کمی پنبه روی جای آکنه بمالید. بگذارید ده تا پانزده دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. کافی است که این کار را یک بار در روز انجام دهید؛ تأثیر معجزه‌آسای آن را خواهید دید و با جای جوش روی صورتتان خداحافظی خواهید کرد. نکته جالب‌تر اینکه اگر آب لیمو را با روغن ویتامین E مخلوط کنید می‌توانید خیلی زودتر از لکه‌های ناشی از آکنه خلاص شوید.

نکته: اگر روی صورت خود یک برجستگی کوچک قرمز مشاهده کردید، باید بدانید که این علامت شروع آکنه است. در این حالت استفاده از روغن درخت چای بسیار مؤثر است. می‌توانید این روغن را روی برجستگی قرمز بمالید تا از بر جا ماندن اثر آن آکنه روی پوست خود جلوگیری کنید.

خلاصه، افرادی که لک‌های تیره روی پوست‌شان دارند، در روتین پوستی خود به یکی از کرم‌های درمانی، حتما، نیاز خواهند داشت. آن‌ها بسته به نوع لکی که دارند، می‌توانند یکی از کرم‌های ضدلک و روشن کننده، AHA، کرم‌های روشن‌کننده دارای SPF، کرم‌های ویتامین C و ضدلک‌های مخصوص افراد بالای 40 سال را استفاده کنند. این کرم‌ها تنها باید روی لک‌ها و قسمت‌های تیره پوست مالیده شوند و چون خاصیت لایه‌برداری دارند، استفاده از آن‌ها، در روز بدون مصرف ضدآفتاب، ممکن است برای پوست دردسر ایجاد کند.این محصولات به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا پوست دلخواه‌شان را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات