ویژگی های یک ضد آفتاب مناسب

مدت زمان مطالعه 5,8 دقیقه

ویژگی های یک ضد آفتاب مناسب

در دنیای امروز کمتر کسی رو می بینیم که ندونه تابش مستقیم نور خورشید روی پوست چه زیان هایی به همراه داره.

همه ما می دونیم که اشعه های خورشید باعث التهاب، سرخی، آفتاب سوختگی، پیری پوست، ایجاد کک و مک و در نهایت باعث ایجاد سرطان ها پوستی می شن و کیه که این رو بخواد؟!

راه های مختلفی برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب وجود داره، مثل استفاده از کلاه، عینک، پوشاندن پوست با لباس های بلند و مهم تر از همه استفاده از کرم ضد آفتاب. انواع بی شماری از کرم های ضدآفتاب وجود دارند، اما مهم اینه که بتونیم یک کرم ضد آفتاب خوب، مناسب و موثر برای خودمون انتخاب کنیم و لازمه اش اینه که با اصطلاحات مربوط به ضدآفتاب ها آشنا باشیم.

به SPF ضد آفتاب توجه کنید

SPF مخفف Sun Protection Factor است که به معنی فاکتور محافظت از نور خورشید می باشد. این عدد میزان محافظت کرم های ضدآفتاب را در برابر نور خورشید نشان می دهد؛ مثل SPF 40, SPF 30 SPF 60 و … هرچه این عدد بزرگتر باشد نشان دهنده این است که ضدآفتاب شما قدرت حفاظت بیشتری در برابر پرتوهای خورشید دارد. اما نکته قابل توجه این است که SPF کرم ضد آفتاب تنها میزان محافظت در برابر پرتوهای UVB را نشان می دهد و عامل دیگری نشان دهنده میزان محافظت از پوست شما در برابر پرتوهای UVA است. UVB تنها به سطح پوست نفوذ می کند و عامل آفتاب سوختگی، سرخی و التهاب پوست می باشد.

ضدآفتاب هایی را انتخاب کنید که دارای حداقل SPF30 باشند.

PA ضد آفتاب

ممکن است روی بسته بندی بعضی از ضد آفتاب ها عبارت PA را دیده باشید. PA میزان محافظت از پوست شما را در برابر پرتوهای UVA نشان می دهد. معمولا PA با این شکل ها نمایش داده می شود:

  • PA+
  • PA++
  • PA+++

مشخصا هرچه میزان پلاس های PA بیشتر باشد، بیشتر در برابر UVA در امان خواهید بود. UVA به لایه های عمقی و زیرین پوست نفوذ می کند و عامل پیری پوست، چین و چروک، تیرگی پوست و ایجاد سرطان های پوستی مانند ملانوما می باشد. ضدآفتاب هایی را انتخاب کنید که دارای استاندارد PA حداقل 3PLUS باشند.

طیف گسترده یا broad-spectrum در کرم ضد آفتاب

طیف گسترده به معنای قابلیت محافظت ضدآفتاب در برابر پرتوهای UVA و UVB می باشد.

کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید که دارای طیف گسترده باشد

فاقد پارابن بودن کرم ضد آفتاب

عامل مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که کرم های ضد آفتابی را انتخاب کنید که فاقد پارابن باشند. پارابن ها در گروه مواد نگهدارنده طبقه بندی می شوند و علی رغم آنکه دارای خواص آنتی باکتریال هستند و از رشد میکروب ها در فرآورده های گوناگون جلوگیری می کنند؛ برای پوست مضر هستند و سبب ایجاد حساسیت، سوزش و التهابات پوستی می شوند. از کرم هایی استفاده کنید که بجای پارابن از نگهدارنده های مناسب در آنها استفاده شده باشد.

و نکته آخر اینکه ضدآفتاب هایی را انتخاب کنید که فاقد پارابن باشند…

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات