وبلاگ رسمی

محصولات آرایشی - بهداشتی سینره

اسرار روزه داری

اسرار روزه داری!

اگه می ترسین توی ماه رمضون مریض بشین یا گرسنگی و تشنگی خیلی بهتون فشار بیاره حتما این نکته ها رو بخونید و رعایت کنید. حرف اول اینکه بهتره روزه گرفتن بدون سحری رو به کل فراموش کنیم و حتما هر طوری که هست سحری بخوریم. چرا؟! چون معده قراره که برای یه مدت خیلی طولانی خالی بمونه و بدن برای اینکه انرژیش رو برای کارهای روزمره بدست بیاره نیاز به کالری داره. وقتی که سحری نخوریم حالت هایی مثل ضعف، سرگیجه، حالت تهوع و عدم تمرکزسراغمون میاد. باید سعی کنیم برای سحری غذاهایی بخوریم که ویتامین، پروتئین وانواع مواد معدنی و مایعات رو شامل بشه. خوردن غذاهای دیر هضم (نه لزوما چرب وسنگین!) بهمون کمک می کنه در طول روز حال بهتری داشته باشیم.کربوهیدرات‌های مرکب وسبزیجات پخته و خام، نان‌های سبوس‌دار، انواع مغزها و آجیل به مقدار کم، شیر وپنیر و ماست، سالاد با روغن زیتون و آبلیموی تازه و گردو، حلیم و سینه مرغ، سوپ وآش‌هایی که حبوبات زیادی دارند، این ها همه غذاهایی هستند که هم از افت قند جلوگیری می کنن هم اینکه شدت گرسنگیمون رو کم میکنن. آخر سحریتونم برای اینکه توطول روز زیاد تشنتون نشه بهتره آب لیمو ترش تازه بخورید. حالا میرسیم به افطار؛ ممکنه گرسنگی خیلی بهمون فشار بیاره و موقع افطار خیلی هول بشیم! اما بهتره به خاطر سلامتیمون هم که شده خودمون رو کنترل کنیم وافطار رو اول با مایعات گرم و بعدش با غذاهای سبک شروع کنیم. غذاهایی مثل نون، پنیر، سبزی و سوپ خیلی برای افطار مناسبن. صبر کنین هنوز تموم نشده که! بعد از یه وقفه ی خیلی کوچیک حالا بهتره که شام بخوریم. برای شام فکر غذاهای سرخ شده یا چرب و شیرین و پر ادویه رو بهتره از سرتون بیرون کنید؛ چون با این غذاها تشنه تر میشید و روزه گرفتن براتون سخت تر میشه. غذاهایی که حاوی گوشت، مرغ، حبوبات، سبزیجات، لبنیات و نون های سبوس دار مثل سنگک هستن میتونن بهترین انتخاب برای شام باشن. امیدوارم با رعایت این نکته ها روزه گرفتن براتون شیرین تر از قبل بشه. راستی موقع دعا کردن ما رو فراموش نکنید.

نظرسنجی