وبلاگ رسمی

محصولات آرایشی - بهداشتی سینره

یک وعده غذایی کامل برای موها

تمام غذاها برای بدن شما لازم هستند؛ اما هر بخش از بدن با توجه به ساختار مخصوص به خود، به مواد غذایی ویژه ای نیاز دارد؛ در ادامه مواد غذایی مورد نیاز موها را معرفی می کنیم:

پروتئوگلیکان ها:

پروتئوگلیکان ها، پروتئین های متصل به انواع پلی ساکاریدها هستند. پروتئوگلیکان ها فولیکول های مو را تحریک می کنند که موهای جدید بسازند. این مواد همچنین باعث رشد سلول های جدید در لایه درم پوست می شود.

سیستئین و متیونین

سیستئین و متیونین رشد موها را بهبود می بخشند؛ این دو آمینواسید همچنین از موها در برابر ریزش محافظت می کنند.

روی (زینک)

کمبود ماده روی، ضررهای زیادی برای موها به همراه دارد. کمبود روی باعث ریزش مو می شود؛ اگر ریزش مو در اثر عوامل دیگری مانند عوامل هورمونی ایجاد شده باشد، کمبود روی باعث شدیدتر شدن ریزش مو می شود.

ویتامین های گروه B _B کمپلکس

ویتامین های گروه B باعث سلامتی موها می شوند؛ کمبود ویتامین B نیز مانند کمبود روی، ریزش مو را تشدید می کند.

چگونه مواد مفید را به موها برسانیم؟

مواد غذایی مورد نیاز موها را می توان با مصرف هر یک به طور جداگانه، به بدن رساند. یک راه دیگر تغذیه موها، استفاده از مواد تقویت کننده و مراقبت از مو است. با مصرف تقویت کننده های مو، شما تمام مواد مورد نیاز موها را به طور همزمان به موها می رسانید.

صفحات مرتبط:

شامپو تقویتی و ضد ریزش مو مخصوص خانم‌ها
شامپو تقویتی و ضد ریزش مو مخصوص آقایان
منبع
http://hairfair.org/what-vitamins-for-hair-loss-do-you-need/

نظرسنجی