خشک کردن مو

مدت زمان مطالعه 4,6 دقیقه

شاید تا به حال بار‌ها از خود پرسیده باشید که بهترین روش برای خشک کردن مو‌ها چیست و چگونه می‌توان بدون آسیب رساندن به مو آن‌ها را خشک کرد. روزانه به طُرُق مختلف باعث می‌شویم موهایمان آسیب ببینند. ممکن است شنیده باشید که دوش گرفتن با آب داغ در هر روز باعث آسیب زیادی به مو می‌شود. برای حفاظت از مو و حفظ سلامتی آن فرآیند خشک کردن مو‌ها نباید نادیده گرفته شود. اگر موها به طور صحیح خشک نشوند، دچار آسیب‌های فراوانی از جمله خشک شدن، شکسته شدن و بد حالت شدن می‌شوند. خشک کردن مو‌ها اهمیت بالایی در مراقبت از مو دارد که نباید از آن غافل شد.

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که برای خشک کردن مو‌ها چه روشی را انتخاب کنیم؟ واضح‌‌ترین پاسخ به این سؤال خشک شدن به وسیله‌ی هوا و به صورت طبیعی می‌باشد. ممکن است این روش مفید‌‌ترین روش خشک کردن مو باشد اما مطمئناً بهترین راه‌حل نیست. در واقع آنچه که به عنوان سالم‌‌ترین راه برای خشک کردن مو در نظر گرفته می‌شود، ‌‌ترکیبی از روش خشک کردن به وسیله‌ی هوا و استفاده از سشوار می‌باشد.

ممکن است در توصیه‌هایی که در مورد مراقبت از مو شنیده باشید، درباره‌ی خشک کردن مو به وسیله‌ی سشوار و معایب آن به شما هشدارهایی داده باشند، اما این روش زمانی که با خشک کردن مو با استفاده از هوا ‌‌ترکیب شود و از راه درست آن انجام شود، می‌تواند علاوه بر حفظ سلامتی و زیبایی موهای شما، بسیار مفید هم باشد.

خشک کردن مو
روش‌های اصولی خشک کردن مو

بهترین روش برای خشک کردن مو چیست؟

برای حفاظت از مو در برابر آسیب‌ها باید سعی کنیم درست‌‌ترین روش را برای خشک کردن مو‌ها انتخاب کنیم.‌‌ترکیب دو تکنیک مختلف برای خشک کردن مو‌ها نتایج خوبی به شما خواهد داد. خشک کردن موها طبق عادات روزانه و با روش‌های غلط آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه استفاده‌ی درست از سشوار می‌تواند موهایی سالم را به شما هدیه دهد و در عین حال مراقبت از مو نیز به خوبی انجام شده باشد.

در ابتدا به چند اشتباه رایج اشاره می‌کنیم که اغلب در زمانی که می‌خواهیم موهایمان به صورت طبیعی به وسیله‌ی جریان هوا خشک شوند، رخ می‌دهند. این اشتباهات باعث می‌شود موهایمان مجعد و بد حالت شوند و یا آسیب ببینند.

· اگر موهای شما بلند و سنگین می‌باشد، استفاده از این روش (روش طبیعی) ممکن است باعث کشش موها، فشار بر ریشه‌ی مو و و در نهایت می‌تواند باعث شکستگی و نازک شدن آن شود.

· برای حفاظت از مو سعی کنید با موهای خیس نخوابید، زیرا موهای مرطوب بسیار آسیب‌پذیرتر از موهای خشک است. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب از خشک بودن موها مطمئن شوید.

· از استفاده از کرم‌ها و ژل‌های خشک‌ کننده بر روی موها جلوگیری کنید. زیرا این مواد علاوه بر اینکه کمکی در مراقبت از مو نمی‌کنند، بلکه ممکن است موهای شما را چرب و کثیف کنند.

· درست است که استفاده‌ی بیش از حد از محصولات بهداشتی و آرایشی برای مو ضرر دارد، اما سعی کنید حداقل از یک محصول مناسب و متناسب با موهای خود برای حفاظت از موی خود استفاده کنید.

خشک کردن مو
خشک کردن مو با سشوار

چگونه می‌توانم به طور موثر و امن از سشوار استفاده کنم؟

همانطور که بیان شد، بهترین راه برای خشک کردن موهای شما بدون آسیب، استفاده‌ی ‌‌ترکیبی از خشک کردن هوا به وسیله‌ی هوا و سشوار است. حال باید دید که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که از سشوار خود به درستی استفاده می‌کنید؟ همه چیز بستگی به فاصله‌ی قرارگیری سشوار با مو‌های شما و میزان گرمای مورد استفاده دارد. ممکن است به نظر پیچیده باشد، اما با پیروی از این مراحل ساده، می‌توانید این تکنیک را به سرعت انجام دهید و در مراقبت از مو‌های خود کوشا باشید.

1. پس از شستشوی موهایتان اجازه دهید تا به میزان 75 درصد از آن به وسیله‌ی هوا خشک شود. مدت زمان این کار در افراد مختلف متفاوت است و به طول و ضخامت موهای فرد بستگی دارد.

2. سشوار خود را روشن کنید و درجه‌ی آن را روی سردترین درجه‌ی ممکن تنظیم کنید.

3. سشوار را حداقل 15 سانتی متر دور‌‌تر از موهای خود قرار دهید و با باد آن سعی کنید موهایتان را خشک کنید.

4. سعی کنید سشوار را به صورت مداوم حرکت دهید و توجه کنید که فاصله‌ی آن با موهایتان کم نشود. این کار را تا خشک شدن کامل مو ادامه دهید.

5. در انتها موهای خود را به فرم دلخواه حالت دهید.

استفاده از این روش به شما شانس داشتن موهای سالم و حفاظت از مو را می‌دهد و در عین حال که موهای خود را به روش طبیعی خشک می‌کنید، با استفاده از سشوار به این عمل سرعت می‌دهید.

خشک کردن مو
خشک کردن صحیح مو موجب افزایش میزان سلامت موها می‌شود.

آیا راه‌های مطمئن دیگری برای خشک کردن مو وجود دارد؟

در حالی که روش ذکر شده در بالا بهترین روش خشک کردن مو و مراقبت از مو می‌باشد، لازم است روش‌های امن دیگر برای خشک کردن موها را بدانید. زیرا همیشه انتخاب یک روش خاص امکان پذیر نمی‌باشد. یک روش دیگر برای خشک کردن موها بستن موها با استفاده از یک پارچه‌ی نرم در بالای سر می‌باشد. استفاده از پارچه و یا لباس نرم در این روش باعث حفاظت از مو در برابر آسیب‌ها می‌شود.

قبل از این کار سعی کنید آب اضافی موها را به آرامی بگیرید و هر محصول آرایشی بهداشتی که استفاده می‌‌کنید را به موهای خود بزنید. بعد از آن موها را در پارچه‌ی مورد نظر بپیچید و اجازه دهید که موها خشک شوند. می‌توانید برای تسریع خشک شدن موها از سشوار نیز به روش بیان شده استفاده کنید.

به طور کلی روش‌های مختلفی برای خشک کردن موها وجود دارد که باید سعی کنیم بهترین روش را با توجه به نوع موی خود انتخاب کنیم که علاوه بر مراقبت از مو در برابر آسیب‌ها نتیجه‌ی دلخواه را برای ما به ارمغان بیاورد.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات