مراقبت از مو در فصل تابستان

مدت زمان مطالعه 2,2 دقیقه

فصل تابستان فرا رسیده و باید خود را برای گرمای طاقت فرسا آماده کنید! لباس‌ های تابستانه بخش مهمی از برنامه‌ریزی برای این فصل است که باید به فکر آن باشید. عینک دودی برای سلامت چشم ها و کرم ضد آفتاب برای سلامت پوست را هم که فراموش‌‌ نکنید؛ اما در کنار همه‌ این ها چقدر به سلامت موی سرتان اهمیت‌‌ می دهید؟ اصلاً تا به حال فکر کرده‌ اید که موها هم با تغییر فصل دچار تغییراتی‌‌ می شوند و برای سلامت مو چه کارهای خاصی باید انجام داد؟ با توجه به اینکه در فصل تابستان نور خورشید با شدت بیشتری به موها‌‌ می‌ تابد باید به فکر محافظت ویژه آن ها باشید. به خصوص آن که رنگ تیره‌ موها اشعه و گرمای بیشتری را به خود جذب‌‌ می‌کند. در این مقاله برای محافظت هرچه بهتر از موها به ویژه مراقبت از موی بلند در فصل تابستان، راه هایی را به شما پیشنهاد‌‌ می دهیم.

1- موها را بپوشانید

هنگامی که از خانه بیرون‌‌ می‌روید از روسری یا کلاه استفاده کنید. این کار نه تنها جلوی نفوذ اشعه‌ی UV را‌‌ می‌گیرد، بلکه رطوبت سر شما را هم حفظ‌‌ می‌کند. همچنین کلاه باعث مقاوم شدن موها در برابر وزش باد‌‌ می‌شود.

2- حالت موهای خود را انعطاف پذیر کنید

اگر موهایتان را‌‌ می‌بندید سعی کنید طوری این کار را انجام دهید که موها برای حرکت کردن آزادی عمل داشته باشند. اگر آن‌ها را محکم ببندید، ممکن است با حرکت کردن کشیده و سست شوند. به ویژه آن که در تابستان به خاطر گرما رطوبتشان را از دست داده و نسبت به همیشه خشک‌تر خواهند بود.

3- موهایتان را کمتر بشویید

شست و شوی زیاد موی سر، باعث از بین رفتن چربی طبیعی ریشه‌ موها شده و آن‌ها را سست و شکننده‌ تر می کند. در فصل تابستان میزانی از چربی برای پوست سر شما مفید است تا از خشک شدن کامل موها جلوگیری کرده و به سلامت موی سر کمک‌‌ کند.

4- پوست سر را خنک نگه دارید

مراقبت از موی بلند کار نسبتاً دشواری است. سعی کنید در تابستان موهای سر خود را کوتاه کنید. این کار به خنک شدن پوست سر کمک‌‌ می‌کند. توده‌ زیادی از مو با رنگ تیره در واقع توده‌ای از گرماست که وقتی روی سر جمع شود، علاوه بر سلامت مو، سلامت سیستم عصبی شما را نیز به خطر‌‌ می‌اندازد.

5- به موهای خود غذا بدهید!

موهای شما هم مانند پوست شما گرسنه‌‌ می‌شوند! همان طور که از پوستتان توسط کرم ها مراقبت می کنید، موها هم به مراقبت و تغذیه نیاز دارند. برای مراقبت از موها به ویژه مراقبت از موی بلند از عصاره ها و روغن های طبیعی استفاده کنید و به اندازه کافی آب و آبمیوه های طبیعی بنوشید.

6- از مواد ضد آفتاب استفاده کنید

از شامپو هایی که حاوی ویتامین E و فیلترهای ضد آفتاب هستند، جهت محافظت از موها در برابر رادیکال های آزاد، عوامل مخرب محیطی و اشعه فرابنفش، استفاده کنید.

7- درست شانه بزنید

یکی از مهم‌ترین راه‌ های مراقبت از موی بلند در گرو هنر شانه زدن است. شانه زدن باعث افزایش فرآیند گردش خون در سر می شود. البته زمانی که موها خیس هستند، به هیچ عنوان آن ‌ها را شانه نزنید. این کار آن ‌ها را حساس‌تر کرده و شکنندگی آن ها را افزایش‌‌ می دهد. از شانه‌ های خشن و خشک استفاده نکنید. چون لابه لای موهای شما گیر کرده و در حین شانه زدن آن‌ها را از ریشه در می آورند. نحوه و جهت شانه زدن نیز مهم است. همیشه در جهت حالت موهایتان، شانه بزنید تا این کار به راحتی انجام گیرد.

8- موهای خود را به روش طبیعی خشک کنید

در تابستان به اندازه کافی موها توسط حرارت و گرما آسیب می بینند. بنابراین سعی کنید در این فصل کمتر از سشوار استفاده کنید. حتی خشک کردن موها با حوله برای مدت زمان طولانی هم‌‌ می‌تواند به سلامت مو آسیب برساند. بهتر است وقتی از حمام بیرون‌‌ می‌آیید، بگذارید تا موها به طور طبیعی خشک شوند و یا اگر با حوله این کار را انجام‌‌ می‌دهید، هر چند دقیقه یکبار حوله را از سرتان جدا کنید و به موهایتان اجازه‌ خنک شدن بدهید.

9- کلر دشمن موهای شماست

شنا کردن ورزش مفیدی است، البته به شرطی که سلامت مو را هم فراموش نکنید! همان طور که می دانید کلر یک ماده شیمیایی قوی است و آب استخر حاوی میزان زیادی کلر است که این ماده شیمیایی در حین شنا کردن به موهایتان می چسبد. برای جلوگیری از چسبیدن کلر به موهایتان، قبل از ورود به آب استخر سعی کنید از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات